Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 23 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

Quote from: north on July 24, 2016, 02:40:57 AM
M-am tot gândit astăzi la acel ipotetic nod la Mihăiești - nu cred că ar fi deloc o idee rea, în contextul propunerii de mai jos.
Se observă că acesta este un punct de inflexiune pentru autostradă, în sensul modificării direcției de la una general spre est la una general spre sud. Luând în calcul legătura la autostradă (direcția înspre/dinspre vest) pentru anumite destinații de pe DN 1C / DN 17, s-ar putea asigura un drum de acces la autostradă între Mihăiești și Răscruci (DN 1C) așa cum este prezentat mai jos, via Berindu, Șoimeni, Vultureni și Borșa, utilizând DJ-urile 105T, 109A și 109, precum și DC 109 / drum neclasificat - ambele din urmă doar pietruite. Desigur, ar fi necesară modernizarea acestora două din urmă, precum și reabilitarea DJ-urilor (unde este cazul).
Harta de mai jos arată cu roșu traseul pe drumuri existente. Acesta are 35 km, și cu o modernizare / reabilitare s-ar putea ajunge la un timp de deplasare cu mașina mică de ~30 min. D și t ar putea fi puțin reduse (~30 km / 26 min) construind scurtătura albastră între Băbuțiu și DJ 109 la sudest de Vultureni.




Uite ca exista finantare FEDR, POR2014-2020 pentru jumatate din drumul propus de tine (drumul figurat de tine cu rosu, in partea de sus-dreapta fata de cel albastru). Drumul ce se propune sa fie reabilitat se duce mai mult spre est, cu o posibilitate de a devia traficul prind Hida spre viitorul nod A3 de langa Zimbor (Sutoru).
Vezi detalii aici: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=783.msg180290#msg180290

alexV

nodul Gilau, in dreapta e viitoarea bretea catre Nadaselu










teoneo

Poze cu lucrarile de pe A3 (sectiunea A2 lot 2 Astaldi), la sud de Iernut si de calea ferata 405. Am fost pe cele doua drumuri comunale deviate (DC85 si DC86).
Nu m-am programat pentru iesirea aceasta, dar ajungand in zona (nestiind dinainte) am scos aparatul foto si am facut fotografii. Stiam ca e o zona cam neacoperita de reportaje sau de drona. Vin aici cu o remarca: Tinand cont ca traseul autostrazii in zona are directia Est/SE-Vest/NV, pentru usurinta descrierilor, voi aproxima descrierea directiilor cu punctele cardinale clasice (E=catre TgMures, V=catre Ludus/Turda, Sud (catre Deag/Salcud) respectiv Nord (Iernut)).

Mai intai, poze de pe DC85 (spre localitatea Deag). Noaptea trecuta a nins usor.
Prima poza e luata de pe rambleul caii ferate (cu putin zoom, vedere spre Sud, drumul spre Deag):



ZOOM plus:


Acelasi obiectiv, fotografiat din unghi, tot de pe calea ferata, dar dinspre gară:


teoneo

M-am mutat cu obiectivul la sud de autostrada (cu deplasare spre nord, catre Iernut) de pe DC85.
Prima poza inainte de devierea drumului comunal:



Urmatoarele imagini sunt de pe traseul deviat:







Powered by API/PUM imgur uploader



teoneo

De pe traseul autostrazii;  Vedere spre Vest (Luduș-Turda):



De langa bariera CFR de pe DC85, zoom spre acelasi obiectiv:


De langa bariera CFR de pe DC85:




Zoom spre DC86 (Iernut-Salcud):


Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Poze de la cealalta bariera CFR, cea de pe DC86, Iernut-Sălcud, vedere spre sud:


Vedere cu directia spre Târgu-Mureș (în departare e DC85):


Urmatoarea poza e facuta spre Sălcud (spre sud) de pe fostul amplasament al DC86 (drumul acum e deviat prin dreapta, se vede partial in poza). Aici urmeaza sa se faca pilonii pasajului DC86 peste autostrada (nivelul acesteia -se vede si din celelalte imagini- a fost coborat):


Aproximativ din acelasi loc, tot de pe partea nordica a autostrazii, cu vedere spre Vest (Luduș-Turda). De aici se vede mai bine drumul deviat (DC86), pe unde sunt panourile.


Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Din aceasi zonă (traseul vechi DC86), vedere spre Ogra - Târgu-Mures (km 8+600):


Revenind la km 8+630, pe portiunea deviata a DC86, postez imagini facute spre Est (spre Ogra, Targu-Mures), cu deplasare de la nord la sud fata de axul autostrazii:



ZOOM. In departare lucrarile de la pasajul DC85 (Iernut-Deag) care va supratraversa autostrada.






De pe partea sudica a autostrazii, imagine catre nord-est (catre Iernut):


Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Si ultimele poze, cele luate catre Vest (catre Cuci-Bogata-Ludus-Chetani-Turda), de pe DC86.
In departare se vede putin din extremitatea terasamentului cu care se termina filmarea recenta a lui Cipri.





Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Am aflat ca, pe lotul Astaldi, se va relua munca incepand cu data de 8 ianuarie 2018.

Vice33

Mulțumim pentru fotoreportaj. Așteptăm primăvara și lucrările în forță. Pe acest lot care este termenul realist de finalizare? La câte procente s-a ajuns?

Ionut

Pentru lotul Astaldi estimarea este T3 2019 in acest moment. Vezi ca ai aici tabelul cu toate loturile de autostrazi si stadiul lor la zi. Cat despre procentele oficiale, vezi pe sinteza autostrazilor.

teoneo

Azi, pe drumul de intoarcere, am mai facut cateva poze pe loturile Geiger (la pasajul DC77 peste A) si Strabag (la supratraversarea A peste Paraul Mare si DC73, Valea Izvoarelor). Ploaia insa m-a facut sa ma opresc din fotografiat (as mai avut o jumatate de ora la dispozitie)... Dar sa ne multumim cu ce avem.

Mai intai, pe lotul Geiger, catre pasajul peste autostrada al drumului care duce catre Giuluș și Lăscud (DC77).
Dupa ce am iesit de pe E60 la mijlocul localitatii Ogra si dupa ce am trecut calea ferata, magistrala 405, drumul urca putin, apoi urmeaza o portiune plana. Aici, pe partea stanga, am fost suprins de dispariția unui deal destul de inalt. Vara, cand am fost sus pe el, am vazut o groapa sapata de cei de la autostrada. Au cautat dupa pietris si nisip. De fapt, pe hartile Google din se vad niste sapaturi, ca cele arheologice, care pot fi si sapaturi exploratorii si care nu sunt pe traseul autostrazii. Am remarcat atunci ca acel pinten de deal era decopertat, dupa cum se poate pe captura Google Maps:


Acum a mai ramas o ridicatura cuminte in locul acelui pinten de deal. Am cautat poze cu dealul care a fost insa nu le-am gasit. Totusi, se poate imagina cam cat de abrupt era dealul daca ne uitam la panta acelui dâmb care a rămas din baza dealului, cel care se vede lângă al 2-lea stâlp (acela înclinat).





Fotografii catre pasajul executat de Geiger peste autostrada. M-am deplasat spre Giuluș/Lăscud. Au început să faca rampa.


începutul rampei.

Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo


teoneo

Imagini de pe DC77, partea aflata la sud fata de de autostrada.



Se observa ca si in partea sudica fata de traseul autostrazii s-a gasit pietris (si nisip). Zona e plina de gropi si de movile...


Powered by API/PUM imgur uploader

teoneo

Acum poze din zona lotului Strabag, de pe DC73 (drumul care duce catre Valea Izvoarelor si Șomoștelnic).
In zona deja picura. Prima poza (scuzati calitatea, umiditate mare, obiectiv departe) e facuta de pe E60 catre pasajul autostrazii care supratraverseaza DC73 si este pod si peste Paraul Mare.


Cursul acestuia (din cate vad) a fost readus pe sub pasaj (inainte a fost deviat prin spatele culeii dinspre Targu-Mures).





Powered by API/PUM imgur uploader