Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 10 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

#4410
Maine dau o tura pe la 10-11 pana la Nadasel cu plecare din Zalau sa fac ceva de poze pe partea asta. E cineva interesat sa mi se alature :)?

ciprebbe

Quote from: stangabriel on November 01, 2014, 10:04:02 PM
Da chiar,cum a ramas cu acel camp de sonde de la Suplacu. Ce se stie pana acum?

Arunca un ochi pe maps, ai sa ramai surprins cat de bine incape aliniamentul pe acolo:-)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

MNU

Pe GM nu se vede si "paienjenisul" de conducte din subsol... :)

ciprebbe

E zona cu foraj orizontal acolo, deci mitul cu acele sonde care ar sta in calea A3 si relocarea scumpa a lor e "poveste".
Cu un OMV care trage de Ungaria(M35+M4) si de Romania A3 sa faca legatura asta se va aviza foarte repede si pe bani putini.
Cine nu crede , sa coboare in Austria prin nodul de la Fishamed sau cel de la aeroport (Viena) si sa "viziteze" intrarea de pe DN a OMV-ului.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Soluție se găsește. Se pot face si cateva poduri mai mici. Nu vor mai apărea solutii megalomane pentru simplul fapt ca nu mai e Bechtel-ul.
OMV-ul va accepta sa mute câteva sonde fara sa ceara zeci de mil de euro. Poate primesc vreun nod unde au nevoie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

#4415
Quote from: ciprebbe on November 02, 2014, 08:57:01 AM
E zona cu foraj orizontal acolo, deci mitul cu acele sonde care ar sta in calea A3 si relocarea scumpa a lor e "poveste".
Nu e chiar așa de simplu. Îmi pare rău că pozele mele de acolo nu se mai văd (imageshack :bash:). Nu e vorba de sonde, ci de un păienjeniș de conducte și instalații.

Quote from: ciprebbe on November 02, 2014, 08:57:01 AM
Cu un OMV care trage de Ungaria(M35+M4) si de Romania A3 sa faca legatura asta se va aviza foarte repede si pe bani putini.
Am mai spus-o, OMV este principalul obstacol între toți deținătorii de conducte, cabluri magistrale și instalații din România. De aceea drumul de legătură (un simplu 1+1) de la Nădlac este atât de în urmă, în timp ce autostrada e deja asfaltată. Din cauza lor lucrările la lotul 2 sunt cele mai întârziate între nodul Pecica și DJ709J.

Quote from: dr4qul4 on November 02, 2014, 12:14:35 PM
Soluție se găsește. Se pot face si cateva poduri mai mici. Nu vor mai apărea solutii megalomane pentru simplul fapt ca nu mai e Bechtel-ul.
OMV-ul va accepta sa mute câteva sonde fara sa ceara zeci de mil de euro.
Va accepta pe bani grei (alecu26 zicea de milioane de euro) și într-un timp foarte lung. Mai ales că și-au extins exploatarea de la Suplacu. Pasajul peste câmpul de sonde nu e o soluție, pentru că ar duce la înălțarea locală a liniei roșii și declivități peste limitele admise de normativ (viaductul peste lacul de acumulare, dinaintea câmpului, e mai jos ca și cotă). În plus, trebuie să se știe că instalațiile de gaze și cele petroliere au zone de siguranță și zone de protecție. A încerca să construiești în zona de siguranță, chiar dacă nu afectezi direct instalația, e ca și cum ai construi direct peste instalație, adică ea tot trebuie relocată sau protejată.
Să ne înțelegem: nu există ,,nu se poate", însă trebuie notat că o companie de stat strategică, Transgaz, cu conducte de transport mult mai importante (la CIC-ul de la Pecica s-a relocat inclusiv o legătură secundară cu Ungaria) are proceduri mult mai rapide și mai flexibile decât o firmă privată cu mulți bani și mult tupeu, iar deblocarea situației ,,autostradă vs. OMV" de la Pecica s-ar fi făcut prin intervenția ministrului Transporturilor (!).

florin74

Daca statul se poarta cu manusile cu ei, asta e. Eu as negocia la pachet redeventele cu toate nebuniile astea de mutare conducte, tevi si decontaminare care tine de ei.

