Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 16 Guests are viewing this topic.

hentz

@ciprebbe ,este o problema cu tronsoanele astea din AT ,asa cum au fost gandite ,nu sunt facute din nod in nod.Asa ca ,daca Bechtel va termina cei 64 de km (minus 4 km DN19-Frontiera),va trebui facut drum de legatura si nod in zona Ip .
Eu sunt pentru  continuarea  tronsonului Gilau -Nadasel,scapa si Gilaul de traficul catre DJ 103K.

bogdymol

Quote from: hentz on May 04, 2012, 05:34:23 PM
@ciprebbe ,este o problema cu tronsoanele astea din AT ,asa cum au fost gandite ,nu sunt facute din nod in nod.Asa ca ,daca Bechtel va termina cei 64 de km (minus 4 km DN19-Frontiera),va trebui facut drum de legatura si nod in zona Ip .

Aici cred ca gresesti un pic:

Fiecare din cele 8 segmente ale Proiectului va incepe si se va incheia cu un nod rutier, astfel incat sa poata fi deschis traficului imediat dupa executie.

http://www.autostradatransilvania.ro/page/11/Intrebari-frecvente.html
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

hentz

Arunca un ochi si pe harta ,la Ip nu este nod,numai la Nusfalau cel mai apropiat ,care este in alt tronson

adsailton92

QuoteSa te lumineze cu ce...sau la ce? Tronsonul e util ca centura, inel, pentru Cluj pe directia Turda-Zalau ( la limita Bucuresti-SatuMare). Pe clujeni nu-i ajuta, direct, cu nimic. Pardon, doar la mandrie. Ca pret era la nivelul tronsoanelor dificile(2) de pe Deva -Lugoj. Sunt curios ce face Bechtel cu podul peste Somes. In mod normal ar trebui suspendate lucrarile.
Salut,
In mod normal, lucrarile la acest pod peste Somesul Mic,nu trebuiesc suspendate, deoarece, din cate stiu, doar dupa el se incheie Lot2B, care atentie, inca nu e finalizat si face parte din intelegerea cu Bechtel.

delacroix

Quote from: adsailton92 on May 04, 2012, 06:43:25 PM
Salut,
In mod normal, lucrarile la acest pod peste Somesul Mic,nu trebuiesc suspendate, deoarece, din cate stiu, doar dupa el se incheie Lot2B, care atentie, inca nu e finalizat si face parte din intelegerea cu Bechtel.
Scuze, Somesul Mic.
Si-i bai daca nu se finalizeaza? Ne rupe Bechtel tara-n doua? Dupa cate am auzit clauzele alea inrobitoare(mobilizare, demobilizare, stationare...) au fost anulate. 

adsailton92

Trebuie finalizat deoarece face parte din Lot 2b inca neterminat. Nu intra la discutiile despre Gilau-Nadasel. Asa ar fi logic. Practic pe Bechtel nu ar mai trebui sa i-i intereseze ce e dincolo de acest pod, licitatii etc; ei trebuie sa i-si termine in prtoportie de 100% acest tronson.
Asa vad eu lucrurile...

delacroix

Bun, finalizam CT-Turda-Gilau, podul nu costa exorbitant(10-15 mil euro). Dar eu ce castig? Eu cetatean. Un pod car iasa din garantie cu 2-3 ani prea repede? O eventuala pista de aterizare avioane usoare(mai avem una la Luna :D)? Un obiectiv turistic?
Sau ce pierd daca nu se face podul peste Somesul Mic.
Si eu as vrea sa merg pe autostrada pana la Nadaselu (telul meu de-o viata :)) dar daca nu se face G-N nu cred ca ne trebuie pod pe post de monument.

ciprebbe

"Contractul cu Bechtel, păstrat la secret de şefa Companiei Naţionale de Autostrăzi, Daniela Drăghia, costă România peste un miliard de euro. După semnarea protocolului privind rezilierea contractului pentru construirea autostrăzii Braşov-Borş, americanii îşi freacă mâinile de bucurie. Fără să finalizeze nici un metru de autostradă, în primele cinci luni ale anului, CNADNR a decontat companiei Bechtel aproximativ 110 milioane de euro.   

În contextul în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), condusă de Daniela Drăghia, are mare grijă ca românii să nu afle niciodată cât îi costă contractul cu Bechtel, americanii au decontat, în primele patru luni ale anului, două facturi "grase" în valoare totală de aproape 100 milioane de euro. La începutul anului, CNADNR a înregistrat o factură în valoare totală de 49.049.321,85 euro de la Bechtel. De asemenea, au mai fost înregistrate două facturi, una în valoare de 2.700.678,15 euro şi alta în valoare de 2.801.229,80 lei de la aceeaşi companie. În urmă cu două zile, CNADNR a primit o nouă factură de la Bechtel, în valoare de 49,049,321.85 euro, dar şi alte două facturi cu valori identice cu cele din luna ianuarie. "În primele patru luni, Compania de Autostrăzi a făcut rost de aproape 110 milioane de euro pentru Bechtel. Aceşti bani nu reprezintă lucrări executate în 2011. Facturile reprezintă arierate, plus penalităţi", ne-au declarat oficiali guvernamentali. 

Clauzele secrete ale contractului

Conform contractului dintre CNADNR şi Bechtel, americanii primesc bani chiar dacă utilajele rămân în baze. "Secretul contractului Bechtel constă în formulede calcul al penalităţilor , care sunt enorme. Totodată, chiar dacă utilajele ar staţiona din vina Bechtel, americanii primesc bani. Desecretizarea ar scoate la iveală inclusiv anumite clauze care ar fi obligat Bechtel să termine cei 400 km de autostradă la timp şi cu o majorare a preţului contractului cu maximum 25%", ne-au declarat oficialii guvernamentali.

Până la închiderea ediţiei, Compania Naţională de Autostrăzi nu ne-a explicat câţi bani a încasat Bechtel după semnarea protocolului şi de ce facturile înregistrate acum două zile au o valoare întocmai cu cele din luna ianuarie."
Deci?
Oare mai sunt clauzele in vigoare sau nu?
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

La opt ani de la demararea lucrărilor, Autostrada Transilvania este doar o umbră a ceea ce politicienii au promis în 2004 că va fi. Din cei 415 kilometri cât ar fi trebuit să aibă autostrada în acest moment, au fost finalizaţi abia 52 de kilometri. A3 ar putea să fie gata abia peste trei sau patru ani, mai ales că, în programul de guvernare pentru următoarele şase luni, anunţat de cabinetul Ponta, această autostradă este ignorată complet.

Una dintre soluţiile prin care lucrările ar putea continua la Autostrada Transilvania ar fi parteneriatul public privat, o soluţie considerată mai rapidă decât aceea a accesării de fonduri europene.

,,Din păcate nu putem promite un viitor foarte luminos şi cu o finalizare în termen foarte scurt. Este clar că trebuie să vedem foarte repede stadiul la care este astăzi Autostrada Transilvania. Tot ceea ce a mai rămas de executat şi neexecutat de compania americană ori neînceput mă refer la Gilău - Suplacu de Barcău şi Câmpia Turzii spre Braşov să demarăm acţiunile de a obţine finanţarea, ori de la Uniunea Europeană, ori prin parteneriat public privat, soluţie pe care eu o văd fezabilă şi mai rapidă", a declarat Sorin Bota, şeful departamentului Transporturi al PSD.

Înainte de demararea licitaţiilor şi începerea lucrărilor, studiile de fezabilitate trebuie aduse la zi în opinia şefului departamentului Transporturi al PSD, ceea ce ar însemna cel puţin încă un an de zile de negocieri. ,,Putem să optăm ca undeva într-un orizont de trei - patru ani să se contureze Autostrada Transilvania în întregime. Categoric nu vom mai avea tronsoane mari care să fie realizate de către un singur constructor. Vor fi mult mai multe tronsoane mai mici astfel încât ritmul de execuţie să fie foarte rapid", a completat Sorin Bota
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

#384
Quote from: ciprebbe on May 04, 2012, 08:57:03 PM
Una dintre soluţiile prin care lucrările ar putea continua la Autostrada Transilvania ar fi parteneriatul public privat, o soluţie considerată mai rapidă decât aceea a accesării de fonduri europene.

Iar incepem cu aberatia numita parteneriat-public-privat.

Tocmai ascultam o emisiune in Germania. Discutau despre unul dintre PRIMELE parteneriate public-private pentru constructia de drumuri. Si au ajuns la concluzia ca datorita intârzierilor cauzate de neseriozitatea partenerului privat (care insa nu a avut nimic de pierdut), s-a ajuns la costuri mai mari cu 25% decat daca nu se facea nici un parteneriat. Si se discuta ca in general trebuie evitat ORICE CONTACT INTRE STAT SI PRIVAT, daca este posibil, pentru ca acolo exista tentatia coruptiei. Se gândeau sa propuna chiar interzicerea parteneriatelor public-private pentru constructia de drumuri.

Adica in Germania, tara in care oricum nu stiu câti indraznesc sa fure din bani publici, se discuta despre riscul coruptiei la contactul STAT-PRIVAT.


