News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 39 Guests are viewing this topic.

dorel_cu_lopata

Subsectiunea 3C1 Suplacu-Chiribis

































































Aceeasi comisie la toate loturile.

alinuttt

Quote from: dr4qul4 on May 14, 2020, 03:19:54 PM
Hai sa o luam asa...
1. Sector 3A: Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, km 0+000 - km 25+500, tronson 3A2, km 8+700 - km 25+500. Cand s-a reziliat cu Maltauro?
2. Lotul 1 – Targu Mures – Ungheni + drum de legatura. Cand a renuntat asocierea Lemacons/vega/Arcada la contract? Si aici nu am avut expertiza tehnica si cred ca au trecut deja 3,5 ani.
3. Dar centrua Tg mures (cea la nivel de DN). Cand s-a reziliat contractul cu cei de la Copisa? E gata macar expertiza tehnica si repornita licitatia?

La cenura Tg Mureș e repornită licitația, un parlamentar de Mureș se lăuda că în iunie e gata.
Dar UMB a preluat vreo lucrare nefinalizată de alții? Nu știu să se fi băgat vreodată la așa ceva. Oricum, lotul într-un an poate fi dat gata că nu-i greu, dar depinde de constructor, că dacă ne uităm ce e pe Sebeș Turda.. anul ăla pot deveni 3 ani cu un constructor neserios.
Și depinde și aici de groapa de gunoi, că avem aceeași problemă ca la Alba Iulia sud pe Chețani-Luna, doar că groapa de gunoi e pe amplasamentul autostrăzii.

voicul

A7 pentru UMB, dar probabil ca e ceva unic, fiind langa casa si dorind sa faca ceva pentru regiune.

dr4qul4

@alinuttt, dar au trecut deja 2,5 ani de la reziliere. Eu am zis 2,5 pana la finalizarea contestatiilor. Asa ca am fost mai optimist cu 6 luni/1 an.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

^^^
Interesant documentul. Deci partenerul croat al celor de la Construcții SA le zicea comisiei de evaluare că nu au probleme în Croația falsificând ceva site și punând un avocat și ambasada Croației la București să mintă pentru ei, în timp ce în Croația se apărau de faliment zicând că urmează să câștige un contract serios în România  :lol: :lol: :lol:.

Oare faptul că cei de la Construcții SA au "renunțat" la contestația lor pe PiSi1 are legătură cu aceste eforturi susținute și ilegale ale comisiei de evaluare să îi dea câștigători aici în ciuda tuturor evidențelor?

Rezultatul e tipic CNAIR: au pierdut minim un an cu licitația. Interesant că Trameco (Selina) a renunțat de bună voie la tronson, deși astăzi ar fi fost câștigător. Probabil au probleme financiare de renunță la contracte. La fel zicea Beni că va renunța și la Chiribiș-Biharia. Să sperăm că nu crapă înainte de a termina DN76, ar fi prea de tot pentru drumul ăla.

voicul

Cu tsunami care vine, orice e posibil.
Totusi am vazut ca fac si sala polivalenta din Oradea. Din afara par ca se ocupa si sunt seriosi. Acum daca au licitat la jumatate de pret ...
Pacat ca vor sa renunte la lotul 2.

Poputes

^^
Trameco (Selina) nu are probleme financiare. Pur si simplu nu vor sa contruiasca un lot de autostrada (fie Biharia-Chiribis sau Chiribis-Suplacu de Barcau) cu o oferta ce includ preturi din februarie 2018. Intre timp s-a dat "geniala" ordonanta 114 de PSD, unde au crescut costurile in constructii.

Trameco e in crestere, au multe contracte in Oradea si Bihor (Sala Polivalenta, Cladirea noua a Spitalului Judetean, DN76, etc), dar nu au ajuns la nivelul UMB, incat sa isi permita sa lucreze in pierdere pe unele contracte.

Vor licita din nou la unele loturi de pe A3 (unde sper ca vor si castiga; au depus deja o oferta la Legatura dintre centura Oradea si A3), doar ca la preturi actuale.

