Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

Dan027

#15045
Quote from: dumbravaandrei on January 04, 2018, 07:22:15 PM
Intreb pentru a n-spea oara... pe Rasnov-Cristian s-au depus toate actele? ca am impresia ca inca nu a fost depusa scrisoarea de garantie si nici ordinul de incepere nu e dat si au cam trecut cele 15 zile pentru semnarea ordinului de incepere, asa cum se laudau Cuc & Ionita...

1. S-a depus "scrisoarea de garantie" ;)
2. Ordinul de incepere probabil va mai avea de asteptat.
3. Sunt sanse sa se faca pe fonduri UE.



http://www.cdep.ro/interpel/2017/r2302A.pdf

Ionut

Am întrebat eu la CM POIM. Trebuie să facă mai întâi documentatia pentru finanțare.

Dan027

#15047
Quote from: Ionut on January 24, 2018, 01:33:40 PM
Am întrebat eu la CM POIM. Trebuie să facă mai întâi documentatia pentru finanțare.
Si eu am intrebat, chiar i-am batut putin la cap... dar cu putina "presiune" vor pregati documentatia necesara

TibiV

Chiar cu riscul ca Dan027 sa imi mai dea 5 dislike-uri...

Pot sa pregateasca cata documentatie vor.

CoBra nu va primi finantare nerambursabila UE. (Va primi probabil finantare rambursabila BM).

Singura sectiune din A3 care s-ar putea califica pentru fonduri UE este Nadaselu-Bors.
(Stiu ca punctul 4. din raspunsul MT spune ca CoBra este in "lista proiectelor prioritarePOIM 2014-2020", dar nu zice cat de sus este pe lista si in ce masura face parte din lista proiectelor prioritare ale UE - adica din lista proiectelor CORE... Si nici nu zice ca in MPGT aveam doua variante de prioritati - "fara clauza" si "cu clauza". Iar varianta optimista "cu" a murit subit dupa victoria lui Dragnea din 2016...)

Daca CE ar accepta finantarea CoBra (sau BraTaM, ca asta este atat de fantezista incat pana acum nici macar nu a primt un "nume de cod") atunci ar insemna ca CE accepta "hazardul moral".
Iar daca ar accepta asa ceva, asta ne va face mult mai rau noua decat lor.
("Hazardul moral" este o chestiune foarte serioasa, si in multe domenii - de la infrastructura la banking... Dar nu este o tema de A3. Daca vrea cineva sa discutam, o facem la threadul general de autostrazi...  Sau la fonduri europene.)

@Dan027
NU discut despre ce imi convine sau nu mie personal.
Crede-ma, mi-ar conveni mult mai mult (mie, persoana fizica TibiV) sa se faca CoBra. Ajung mult mai des la Sinaia decat la Sibiu.
Dar imaginea de ansamblu a resurselor disponibile de la UE "nu se pupa" - si Pisi, si CoBra, si A0 si A7...
Astea oricum sar mult peste resursele diponibile pe 2014-20120.

Sa nu luam neaparat ca exemplu "retroactivele" din 2007-2013, cand ne rugau sa ne dea bani. Atunci eram "incepatori" in UE.
Acum nu mai suntem incepatori, iar UE (cu adevarat un partener serios) stie ca din 2021 nu mai are incasari de la UK...

Una peste alta, cred ca toate sperantele de finantare UE pentru CoBra sunt doar "wishfull thinking".
Cel putin pana cand nu terminam ce este "CORE".

Incearca sa nu o iei personal.
Daca nu, butonul dislike iti este este la indemana...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dan027

Nu am de ce sa o iau personal, am eu nemultumirile mele legate de acest proiect si nu numai, dar nu vad cu ce ai fi tu vinovat, si cu atat mai putin nu vad de ce ti-as da dislike.

O zi faina!  :p

dumbravaandrei

@Dan mersi de info

Chestia asta cu exproprierile e cumva cuiul lui Pepelea din punctul meu de vedere. Este o problema de identificare a parcelelor si imobilelor la OCPI sau emiterea actelor pentru expropiere (HG, notificari, plati etc)? Daca ne aflam in faza in care astia trebuie sa identifice proprietari si numar registru Carte Funciara iar CNAIR trebuie sa organizeze licitatie separata pentru realizarea exproprierilor, clar ca nici in 2019 nu va intra vre-un excavator in actiune pe acest lot.

