News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 37 Guests are viewing this topic.

Allex

De azi:





Autostrada se prezinta ok, asfaltul e super, sunt vreo doua trambuline care te zguduie putin. Panourile in schimb sunt foarte deteriorate si urate (exfoliate si ruginite). Mai ales cele cu spatiile de servicii (alea inexistente). La 3:10 se vedesi  prima parcare, cea care are cladirea inceputa. Doar ca nu era nimeni pe acolo. Scuzati calitatea filmarii, atata poate camera.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

Sorin62, incurci putin lucrurile. In primul rand, bugetul nu e multianual, ci anual. Creditele de angajament inseamna fix 0. In teorie, statul se poate angaja pentru viitor in limita creditelor de angajament (lansate licitatii cu valoarea in acei bani), insa in practica s-au lansat licitatii pentru proiecte care nu aveau HG de indicatori tehnico-economici aprobat in guvern (aprobare care creeaza automat o fisa in buget pentru acel proiect). Un astfel de exemplu e acel drum de legatura de la Giurgiu. Intr-adevar, ai exprimat o problema foarte importanta. Pe de o parte statul semneaza cu niste constructori un contract de executie de 2 ani sa zicem, dar nu prevede in buget sumele necesare pe parcursul a 2 ani, asa ca constructorii isi permit legal sa o lalaiasca. Pana la urma e normal, nimeni normal la cap nu vine cu zeci de milioane de acasa ca sa sustina un stat neserios. De ce apare problema asta? Fiindca statul prima data are grija de anumite bugete (pensii, salarii pentru bugetari, bugete locale, ajutoare, subventii) si abia la urma, ce mai ramane, merge la investitii. Imaginati-va un scenariu in investitii fara imprumuturile de la BEI si fara fondurile europene nerambursabile, ar fi vai si amar. Unul dintre principalele motive pentru claim urile constructorilor e bugetarea nesatisfacatoare. Statul nu ar vrea sa rezolve cauza problemei, ca ar trebui umblat la salarii si pensii si asta nu isi asuma nimeni in favoarea investitiilor, asa ca urla ca constructorii sunt rai, ca fac claimuri, ca ele trebuie interzise (OMT 600), ca sa ia focusul de pe problema reala.

TibiV

Ah, ce imi plac "chestiile astea" in care discutam despre "ceva evident si binecunoscut de toti (?!?!?!)" dar nimeni nu pune macar un link la subiectul dezbatut....

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/1996718163921586/

Quote
În urma unei vizite efectuate de o echipă CNAIR, pe șantierul sectorului de autostradă care urmează să asigure descărcarea autostrăzii București- Ploiești în șoseaua Petricani, echipa CNAIR a constatat o mobilizare foarte slabă.
Pe acest sector de autostradă, armarea structurilor la pasaje presupune cel mai mare volum de lucru și necesită mult mai mulți muncitori. I s-a pus în vedere constructorului că riscă penalizări dacă nu asigură suficienți oameni și suficiente utilaje pe șantier, astfel încât să respecte graficul asumat de finalizarea lucrărilor - august 2018.
Pentru acest proiect finantarea este asigurata in totalitate.
Pe buneeeeee ?!?!...
"In totalitate" ?!...
Poate nu am stiut eu iar CNAIR poate modifica "cum vrea muschii lui" Legea Bugetului de Stat al Romaniei...
Ceva mai penibil si jenant nu am vazut...
Daca vreti "mobilizare", atunci dati ******** banii pentru lucrari !

Ca veni vorba...
Ati anuntat constructorul (asa cum prevede Legea...) cati bani va primi anul asta pentru lucrari?
Indiferent de raspuns (Da/Nu) sunteti intr-o mare culpa, domnilor CNAIR-isti....

Nu i-ati anuntat - atunci ati facut o ilegalitate.
I-ati anuntat, atunci va "ratoiti" degeaba deoarece constructorul este "supermobilizat" pentru a primi 20 de milioane din cele 70 de milioane necesare...

Bai animalelor CNAIR-iste, voi mergeti la birou in fiecare luna cu speranta ca veti fi platiti peste un an sau doi ?!...(Voi oricum mergeti la birou ca sa faceti NIMIC... Luati banii degeaba din buzunarul cetateanului onest si platitor de taxe... adiarc are mare dreptate :( )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

AdrianB1

Quote from: horatiu.cosma on April 03, 2018, 11:53:15 PM
Pe de o parte statul semneaza cu niste constructori un contract de executie de 2 ani sa zicem, dar nu prevede in buget sumele necesare pe parcursul a 2 ani, asa ca constructorii isi permit legal sa o lalaiasca.
Conform carei legi? Poti indica numarul legii, articolul si paragraful?

