News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

hvm

mie nu stiu cum is acei 139mil ca fiind 20% fiindca daca il inmultesti cu 6 nu da 937 oricum ai lua-o. iar daca imparti 937 la 6 imi da 156. dar daca consideri ca acei 139 sunt de fapt 15% atunci iese pe aproape dar nu extra ci parte din.Oricum nu e chiar acolo ci 140.55 mil.

Desi nu cred ca e asa de important ce din ce este ci ca s-a scos la licitatie...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Ionut

Dacă ați și citi ce se scrie... bine ar fi...

horatiu.cosma

937 conține rezerve de implementare și materiale rămase de la Bechtel. Valoarea estimată de bază (fără rezerve, materiale, lucrări similare suplimentare) e cum zice Ionuț, vreo 700 de milioane.

mirceaeliade

QuoteSituație inedită la Ministerul Transporturilor : Compania de Drumuri derulează simultan două licitații pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș de pe Autostrada Transilvania
Compania de Drumuri a lansat o nouă licitație pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, dar a omis să anuleze licitația din 2020 pentru același lot de 26 de kilometri, iar în Sistemul Electronic de Achiziții Publice sunt două proceduri active, cu același obiect, dar cu valori diferite : licitația publicată vineri, 6 ianuarie 2023 cu o valoare de un miliard lei și cea din decembrie 2020 cu o valoare cuprinsă între 503 și 571 milioane lei. Pentru acest lot câștigat inițial de Asocierea Erbașu-Vahostav, CNAIR a avut contestații de la Selina, contractul fiind reziliat în 2022.
https://economedia.ro/situatie-inedita-la-ministerul-transporturilor-compania-de-drumuri-deruleaza-simultan-doua-licitatii-pentru-lotul-suplacu-de-barcau-chiribis-de-pe-autostrada-transilvania.html

mirceaeliade

#31444
Se implineste un an de cand s-a publicat vreo stire/vreun progres pe:
https://ploiesti-brasov.ro/
Praf in ochi siteul asta.  La jumatea din celor 4 ani alocati contractului, nici macar dicutii serioase despre traseu nu se mai fac.  Nici macar incercari de defalcare pentru a se da drumul la treimea sudica de campie, sau la capatul nordic de 2 km pt legatura la A13.

horatiu.cosma

#31445
M-am uitat prin documentația tehnică de la noua licitație pentru finalizarea lucrărilor pe Suplacu de Barcău - Chiribiș. Ar fi a 5-a încercare în 20 de ani de realizare a acestui proiect, după Bechtel, Corsan și 2 licitații anulate.

Ne-am fi așteptat să vedem la această a 5-a încercare o documentație cât de cât de calitate, rafinată în urma primelor 4 rateuri, cu mai mult simț de răspundere și memorie instituțională fructificată în prevederile caietului de sarcini.

Din păcate nici pomeneală de așa ceva, nivelul documentației e înfiorător de jos, o grămadă de prevederi agramate, ilogice, contradictorii, copy-paste-uri inutile din alte caiete de sarcini, prevederi fără sens și, în stilul caracteristic CNAIR, o grămadă de riscuri ce în mod normal ar fi trebuit să fie în ograda CNAIR, aruncate de-a valma în căruța viitorului constructor. Dar să le luăm pe rând.

În primul rând lăsăm mai jos pentru posteritate responsabilii din CNAIR care și-au asumat prin semnătură această rușine de documentație.


Prima aberație majoră se referă la revizuirea studiului geotehnic conform legislației în vigoare azi și consecințele acestei revizuiri asupra soluțiilor tehnice.

Pe de o parte eventualele modificări de soluții tehnice față de proiectul Bechtel pentru alinierea la normele în vigoare trebuie incluse de Antreprenor în oferta sa tehnică și vor fi prețuite în oferta financiară.


Pe de altă parte, dacă datele geotehnice nu sunt confirmate în totalitate de studiul geotehnic actualizat al Antreprenorului, acesta va respecta documentația de la licitație, adică proiectul Bechtel.


Plus că aici e aberația standard CNAIR, trebuie cotate ACUM în oferta financiară modificările de soluții tehnice rezultate din actualizarea studiului geotehnic care se va întâmpla ÎN VIITOR, în timpul contractului. Adică ghicit viitorul.

A doua neconcordanță majoră: în Caracteristicile imperative ale lucrărilor (capitolul "sfânt" al caietului de sarcini care, teoretic, trasează liniile roșii peste care ofertanții nu pot trece) una dintre prevederile "sfinte" este respectarea acordului de mediu. Mai sunt câteva locuri prin documentație care spun același lucru, că acordul de mediu trebuie respectat la virgulă.