horatiu.cosma

Am fost azi la Nadasel si lucrurile stau in felul urmator. Pe partea asta, de la padure inspre Nadasel, s-a decopertat aproximativ un kilometru, pana la primele gropi arheologice. Aceste gropi sunt destul de multe si merg in jos inca vreun kilometru(poate chiar 2), din cate am vazut.Drumul tehnologic e facut pe partea dreapta(cum se coboara de la padure inspre Nadasel) cam pana unde e decopertat. Prin padure e dezolant(imi veneau in minte pasaje din "Moartea caprioarei" :(, saracele animalute si pasari isi plang mortii, e destul de trist).Copacii au disparut pe viitorul aliniament, au mai ramas ierburi, arbusti mai mici, e un drum proaspat facut pe unde au circulat utilajele dinspre Gilau. Mai sunt ceva copaci chiar la iesire din padure pe partea dinspre Gilau, ca sa dea bine daca filmeaza cineva de acolo. Am iesit din padure si am mers pana la cele mai apropiate utilaje, dar nu era nimeni(or fi plecat la vot :)).De acolo sus de la iesirea din padure, arata foarte bine, au lucrat baietii in draci, sunt la nivel, mai au ceva de escavat la dealul de pe partea dreapta(cum ma uitam eu). O sa pun poze imediat, eventual daca e cineva mai experimentat, poate ma ajuta cu o idee cum sa le pun.

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

florin74

^Luminisul ala de care pomenesti (arbusti) era de la inceput, traseul a fost special trasat pe acolo pentru a reduce suprafata defrisata. Ne-au zis vineri cand am fost ca au bagat utilaje sa amenajeze drumul prin padure, cred ca de saptamana viitoare incep sa mute din utilajele din zonele unde au terminat cu excavatiile catre Nadasel.


horatiu.cosma

Nu am stiut ca era luminis dinainte. Adica vazusem la limita lui cu padurea o gramada de copaci culcati sau indoiti sau rupti in doua, multe cioturi de copaci proaspat taiati. In iarba intr-adevar nu am vazut asa ceva, si mare parte din iarba nu era culcata, deci se poate sa ai dreptate. Cand am intrat in zona respectiva, si am vazut ca distanta dintre padure pe stanga si pe dreapta e aproape constanta, din start am presupus ca e facut de oameni, nu de natura :). P.S. Pe partea cu Nadasel, pare mult mai bland si mai armonios relieful, nu cred ca o sa fie asa de mult de escavat cum a fost cazul dincoace.

Telvanni

Quote from: Ionut on November 01, 2014, 08:07:23 AM
Daca ar fi sa le gasesc un nod in papura ar fi doar fesurile muncitorilor. Bai nu inteleg moda asta, nu le cade nimic in cap?!

Bate vantul mon cher!

horatiu.cosma

#4422
Imaginile sunt in ordine cronologica, la inceput zona decopertata, apoi padurea, apoi iesirea pe partea cu Gilau, si ultimele cu intoarcerea prin padure si din nou zona decopertata dintr-un alt unghi. Enjoy  :)










































ciprebbe

Ai raspuns singur  :D vor lucra cat ii lasa vremea.
@horatiu.cosma - padurea e asa de la mama natura pe zona aia. In schimb drumul pe acolo e parfum fata de ce am gasit noi in august.  Tu practic ai continuat pozele noastre de vineri de la padure panaspre Nadaselu. Multumesc.
Dealul de pe dreapta, cum ai iesit tu din padure, va fi ras in urmatoarele 2 saptamani.
Utilajele , inclusiv cele de dincolo de padure, le-au adus aici unde le-ai pozat. De luni se vor muta dincolo si cele de la capatul viaductului 2. Sa speram ca va tine vremea cu ei si vor baga mare.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

filippasteur

Quote from: ciprebbe on November 02, 2014, 06:35:13 PM
Sa speram ca va tine vremea cu ei si vor baga mare.
Din ce se vede pe http://www.weather-forecast.com/maps/Romania?symbols=none&type=lapse, saptamana viitoare se incalzeste si nu sunt sanse de precipitatii.