News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 34 Guests are viewing this topic.

NGC

Pe asta ati remarcat-o?

Quote from: Ionut on June 28, 2018, 07:34:17 AM
1. Eu: Este gata Tunelul Meses? CNAIR: Da, s-a aprobat SF Tunel Meses in CTE

In prezentare scrie asa.



#EGata sau #NuEGata? Care informatie e mai noua? :lol:

Ionut

Probabil declarația DG Adjunct Scarlat de ieri, și anume că e aprobat în CTE. Dar cu ăștia orice e posibil.

NGC

Sa trecem si noua AC pentru zona cu exproprieri suplimentare pentru Iernut - Chetani.

28.06.2018: "Lotul 2: Iernut – Chețani, km 3+600 – km 21+500 – Exproprieri suplimentare din investiția "Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii""

voicul

Mai sunt multe "cotete" de expropiat?

horatiu.cosma

Din ce inteleg, la tunelul Meses s-a aprobat solutia tehnica in CTE CNAIR, inca nu sunt obtinute toate avizele, dar asta nu impiedica aprobarea solutiei tehnice. Insa marea problema e ca a fost o aprobare "politica", nu una tehnica. CNAIR a aprobat ca sa poata incheia socotelile cu Tecnic pe acest proiect, sa isi poata lua Tecnic banii si la schimb, Tecnic le-a dat documentatia pe care o aveau de pe PiSi 4, aia refuzata initial de CNAIR fiindca era dezastru. Aveau nevoie ca de aer de ceva hartie, oricat de proasta, ca sa poata demonstra maturitatea proiectului  :D.

Deci sansele sa fie ceva licitabil la dispozitia CNAIR pentru tunelul Meses sunt minime. Buna a fi si centura Zalau, doar sa o duca la bun sfarsit Search, ca la cum a luat CNAIR o multime de proiectanti din piata sa taie frunza la caini din bani publici, nu m-as mira sa intre in faliment piata de proiectare din Romania.

vladb

Oare s-a mai avansat la podul Gilau pe vremea asta?

alexandruduma

#16866
Vedem Duminica. Saptamana asta a plouat la Cluj in fiecare zi. Dimineata filmez A10 Lot 3 iar la intoarcere in Cluj ma opresc si pe la Gilau. Din ce stiu ar trebui sa vedem finisoarele (sper ca am scris corect) pe santier (evident nu la lucru inca). Seara buna sa aveti !

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

teoneo

Poze de ieri, 30.06, de la Nodul Iernut, lot Astaldi/Max-Boegl (să-l numim nodul "Totuși").
Poză luată de pe DN14A în apropierea locului în care breteaua 1, care vine dinspre autostradă, va ajunge în DN:


Vedere spre nod. Imaginile sunt cu vedere spre Târgu-Mureș. S-a așternut umplutură pe rambleul pentru breteaua 1 (care va supratraversa autostrada):





Trecerea la nivel peste calea ferată. Ca de obicei, multe mașini (din nefericire TIR-ul maschează parte din coadă). Încă acum n-au fost chiar așa multe vehicule (30-40). TIR-ul e în dreptul aliniamentului sudic al autostrăzii. Aici va fi executat un viaduct pe care va fi urcat DN14A și care va supratraversa A3 și CF405.

+trecerea trenului...


Din nou, vedere spre Est, de pe DN14A:

teoneo

Ne apropiem de aliniamentul autostrăzii. O relocare proaspătă de LEA de medie tensiune:


spre est, fără zoom:

cu zoom (structura finalizată e pe lotul Geiger):

ultrazoom:


Acum vederi spre Vest:

Detaliu aerisitoare de la relocare conducta gaze:

deplasare de la Sud la Nord față de aliniament:

S-a luat destul de mult din deal, dar încă mai este de excavat.
Totuși, ca să cităm un clasic în viață, s-a mai avansat. Avem ridicat și terasament. Obiectivi fiind, au fost și ploi în ultima perioadă.
Fin.

alexandruduma

La Gilau maine se toarna al 3-lea sfert din placa, joi ultimul. A plouat destul de mult in ultima saptamana. Dupa ce au turnata placa o sa refaca canalul si o sa foloseasca podul pentru transport materiale. Azi se lucra la armaturi si se duceau prefabricatele de margine sus pe placa. Au inceput deja sa le monteze. Au mai lucrat si la terasamente pe partea dinspre Cluj.