Ia uitați aici cum este "respectat" acordul de mediu. Această prevedere e tot în Caracteristicile imperative ale lucrărilor (oare care "sfânt" va învinge?).


O altă prostie imposibil de explicat e legată de conexiunea autostrăzii cu tronsonul construit acum de Nurol. Pe de o parte în Caracteristicile imperative de mai sus se vorbește despre conexiunea cu tronsonul Nurol (3B5) la km 79+854 al lui (deși el se termină la km 80+054), pe de altă parte se vorbește despre un giratoriu provizoriu la începutul tronsonului (ca și cum tronsonul Nurol nu ar exista). Ca să fie prostia completă, această girație provizorie ar trebui construită exact unde se discută acum construirea unei alte girații provizorii la capătul lotului Nurol, ca să nu rămână muzeu autostrada Nușfalău - Suplacu de Barcău. O să invetăm un nou triunghi al Bermudelor, cu 2 giratorii pe contracte diferite în poziții identice  :lol: .


Același lucru și aici.


Nu e foarte clar ce se întâmplă nici în capătul celălaltal lotului. În Caracteristicile imperative de mai sus se vorbește despre conexiunea cu tronsonul Chiribiș - Biharia (3C2), iar în memoriul tehnic se vorbește despre o girație provizorie la intersecția cu drumul național DN19E, însă nu apare această girație nici în planșe, nici în caietul de sarcini. Deci pare tot o șopârlă tipică CNAIR prin care "scriem și că se poate, și că nu se poate, și vedem noi dacă o cerem sau nu în viitorul contract".


A treia aberație majoră e legată de asfalt, țineți-vă bine la asta, că e foarte bună. Pe de o parte, Caracteristicile imperative spun că asfaltul va trebui realizat conform normativelor în vigoare azi, nu a celor în vigoare atunci când a fost proiectat inițial de către Bechtel.


Aici și mai clar întărit acest aspect.


Apoi trecem la materialele din depozitele Bechtel, unde sunt munți de cribluri pentru asfalt, pe care CNAIR instructează viitorul constructor că va trebui să își asume responsabilitatea lor, să le incorporeze în lucrări cu prioritate, cu costurile aferente de prelucrare, curățare etc.


Și apoi bomba: sorturile de cribluri pentru asfalt depozitate la Abram nu mai respectă normativul de asfalt aflat în vigoare azi. Și aici vorbim despre 400.000 de tone de cribluri, care cred că acoperă întreaga cantitate de asfalt de pe proiect. Deci cum e până la urmă, CNAIR, se respectă normativul în vigoare, sau se folosesc criblurile din stocuri?


Această problemă a stocurilor de materiale din depozitele Bechtel e arhi-cunoscută în CNAIR, e jenant că la a 5-a încercare de construire a autostrăzii încă nu au fost capabili să tranșeze chestiunea. Ori își asumă și folosesc cele 400.000 de tone de cribluri pe care statul român le-a plătit la Bechtel, ori le vând și pun în caietul de sarcini că viitorul constructor trebuie să oferteze alte cribluri. E inacceptabil să amâne la nesfârșit această decizie.

O altă prevedere "sfântă" din Caracteristicile imperative e limita șantierului.

E întărită această prevedere și aici, practic nu se poate ieși din culoarul de expropriere.


Însă în caietul de sarcini se vorbește vreo 15 pagini despre exproprieri suplimentare și despre cum viitorul constructor va fi responsabil de absolut orice legat de ele, indiferent din ce motiv ar putea apărea. Mai lipsește acolo să zică CNAIR că până și Hotărârea de Guvern de expropriere suplimentară trebuie dată tot de constructor. Dacă până și pe un proiect 50% gata cu tot traseul atacat și peste care au trecut vreo 10-15 ani fără probleme semnificative CNAIR nu are curajul și asumarea să spună "ăsta e traseul și cu asta basta", nici nu mai are sens să avem alte așteptări pe proiecte noi...