Nu e vina lor ca licitatiile dureaza ani de zile si ca avem guvernanti ce dau ordonante si legi "geniale"...

horatiu.cosma

Povești cu zâne. Orice legislație nouă care modifică datele problemei de la momentul depunerii ofertei înseamnă claim 100% câștigat din secunda zero a contractului. Nimeni normal la cap (care vrea să câștige contracte) nu aruncă la gunoi o ofertă pe care a consumat resurse umane și financiare și cu care are șanse bune de câștig pe ideea că va câștiga la relicitare pe prețul updatat. Strabag va semna la Tg. Mureș pe ofertă din 2016, Astaldi a semnat la PiSi pe ofertă din 2017, la fel Porr pe PiSi1, UMB pe CraPi și la Bacău, TS pe tot ce are în portofoliu etc etc. Nu există să renunți la un contract câștigat doar că s-a modificat o lege.

Poputes

#23138
Probabil ca ai dreptate. Eu m-am bazat pe ce a spus Beni Rus la sfarsitul anului trecut:

QuoteÎn ce priveşte subsecţiunea 3C2 dintre Biharea şi Chiribiş, în lungime de 28,55 kilometri, pentru care tot asocierea formată din Trameco, Vahostav şi East Water Drillings a câştigat licitaţia organizată de CNAIR încă din 2017, fără însă a primi ordinul de începere a lucrărilor, proprietarul grupului Selina a explicat BIHOREANULUI că nu va înnoi scrisoarea de garanţie, ceea ce poate însemna că nu va executa lucrarea nici măcar în cazul în care CNAIR ar decide începerea lucrărilor.

"În decembrie expiră scrisoarea de garanţie, nu mai vrem s-o înnoim. Licitaţia s-a organizat pe nişte preţuri care acum sunt mult depăşite, între timp manopera s-a scumpit cu 80% (n.r. – din cauza celebrei Ordonanţe 114/2018), iar materialele cu 35%. Nu am putea face lucrarea la preţurile de acum doi ani", a spus Rus.

Inseamna ca, cel mai probabil, nu are inca capacitatea financiara sa sustina costurile mai mari, pana sa castige si sa incazeze acele claimuri (banuiesc ca si aici poate dura ani pana se judeca si incazeaza banii aferenti). Trameco nu este inca UMB si nici nu are in spate un grup strain sa il sustina financiar.

Dar raman la parerea mea ca Trameco nu are probleme financiare, si va termina toate proiectele pe care le are in derulare.

dr4qul4

Poate s-au saturat de proiectarea Bechtel, sau au realizat ca materialele si structurile deja existente au nevoie de o resuscitare mai scumpa decat au anticipat ei acum 2 ani. Si pe ciotul de la granita au avut probleme din cauza structurilor existente. Ma gandsc ca aveau in plan unele optimizari/modificari care nu au fost acceptate.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

NGC

Quote from: dorel_cu_lopata on May 14, 2020, 05:16:25 PM
Aceeasi comisie la toate loturile.

In cazul asta presupun ca ai si detaliile despre componenta comisiei. Poate reusesti sa le pui si pe forum. Sa vedem apoi cine observa primul un lucru interesant despre care am vorbit parca anul trecut. :D

Ionut

Ieri au fost cativa colegi pe A3, sper sa apuce azi sa va puna poze & info. Astaldi e gata in iulie. Chetani e tot in aer...

alexV

#23142
Poze de ieri de pe lotul Max Boegl + Astaldi.
Au uzura pe o buna parte din lot, dar mai putin de 50% - estimare proprie. Au parapete + antiorbire pe 1/3 din lot. La viaductul de langa Chetani au uzura pe un sens, lucrau la rosturi, iar pe celalalt sens au hidroizolatie. In paralel lucrau la placa de racordare, deci aproape gata cu umplutura. Avem si panouri fonoabsorbante, structuri pentru indicatoare, dar nu peste tot.

Cei din santier estimeaza inca 6 sapt, unii din API zic dublu, pana la finalzare 100%, cu marcaj, rigole si catadioptrii.

Poze de ansamblu. Pasaj din capat de langa lot Straco, peste CF si peste Mures






Privire inapoi catre lot Straco/nod Chetani


Detalii din acelasi loc:





alexV


alexV





Undeva pe lot






Dincolo la nod Iernut