elphax

Rost de dilatație doar la mijloc?

tom_sawyer

QuoteLucian Şova: Sunt foarte, foarte îngrijorat de asemenea cu privire la terminarea segmentului de autostradă de la A3, care trebuie să facă joncţiunea cu Bucureştiul, unde, deşi am fost des, deşi am stat de vorbă cu antreprenorii, deşi i-am întrebat ce-şi mai doresc - bani, alte formalităţi - mi-au spus că nu-şi mai doresc nimic, îmi spun că-n octombrie vor preda lucrarea şi sunt câteva zeci de oameni care lucrează. Şi azi, având termen octombrie, nu pot să le aplic penalităţi, dar nu sunt fericit nici când mă gândesc că-n octombrie o să anunţ că începem procedurile de aplicare a penalităţilor, iar autostradă nu avem.

[...]şi îi punem să scrie şi să semneze dacă mai au vreo aşteptare din perspectiva beneficiarului - şi mă refer la responsabilităţi din partea Companiei de Drumuri sau chiar a ministerului - dacă ne referim la acte normative de expropriere, la indicatori tehnico-economici. Şi ei scriu că n-au, dar când ne uităm la cei câţiva muncitori care lucrează doar stăm şi ne uităm la ceas şi ar trebui să ne pregătim documentaţiile fie de reziliere, fie de penalităţi. Nu vor fi fericiţi românii să audă că acum avem şi noi claim-uri pe care o să aşteptăm să le soluţionăm în instanţe peste vreo doi ani, dacă o să ne plătească nişte despăgubiri aceşti antreprenori.

Am luat măsuri la nivelul Organismului Intermediar, în sensul de a mai emite o serie de instrucţiuni care să vină în întâmpinarea nevoilor antreprenorilor. Una dintre acestea, de exemplu, face referire la subansamble, materialele pe care aceştia le au în şantier, probează că le au, sunt destinate efectuării lucrărilor, ca să le introducă la decontare înainte de a fi puse în operă, tot pentru a le uşura activitatea cel puţin în perspectiva susţinerii financiare. Nu mai avem ce să facem decât să ieşim o zi pe săptămână, sâmbăta, să facem muncă patriotică cu angajaţii ministerului măcar pe autostrada A3. Probabil că ne-ar sta bine, dar să muncim în locul unor antreprenori de prestigiu internaţional care iau bani pe aceste proiecte la standarde internaţional, deşi n-au forţă de muncă... Eu mă întreb: 'Oare cu cât plătesc ei forţa aceasta de muncă, pentru că dacă un kilometru de autostradă în România costă măcar la fel ca în Grecia, cred că şi muncitorul care munceşte pe această autostradă ar trebui plătit ca muncitorul, poate tot român, care munceşte în Grecia. Am suspiciunea că acest lucru nu se întâmplă şi de fapt asta este explicaţia pentru care performanţa antreprenorului este foarte scăzută în România: pentru că sunt foarte zgârciţi cu forţa de muncă.

agerpres.ro

AlexC


vancouver

Quote from: elphax on July 01, 2018, 04:49:53 PM
Rost de dilatație doar la mijloc?

Eu nu cred ca va fi rost de dilatare nici la mijloc, nu vad nici un motiv sa fie. In mod normal distanta intre rosturile de dilatare la tabliere poate sa fie de 800-1000 m si nu cred ca podul de la Gilau are 800m.

Ceea ce vedem pe podurile facute inainte de '89 este o tehnologie invechita, in care se facea rost pe fiecare pila, tablierul fiind de fapt compus de "n+1" segmente total independente si simplu rezemate (n=numarul de pile). Odata cu aparitia calculatoarelor, in anii 1960-1970, tehnologia s-a schimbat si tablierele de pod sunt grinzi continui de pana la 800-1000m, asa cum am mai spus. La podurile cu lungimi mai mici avem doar 2 rosturi, la intrare si la iesire de pe pod. Exemplu: viaductul Aciliu.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

flashu74

Super. Deci joi 5.07 ar fi gata cu betonarea. Din 21.05 au terminat cei 4 piloni, s-au ridicat grinzi, armat si suprabetonat. 45 de zile. Eu zic ca pentru un santier din România este un ritm extraordinar de bun.