Constructorul nu are treaba cu bugetul, el face lucrarile si trimite facturile, iar statul e obligat sa le plateasca la termen. Daca nu le plateste, constructorul poate sa ceara si sa obtina compensatii (dobanzi), dar nu are dreptul de a o "lalai" legal. Daca constructorul la intelegere cu CNAIR o lalaie pe un blat micut, nu are treaba cu bugetul.

horatiu.cosma

Art. 43 indice 1 litera a din Legea finantelor publice. CNAIR e obligata sa anunte constructorul de cati bani sa lucreze in anul curent. Graficul de executie este modificat in functie de asta. Sau poate lucra pana se duc banii, iar la prima factura de dupa cheltuirea banilor la care vine viza negativa de la CFP, constructorul are termen contractual pentru suspendarea lucrarilor.

tone_iulian

Astazi la ora 15 30  dupa vizita efctuata de o echipa CNAIR  santierul autostrazi Bucuresti Ploiesti la Popasului  erau 6 muncitori la CF 3 utilaje   dupa amenitarile CNAIR era activitate 0 ,sa golit pusculita
statul se face ca plateste  muncitori ca munceste cred ca nu termina daca se misca asa ori au intrat in vacanta  cand e vreme asa de buna.

tone_iulian

#15696

rizzuh

Da' vesta, vesta reflectorizanta unde-i? Unde-i vesta?!

Acest comentariu este um pamflet si face aluzie la trolling-ul lui Ionut de pagina de Facebook a CNAIR.

GDPR

Vesta, casca, centura de siguranta ca se lucreaza la inaltime... H&S pe santierele de la noi e f.f. slab.

marinul

 au fost accidente fatale pe A3 dar unii uita repede  >:(

Sorin62

#15700
Quote from: horatiu.cosma on April 03, 2018, 11:53:15 PM
[...] Unul dintre principalele motive pentru claim urile constructorilor e bugetarea nesatisfacatoare. Statul nu ar vrea sa rezolve cauza problemei, ca ar trebui umblat la salarii si pensii si asta nu isi asuma nimeni in favoarea investitiilor, asa ca urla ca constructorii sunt rai, ca fac claimuri, ca ele trebuie interzise (OMT 600), ca sa ia focusul de pe problema reala.

Mi se pare un cerc vicios aici: statul nu vrea să bugeteze pentru că îi e frică că o să rămână cu banii necheltuiți (cum s-a mai întâmplat - în București avem ca exemplu Piața Sudului și M5 unde era și finanțare din fonduri europene, nu?), iar constructorii zic (neoficial, că nu am văzut nici o poziție oficială cum că ar fi emis facturi și nu le-au fost plătite) că nu vor să lucreze că nu sunt suficienți bani puși ,,pe masă".

E foarte ciudat cum toți constructorii se adresează imediat instanțelor pentru orice poveste, iar aici, unde există un contract cu angajamente, este o liniște deplină.
Că e proaspătă știrea cu Astaldi care a pus poprire pe conturile Metrorex pentru 15 milioane de lei. Adică Aktor are de luat bani de la CNAIR și stă cu mâna întinsă?

Încă o dată: chiar dacă Aktor-Euroconstruct ar termina în august lucrarea, plățile nu s-ar putea face înainte de octombrie, timp suficient pentru rectificare bugetară.

Apropos, am văzut cu câteva pagini în urmă un post despre un proiect de HG pentru exproprieri suplimentare pentru bazine de captare a apei pluviale. De ce nu s-au făcut acele exproprieri până acum?
A uitat CNAIR-ul de ele? Sau au fost omise în proiectul tehnic inițial?

LE. Probabil că ce se întâmplă acum la intrarea în București nu are nicio legătură cu ce se întâmplă pe lotul 2 Sebeș-Turda...

GDPR

#15701
Evident ca la rectificarile bugetare se pot aloca sume suplimentare pentru acest proiect, asa cum s-a intamplat anul trecut cu pasajul de pe centura Arad. Sau nu, depinde de pixul guvernului si aici amintesc de rectificarea bugetara din 2012, cand antreprenorii s-au trezit la mijlocul anului ca executasera lucrari si ca nu mai puteau fi platiti. In unele cazuri si-au primit toti banii pentru lucrarile efectuate in 2012 de abia in 2014!

Pe de alta parte, in cazul de fata se stia foarte bine inca de anul trecut care e necesarul de finantare pentru 2018. De ce nu a fost asigurat? Ar fi fost de inteles sa aloce mai putini bani in conditiile in care anul trecut mobilizarea constructorului ar fi fost slaba. Dar nu a fost asa.

Pe site-ul MT s-a postat in data de 05.03.2018 un proiect de HG de exproprieri, dar acesta nu se refera la bazine de retentie ci la relocarea LEA:

QuoteÎn cadrul contractului "Proiectare şi Execuţie finalizare Autostrada Bucureşti - Braşov, Secţiunea Bucureşti - Ploieşti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centură Bucureşti km 6+500 și Nod Moara Vlăsiei km 19+500" semnat între C.N.A.I.R. - S.A. în calitate de Beneficiar și Asocierea S.C. AKTOR S.A. (AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME) – S.C. Euroconstruct Trading '98 S.R.L. în calitate de Antreprenor, este menţionată obligativitatea Antreprenorului de a reloca toate utilităţile identificate sau neidentificate care afectează tronsonul de autostradă sus menţionat.