Cumva -- strict pe baza de observatie -- filosofia UE privind RO a inceput sa se transforme in "faceti ORICE, legal - fara cumetrii - si o sa va decontam. Numai faceti si voi ceva... ca sunteti ciuca Europei (a continentului, nu a uniunii) in materie de transport". E un strigat de disperare al lor, motiv de lauda pentru unii pe la noi..
Asa ca orice va fi gata si se va dovedi ca s-a facut transparent si legal, cu siguranta va fi decontat... Atat timp cat inca vom fi in UE si vom avea fonduri la dispozitie


pasadia

Andrei, vinovatii sunt usor de gasit, cateodata se dau de gol ei singuri. Priveste acest reportaj la minutul 1:26 cand primarul din comuna Cristian zice ca "a retras avizul" pentru constructia autostrazii (dat probabil in 2006, cand a fost facut SF-ul).

Ca atare e usor sa dam vina pe autoritatile centrale (CNAIR / CNADNR) sau MT / Guvern pentru lipsa de predictibilitate, de urmarire in mod clar a unui plan de investitii. Insa asa ceva trebuie facut / aprobat de autoritatile locale, iar cand acestea se dovedesc la fel de incompetente atunci reteta dezastrului e garantata. Si da, primarii Brasov-ului si ai comunelor din jur patroneaza institutii cu multi incompetenti, incapabili sa actioneze pro-activ sau sa construiasca ei ceva util.

Personal am militat de multe ori, inclusiv aici pe forum, pentru ca autoritatile locale sa dezvolte pe cont propriu un proiect gen "autostrada metropolitana" si sa il gestioneze cel putin pana la faza de constructie. Am militat ca DRDP-urile sa capete mai multa libertate si drept de actiune in dauna centralei de la Bucuresti, astfel incat ei sa genereze si sa implementeze astfel de proiecte, gandite si dorite local. Mi s-a spus ca nu e bine, ca vezi doamne Suedia nu are retea completa din cauza asta.

Mno, ramanem in centralism. Avem prostie la Bucuresti, avem prostie la Brasov!

dumbravaandrei

N-am atribuit inca vre-o vina ci vroiam sa intuiesc momentul de start, cam cand s-ar putea acorda ordinul de incepere... Parca stiam ca a fost comunicat coridorul de expropiere de prin 2003-2005, fiind efectuate si expropieri in acest sens. De asta ma mira pe acea portiune ce expropieri mai au de facut. Dar acum m-am uitat pe geoportal si mi-am pus mainile in cap. Daca va uitati pe aliniamentul A3 (am comparat cu traseul de pe harta api) o sa observati ce lotizare frumoasa are zona, in special sectorul drumului de legatura. Bineinteles ca pentru A3 nu s-a miscat un bat :). Privind exproprierile suntem in punctul 0. Asa ca... situatia e mai mult decat naspa. Daca o sa vedem vre-un excavator in teren in 2019 zic sa mergem sa mai aprindem lumanari si la vii :D

Iar daca vorbim despre un proiect ce depaseste granitele judetului, clar trebuie administrat de la nivel central. Ma intreb cu ce autoritate ar pleca 3 CJ-uri sa ceara un AM de la ANPM. Sunt trimisi la plimbare instant. Si odata comunicat un culoar de expropiere, de acolo inainte ar trebui ACL limitate prin lege de a emite sau aviza acte pentru acele terenuri (inclusiv a dreptului de vanzare/cumparare). Adica cum naiba isi permite un primar de comuna sa retraga el avize  pentru un proiect de interes national ca vrea el sa se mai fac un cartier de vile (basca mai da si AC pentru acea zona)... Sa avem pardon, dar daca permitem astfel de comportamente... ala cum naiba de nu e deja cu nspe mii de dosare in spate?!? Iar in cazul asta eventuale despagubiri sa le asigure geniile care au facut toate actele pentru asa ceva (inclusiv semnatarii lor). Nu stiu cum sa zic, dar povestea de la Cristian miroase  retea organizata si bine pusa la punct din care numai domn' primar si ceva dezvoltatori imobiliari au de castigat

