Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 6 Guests are viewing this topic.

valexandru

^^ Cred ca e si o implicare politica a celor 2 firme lenese de le cam doare undeva de penalizari....
"O conştiinţă împăcată nu ţine seama de minciunile zvonului"
Click aici pt informatii la zi despre autostrazi
Principiul romanesc: "Facem azi ca sa avem ce strica maine"

delacroix

Poate ca n-ar strica o poza cu "tabla" de la Bucuresti-Ploiesti. Daca cei din zona gasesc asa ceva...

...dar probabil ca le-au desfiintat.

iuli

Acolo e bataie de joc!!! Am mai zis asta si cand dna ministru isi incorda muschiuletii pe la toate televiziunile cu tronsonul Cernavoda Medgidia parca sau urla ca sa nu zic ce pe cei de la Bechtel!  >:(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Pun cu mare circumspectie un articol din Puterea. De multe ori s-au dovedit a fi partinitori sau chiar rau-voiti. Pun pur si simplu articolul, doar sa nu-l luati chiar prea in serios, mai ales ca sunt citate "surse". Sursele pot fi si inventate. Nici nu zic ca Bechtel lucreaza de rupe, spun doar sa luat informatia cu un grad de circumspectie suficient de mare.

QuoteMRU ascute foarfeca pentru o miniautostradă

,,Foarte rar trece o maşină şi echipe de doar câţiva muncitori execută lucrări la autostrada care leagă aceste două sate. Muncitorii refac lucrările degradate de pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş. Mare parte din şantier a fost abandonat în 2010. Americanii de la Bechtel au încasat prima tranşă de bani pentru datoriile de la sfârşitul anului trecut.  Dacă cei 18 km de autostradă vor fi facturaţi cu 6,5 milioane de euro/km, Compania Naţională de Autostrăzi va trebui să achite 117 milioane de euro. După cum au avansat lucrările pentru cei 18 km de autostradă, CNADNR trebuie să plătească maximum 2 milioane de euro/km. Sărsig este un sat în comuna Chişlaz, iar Biharia este o comună cu nici 4.000 de oameni", ne-au declarat surse din rândul angajaţilor Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, care se ocupă de Autostrada Trasilvania.

Reprezentantul companiei Bechtel, Bogdan Sgârcitu, ne-a explicat că cei 18 km de autostradă dintre Sarsig şi Biharia ar putea fi finalizaţidacăse asigură finanţarea. ,,Conform protocolului încheiat anul trecut, trebuie să finalizăm 18 km de autostradă în judeţul Bihor, tronsonul 3C Suplacu de Barcău-Borş. Dacă avem asigurată finanţarea, vom finaliza cei 18 km de autostradă între Sarsig şi Biharia", ne-a precizat  reprezentantul companiei americane.

sursa: Puterea

budrom

Quote from: Ionut on March 27, 2012, 04:22:20 PM
Quote from: davyl on March 27, 2012, 04:01:03 PM
Sa ma iertati daca spun o tampenie, insa nu trebuiau sa termine in decembrie si sa curga penalizarile... N-am citit nimic despre asta... Nu au penalizari la contract? Ca daca nu au isi permit sa lungeasca, cat vor, nu?

Ba da, asa trebuia, asa si-au asumat, 15 decembrie 2012. Lotul 3 (cel de langa Ploiesti) a fost terminat la timp si "zace" nefolosit cu toate elementele pe el... iar celelalte, inclusiv lotul italienilor, au nou termen asumat 15 mai. Si da, din decembrie curg penalizari, doar ca se pare ca nu-i intereseaza prea tare de nu lucreaza duminica... pentru ca, spre exemplu, Alpine (pe Arad-Pecica) lucreaza si duminica - asa cum v-am aratat in pozele mele din vizita de la Timisoara si asa cum tot spune si nenea_hartia ca lucreaza de rup.

Are dreptate ministrul aici legat de seriozitate! Se pare ca e mai ieftin sa tii lumea acasa duminica si sa intarzii si sa iei penalizari... decat sa lucrezi duminica si sa termini mai repede.
Atentie, penalizarile sunt doar pt ceea ce nu s-a realizat, efectiv si cred ca se aplica pe nr de km nerealizati...
Asa ca...

Lotul construit de UMB Spedition, intre Dumbrava si centura Ploiesti este lotul 4. (singura firma care a respectat termenul din 15 dec 2011)
Lotul italienilor putea fi gata la 15 dec 2011 (partea initiala, cea pana in DNCB), dar nu s-au putut asfalta portiunile ocupate de grinzile viitorului pod peste DNCB+porcaria cu acele 2 giratorii.
Cele 2 loturi, ale lui Pa&Co si Euroconstruct, sunt cele cu "probleme".

Ionut

Merci de corectare, intr-adevar lotul de langa Ploiesti e lotul 4. :)

Legat de penalitati, eu am inteles ca e un procent din valoarea contractului pt fiecare zi de intarziere... nu se aplica la nr de km. Ar fi si aiurea... ar putea fi 50-60% finalizata autostrada dar te penalizez pentru ca nu se merge pe ea, e impracticabila. E exact situatia cu podurile. Mai peste tot este gata, insa sunt 2-3 poduri in urma... daca ar fi asa cum spui tu atunci ar fi grav si stupid.

E ca si cand iti livrez un produs prost neconform care face 80% din ce-am promis si care nu poate fi folosit... dar eu platesc despagubiri doar la 20%. :lol: Ar fi o treaba.

delacroix

Quote from: Ionut on March 28, 2012, 11:47:55 AM
E ca si cand iti livrez un produs prost neconform care face 80% din ce-am promis si care nu poate fi folosit... dar eu platesc despagubiri doar la 20%. :lol: Ar fi o treaba.
Daca am convenit sa-mi livrezi produsul pe componente cu plata la fiecare livrare si ultima componenta nu e buna sau intarzie?

budrom

Quote from: Ionut on March 28, 2012, 11:47:55 AM
Merci de corectare, intr-adevar lotul de langa Ploiesti e lotul 4. :)

Legat de penalitati, eu am inteles ca e un procent din valoarea contractului pt fiecare zi de intarziere... nu se aplica la nr de km. Ar fi si aiurea... ar putea fi 50-60% finalizata autostrada dar te penalizez pentru ca nu se merge pe ea, e impracticabila. E exact situatia cu podurile. Mai peste tot este gata, insa sunt 2-3 poduri in urma... daca ar fi asa cum spui tu atunci ar fi grav si stupid.

E ca si cand iti livrez un produs prost neconform care face 80% din ce-am promis si care nu poate fi folosit... dar eu platesc despagubiri doar la 20%. :lol: Ar fi o treaba.

M-as bucura sa nu fie penalizarea calculata pe km sau m neterminati...:)
Avand in vedere lentoarea cu care se munceste, desi penalizarea curge, e greu de crezut ce i-a impins pe cei 2 constructori sa lase doar podurile "la final".
Logic si normal ar fi la valoarea intregului contract, aplicata penalitatea.
Dar pana nu vedem un act cu penalitatea efectiva... :o

MACAR SA TERMINE LA 15 iunie cele 4 poduri si sa se dea drumul la circulatie!
E ca o saga, aceasta autostrada, experimentul facut cu firmele romanesti...
Eu ma asteptam ca niciuna din firme sa fie serioasa.
M-a surprins extrem de placut UMB Spedition. Si vad cum lucreaza acum si pe Giarmata-Izvin...
Bravo lor!
Deci, se poate construi si cu firme romanesti, titulare de contract, nu numai subcontractori!


petrarca

Salut cu respect domnilor, sunt un cititor pasionat al forumului dar acum vrea sa aduc si eu o mica contributie,cred ca nu a mai fost postat

http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/3_Invitatie%20participare.pdf

ciprebbe

deci indiferent de situatie tot va mai ramane de facut (cine stie in cat timp) cei 6.5Km pana la CB de la km 0 care din cate se pare nu au sanse de reusita anul acesta :(
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Quote from: delacroix on March 28, 2012, 11:56:11 AM
Daca am convenit sa-mi livrezi produsul pe componente cu plata la fiecare livrare si ultima componenta nu e buna sau intarzie?

Ei acum duci si tu comparatia prea departe. Ideea mea era ca avem nevoie de autostrada completa pentru a fi folosita. E ca si cand imi dai un produs de care am nevoie INTREG si tu mi-l dai fara 20% sau ceva de genul. Si atunci nu-mi e util. Ceea ce spui tu de componente e OK, sunt de acord, doar ca nu mai putem compara autostrada cu acest gen de produs. :)

Quote from: budrom on March 28, 2012, 12:28:02 PM
MACAR SA TERMINE LA 15 iunie cele 4 poduri si sa se dea drumul la circulatie!
M-a surprins extrem de placut UMB Spedition. Si vad cum lucreaza acum si pe Giarmata-Izvin...
Deci, se poate construi si cu firme romanesti, titulare de contract, nu numai subcontractori!

Da, si eu tot asa zic, m-as bucura sa fie gata la 15 iunie... dupa cum lucreaza ar fi bine. Si eu ma bucur de UMB, daca o tin tot asa cred ca vor avea un viitor fain. Angajeaza mai multe resurse insa fac treaba mai repede, sunt platiti mai repede si apoi trec la alt contract. Si desi poate pe termen scurt au marja de profit mai mica, pe termen lung cred ca e varianta cea mai buna pt o companie care vrea sa se bata cu gigantii gen FCC/Astaldi, ca sa nu amintesc de mamuti gen Bechtel.

Bravo lor, respectele mele! Sper sa o tina tot asa si sa faca lucru de calitate si repede!

Quote from: ciprebbe on March 28, 2012, 03:36:59 PM
deci indiferent de situatie tot va mai ramane de facut (cine stie in cat timp) cei 6.5Km pana la CB de la km 0 care din cate se pare nu au sanse de reusita anul acesta :(

Mai sa stii ca eu tin minte ca italienii au promis decembrie 2012 ca termen de dare in folosinta a segmentului urban din B-Ploiesti. Acum... ca o sa reuseasca... nu stiu. La urma urmei nu e asa mult de facut: e campie, nu sunt zone unde trebuie sa demolezi sau ceva, segmentul este totusi scurt. Singurele lucruri mai dificile sunt nodurile din capete. Daca muncesc sustinut eu zic ca pot termina in 2012.

petrarca

#176
Din pacate vestea e proasta, contractul de deminare are termen de 6 luni, cand sa mai construiasca autostrada pana la sfarsitul anului?

http://www.cnadnr.ro/docs/proceduri_derulare/Fisa%20de%20Date%20Asanare%20site.doc

Ionut

Mda, ai si tu dreptate. :(
Adevarul e ca la munitie nu stiu cine s-a mai gandit... desi e logic pentru ca autostrada trece la 2 pasi de Fortul Stefanesti.

petrarca

Quote from: Ionut on March 28, 2012, 04:42:29 PM
Mda, ai si tu dreptate. :(
Adevarul e ca la munitie nu stiu cine s-a mai gandit... desi e logic pentru ca autostrada trece la 2 pasi de Fortul Stefanesti.

Nu, se face deminare peste tot, uite un citat din ZF:

În ceea ce priveşte primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva, ce ar trebui finalizat în aprilie 2013, au fost realizate activităţile de pro iectare şi deminare, iar acum se realizează lucrările de arheologie şi lucrările pregătitoare.

http://www.zf.ro/companii/cum-arata-cele-mai-importante-10-santiere-de-autostrazi-dupa-lunile-de-iarna-ritmul-de-constructie-a-incetinit-fata-de-perioada-anterioara-galerie-foto-9393366

udar

Quote from: delacroix on March 27, 2012, 04:32:07 PM
Poate ca n-ar strica o poza cu "tabla" de la Bucuresti-Ploiesti. Daca cei din zona gasesc asa ceva...

...dar probabil ca le-au desfiintat.

da este surprinzator ca nici pe tronsonul de la Splac nu am gasit asemenea informatii cred ca raspunsul este ca sunt numai bani de la stat si nu trebuie lumea sa stie prea multe cat costa si  ce se fac cu banii de la stat ....................:bash:
doar o pare posibil ca de atata vreme baietii cu fier vechi au facut deja cuie din ele  :lol:
  :cheers: