News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ionut

Va rog nu insistati pe lucruri tabu. Sfantul UMB se descurca mereu.
Asta pentru cei care cred ca API este vanduta constructorilor.

TibiV

http://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-pe-agenda-sedintei-guvernului-romaniei-din-7-martie-2018

Quote
II. PROIECTE DE HOTĂRÂRI

1. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 2A Ogra-Câmpia Turzii pe teritoriul localităţilor Bogata, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş şi pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional <<Autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea>>", aflate pe raza localităţilor Cheţani din judeţul Mureş şi Luna din judeţul Cluj

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

NGC

^^^ Nu am verificat, dar presupun ca este vorba despre acest proiect de HG.

Quote from: NGC on September 28, 2017, 10:41:35 AM
Pana vine AM, mai facem niste exproprieri suplimentare necesare pentru AC.

27.09.2017: "Proiectul de Hotărâre privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Secţiunea 2A Ogra-Câmpia Turzii pe teritoriul localităţilor Bogata, Cheţani, Cucerdea, Cuci, Iernut, Luduş şi Ogra din judeţul Mureş şi pe teritoriul localităţii Luna din judeţul Cluj din cadrul obiectivului de investiţii de interes naţional «Autostrada Braşov - Târgu Mureş – Cluj - Oradea»", aflate pe raza localităților Cheţani din judeţul Mureş și Luna din judeţul Cluj"

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1707-hg27092017dirtac-2

Deci a durat mai bine de 5 luni cu tot cu "dezbaterea publica" si schimbarea guvernului.

NGC

#15393
Si mai avem niste exproprieri.

De data asta in celalalt capat al A3.

06.03.2018: "Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, necesare pentru relocarea utilităților, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Construcţia autostrăzii Bucureşti-Braşov, tronsonul Bucureşti-Ploieşti""

http://mt.gov.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/1892-hg05032018dirtac1

Este vorba despre terenul necesar pentru 2 stalpi LEA 110 KV de la Km 2 + 450.

horatiu.cosma

Inca niste "cotețe" pe Bucuresti-Ploiesti  :lol:. Nici cu expropriatorii de aici nu ma plang.

voicul

Aktor aproape ca termina si ei abia fac exproprieri.
Asta la un proiect inceput in 2007!!!

WOW! :lolz:

perfidus

#15396
Aha, sunt cei doi stalpi de langa popasului unde a ars o basculanta. Greu de tot pe circuitul guvernamental, seriosi oamenii. In schimb avem critici pentru constructorii reclamagii.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

ovicor


paulmare

Cine spera ca o deschid la sfarsitul verii - pana isi da enel care e "propritar" avizele pe proiect, pana executa - oho
Oameni seriosi - chiar nu au vazut stalpii ? sau au crezut pana a ars basculanta ca nu e sub tensiune

panzer

Scuzati ignoranta: LEA 110 KV este a distributie sau a Transelectrica?

paulmare


horatiu.cosma

#15401
Două sectoare de 56 de metri pătrați. Cel mai probabil dreptunghiurile pentru cei 2 stâlpi, de o parte și de alta a autostrăzii. Se poate totuși să fie un caz clasic în care constructorul amână momentul în care obține aprobarea PT-ului pentru relocarea stâlpilor până când este sigur că termină lucrările astfel încât să nu primească penalizări de întârziere. Este un model obișnuit prin care primesc sute de zile de extindere a duratei de execuție, iar ei, când sunt întrebați de ce nu termină, ridică din umeri și spun că nu le aprobă Transelectrica/Electrica/Enel proiectul de relocare. Și este relativ simplu să nu obții avizul de la Transelectrica/Electrica/Enel. Sunt 4 etape de avizare (avizare SF la regională, avizare SF la central, avizare PT la regională, avizare PT la central în condițiile în care SF=PT la nivelul ăsta). Deci dacă vrei să amâni la infinit avizarea, la fiecare dintre aceste faze te duci intenționat cu o documentație cu probleme, care va fi întoarsă de avizator, te duci iar cu erori, iar se întoarce și tot așa, până vine directiva de sus că trebuie terminată autostrada și atunci se merge ca prin brânză cu documentația în toate cele 4 etape.

