News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

NGC

Observati si ce certat cu limba romana este personajul care a redactat documentul.



Daca nu v-ati prins, priviti cu atentie ultima litera de pe primul rand si prima de pe al doilea rand. Impreuna formeaza un cuvant. :lol:
Nu mai vorbim de gramatica ("pusa" in loc de "pus").

Documentul e semnat de acest personaj.



teoneo

Din zona viitorului Nod Iernut (stop cadru de ieri). Se pregătesc pt pilonul P5 (pica fix pe mijlocul actualului drum):









Și două poze de astăzi de lângă Luduș (între Gheja și Chețani):




SergiuSerj

#19982
Am trecut duminica dupa masa pe la Iernut. Erau vreo 5 pers care insepectau zona, nu stiu daca erau muncitori. Cred ca in urmatoarea perioada DN14A o sa fie deviat

La Chetani, Hadareni si Campia niciun progres vizibil si liniste totala...










SergiuSerj

Pe pagina de facebook a CNAIR a aparut astazi un video cu mobilizarea celor de la Astaldi.

https://www.facebook.com/watch/?v=1107385006088761

Din ce se vede in video, este un progres destul de vizibil fata de ultimele imagini din zona(aprox acum 2 saptamani). Din ce imi amintesc nu erau ridicate atatea grinzi pe pozitie.

marisRO

Quote from: NGC on March 06, 2019, 10:29:06 PM
"Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Quote from: NGC on January 23, 2019, 08:09:06 AM
Quote from: NGC on November 29, 2018, 10:21:31 AM
Dupa cum se stie, in 16.11.2018 CNAIR a incheiat oficial etapa de (re)evaluare financiara si a dat ca nou castigator asocierea condusa de ITINERA.

Dupa cum era de asteptat, STRABAG a contestat.

Ieri a fost termen la TB, dar s-a amanat. Noul termen este 05.02.2019.

Quote from: NGC on February 25, 2019, 07:49:17 PM
S-a amanat pana in 05.03.2019.

S-a amanat pana in 19.03.2019.
Amanat din nou?


NGC


NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1009949] "Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Salajului (km 13+260 - km 25+500)".

Valoare estimata: 730.509.125,51 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 20.05.2019

Fonduri: POIM

Durata contractului: 96 luni, "12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Clauza / Conditie

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestru II al anului 2019.

NGC

Astazi a fost lansata licitatia [CN1009950] "Proiectare si executie Autostrada Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 3B: Mihaiesti - Suplacu de Barcau, Subsectiunea 3B5: Nusfalau - Suplacu de Barcau (km 66+500 - km 80+054.044)".

Valoare estimata: 395.719.629,05 RON fara TVA

Termen depunere oferte: 21.05.2019

Fonduri: POIM

Durata contractului: 84 luni, "6 luni perioada de proiectare, 18 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor"

Clauza / Conditie

Quote
Prezenta procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: Incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice. In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Autoritatea Contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie publică. Autoritatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in semestru II al anului 2019.

NGC

Pentru 3A2 plus 3B1 mai trebuie asteptat putin.

Il las pe Ionut sa se ocupe de documentatii cand are timp.

Ionut

O sa ma ocup, dar nu stiu cand, sunt full zilele astea. Va trebui sa aveti rabdare.

NGC

Pot intre timp sa pun paie pe foc? :p

"Atribuirea unui contract de parteneriat public-privat pentru realizarea obiectivului ,,Autostrada Ploieşti- Brașov", în conformitate cu OUG nr. 39/2018"

Intre timp au mai fost publicate 3 clarificari (42 - 44) cu 13 + 6 + 5 = 24 raspunsuri.

Pun aici doar un raspuns foarte important. Cititi cu atentie ce scrie la punctele (i), (ii), (iii) si (iv) ale intrebarii. Daca si BERD size asta, e groasa rau. ;)

C43I1



C43R1



In rest, ca de obicei, totul e negociabil si e repetat a mia oara, ca sa zic asa.

@PRESA: Pe voi nu va intereseaza subiectul? V-au promis astia ceva vouchere cu care sa mergeti gratuit pe autostrada? Sau e prea mult de muncit ca sa va documentati si parca mai bine merg niste cafelute in timpul asta? ;)

vancouver

Citind raspunsurile si balbaielile acestui CNP, nu pot decat sa ajung sa laud profesionalismul CNAIR.... Pe bune. Bai, totusi CNAIR a construit, cum necum, niste autostrazi si in general as zice ca firmele au putut participa in mod liber si corect la licitatii. In plus ce a construit CNAIR nu impovareaza tara cu datorii fabuloase pe zeci de ani, adica s-a facut in mare masura cu bani europeni si de la buget....

Sa nu uitam:
- pe fonduri europene o autostrada costa cam 25% (de la buget = de la contribuabilul roman), ca restul plateste UE.
- la PPP costa cam 400% (de 4 ori mai mult), pentru ca:
- a) pe 30 de ani dobanda este cam dublul sumei imprumutate (+ 200%)
- b) la o licitatie de asemenea dimensiuni, de mai multe miliarde de euro, nu se baga oricine = concurenta limitata = pret mare (+50%)
- c) sunt f. multe neprevazute in 30 de ani si nu exista proiect clar, firmele trebuie sa includa aceste riscuri in pret (+25%)
- d) e nevoie de plata unui numar de angajati ai firmei pe timp de 30 de ani, incl. pt. colectare taxa + constructia in sine a punctelor de taxare si intretinerea lor (+ minim 25%)

In final:
fonduri UE = 25%
PPP = 400%

Adica PPP este de 16 ori mai scump decat fonduri UE. Dupa cum stim Muntenegru si Albania a fost deja ingenuncheate de astfel de PPP-uri, au acum datorii uriase de platit anual si treaba oricum nu au terminat-o, au facut fiecare sub 100 km de autostrada prin munti - in definitiv exact ca noi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

catalin_i

Quote from: vancouver on March 20, 2019, 11:21:08 AM
Sa nu uitam:
- pe fonduri europene o autostrada costa cam 25% (de la buget = de la contribuabilul roman), ca restul plateste UE.

Doar o mică corecție: fondurile europene sunt formate inclusiv cu contribuția de la statul român i.e. contribuabilul român. Așa ca 25% nu este chiar exact. Este ceva mai mult.

rizzuh

Pai a zis "cam 25%". De acord, este ceva mai mult. Conteaza ca este 26%? 30%? Cand comparam cu 400%?