News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

NGC

#22620
Atunci cand i-au descalificat anul trecut, CNAIR i-a descalificat din alt motiv, nu din cauza costurilor pentru garantia rosturilor de dilatatie care nu se regasesc in oferta financiara.
STRABAG a contestat la CNSC excluderea si apoi CNAIR si mai apoi asocierea ITINERA - RETTER au renuntat pe rand la recurs. Practic STRABAG a reintrat in joc doar in baza descalificarii din alt motiv.
Ideea e ca pentru descalificare ajunge un motiv si nu trebuie cautate toate, asa ca cel legat de costurile pentru garantia rosturilor de dilatatie a trecut "neobservat" si nu a fost mentionat de CNAIR atunci cand i-au descalificat. Daca acum ar contesta cineva atribuirea din cauza costurilor pentru garantia rosturilor de dilatatie, situatia ar fi alta.
Dar cine sa mai conteste? ;)

NGC

Stiti insa ce risca STRABAG acum daca vor fi gasiti vinovati de catre Consiliul Concurentei? In afara de posibile consecinte contraventionale si penale, mai risca si sa stea pe tusa 3 ani la participarea la licitatii.

ludus

Progres pe șantierul A3 la Luduș






Powered by API/PUM imgur uploader
T. Luduș


Quest

Ludus foarte frumoase pozele tale comparative 2019-2020 pe A3 Chetani-Iernut (Astaldi) la Ludus Gheja si Ludus Bogata. Nu numai ca ai fotografiat din acelasi unghi, de la aceeasi altitudine si aceeasi incadratura, dar inclusiv lumina cade la fel. Felicitari !  :)
Common sense will get you far !

Ionut

API pe Facebook

Acum două săptămâni, la 11 luni de la lansarea licitației celor 13,5 km din Autostrada A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reușit în sfârșit să publice un prim set de clarificări.

Sunt 173 în total, adică o viteză medie de un răspuns de câteva rânduri la fiecare două zile. Din informațiile noastre, va mai urma o rundă, deci până la depunerea ofertelor mai avem de așteptat.

Mai mult, pe sectorul Nădășelu-Zimbor-Poarta Sălajului (total 42,3 km) sunt alte două licitații, lansate tot în 20-21.03.2019, în care încă așteptăm clarificările CNAIR, ele fiind în continuare suspendate.

Să vedem ce îi nemulțumește pe ofertanți. O bună parte din răspunsuri sunt ambigue, incomplete sau pur și simplu confirmă că studiul de fezabilitate este nesatisfăcător. Se lămuresc aspecte lipsă, eronate sau contradictorii, cum ar fi detaliile despre parapete, poziția panourilor fonoabsorbante sau a elementelor anti-orbire.

Studiul geotehnic din 2008 (care nu e conform cu normele tehnice actuale) nu prezintă calcule de stabilitate sau amănunte ale fișelor tehnice de foraj, însă CNAIR "promite" că elaboratorul investigațiilor de teren le-a realizat, doar că nu le-a și predat...

Lipsesc detalii despre lucrările hidrotehnice, bazinele de hidrocarburi sau sunt solicitate asigurări pe termen nelimitat. CNAIR ridică din umeri și cere antreprenorilor să oferteze "la noroc".

Deși legea spune că verificarea proiectului tehnic ce va fi realizat de câștigător este responsabilitatea CNAIR, lenea și fuga de răspundere din CNAIR au lovit din nou, cerându-le constructorilor să își verifice ei propriul proiect.

Un alt aspect foarte grav: dacă, după semnarea contractului în etapa de proiectare, antreprenorul găsește greșeli/omisiuni ale studiului de fezabilitate care necesită modificări de avize, acorduri de mediu, autorizații, Hotărâri de Guvern, exproprieri suplimentare, relocări de utilități sau altele asemenea, responsabilitatea pentru costurile suplimentare și timpul pierdut e împinsă de CNAIR spre constructor care trebuie să ghicească acum blocajele viitoare.

