Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Ionut


Ionut

WOW, super tare, avem filmulet de la Capital de pe A3 Bucuresti-Ploiesti!

Click aici pentru a vedea clipul exclusiv pe Capital!

Ionut

Exproprierile pe Bucuresti-Ploiesti...

QuoteCe despăgubiri plătește statul pentru autostrada București-Ploiești

997 de persoane sunt despăgubite de stat pentru terenurile expropriate în vederea construirii autostrăzii București-Ploiești. În majoritatea cazurilor sunt expropriate terenuri arabile, pentru care statul plătește între 5-20 lei/mp.

Cei mai multi bani primesc proprietarii de terenuri din Snagov. De exemplu, pentru 345 mp de teren arabil, o persoană este despăgubită de stat cu 6.900 lei, scrie fin.ro.

În total sunt expropriați aproximativ 504.000 mp, din 15 localități situate în județele Prahova și Ilfov. Pentru întreaga suprafață, statul plătește 9,89 milioane de lei. Datele sunt cuprinse într-o hotarâre de Guvern aprobată în data de 28 septembrie și publicată, vineri, în Monitorul Oficial.

sursa: B365

Ionut

QuoteLucrari pe 30 de ani si mita de 40 de mil. de euro pentru autostrada Comarnic - Brasov

Sibiu - Pitesti, un tronson care ramane deocamdata un vis. Pentru a construi aceasta autostrada ar fi nevoie de 3,3 miliarde de euro. Deocamdata, drumul e facut praf. Specialistii in drumuri spun ca ar trebui sa renuntam la ideea de construi autostrada pe aici. "Zona aceasta este o zona extraordinar de complexa cu alunecari de teren", spune Michael Stanciu, presedinte companie consultanta.

Duminica, la Romania te iubesc aflati mai multe despre acest subiect dar vedeti si cum au construit altii, in alte tari.

sursa: Incont.ro

Sper sincer sa fie muuult mai buna partea a doua a emisiunii din seara asta... saptamana trecuta a fost o editie slaba, parerea mea. Mai ales ca emisiunea are niste standarde.

Ionut

Mda, Bechtel iese cu un comunicat de presa.

QuoteBechtel: Suntem angajaţi să întreprindem acţiunile pentru a finaliza cele 2 secţiuni ale A3 începute

Potrivit unui comunicat de presă transmis, joi, de reprezentanţii companiei americane, "este regretabil faptul că Bechtel şi diferiţi oficiali români au continuat să fie obiectul unei critici publice eronate şi injuste în legătură cu acest contract (cel privind Autostrada Transilvania - n.r.)", transmite corespondentul MEDIAFAX.

"În decursul anilor, am lucrat împreună cu Guvernul de la momentul respectiv, indiferent de apartenenţa politică a acestuia. Bechtel şi-a desfăşurat în permanenţă activitatea în conformitate cu cele mai riguroase standarde etice. Orice sugestii care ar indica o situaţie contrară sunt nefondate în totalitate şi subminează interesele profesionale ale tuturor celor care lucrează la îmbunătăţirea infrastructurii din România prin Autostrada Transilvania", se arată în documentul citat.

Reprezentanţii Bechtel au precizat că, începând din ziua în care compania a semnat contractul de construire a Autostrăzii Transilvania, ţelul suprem a fost acela "de a livra o autostradă la standarde înalte pentru cetăţenii din România", aşa cum a reuşit să facă pentru alte ţări din regiune şi în alte părţi din lume.

"Guvernul a aprobat, de curând, modificarea acordului său cu Bechtel, în urma unor negocieri ample derulate în ultimele câteva luni. În concordanţă cu acordul actual, compania Bechtel va finaliza lucrările pe care le-am început în două secţiuni ale autostrăzii, iar secţiunea rămasă de 302 de kilometri va fi exclusă din obiectul contractului fără niciun cost imputat Guvernului României. Acordul actualizat permite Ministerului Transporturilor să caute surse alternative de finanţare în vederea respectării cerinţelor de finanţare pentru restul proiectului, în timp ce Bechtel se va concentra pe livrarea şi finalizarea celor două secţiuni pe care le-am început", se mai arată în comunicat.

Reprezentanţii companiei subliniază că sunt pe deplin angajaţi "în a întreprinde toate acţiunile necesare care permit reînceperea lucrărilor şi finalizarea acestor două secţiuni ale autostrăzii".

sursa: Romania Libera

Bun, deci mai exact cand reincep serios lucrarile? Ca in 2013 trebuie sa fie gata 3C si mai e mult de munca.

alecu26

Quote from: Ionut on October 09, 2011, 07:51:17 AM
QuoteLucrari pe 30 de ani si mita de 40 de mil. de euro pentru autostrada Comarnic - Brasov

Sibiu - Pitesti, un tronson care ramane deocamdata un vis. Pentru a construi aceasta autostrada ar fi nevoie de 3,3 miliarde de euro. Deocamdata, drumul e facut praf. Specialistii in drumuri spun ca ar trebui sa renuntam la ideea de construi autostrada pe aici. "Zona aceasta este o zona extraordinar de complexa cu alunecari de teren", spune Michael Stanciu, presedinte companie consultanta.