L.E. Soluția într-un stat partener serios ar fi realizarea relocărilor sau măcar a proiectului pentru relocare înainte de execuția lucrărilor. Câte un acord cadru făcut de CNAIR cu un operator economic agreat de Transelectrica/Electrica/Enel/etc ar fi grozav și s-ar putea apela la serviciile acestuia după fiecare avizare de SF/PT a proiectului de autostradă/DX/modernizare. Dacă Ioniță e așa de convins de calitatea SF-urilor scoase la licitație și de soluția tehnică din ele, înseamnă că nu ar trebui să aibă nicio emoție cum că s-ar modifica traseul după avizarea PT-ul drumului făcut de Antreprenor în zona stâlpilor de curent. În felul acesta Antreprenorul autostrăzii va primi în brațe un PT avizat pentru relocarea utilităților, el doar trebuind să semneze contractele de eliberare amplasament și execuție și să îi dea bătaie.

L.E. 2. La relocările de utilități mai apare o problemă cu dreptul de uz și servitute de care din nou pot profita Antreprenorii. În jurul terenului pe care se află stâlpii de curent există un drept de uz pentru titulari, iar de acolo până la cel mai apropiat acces există un drept de servitute. Aceste terenuri nu se expropriază. Dacă sunt ale statului (UAT-uri) nu se întâmplă nimic, dacă sunt private, se plătește o despăgubire spre propriatar în funcție de cât se utilizează terenul de Translectrica/etc. Aceste drepturi de uz și servitute sunt statuate prin lege, însă înțeleg că trebuie obținut un acord al proprietarilor de către constructorul autostrăzii. Plus Transelectrica/etc nu sunt prea fericiți să plătească ei despăgubirile spre proprietari cauzate de apariția noilor stâlpi. Transelectrica/etc nu semnează contractul de execuție pentru relocarea stâlpilor până când nu există toate acordurile proprietarilor terenurilor afectate de dreptul de uz și servitute. Așa că și aici constructorii pot să "obțină cu întârziere" acordurile proprietarilor.

Astfel de probleme de substanță ar trebui să rezolve Ioniță, nu să interzică prin OMT 600 constructorilor să meargă în instanță, sau prin același OMT 600 să scrie că orice eroare din SF va fi asumată de constructor. Nu așa scapă de probleme. Încercarea asta îngustă de a arunca toate problemele la constructor se va întoarce înzecit înapoi și vor rămâne în domeniu doar țeparii.

perfidus

Este foarte grav daca s-a creat un astfel de mecanism si vina nu e a constructorilor ci a sistemului de avize si acorduri.
La toate utilitatile ce trebuiesc relocate pentru proiecte de utilitate publica se impune atunci schimbarea regulilor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat


Ionut

For the record. In toamna acestui an (2018) ar trebui sa termine Geiger si STRABAG. Pai ia sa vedem:

Quote from: Ionut on March 09, 2018, 09:38:59 PM
Si o mica dovada. Fratia inelului :lol: contra OMT 600. Ca sa intelegeti de unde vin problemele Porr si Tirrena. Repet, Tirrena nu este pe lista asta, dar va asigur ca Ionita nu ii are la suflet.





Voi ce ziceti? Vor fi probleme cu receptia pe loturile Geiger si STRABAG pe Ogra-Iernut, respectiv Ogra-Ungheni? Eu zic ca vor fi. Hai ca vorbim ca toamna. Si chiar daca nodul Iernut nu va fi gata, chiar daca loturile vor fi muzeu, CNAIR are precedent pe lotul UMB Gilau-Nadaselu, unde in decembrie 2017 a facut receptia, chiar daca era muzeu (CORECT a facut acest lucru, desi ar fi putut inventa/gasi motive daca doreau, asa cum v-a zis Cip). Doar ma intreb: va judeca la fel si pentru Geiger si STRABAG? Va face receptia daca vor fi gata loturile, chiar daca vor fi muzeu si asta ar genera riscuri si costuri pentru CNAIR (asa cum a procedat pentru UMB)?

Timpul ne va spune.