Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 17 Guests are viewing this topic.

ovicor

Bravo baietilor, bravo UMB!!! Sper sa prinda cat mai multe lucrari, inclusiv sectorul de la Nadasel spre Suplacul de Barcau. Astia lucra, important este sa li se asigure front de lucru, avize si expropieri, apoi finantarea in termen rezonabil.
Si, daca tot suntem pe A3, tot pe ei ii vad capabili sa rezolve rapid capatul din Bucuresti.

florin74

#3616
Primele ecouri  :)
http://www.stiridecluj.ro/politic/au-inceput-lucrarile-la-autostrada-transilvania-tronsonul-gilau-nadasel-vezi-dovada-foto

^ Bani ar fi. Alocarea bugetara pe 2014 este de 215 mil lei. Cum anul asta slabe sanse sa se faca ceva pe Suplacu de Barcau -Bors, macar de ar consuma UMB jumatate din ei.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Eurocopter

#3618
"Distractie" azi pe A3 la km. 48. Mergand de la Gilau spre Campia Turzii, vad pe viu cum pe sensul celalalt la 500m in fata mea un TIR de pe banda 1 face explozie la o roata pe stanga si acroseaza un VW Caddy de pe banda 2 pe care il ferfeniteste vreo 100m prin parapet. Fiind martor ocular evdent ca am oprit si am sunat la 112, informand despre cei trei raniti usor neincarcerati si de faptul ca traficul era pus in pericol avand in vedere ca acel Caddy era infipt in parapetele median, deci bloca banda 2 de mers.

Interventia serviciilor de urgenta a fost ireprosabila, la nici 10 min. de la apel a venit prima ambulanta SMURD de prim-ajutor de la statia din Gilau (8km), la 15 min de la apel au venit de la statia Colina din Cluj (15km) o ambulanta SMURD mare de terapie intensiva, un MAN de pompieri si un Pathfinder SMURD cu aparatura de semnalizare a accidentelor de la distanta. Evident desfasurarea de forte nu era neaparat justificata dar se pare ca dupa accidentele din trecut cu morti pe A3, baietii sufla si in iaurt la accidentele de pe autostrada. Surprinzator, cam in 20 min de la apel apare si o duba de la CNADNR cu 2 angajati care incep sa degajeze carosabilul de resturi de masini, si bineinteles ultima vine Politia dinspre Turda cu un MCV la 25 min de la apel. Schimband cateva vorbe cu cei de la CNADNR mi-au zis ca e al 4-lea accident in ultimele 2 zile pe A3, dintre care unul a fost soldat cu un mort.





Acum, din punct de vedere al sigurantei circulatiei si al raspunsului autoritatilor la un accident pe autostrada in Romania, concluziile sunt urmatoarele:

Plusuri:
-AUTOSTRADA - care a facut ca TIR-ul sa nu intre pe contrasens si sa intre frontal intr-o masina de pe contrasens (mentionez ca 5km mai tarziu TIR-ul ar fi iesit de pe autostrada).
-interventia prompta SMURD + Pompieri si echiparea acestora
-integrarea eficienta a serviciilor de urgenta prin 112 si anuntarea imediata inclusiv a CNADNR, care a raspuns prompt in vederea degajarii carosabilului de obiecte periculoase
-parapetele median a facut fata (practic a facut fata unui TIR plus un Caddy), accidentul nu a pus in pericol celalalt sens de mers, si cel mai important nu s-a rupt si nu a strapuns caroseria Caddy-ului, deci nu a pus in pericol viata pasagerilor acestuia, chiar daca a fost frecat pe aproape 100m.

Minusuri:
-inconstienta unor conducatori auto de pe autostrada: desi vedeau ca pe un sens banda 2 e indisponibila, iar pe celalalt sens carosabilul era plin de resturi, cei implicati in accident stand intre parapetii mediani, multi treceau cu peste 100km/h prin zona.
-Politia Rutiera nu dispune de echipamente de inchidere provizorie a unei benzi de autostrada sau de anuntare de la distanta a unui accident rutier.
-Pathfinder-ul SMURD, singurul vehicul de urgenta dotat cu aparatura de avertizare de la distanta, ar trebui sa stea la statia SMURD Gilau si sa fie dedicat 100% autostrazii (acea aparatura nu poate fi utilizata eficient in orase sau pe DN-uri, ci este evident dedicata incidentelor pe autostrada).
-lipsa evidenta a unei proceduri/protocol integrat al serviciilor de urgenta din Romania in vederea gestionarii traficului in urma accidentelor pe autostrada.

adiarc

bine ca nu au fost victime accidentate grav
sunt f curios cand vor inlocuii parapetii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

verdiuc

In situatia asta cine ii plateste, efectiv ?
Cine a facut accidentul sau vreun asigurator, cnadrnr, etc. ?

schluppi

Plateste RCA-ul celui care a provocat accidentul (stiu din proprie experienta, deoarece masina fiicei mele a ras un parapet pe centura Arad)

disney

#3622
Aici gasiti coridorul de expropriere pentru sectiunea Comarnic - Predeal, zona Comarnic.
http://www.cnadnr.ro/exproprieri/plan%20comarnic%20brasov.rar

dr4qul4

#3623
 :cheers:

nu vad eu bine sau coridorul de expropriere merge exact pe deasupra raului?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

ala e un pod cumva un pic in lungul apei. Trece inclusiv peste podul CF.

