Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 21 Guests are viewing this topic.

alexa_adrian2001

Salutare baieti. Imi place sa urmaresc acest thread(in special poze de la gilau - nadaselu). Azi mi-am facut si eu cont :)
Am vazut pozele astea recente - sa inteleg ca e partea a doua al tronsonului? Mai exact catre Nadaselu? Acolo se pare ca nu mai sunt asa mari dealurile. Nu?
Cam ce lungime are tronsonul unde se pare ca au lucrat in stil maratonist?
Faine poze, felicitari celor ce se implica si sunt cu adevarat pasionati. Ma intreb cateodata - oare constructorii stiu de voi? :P
Cheers!

alecu26

Poate lui UMB i s-a spus ca se pregateste o mare licitatie, unde se va cere foarte mult ca metri cubi de terasament la experienta anterioara. Si daca se limiteaza periaoda in care ar fi trebuit sa se faca...sa zicem ultimii 1-2 ani....cam doar ei si Impregilo, si eventual TS se califica.

E suficient sa ceara 3 milioane mc in ultimii 2 ani.
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Stiu de mult timp constructorii de noi, in special cei de la UMB. Bine ai venit! :cheers:

horatiu.cosma

Bine ai venit :)! Lotul are 8.5 km, pe partea cu Gilau sunt aproximativ 4.5 km. Ultimele poze sunt dinspre Nadasel, si intr-adevar, relieful e mai prietenos acolo.

gdaniel

E mai prietenos terenul pana vine vorba de viaductul care trece peste valea pe unde o ia calea ferata (valea Aghiresului cred), dar totusi viaductul tine de lotul urmator...

ciprebbe

Va fi mult mai mic acel viaduct fata de viaduct II si V.
Ai sa ramai surprins cat de mult se coboara de la padure pana la Nadasel.
Fata de proiectul Bechtel UMB-ul a umblat la structuri (mai joase si automat le-au redus ca si lungime).
Panta autostrazii e asemanatoare cu cea de la Turda unde e viaductul peste Aries, singura portiune mai plata e intre viaduct III si IV insa e scurta, de maxim 400m.
Am mers pe jos, pe aliniament ,de la viaduct IV pana la II si imi pare enorm de rau ca nu s-a facut un spatiu de servicii acolo.

@alecu26 -  posibil sa fie cum zici tu si sa pregateasca terenul pt Nadasel-Mihaiesti-Meses(inainte de tunel); insa pt cerinta de care ai mentionat e nevoie sa se finalizeze tronsonul asta (altfel vedem situatia de pe A10 lot1).
Personal nu cred ca mai pupam din A3 ceva in urmatorii 5 ani (doar ce e pornit acuma Suplacu-Bors, C.Turzii-TgMures, intrarea in Buc).
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Daca ar fi sa ai dreptate Cipri(si sper ca nu), am fi partasi la inca un jaf pe fata din partea guvernului. Ar insemna ca 5-6 ani, din asa-zisii bani din acciza pe motorina care ar trebui sa mearga pe Gilau-Bors, s-ar face Gilau-Mihaiesti si s-ar finaliza Suplacu-Bors. Cifrele zic ca sumele cumulate pentru aceste autostrazi sunt cam 4-500 de milioane de euro, adica cat se ladua guvernul ca ia din acciza pe an(nu pe 5-6 ani).

NGC

Quote from: NGC20 on September 05, 2014, 02:16:53 PM
Plati efectuate de catre CNADNR catre Search Corporation pentru "PROIECTAREA AUTOSTRAZII BRASOV-CLUJ-BORS SECTIUNEA 1C: SIGHISOARA-TARGU MURES (OGRA)".
OP 20.05.2014, 1,159,646.24 RON
OP 25.07.2014, 1,889,411.58 RON
OP 25.07.2014, 1,826,425.75 RON
OP 05.09.2014, 1,301,368.54 RON

Nu este clar daca se proiecteaza tot tronsonul Sighisoara - Ogra, sau doar tronsonul Targu Mures - Ogra care se liciteaza acum.

De asemenea, mai apare tot catre Search Corporation o factura din 01.08.2014 inca neachitata de 1,510,714.70 RON, pentru "STUDIU DE FEZABILITATE SI LISTE DE CANTITATI PET OBIECTIVUL DE INVESTITIE AUTOSTRADA TARGU MURES-DITRAU". Probabil ca este vorba de vechiul SF din 2010, intrucit pentru reactualizarea lui inca nu s-au deschis ofertele.
In 15.10.2014 a aparut o factura inca neachitata de 11,698.97 RON pentru "RECUPERARE CHELTUIELI TAXE SI AVIZE PT. PROIECTAREA AUTOSTRAZII BRASOV-CLUJ-BORS SECTIUNEA 1C: SIGHISOARA-TARGU MURES (OGRA)".
Inca tot nu e clar daca s-a reproiectat tot tronsonul Sighisoara - Ogra, sau doar tronsonul Targu Mures - Ogra care se liciteaza acum.

cob26

Buna ziua tuturor!
Ma bucur sa gasesc destul personal interesat de evolutia lucrarilor.
Referitor la UMB, pt mine inca nu a rupt usa targului cu absolut nimic. De ce? simplu, contractul are o lungime de 9 km, a fost semnat in aprilie 2013, iar la lucrarile de terasamente..... sunt destule firme hairupiste care dau un randament asemanator.
Nu am vazut decat lucrari de saptura, dar... unde sunt umpluturile?
In fine, sa nu uitam un lucru: lucreaza dupa legi proprii, fara a tine cont de autoritati.

ciprebbe

Quote from: cob26 on November 03, 2014, 01:42:33 PM
Buna ziua tuturor!
Ma bucur sa gasesc destul personal interesat de evolutia lucrarilor.
Referitor la UMB, pt mine inca nu a rupt usa targului cu absolut nimic. De ce? simplu, contractul are o lungime de 9 km, a fost semnat in aprilie 2013, iar la lucrarile de terasamente..... sunt destule firme hairupiste care dau un randament asemanator.
Ordin de incepere a lucrarilor in aprilie, prezenta in teren din 1 august.
Da si cateva exemple de firme hairupiste cu acest randament in termen atat de scurt.
Quote
Nu am vazut decat lucrari de saptura, dar... unde sunt umpluturile?
Nu prea exista umpluturi in aceasta zona. Pe capetele excavarilor avem cate un viaduct.
Si atentie ! au atacat toate structurile de la viaduct I pana la V.
Quote
In fine, sa nu uitam un lucru: lucreaza dupa legi proprii, fara a tine cont de autoritati.
Asta nu am inteles-o. Pot doar sa spun ca daca ar tine de autoritati si ar lucra la cati bani s-au alocat am vedea iarba verde la locul ei.

Sunt curios ce inseamna pt tine o firma care"rupe usa targului".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

#4435
contract semnat in 2013 cu ordin de incepere acum 6-7 luni.
nu lucreaza dupa legi proprii, prefera sa plateasca ceva amenzi pt lipsa unor autorizatii, practica des intalnita in toate tarile cu birocratie ridicata.
si rup gura targului, lotul o avea doar 8,5 km dar este de departe cel mai greu lot de pana acum.
nu stiu cum tu vezi doar sapaturi, lucreaza puternic si la viaducte. Doar ca acestea nu rasar in 3 luni.

or mai fi si alte firme care avanseaza puternic la terasamente, dar pana acum eu nu am vazut nici una cu un asemenea ritm.

plati 0 pana acum

Altii, si cu avans primit de luni bune, pe loturi asemanatoare, inca decoperteaza stratul vegetal.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

Cel putin in tara, nu exista exemple de firme care "sa rupa gura targului" mai mult decat "rupe" UMB-ul. Daca ar fi, sigur am sti. Sa ne uitam doar la cantitatea de escavatii in 3 luni, la comparatii de configuratia reliefului de la luna la alta, chiar de la saptamana la alta. Probabil cob26 se refera la faptul ca UMB-ul a intrat foarte repede pe teren, in unele zone in care nu erau finalizate procedurile de expropriere. Daca era sa faca ca la carte, mai asteptau o luna sa se finalizeze actele, dar rezultatul era acelasi(dar erau cu o luna in urma). In orice proiect(de autostrada cel putin) pe care l-au avut in tara sau care e in desfasurare, se misca mai repede decat colegii din strainatate(pe Bucuresti-Ploiesti, lotul 4 Lugoj-Deva etc), deci ar trebui sa ne mandrim cu ei.

dr4qul4

se misca mai repede pentru simplul fapt ca au foarte multe utilaje proprii si foarte multi muncitori carora le ofera cazare, masa si salariu in conditii infinit mai bune decat si-ar gasi ei in localitatile de resedinta.

Alte companii pierd 2-3 luni doar negociind cu subcontractorii si cu furnizorii.

Asadar, putem spune ca "fura startul" .
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ghrt

"Fură startul" este o exprimare peiorativă. Ceea ce face UMB-ul având patrimoniu propriu şi plătind salariaţi (bănuiesc că îi plăteşti cu ceva şi când stau, ca să rămână) nu are nimic peiorativ, este un alt model de business, cu alte riscuri şi probleme. Dar permite execuţii mai rapide.
Cont (aproape) inactiv.

Earthchild

@cob26, daca nu scriai, filosof ramaneai. Asa, n-ai rupt nici "usa" (corect gura) targului ci doar ai capatat renumele de chitibusar...