Calitatea execrabilă a documentației pusă la dispoziție de CNAIR este confirmată și de ofertanți care spun că valoarea estimată (aproape 400 de milioane de lei) probabil nu este suficientă.

Am văzut de prea multe ori acest film prost cu licitații interminabile sau chiar anulate, bazate pe studii dezastruoase, care generează o groază de probleme în execuție. Din păcate, nu există nicio schimbare de direcție cu aceeași CNAIR și cu un guvern fără suflu reformator!

NGC

^

"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500)"

S-a mai facut un pas de melc si avem acum prima clarificare pentru tronsonul 3B2. Documentul are 110 pagini si contine 264 de raspunsuri si o clarificare din oficiu cu 5 subpuncte. Documentatie "matura" si totul clar, nu? :lol:

Clarificarea o puteti descarca timp de 7 zile de aici.

Vom mai avea o clarificare.

florin74

#22627
M-am uitat pe ea. Zici ca e facuta de niste amatori la prima incercare
Dar ia uitati ce am gasit...

Intrebarea 128
Intre km 13+250 si km 14+000 pe traseul autostrazii se dezvolta un debleu cu adancimi cuprinse intre 6 m si aproximativ 75 m.
De asemenea, pentru aceasta zona, in Raportul Geotehnic pus la dispozitie este mentionata o alunecare de teren intre km 13+300÷14+100 despre care se mentioneaza urmatoarele: "Alunecarea se dezvolta pe versantul stang al V. Capus, pe o directie cvasiperpendiculara traseului. La baza, alunecarea se extinde pana la V. Capus, care constituie una din cauzele instabilitatii" cat si existenta unei zone cu exces de umiditate intre km 13+400-13+800. Tot in volumul "Studiu geotehnic Subsectiunea 2", sunt prezentate fisele forajelor realizate in aceste zone in care este mentionat existenta unui "teren framantat".
Considerand toate aceste informatii prezentate mai sus, constatam faptul ca in Documentatia tehnica pusa la dispozitia ofertantiilor nu sunt prezentate solutii de
consolidare (stabilizare versanti) si nici solutii de protectie taluz.
Va rugam sa clarificati, avand in vedere faptul ca in etapa de oferta nu se poate cuantifica o solutie care sa corespunda cu certitudine situatiei din teren avand in vedere detaliile lipsa, i.e. ridicare topografica de detaliu, investigatii geotehnice dedicate existentei unui fenomen de instabilitate etc, faptul ca viitorul Antreprenor va fi indreptatit la costurile suplimentare si extensia de timp ce vor rezulta prin aplicarea prevederilor contractuale incidente acestui tip de situatie, i.e. fie accesarea rezervelor de implementare, fie aplicarea corespunzatoare a celor descrise in cadrul Clauzei 69a.

Mai sunt intrebari similare, cu deblee care ajung si la 30 35 de metri adancime si cu probleme...

75 metri... Nu sunt normali la cap. Si toti ii intreaba daca se poate modifica linia rosie, si raspunsul invariabil al CNAIR este ca nu...

alin2pas

Pentru o porțiune cu asemenea lungime cu alunecare de teren și exces de umiditate realizarea unui debleu de până la 75 m e o fantezie. Chiar și realizarea unui tunel pune mari probleme de stabilitate în timp. O soluție viabilă ar fi nu modificarea liniei roșii, ci modificarea traseului pentru a ocoli alunecarea de teren. Realizarea debleului ar duce la probleme cu mult mai mari decât cele de pe OS3, iar un tunel prin roci instabile (mai ales când se spune clar că e o alunecare de teren, care e foarte probabil să se mai deplaseze în timp) și cu umiditate ridicată nu ar rezista în timp. Acel tunel nu ar trebui să reziste doar 5 - 10 ani, ci mult mai mult.

