News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 29 Guests are viewing this topic.

Dominik

Nice  :D.....asteptam filmarea
You're in Steelers Country

bacovia

Mai lungi bretelele decat autostrada :)

perded

Cateva poze de ieri de la nod Iernut si de la minunea Straco (sau noul UMB :) pentru cat timp ii va tine harnicia )

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader




ludus

Astazi au început să decoperteze sol pe lotul Ungheni-Târgu Mureș în capătul autostrăzii la nodul Ungheni-Aeroport. Să fie într-un ceas bun. Așteptăm mai multe utilaje, deoarece se lucra cu un excavator și câteva basculante.
T. Luduș

horatiu.cosma

La Biharia-Borș lucrările sunt la 99%, de câteva săptămâni lucrează cu 100 de oameni la ultimele detalii (curățenie, șanțuri, înierbare, reparat taluze stricate de ploaie, retușuri prin parcări), nici lor nu le vine să creadă cât de consumatoare de resurse și timp e partea asta. Oricum, în câteva zile e gata la cheie. Planeitatea e ok, nu se alunecă ca în baie, lucrarea arată bine, antiorbirea nu e prinsă direct de parapete, e sistemul mai rezistent cu priză indirectă. Ziceam săptămânile trecute că apărea un adițional de vreo 10-11 milioane pe contract pe stadiul proiectelor CNAIR. Este vorba de o modificare de soluție față de proiectul inițial (umpluturi din balast în loc de pământ ca să nu depindă așa de tare de ploaie, sute de piloți de balast în zona culeilor). Motivul: ungurii au zis inițial că termină în decembrie 2019 și s-a agitat tot CNAIR-ul să devansăm și noi termenul contractual de finalizare și să nu ne facem de rușine. Așa că, dacă se vrea, se poate. Echipa Egis de consultantă e bine mobilizată pe proiect, oameni cu experiență care au lucrat de la începuturi la Bechtel pe Bihor sau Cluj, unii dintre ei au ajuns și la proiectele din Mureș. Așteaptă pornirea celorlalte sectoare ca să poată fi mai aproape de casă. API și forumul sunt foarte urmărite pentru orice noutăți pe tema asta  :D.

Prerecepția a avut loc, urmează să fixeze CNAIR recepția la terminare. Din păcate va mai dura ceva până la deschidere, mai sunt de aprobat/agreat chestiunile administrative din vamă cu ungurii, unii mai pesimiști din șantier vorbesc chiar și de octombrie, sperăm totuși să fie mai repede.

Pe Biharia-Chiribiș se lucrează la expertiză, la betoane vor fi necesare niște tratamente chimice unde au fost secționate mustățile armăturilor, posibil și niște cămășuiri fiindcă s-a schimbat normativul de protecție a betonului (de la 2,5 la 5 cm), plus au trecut 10 ani peste ele și mai trebuie și Selina să dea garanție încă 10 ani conform contractului. La grinzile executate de Bechtel și depozitate la Chiribiș va fi distracție la expertiză. Vizual betonul arată bine, dar vor trebui ridicate una câte una să vadă ce e sub și sunt 425 de bucăți. Încă nu există ordin de începere pentru proiectare, dar ei ar începe de anul acesta cu coloane forate și alte operațiuni incipiente, dar nu e încă sigur. Autorizația de construire e valabilă de pe vremea Bechtel, probabil doar viaductul de la Fegernic să nu fie prins în acea AC. Ce e interesant e că deși lotul e lung, are terasamente puține (1,2 milioane de metri cubi față de 700.000 pe Biharia-graniță). La capătul dinspre Chiribiș recunoaște toată lumea că în prezent nu există descărcare, dar în cazul extrem în care nu se încep lucrările și pe chiribiș-suplacu în timp util, vor face o soluție temporară la intersecția cu DN-ul. Se așteaptă licitația pentru chiribiș-suplacu, acolo câmpul de sonde înțeleg că e rezolvat, au fost mutate instalațiile, doar pe acolo (pe aliniamentul autostrăzii) se pot transporta pe poziții grinzile mari de 160 de tone de la Suplacu.

(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Hercule

Granita Ro-Hu pe unde trece? Acolo unde sunt cele doua intrari din laterala?
Deșteaptă-te române!

horatiu.cosma

Da, se vede nuanța diferită la asfalt.

voicul

Asteptam filmarea si noul muzeu cu interes.  :D
Chiar eram curios daca fac receptia mai repede, cum e si normal.

Felicitari Selina pentru surpriza placuta.

Dragos_R

Horatiu, multumim mult pentru informatiile detaliate, e altceva dupa ce parcurgem o astfel de analiza, de fapt o radiografie la zi pe cele 2 loturi. Expertiza pe Biharia-Chirbis e clar ca o sa fie foarte complexa, nu ramane decat sa speram ca vor fi cat mai putine surprize neplacute. Ai idee/informatii cat ar putea dura expertizarea ?

vancouver

La unguri cam subti cu rigolele...
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Dominik

Ce spectaculos va arata noaptea acest nod, tot luminat !  :D
You're in Steelers Country

paulmare

"la 99%, de câteva săptămâni lucrează cu 100 de oameni la ultimele detalii (curățenie, șanțuri, înierbare, reparat taluze stricate de ploaie, retușuri prin parcări), nici lor nu le vine să creadă cât de consumatoare de resurse și timp e partea asta."
:) scuze de off-topic, sper ca citesc pizza si aktor forumul asta, sa nu ii ia si pe ei doamne-fereste prin surprindere, ca tot anunta si ei de vreo 2 ani primavara ca termina si ei precis la sfarsitul anului
apropo de maruntisuri, aktor inca mai are la bazine intre centura si pipera, la separatoarele de ulei si captuseala de piatra, cred ca si ei sunt la 99% pe lotul lor de ceva vreme