Duminica, la Romania te iubesc aflati mai multe despre acest subiect dar vedeti si cum au construit altii, in alte tari.

sursa: Incont.ro

Sper sincer sa fie muuult mai buna partea a doua a emisiunii din seara asta... saptamana trecuta a fost o editie slaba, parerea mea. Mai ales ca emisiunea are niste standarde.


Ei...ce sa mai zica si Michael Stanciu....firma lui a facut SF-ul pe Buc-Bv (inclusiv COmarnic Bv) si IPTANA a facut pe Pitesti-Sibiu. Un fel de haideti la mine...ca e mai ieftin.

Il intreb...el nu a auzit de straturile de Sinaia? Sa vezi ce misto e sa construiesti sau sa fixezi ceva in "roca" aceea....
Drumurile noastre POATE;

Ionut

Mda, niste detalii pe alocuri "interesante". Faceti abstractie de poezie.  :whistling:

http://www.youtube.com/v/sSaYm8zsAUc

Ionut

QuoteAutostrada Transilvania, varianta post-Bechtel. VEZI când va fi gata

"Ulterior reducerii obiectivului Contractului de Construire încheiat cu firma Bechtel au fost demarate serviciile de revizuire a proiectelor pe secţiunile care vor fi contractate în continuare, prioritate având Gilău-Mihăeşti şi Târgu Mureş-Câmpia Turzii. Actualizarea proiectelor are ca scop atât optimizarea soluţiilor tehnice adoptate, cât şi adaptarea acestora la standardele europene (Eurocoduri)", a declarat Daniela Drăghia, pentru EVZ.

"Toate structurile au fost proiectate de Bechtel în genul masiv, care de obicei te şi costă mult. În locul mastodonţilor din beton preferaţi de Bechtel poţi aborda structuri suple, elegante, care în final îndeplinesc acelaşi rol", declara directorul general al CNADNR într-un interviu acordat EVZ în luna august.

Davidescu a precizat, pentru EVZ, că se va opta pentru tipurile de contract deja încheiate pe Coridorul IV Pan-European, respectiv "design and build". Vor fi şase luni pentru proiectare şi un an pentru executie. Astfel cel mai târziu în vara lui 2013 ar trebui să putem circula pe acest tronson.

"Până la finalul anului 2011 vor fi demarate proceduri de achiziţie a lucrărilor pe tronsoanele Gilău-Nădăşelu (8,7 kilometri, parte din Gilău-Mihăeşti cu o lungime de 22,5 kilometri, n.r) şi Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureş-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie lansat tronsonul Iernut-Târgu Mureş (3,5 kilometri)" a dat asigurări directorul general al CNADNR.

Dacă aceste tronsoane, CNADNR a optat pentru organizarea de licitaţii şi finanţarea lucrărilor pe bani de la bugetul de stat, pentru secţiunea cuprinsă între Braşov şi Făgăraş (48,4 kilometri) se doreşte concesionarea la pachet cu autostrada Comarnic-Braşov, potrivit unui memorandum aprobat de ministrul de resort, Anca Boagiu.

Directorul general al CNADNR declara în august, într-un interviu pentru EVZ, că începutul anului viitor va marca şi demararea procedurilor de concesiune pentru autostrada care va începe la Comarnic şi se va opri la Făgăraş. De asemenea, prin construcţia acestei autostrăzi se va realiza o alternativă la autostrada Sibiu-Piteşti, parte a Coridorului IV Pan-European, proiect estimat la peste trei miliarde de euro.

Recent, CNANDR le-a achitat americanilor o parte din datorie, respectiv 50 de milioane de euro (la un curs de 4,2902 lei pentru un euro) , la care se adaugă TVA în valoare de 51.845.000 lei. Potrivit înţelegerii trebuie să le mai plătească, până la finalul anului, circa 45 de milioane de euro, la care se adaugă TVA în valoare de 60,3 milioane de lei.

sursa: EVZ

Deci daca s-a achitat si o transa din datorii, ar trebui Bechtel sa se reapuce de treaba, corect?

madad

Asa inteleg si eu din mesajul celor de la EVZ, doar ca ceva parca tot nu miroase bine. E cam prea multa liniste prin presa in legatura cu Bechtel si reluarea lucrarilor la sectiunea Bors-Suplacu de Barcau.