Una dintre reţelele de utilităţi aflată pe traseul autostrăzii o reprezintă linia electrică de înaltă tensiune LEA 110 kV de la km 2+450 aflată în posesia E-Distribuţie Muntenia care trebuie relocată în conformitate cu Avizul C.T.E. E-Distribuţie Muntenia, nr. 28/07.08.2017.

Lucrările de relocare presupun în principal mutarea a doi stâlpi de înaltă tensiune pe două terenuri în suprafaţă de 56 mp fiecare, aflate pe raza unitații administrativ teritoriale a localităţii Voluntari, judeţului Ilfov, pentru care este necesară exproprierea prin promovarea unui proiect de Hotărâre a Guvernului.
...
În conformitate cu art. 5 și art. 12 alin. (1) din Legea nr. 255/2010, expropriatorul a întocmit o documentaţie tehnico – economică cuprinzând Rapoartele de Evaluare (proprietar SC CREDIT EUROPE LEASING IFN SA si proprietar HANŢIG ANICA) datate 31 ianuarie 2018, întocmite de către expertul autorizat (ANEVAR), Georgescu Geta-Stela, având legitimația nr. 12766, valabilă pentru anul 2018, "tabel imobile suplimentare pentru relocarea stâlpilor de înaltă tensiune", înregistrat la C.N.A.I.R. - S.A. cu nr. 92/7315/01.02.2018, însoţit de scrisoarea Instituţiei Primarului Voluntari DVC nr. 154/2096/10.10.2017 adresată Proiectantului, Procesul verbal de recepţie nr. 1785/2017 și Procesul verbal de recepţie nr. 1790/2017, încheiate de Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Ilfov pentru cele doua imobile în suprafaţă totală de 112 mp.

TibiV

Quote from: Sorin62 on April 04, 2018, 11:10:04 PM
Mi se pare un cerc vicios aici: statul nu vrea să bugeteze pentru că îi e frică că o să rămână cu banii necheltuiți (cum s-a mai întâmplat - în București avem ca exemplu Piața Sudului și M5 unde era și finanțare din fonduri europene, nu?)
La Piata Sudului a fost o investtiei a "unor mari profesionisti", recte PMB.
Daca PMB ar crea o a 21-a "companie municipala", si anume una de frizerie, nu m-as tunde la ei sub nici o forma...

De fapt nu este vorba ca "statul nu vrea să bugeteze pentru că îi e frică că o să rămână cu banii necheltuiți". ci ca statul nu vrea sa bugeteze pentru ca stie din start ca ce a scris in buget la "venituri" este "superoptimist" (adica nerealist, supraestimat) iar ce a scris la "cheltuieli"... este la fel (dar in sens invers).


Quote from: Sorin62 on April 04, 2018, 11:10:04 PM
E foarte ciudat cum toți constructorii se adresează imediat instanțelor pentru orice poveste, iar aici, unde există un contract cu angajamente, este o liniște deplină.
Constructorii sunt companii serioase, nu "mama Omida" sau "Zavorance" care "se dau in stamba" la TV-urile de scandal.
Asa ca "fac galagie" in mod discret, doar acolo unde conteaza - adica in instanta.
(Ce sanse crezi ca ar avea un constructor sa prinda un nou contract daca ar aparea la TV si le-ar "umple frigiderul cu carne" celor de la CNAIR ?....)

Quote from: Sorin62 on April 04, 2018, 11:10:04 PM
Încă o dată: chiar dacă Aktor-Euroconstruct ar termina în august lucrarea, plățile nu s-ar putea face înainte de octombrie, timp suficient pentru rectificare bugetară.
Dar de ce ar termina Aktor lucari de 70 de milioane cand in Legea Bugetului de Stat au alocate 20 de milioane?
Doar pe speranta ca (in mod miraculos) statul va avea venituri suplimentare de 50 de milioane? Si ca cele 50 de milioane le vor fi date lor?!...
Experienta arata ca din 2012 incoace fiecare rectificare bugetara a insemnat taieri de la infrastructura, nu suplimentari...
Tu ai mai merge la job daca patronul ti-ar spune "am bani sa te platesc pana in aprilie, dar tu munceste in continuare, ca poate in august fac rost de bani (rectificare) si te-oi plati prin octombrie..."
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

#15703
Autostrada A3, Ungheni - Ogra, lotul 2 (km 4+500 - km 14+605).
Stadiul fizic actual al lucrărilor este de 62,27%.









You're in Steelers Country

Dominik

#15704








You're in Steelers Country