SergiuSerj

Am trecut sambata pe la Iernut si am observat ca au ajuns cu terasamentul la nivelul pasajului peste Autostrada si CF. Pe partea cealalta a podului au inceput sa lucreze la zidul de sprijin al terasamentului.

In schimb pe lotul Straco am observat o singura bascula la Campia Turzii, in rest linisite totala.

FRS

Sunt ceva noutati la licitatia de astazi de la 3B5 Nufalau - Suplacu de Barcau?

NGC

#22631
"Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B5: Nusfalau - Suplacu de Barcau (km 66+500 - km 80+054.044)"

Quote from: NGC on February 20, 2020, 07:59:54 AM
Dupa 11 luni (fara o zi) de la lansarea licitatiei, avem in sfarsit prima tura de clarificari. Avem 80 de pagini de maculatura in care apare o clarificare din oficiu (cu 6 subpuncte) si 173 de raspunsuri. Acum inteleg de ce le-a luat atata timp. In medie un raspuns a luat 2 zile de "documentare". :lol:

[...]

Noul termen temporar pentru deschiderea ofertelor este 09.03.2020, dar vom mai avea o tura de clarificari. Sunt curios daca si de data asta vom astepta tot 11 luni. :lol:

Deocamdata se pare ca avem o surpriza si ca nu am mai avut un al doilea termen pentru depunerea ofertelor, desi au fost prevazute 2 termene. Poate nimeni nu a mai cerut clarificari, dar ma indoiesc.

O sa incercam sa aflam cum sta treaba, dar explicatia se gaseste probabil in raspunsul 9 din prima si se pare singura clarificare.

Quote
Va rugam sa aveti in vedere ca termenul limita pentru primirea ofertelor indicat initial in Anuntului de Participare a fost stabilit prin raportare la complexitatea contractului ce urmeaza a fi atribuit, acordandu-se o perioada de pregatire a ofertelor de 62 de zile, suficienta pentru elaborarea unor oferte corecte si complete.
Pentru respectarea prevederilor legale incidente, respectiv ale art. 153 alin. (2) si (3) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta a prelungit in mod succesiv termenul de depunere al ofertelor din data de 21.05.2019 pana in data de 13.08.2019 (cu inca 3 luni fata de termenul initial).
Pentru noul termen limita de depunere al ofertelor, va rugam sa consultati sectiunea Liste erate si sectiunea Vizualizare procedura aferente Anuntului de Participare.
In ceea ce priveste raspunsul la clarificari, a se vedea prezenta Clarificare.
Mentionam de asemenea, ca toate intrebarile ce au fost cuprinse in prezenta clarificare au fost adresate de operatorii economici dupa expirarea primului termen limita indicat in cadrul documentatiei de atribuire.

Practic nu le-au dat decat 3 saptamani pentru ca sa analizeze clarificarea si sa finalizeze ofertele, iar daca posibilii ofertanti au avut intrebari suplimentare, problema lor si sa se descurce cum pot.

vancouver

Cu o documentatie asa de proasta rezulta 2 variante:

- fie ajungem la un pret apropiat de Bechtel, care includea si o gramada de neprevazute, si atunci este absurd ca s-a reziliat cu Bechtel
- fie cineva se incumeta la noroc si da un pret mai mic, caz in care o sa se rezilieze sau o sa lungeasca mult - si iar e absurd ca s-a reziliat cu Bechtel.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

florin74

Dupa 11 ani arata impecabil autostrada - Campia Turzii Gilau,  comparativ cu A1 Sibiu Sebes Orasite . Daca incepem sa facem o analiza cost beneficiu pe 20 de ani, cu costurile de intretinere cu tot, cred ca o sa regretam amarnic ca am reziliat cu Bechtel....

dr4qul4

tot bugetul de intretinere pentru A, pe 20 de ani, e mai mic decat am platit catre Bechtel.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024