Sper totusi sa aflam pana la sfarsitul anului :|

flanker1


Ionut

Quote from: flanker1 on October 15, 2011, 03:21:04 PM
Iernut-Tg Mures 3.5 km???

Da. :)
Chiar 3,5 km. E de fapt Iernut-Ogra, adica intre DN14A si DN15.

Ionut

QuoteStatul "varsă" încă 4,6 milioane de euro pe traseul Bechtel

Ministerul Transporturilor a iniţiat un proiect de hotărâre prin care va despăgubi un număr de 373 de proprietari ai unor terenuri de pe traseul Autostrăzii Transilvania. Ei au fost expropriaţi în ultimii ani, dar statul nu a avut bani perntru a le plăti despăgubirile, care se ridică la 19,5 milioane de lei (aproximativ 4,6 milioane de euro). Acum, se pare că s-au găsit banii necesari.

Art. 1 - Sumele alocate ca justă despăgubire şi neachitate pe anii 2007 - 2010 vor fi plătite în anul 2011, după cum urmează:

a) pentru amplasamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 742/2005 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării "Secţiunea 2B pe teritoriul localităţilor Câmpia Turzii, Gilău, Floreşti, Săvădisla, Petreştii de Jos, Luna şi Sănduleşti din judeţul Cluj şi Secţiunea 3C pe teritoriul localităţilor Abram, Suplacu de Barcău, Bale, Chişlaz, Tăuteu, Sârbi şi Biharia din judeţul Bihor" din cadrul obiectivului de investiţie "Autostrada Braşov-Cluj-Borş", publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 650 din 22 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, suma globală estimată de 15.052 mii lei.

b) pentru amplasamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 689/2007 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică "Secţiunea 3C pe teritoriul localităţilor Ip şi Marca din judeţul Sălaj şi al localităţilor Spinuş, Ciuhoiu, Sălard şi Tămăşeu din judeţul Bihor" din cadrul obiectivului de investiţii Autostrada Braşov-Cluj-Borş, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 494 din 24 iulie 2007, cu modificările şi completările ulterioare, suma globală estimată de 4.459 mii lei.

Art. 2 – Sumele prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) se alocă de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pentru obiectivele de investiţii menţionate la art.1.

sursa: Adevarul

Hai cu lucrarile alea!!!!!!

flanker1

#42

QuoteDa. :)
Chiar 3,5 km. E de fapt Iernut-Ogra, adica intre DN14A si DN15.

Daca  e Iernut-Ogra atunci da, intr-adevar. Pai atunci puteau sa uneasca acest ciot cu CTurzii-Iernut.

Ionut

Quote from: flanker1 on October 18, 2011, 12:01:51 AM
Daca  e Iernut-Ogra atunci da, intr-adevar. Pai atunci puteau sa uneasca acest ciot cu CTurzii-Iernut.

Poate ca fac ca la Sibiu bypass, unde cei de la Vectra au castigat segmentul de 2 km si ceva. O fi la fel lasat pentru o firma din Romania... :dunno:

frunzamihai

STIRE FOARTE BUNA: Autostrada Transilvania va fi finantata din bani europeni. Asta ca efect direct al renegocierii contractului cu Behtel si a reintrarii in normalitate a costurilor acestei autostrazi. Detalii aici:

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat, vineri, pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia Vâlcele - Apahida, că în urma negocierilor cu Comisia Europeană s-a acceptat ca toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania să fie finanţate din fonduri europene.

Anca Boagiu a declarat, în timpul vizitei pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relaţia Vâlcele - Apahida, că în urma negocierilor s-a convenit finanţarea tuturor tronsoanelor Autostrăzii Transilvania din bani europeni şi că se va începe cu segmentul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Citeşte şi Boc, pe şantierul Autostrăzii Timişoara-Lugoj: "Până la sfârşitul acestui an vor fi în circulaţie 123 de kilometri de autostradă"

"Decizia de a elibera zona Clujului de un contract absolut păgubos pentru România, cel cu Bechtel, şi de a continua lucrările într-un alt regim, economisind şase miliarde de la bugetul statului, arată că unde există voinţă pentru cheltuirea eficientă a banului public lucrurile se pot realiza. Vreau să vă dau o veste bună, pe care nu o ştia nici primul-ministru. Ca urmare a negocierilor purtate cu colegii din Comisia Europeană, pe reţeaua TEN-T, tronsoanele de pe Autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene. Este vorba de toate tronsoanele, tot ce înseamnă Autostrada Transilvania. Putem discuta ca membru cu drepturi depline în UE cu fruntea sus despre tronsoanele noastre de drumuri naţionale şi autostrăzi, fără să se mai spună că «aveţi o autostradă care vă face de râs»", a spus Boagiu.

Citeşte şi Băsescu, despre Bechtel: Recomandarea Băncii Mondiale ar fi trebuit să fie "Atenţie, nu faceţi acest contract"

Potrivit acesteia, în ceea ce priveşte segmentul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, acesta va fi licitat săptămâna viitoare cu noile condiţii contractuale stabilite în urma renegocierilor.

Întrebată care vor fi costurile de construire a tronsoanelor Autostrăzii Transilvania, Boagiu a spus că urmează să fie făcute calculele în perioada următoare.

"Suma este pe ce a rămas de executat, valoarea pe kilometri de 6,9 milioane euro, care va fi licitată în funcţie de relief şi vor rezulta preţurile adaptate la standardele de cost", a spus ministrul Transporturilor.

Finanţarea va fi obţinută abia după 2014. Comarnic-Braşov-Făgăraş va fi construită tot prin PPP

Integrarea Autostrăzii Transilvania în reţeaua trans-Europeană de transport, TEN-T, fapt ce permite României să ceară fonduri UE pentru construcţia ei, înseamnă însă, în acelaşi timp, că autostrada va fi gata abia peste şase-şapte ani. Motivul este foarte simplu: finanţarea se poate face doar în cadrul viitorului buget al Uniunii, respectiv pentru perioada 2014-2020, după cum au declarat pentru gândul surse din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI).

"Includerea Autostrăzii Transilvania în reţeaua TEN-T înseamnă că ea devine eligibilă pentru fonduri UE. Fondurile vor fi însă disponibile în următorul exerciţiu bugetar al UE, respectiv pentru perioada 2014-2020", ne-au declarat sursele. "În ceea ce priveşte tronsonul Comarnic-Braşov-Făgăraş, acesta va fi în continuare scos la licitaţie pentru a fi construit în parteneriat public-privat. Din resurse bugetare se vor construi tronsoanele Gilău-Nădăşel, Câmpia Turzii-Iernut şi Iernut-Târgu Mureş", au adăugat ele.

Boc: Ministrul Transporturilor şi-a respectat promisiunile

Prezent la eveniment, premierul Emil Boc a declarat, la rândul său, că mesajul cel mai important în urma deciziei CE este "că Autostrada Transilvania merge înainte şi că ministrul Transporturilor şi-a respectat promisiunile".

Citeşte şi AUTOSTRADA TRANSILVANIA. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu: "În două săptămâni, vom prezenta în Guvern noul contract cu Bechtel"

"Doamna Boagiu a spus, când s-a renegociat contractul cu Bechtel, că Autostrada Transilvania nu va rămâne nefinanţată şi că lucrurile vor merge mai departe. Discutăm despre Gilău - Nădăşel care pleacă la drum, iar acum despre obţinerea acestui acord, care e efortul ministrului de a obţine aducerea banilor pe fonduri europene, pentru că până acum CE nu a vrut să audă sub nicio formă de finanţarea acestor tronsoane din bani europeni. Prin faptul că s-a negociat corect un contract avem posibilitatea să facem Autostrada Transilvania inclusiv pe bani europeni, întâi tronsonul Gilău - Nădăşel, apoi proiectarea la Târgu Mureş - Câmpia Turzii şi de la Gilău la graniţă, care fac parte din tronsoanele prioritare", a spus Boc.

Citeşte şi Transporturile alocă 80 de milioane de euro în plus pentru Autostrada Transilvania. Bugetul CNADNR pentru investiţii creşte cu 26%, la 7,6 miliarde lei

Premierul a adăugat că în acest exerciţiu financiar al UE şi în celălalt România va avea banii necesari pentru continurea lucrărilor şi la Autostrada Transilvania.

Proiectul Autostrada Transilvania a început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru construcţia unui traseu de 415 kilometri, dar porţiunea construită până în prezent cu finanţarea statului, la şapte ani de la lansarea proiectului, depăşeşte cu puţin 10% din traseul total.

Până în prezent au fost contruiţi doar 52 de kilometri din autostradă, iar lucrările sunt oprite de la începutul anului, din lipsă de fonduri.

HARTA tronsoanelor de pe Autostrada Transilvania care ar putea fi construite din bani de la UE (click pentru a mări)

Notă: Tronsonul Braşov-Făgăraş a fost inclus, alături de Comarnic-Braşov, în pachetul care va fi scos la licitaţie pentru a fi construit în parteneriat public-privat, respectiv tronsonul Comarnic-Braşov-Făgăraş. Toate celelalte tronsoane prezentate pe hartă pot beneficia de fonduri UE.