Dar la noi, unde o buna parte a populatiei nu are in cap decât cum sa mai fure sau sa pacaleasca statul si sa mai faca astfel rost de-un ban, unde functionarii publici nu numai ca accepta bani pentru a crea avantaje, dar deseori sicaneaza pentru ca clientii persoane fizice sau firme sa fie obligate sa dea.... ei bine in România noi venim cu idee ca un contact mai amplu PUBLIC-PRIVAT este de preferat. Este de preferat chiar si fondurilor europene, care sunt pe gratis, dar bine controlate. :o

Asta ca sa nu mai vorbim ca orice privat cauta profitul, deci nimeni nu va baga bani in acest parteneriat "public-privat" fara sa câstige. Ori daca baga o suma de bani pe care o are la banca câstiga 4-5%. De ce sa bage aceeasi bani intr-un drum? Cu riscul de rigoare. NUMAI daca va câstiga mult mai mult decât la banca. Adica minim 10% pe an. Deci daca parteneriatul e pe sa zicem 30 de ani, 10x30=300%. Adica noi, atât ca utilizatori ai drumului, cat si ca cetateni ai statului, trebuie sa acoperim pe lânga costul drumului inca 300% din costul drumului, adica in total de patru ori pretul :o


Mai pe scurt, PPP inseamna:
- contact intens stat - privat = risc major de CORUPTIE si mita
- cresterea pretului cu profitul privatului, care profit trebuie sa fie semnificativ
- in cazul in care pe drum nu circula numarul scontat de masini, diferenta trebuie acoperita de stat
- aplicarea de taxe de drum suplimentare (care sa includă si profitul privatului) => creste costul deplasarilor marfurilor in tara, ceea ce se va reflecta in preturile din raft ale magazinelor
- aplicarea de taxe de drum suplimentare (care sa includă si profitul privatului) => creste costul deplasarilor persoanelor, rezulta mobilitate redusa a fortei de munca, adica eficienta mai mica a economiei in general
- PPP este de fapt un împrumut mascat, iar tara se îndatorează cu dobânda foarte mare (>10%) unor firme. In mod normal PPP ar trebui adăugate la datoria unei tari, ceea ce de altfel FMI si UE incearca sa si impuna, adica valoarea PPP va intra la deficitul pe anul respectiv


Cei care, la ministere fiind, incurajeaza PPP-ul sunt cei CARE AU DE GAND SA FURE. EI SUNT HOTII. Ne pun pe noi sa platim triplu o lucrare, pentru ca ei sa se îmbogățească cu un comision de 2-5% din valoarea lucrarii. Adica pentru ca ei sa primeasca 5% țara trebuie sa irosească 300%. RUSINE!

Nu va mai luati dupa acesti hoti, care vin cu argumente puerile, ca merge mai repede. Da, e evident. Si daca luam in urmatorii ani un imprumut de 70 miliarde de euro, facem in acesti 5 ani 7000 de km de autostrazi sau 3000 km de autostrazi si modernizam toate magistralele de trenuri. Si gata. E usor sa dam din gura si sa vorbim aberatii.


IAR CULMEA CULMILOR ESTE SA COMPARE PPP cu FONDURILE EUROPENE. Prin fondurile europene România nu plateste decât 15-25% din valoarea unui drum. Restul e GRATIS.
La PPP costul este de 300-400%.

Dar in ciuda acestui lucru , mai bine facem PPP. Pai mai bine .... Si mai gasim si adepti ai ideii....
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: ciprebbe on May 04, 2012, 08:51:27 PM
"Secretul contractului Bechtel constă în formulede calcul al penalităţilor , care sunt enorme."

In comparatie cu hotia numita PPP, Bechtel sunt de un mare bun simt. Gentlemani. Penalitatile de intârziere sunt FIX 5% pe an.

Pai ce-ar mai da finantele sa gaseasca sa se imprumute pe piata la dobânda de 5% pe an. Au fost super bucurosi cand au gasit la 6,75% in dolari, la inceputul anului.
Auzi penalitatile sunt enorme.... :lol: Da, si golul din creierii unor ziaristi este la fel de enorm.


Singurul lucru aiurea din contractul cu Bechtel este faptul ca România a acceptat niste preturi unitare enorme, fara sa faca o licitatie, sa vada cine da mai putin... In rest, jos palaria pentru Bechtel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

valexandru

@isotech_ro
Quote
dixit "viteza legala de 140km/ora"  :lol:
Mai interesant e ca zice ca limita e de 100km/h respectiv 140km/h.

@vancouver
O prezentare a ceea ce inseamna PPP extrem de buna. Mersi :cheers:
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

udar


valexandru

^^Da' destepti mai sunt jurnalistii astia.
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

Wadan

#389
QuoteLicitatie de 23 milioane de lei pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru tronsonul Comarnic-Brasov

CNADNR a lansat licitatia pentru achizitionarea de servicii de consultanta in scopul reactualizarii studiului de fezabilitate la atribuirea contractului de concesiune pentru tronsonul de autostrada Comarnic - Brasov, valoarea estimata a contractului fiind de 23,6 milioane lei, fara TVA, informeaza Mediafax.

Consultantul va actualiza studiul de fezabilitate, va elabora analizele necesare, precum si documentatia de atribuire a contractului de concesiune si va recomanda structura financiara care va atrage oferte competitive ...

Sursa