Cat despre autoritatile locale... discutia e ceva mai complicata. De aici incepe o discutie strict off-topic ce poate fi mutata in parcare sau in alt loc.
Cautand teren de casa in Brasov +15km am avut parte de cateva "propuneri" care efectiv ma lasa masca. Si am sa descriu un mecanism propus de un agent de imobiliare din Brasov. Discutia era chiar despre Cristian - ma interesa zona insa am decis pana la urma ca e mult mai bine sa consider zona de sud-est a depresiunii.
1) Cumperi teren si il intabulezi
2) Te apuci sa construiesti. Oricum nu te controleaza nimeni. Construiesti ce vrei, cum vrei, dai si tu un gratar vecinilor sa nu te reclame. Nu are cum sa te demoleze nimeni si oricum mai intai decurg notificarile la care ai suficient termen de remediere (cam 6-12 luni in medie, mare parte se intind si mai mult de 12 luni)
3) Faci cerere de intrare in legalitate cand esti aproape gata cu constructia. De aici si pana la intrarea in legalitate sigur nu te poate demola nimeni (pe principiul ca nu au ce sa demoleze daca nu figureaza in registre. Vezi si cazul de la Sanpetru de la VO Brasov - Casa e tot acolo)
4) Dupa ce ai intrat in legalitate, autoritatile trebuie sa o ia de la 0 cu alte proceduri daca tot vor sa te demoleze. Proceduri care dureaza minim un an. Dar intre timp mai apar oameni pe langa tine si la presiune primarul/cl va ceda de buna voie.
Daca vorbim strict de Cristian, la cate magarii cu imobiliarele s-au facut ma mir cum de nu avem arestarti

Si uite asa ai inceput sa construiesti ilegal si sa muti chiar si o autostrada sau DX daca vrei.

cezar-mario2012

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

Înghețat și la propriu și la figurat.


pasadia

A, si daca e sa ma laud putin, de situatia cu expropierile pe 6km de autostrada si 4 de drum de legatura (adica CoBra5), v-am spus de prin august. Nu realizasem nici eu ca e grav, pe vremea aia intelesesem ca problema consta la traversarea DN73B, acolo unde drumul de legatura trece peste rau si DN si ar avea niste bretele care l-ar lega cu acesta din urma. Se parea ca spatiul pentru bretele nu e suficient - acum insa incep sa cred ca e mai mult de atat, mai ales dat fiind modul haotic in care s-a construit in triunghiul dintre Cristian - Ghimbav si Brasov.

ps: sincer mi-ar conveni daca s-ar renunta complet la contract. De la bun inceput am considerat drumul de legatura inutil si as fi preferat ca proiectul sa mearga pana in DN1, undeva intre Ghimbav si Codlea.

Dan027

^ ca sa ma laud si eu, stiam din primavara de problema  O:-)
In plus cica distanta intre giratorii ar fi prea mica pe drumul de legatura.

NGC

Quote from: tom_sawyer on January 24, 2018, 08:13:02 AM
Tg.Mures - Ungheni: contestatia Trameco a fost respinsa

Quote from: laszlo.robert on January 24, 2018, 08:23:21 AM
Asta înseamnă că se poate semna cu Strabag ?

Inca nu.

Quote from: tom_sawyer on January 24, 2018, 08:26:40 AM
In tabelul de sinteza zice ca mai e o contestatie de la Itinera.

Tabelul zice bine.

Quote from: Ionut on January 24, 2018, 08:30:10 AM
Un link pentru contestatia Itinera?! Este singura ramasa. Se cere re-evaluarea ofertelor de pe 1 si 2 si descalificarea lor din ce tin minte.

Nu cautati ca nu veti gasi. Contestatia e la CNSC, dupa cum am scris deja.

Quote from: NGC on January 18, 2018, 10:12:05 PM
"Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Astazi a fost termen la CAB pentru contestatia TRAMECO, dar s-a amanat din nou. Acum termenul este 23.01.2018.

Pe de alta parte, solutionarea contestatiei ITINERA a fost suspendata pana la solutionarea litigiului de la CAB mentionat mai sus.

Quote from: NGC on December 08, 2017, 08:32:46 PM
Este vorba despre asocierea condusa de ITINERA.

Apropo, ofertele celor de pe locurile 2 si 3 au fost initial respinse de CNAIR si a fost nevoie de contestatii la CNSC si CAB pentru a le reconsidera.

Exista un termen legal pentru solutionarea contestatiei, dar nu exista nici o garantie ca se va respecta.

S-a asteptat dupa rezolvarea contestatiei TRAMECO.

Se ridica suspendarea si se continua solutionarea contestatiei ITINERA.

Ionut

Deci acum asteptam după CNSC să rezolve contestația Itinera. Avem un termen legal? Si apoi urmează CAB indiferent care ar decizia...

NGC

Termenul legal este de 20 + 10 zile de la inregistrarea contestatiei. Trebuie sa verific cum se calculeaza acum cu suspendarea, dar lucrurile s-au pus deja in miscare.

Nu este obligatoriu sa urmeze si CAB, dar probabil ca va urma.