Deci ceva, ceva se intampla pe acest proiect...fie si pe acea centura a Comarnicului.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Proiectare si executie pentru realizarea autostrazii Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea,

Sectiunea 2A: Ogra-Campia Turzii Lot 1,2,3

Va informa prin prezenta ca termenul de depunere/ deschidere a ofertelor se prelungeste dupa cum
urmeaza:
1. La SECTIUNEA IV: PROCEDURA, pct. IV.3.3) ,,Termenul limita pentru depunerea cererilor de
documente sau pentru acces la documente: 11.08.2014, ora 11:59" se modifica astfel:
,,Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente: 25.08.2014, ora
11:59"
2. La SECTIUNEA IV: PROCEDURA, pct.IV.3.4) ,,Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor
de participare: 11.08.2014, ora 12:00", se modifica astfel:
,,Termen limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare: 25.08.2014, ora 12:00".
3. La SECTIUNEA IV: PROCEDURA, pct.IV.3.8 ,,Conditii de deschidere a ofertelor. Data: 11.08.2014, ora
14:00", se modifica astfel: ,,Conditii de deschidere a ofertelor. Data: 25.08.2014, ora 14:00"
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Si descrierea conform CNADNR a traseului Gilau-Nadasel:

QuoteIntregul sector de autostrada 3A1, avand lungimea de 8.7 km, se desfasoara pe teritoriul administrativ al judetului Cluj.

Traseul autostrazii porneste de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilau, traversand la km 0+267 un drum local, printr-un pasaj inferior de L=12. Orientarea generala a traseului este catre nord - vest, traversand o serie de vai,, drumul national DNIF si calea ferata Cluj - Oradea.

La km 0+650 traseul autostrazii ocoleste cimitirul localitatii Gilau, pe la nord de acesta.In continuare autostrada traverseaza diferite vai si paraie cum ar fi la km 1+205 cu un viaduct de L=120m, respectiv km 1+609 cu un viaduct de L=280m.

Pana la km 5+000 autostrada este in rampa, cu declivitati ce variaza intre 1% - 5% fiind necesar a se prevedea benzi suplimentare pentru vehicule lente, incepand de la km 3+000.

La km 4+100, traversarea unei vai adanci se va face cu un viaduct in lungime de L=240m, a carui infrastructura va avea inaltimi max de cca 27m.

Traseul de la km 5+000 pana la km 9+500 este in panta, cu declivitatea cuprinsa intre 3% - 5% , fiind de asemenea nevoie de banda suplimentara pentru vehicule grele pe partea stanga.

Intre km 8+000 - 14+500, in zona localitatii Nadaselu, traseul actualizat paraseste culoarul propus la faza studiu de fezabilitate.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dorel

Quote from: ciprebbe on August 08, 2014, 11:16:06 AM
Si descrierea conform CNADNR a traseului Gilau-Nadasel:

QuoteIntregul sector de autostrada 3A1, avand lungimea de 8.7 km, se desfasoara pe teritoriul administrativ al judetului Cluj.

Intre km 8+000 - 14+500, in zona localitatii Nadaselu, traseul actualizat paraseste culoarul propus la faza studiu de fezabilitate.


Pai daca lungimea sectorului e 8.7km de ce vorbesc de traseul actualizat pana la km 14.5 ? e cumva mana lui Sova acolo ? stim cum face el calcule : avem 6 milioane, pana la ora 8 vom avea 8 milioane... :-[

ciprebbe

Asa era SF - ul facut si dupa cum vezi se modifica traseul din SF pe viitor.
Dupa km 8.7 nu mai are rost sa faca nimic pana nu se stabileste clar continuarea spre Suplacu.

QuoteIn studiul de fezabilitate, autostrada traversa, de pe partea stanga pe partea dreapta, drumul national DN1F la km 9+500, printr-un viaduct de 1000m lungime si apoi revenea pe partea stanga a acestuia, la km 12+000, printr-un pasaj de 200m lungime. Intre cele doua traversari, autostrada era amplasata pe versantul estic al localitatii, un versant abrupt si impadurit, situat in vecinatatea zonei locuite.

Deasemenea pe aceasta zona, pentru traversarea unei vai adanci, era prevăzut un alt viaduct de 300m lungime (km 11+400).
Autoritatile locale si-au exprimat cererea de a gasi o alta varianta pentru autostrada si de a nu defrişa singurul versant impadurit din zona localitatii Nadaselu.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Pozitia DRDP Cluj de ieri legata de Gilau-Nadasel

"Acolo se fac deja organizările de șantier, exproprierile sunt încheiate, chiar dacă am avut niște discuții cu oamenii nemulțumiți de prețul pe care l-au primit pe terenuri, însă nu avem ce face, că nu noi, la nivel de regie, stabilim prețurile. Singura cale la care pot recurge este cea a instanței. Așadar, undeva la sfârșitul lunii august se vor demara lucrările la noul tronson al autostrăzii", a declarat  Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj.

:))
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe