News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

pentium10

poate firmele kamikaze se duc spre taxa de pe B -> Ploiesti si renunta la contract dupa cativa ani
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

Quote from: TibiV on December 17, 2018, 05:58:21 PM
Quote
Numărul ofertelor depuse arată atât interesul deosebit al investitorilor pentru proiectele strategice ce urmează să fie realizate în parteneriat public-privat, cât şi încrederea mediului de afaceri în economia românească. De asemenea, înscrierea pentru acest prim proiect arată că este apreciat de investitori demersul Guvernului de a îmbunătăţi cadrul legal şi de a aproba realizarea în parteneriat public-privat a 21 de proiecte strategice de investiţii.

Sa pic pe jos de ras, nu alta. :lol: :lol: :lol:

GrmmrNzi

#19367
Hai să ghicim participanții.

Şi pentru nivelul maxim de dificultate: care case de avocați sunt în spatele "investitorilor", pentru că aici se vor face bani nu pe teren cu lopețile, ci pe la casele de arbitraj cu mapele.

marisRO

1. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED - POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD (China)

2. ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S - SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG (Turcia - Elveţia)

3. Asocierea STRABAG-IC ICTAS(Lider de asociere STRABAG) (Austria - Turcia)

4. Asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) - MAKYOL (China - Turcia)

5.  Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L- FCC CONSTRUCCION S.A.- (Spania)
Sursa: http://www.economica.net/autostrada-ploiesti-brasov-5-investitori-au-depus-oferte-pentru-atribuirea-contractului-de-parteneriat-public-privat_162634.html#ixzz5ZxcKxRgN

voicul

Hopa! Nu sunt chiar asa anonime firmele din asocieri.

Vad ca chinezii sunt din ce in ce mai prezenti la licitatiile din RO.

dr4qul4

Nici Bechtel si nici Vinci-Strabag-Aktor nu erau de colea. Dar autostrada tot nu au facut.  :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Sorin62

Quote from: pentium10 on December 17, 2018, 06:03:23 PM
Quote from: TibiV on December 17, 2018, 05:58:21 PM
În cadrul proiectului este inclusăşi operarea tronsonului de Autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.

Deci segmentul existent va fi dat in PPP din momentul de atribuire? Si vom fi taxati IMEDIAT? Ce trafic infernal va fi pe DN1 :)

Imi vine sa cred, ca contractul de PPP pentru Comarnic-Brasov este doar o acoperire pentru a da in folosinta PPP actualul alinament.

Eu sunt curios ce se va întâmpla cu tronsonul Ploiești Comarnic...

Ionut

Exact. ^ Numele sunt degeaba fără studii.

Mâine dimineață la 8.30 sunt live la Radio RFI despre CoBra. Apoi la 9.30 tot live pe Antena 1 la Neața cu Răzvan și Dani.


vancouver

PPP este de 16 ori mai scump decat pe fonduri europene. Ori suntem handicapati, ori e vorba de un jaf de proportii.

La fonduri europene Romania plateste ca. 25% din costurile reale ale proiectului, indiferent cat ar fi acestea.
La PPP se adauga dobanzile pe 20-30 de ani. Acestea ajung la ca 150-250% din costul initial (200% in 20 de ani inseamna 10% pe an, ceva normal pentru un imprumut privat pe termen lung). Costul initial este insa mai mare decat cel normal, din mai multe motive, pe care le enumar imediat. La un cost crescut cu 20-30% fata de situatia de licitatii normale, 200% dobanzi = 200% * 130% = 260%. 130%+260%=390% aproape 400%, adica de 4 ori pretul normal. Dovada cea mai buna, in varianta 2015, costul total era 8 miliarde EUR (26 de rate a 320.000.000 €), la un cost de constructie estimat la 1,8 miliarde, deci MAI MULT DECAT DE 4 ORI !!! (asta cu 320 milioane pe an s-a aflat numai DUPA ce afacerea a cazut, ca in contract era stipulat ca este SECRET !!!)

De ce sunt chiar si costurile de baza mai mari la PPP, fata de varianta licitatie pe fonduri europene?
- cand se liciteaza un contract MONSTRU de acest tip, firmele normale nu se pot baga, doar giganti. Concurenta mica = in final pret mare.
- riscurile la asa un proiect fabulos sunt uriase, ca atare toti participantii vor intra numai daca sunt SIGURI pe un profit mare. Nimeni nu intra ca sa mai bifeze de ex. o lucrare la portofoliu, chiar daca nu va castiga mare lucru, cum poate a facut UMB la Deva-Lugoj lot 4. Nimeni nu se baga numai ca sa-i mearga afacerea, ca altfel poate da afara oameni si atunci la contracte normale unii mai coboara la pret numai sa aibe ce face o vreme. Toti ofertantii vor pune coef. de risc f. mare.
- neexistand un studiu serios geo si de traseu, participantii de fapt nici nu stiu ce-i asteapta. TOTI VOR PUNE RAUL INAINTE, adica situatia cea mai dificila de care se pot lovi. Pe fonduri europene se cere obligatoriu macar un studiu de fezabilitate serios, cu studii geo. Ofertantii vor sti mai exact ce-i asteapta si vor da pret ca atare. Mai mult, se poate merge pe FIDIC ROSU, iar proiectarea se poate face anterior executiei. Atunci la oferta se vor cunoaste pana si cantitatile exacte de material, nu va exista aproape nici un risc.

Daca se va incasa ceva dintr-o eventuala taxa, dupa parerea nu se poate pune la socoteala. Si pe fonduri europene se pot pune taxe, mai ales pe zonele de tuneluri. Taxele nu se vor putea folosi decat pentru intretinere, dar nici pe PPP taxele nu pot acoperi decat cel mult intretinerea. Exproprierile sunt in sarcina statului in ambele variante.


In final:
FONDURI EUROPENE = 25%
PPP = 400%
STATUL PLATESTE DE 16 ORI MAI MULTI BANI IN VARIANTA PPP.

TAXE DE TRECERE = posibile in ambele variante = se duc pe intretinere in ambele variante
EXPROPRIERI = sarcina statului in ambele variante
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cezar-mario2012

Europa nu va finanța niciodată Ploiesti - Brașov atâta timp cât va finanța Pitești - Sibiu. Hotărâți -va la care o vreți pe fonduri europene.

Dagda

@vancouver nu stiu daca mai exista spatiu de manevra pe fonduri pe axa pe care ar fi eligibila aceasta autostrada, ma rog putem sa o inghesuim si pe ea acolo pt a primii finantare (pt rasnov-cristian s-a cerut finantare pe fonduri UE) dar e posibil sa canibalizeze autostrada Sebes-Turda... cel putin nu in acest exercitiu financiar european, poate dupa 2021 sa se inceapa ceva pe fonduri (2021 la care mai adaugam vreo 2 ani pana se deschid apelurile si se aproba finantarile)

danutzu_1069

Eu ma intreb cu ar arata portile de taxe la intrarea de pe DNCB, sau la nodul de la Gherghita.. (ala recent facut)

pentium10

un Rasperry Pi industrializat cu o camera industriala, sau un black box chinezesc pt citirea dimensiunii + nr de inmatriculare pus intro cutie pe marginea autostrazii
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dekaru

Ies și eu din anonimat după ani de zile de urmărit forumul fără să postez, pentru că trebuie să zic că m-a surprins lista.

Avem printre ofertanți firmele care momentan sunt nr. 3 (CCCC), 5 (Strabag), 31 (Acciona), și 42 (FCC) in lume.

Nu e ideal dar e mult mai bine decât mă așteptam. Probabil au ajutat și clarificările minune - dacă totul se poate negocia, atunci sigur că încerci, poate dai un tun monumental.

Ideea e că cel puțin firmele astea, dacă chiar vor vrea să și lucreze ceva, cu siguranță ar putea.

Sursa clasamentului: https://www.enr.com/toplists/2018-Top-250-International-Contractors-1