Următoarea lene majoră din partea CNAIR: în 2017 s-a efectuat expertiza lucrărilor executate de Bechtel. În 2020, înainte de lansarea licitației anterioare, CNAIR a întrebat expertul dacă rămân valabile prevederile expertizei din 2017. Expertul s-a dus în teren și a zis că degradările din perioada 2017-2020 sunt nesemnificative și că prelungește valabilitatea expertizei cu un an. I-a fost atât de lene CNAIR-ului să mai ceară o confirmare și acum, astfel încât să pună în mod profesionist la dispoziția ofertanților o situație actualizată pentru lucrările executate. Din fiecare por al documentației se citește lehamitea CNAIR pentru acest proiect, deși îi plătim cu bani frumoși (mănâncă vreo 800 de milioane anual pentru salarii), ar face orice doar ca să scape de această "corvoadă" teribilă de a se ocupa pe bune de aceste proiecte.


Conform avizului Petrom din 2012 pentru câmpul de sonde de la Suplacu de Barcău, Petrom și-a făcut partea de treabă de relocare a sondelor din calea autostrăzii. Doar că CNAIR s-a făcut că plouă în privința costurilor aferente, iar Petrom își cere banii. Sper să nu se producă un nou blocaj, în eventualitatea în care Petrom va condiționa finalizarea relocărilor și intrarea în teren a viitorului constructor de aceste plăți restante.


În acest tablou caragialian a apărut și vestitul Ștefan Ioniță de la CESTRIN cu un studiu de trafic de 140 de pagini care concluzionează foarte "sofisticat" că e utilă Autostrada Transilvania.


Asta de mai jos e o prevedere copy-paste în fiecare caiet de sarcini al CNAIR, fie că face sens, fie că nu. Întâmplător, în acest caiet de sarcini nu face sens, fiindcă nu există poduri cu deschideri de peste 50 de metri.


Asta e o altă prevedere repetată papagalicește prin caietele de sarcini. În actualul caiet de sarcini am văzut-o de vreo 3 sau 4 ori. Alo, CNAIR, puteți să scrieți o singură dată, nu se dau polimeri bonus în bitum pentru repetiție  :lol: .


Acest pasaj (cică 40% gata) e overpass-ul peste A3 de pe drumul local de la limita cu tronsonul Nurol. S-a luat la întrecere cu centura lui Boc, care e 50% gata  :D .

Se poate vedea aici.

Spre comparație, pasajul pe A3 peste calea ferată din apropierea nodului Chiribiș e la 35% stadiu fizic, cu elevațiile ridicate.

Se poate vedea aici.
Și încheiem cu o "propoziție" standard CNAIR. Provocare: găsiți predicatul propoziției.


Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Semnatura mea ramane valabila...  >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GIV

giratoriul de care se vorbeste sa se construiasca in capatul lotului nurol o sa fie pe platforma deja executata sau se va amenaja pe un terasament provizoriu care va fi refacut la nivel de autostrada cand se va lucra la urmatorul lot?

Kitz

Citind postarea pui Horațiu, mă gândesc că o să avem o licitație lungă, ca pe Chiribiș-Biharia, suspendată de prin octombrie pentru clarificări. Știe cineva când vom avea un nou termen pentru acel lot ?

interesantul

Părerea mea e ca nu se vrea a se lega A3 din interior de frontiera. Nu prea curand.. ca altfel nu-mi explic ineptiile si amanrile unui proiect in oarecare masură pornit
Am pierdut prin Romania 30 de ani...

Sorinus

Obiectiv vorbind, e si intr-o zona cu f putin trafic local si fara orase prea mari. A0, DX12, A7 si evident A1 au prioritate.

Nu zic ca nu e importanta, dar nu arde ca celelalte.

gicu

Va fi clar o autostradă de tranzit, însă va atrage mult trafic din nordul Transilvaniei, cei care acum folosec fie DN-urile (Bistrița, Maramureș, Cluj) fie A10+A1 cu un ocol semnificativ (Alba, Mureș, Harghita). Este un avantaj major pentru transportatorii de mărfuri din zona asta, pe care ocolul de 200km pe la Nădlac sau timpii pierduți pe DN îi costă cel mai mult.

P3trut

WOW!  :o E incredibil absurdul situatiei...

mirceaeliade

Oarecum inteleg sa fie un dezinteres pentru culoarul asta spre Ungaria, dar totusi, nu mi-e clar de ce naiba nu se da drumul macar la segmentele usoare, mai ales ala gata "52%". Presupun ca e mai ieftin per km decat alte proiecte acum la 0.  Si cand se da A8 in functie, va creste traficul pe aici.

naivu

#31454
Ar avea suficient trafic si fara A8. Cluj-Oradea-... prin Huedin nu e o placere, iar Cluj-Sebes-Nadlac-Budapesta-... mi se pare cam ocolit.