Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

voicul

La canton ma refeream. Daca e istorie/au inceput lucrarile si in acea zona - august 2018, poate mai devreme chiar, devine plauzibil la ritmul actual de munca.

Asteptam filmarea.  :)

rvemis

Catalin Drula:

Bugetul pe 2018 al Transporturilor este dezastruos pentru investiții. S-au tăiat bani de la autostrăzi și căi ferate. Pentru prima dată de mulți ani alocările sunt mult sub necesar.
Asta va însemna încetinirea sau chiar blocarea șantierelor de autostrăzi și căi ferate, amânarea finalizării proiectelor, despăgubiri de plată și pierderi economice pentru statul român.
În plus, s-au alocat insuficienți bani pentru întreținerea rețelelor existente. Pe rutier, alocarea e la 1/2 față de 2016, iar pe feroviar este sub necesarul pentru anul viitor.
Am depus amendamente pentru a corecta toate aceste probleme, dar cel mai probabil mașina de vot pesedistă le va respinge.
Iată lista celor mai mari probleme de bugetare:
1) Autostrada București-Ploiești, intrarea în București. Alocare 21 mil lei. Necesar pt 2018: ~80 mil lei. Avea termen în iunie 2018 de finalizare, este la 80% execuție. S-a alocat prin urmare doar un sfert din necesar.
2) Autostrăzile Sebeș-Turda și Lugoj-Deva, șantiere în plină derulare. Alocările sunt la 1/2 față de ce s-a cheltuit în 2017 și la jumătate față de necesarul pe 2018. Câte 200 de mil pentru fiecare sunt alocate, dar necesarul este de 400 de mil.
3) Obiective mai mici, Centura Rădăuți sau Varianta de ocolire Comarnic, care au contracte semnate și ar putea avea demara contractele în 2018 au alocare zero.
4) Calea ferată: modernizarea la 160km/h între Simeria și Arad. S-au semnat anul acesta 4 contracte în sumă totală de 7,6 mld lei. La un progres de măcar 10% în medie pentru anul 2018 e nevoie de 760 de mil de lei. S-au alocat doar 329 mil lei, deci la jumătate.
5) Întreținerea infrastructurii rutiere: al doilea an la rând în care se alocă mult prea puțin. S-au alocat 326 mil lei față de anul 2016 când s-au cheltuit 584 mil lei, deci alocarea este la jumătate. Rezultatele le-am văzut cu toții: tratatemente ieftin cu criblură, drumuri mai proaste, gropi, lipsă marcaje, indicatoare, etc
6) Întreținerea infrastructurii feroviare: necesarul pe 2018 ar fi undeva la 1,3 mld lei pentru a onora contractele deja semnate și nevoile existente. S-au alocat doar 1,05 mld lei.

Sa inteleg ca nu se mai termina ciotul la anul? Incredibil...

Ionut

Se poate face rectificare pentru ciotul acesta. Dar lupta este crâncenă.

voicul

Este la 80% deja A3 din B? Mi se pare cam mult, dar asa sa fie :)

Nu m-ar mira sa se gandeasca sa faca o bucata pe banii Aktor (asta in 2018) si sa plateasca totul in 2019.

Ionut

Acum nu inteleg ce l-a apucat pe Catalin sa dea executia la 80%. Procentul este semnificativ mai mic, pe la 65%. Oficial, raportul de decembrie al CNAIR, spune ca stadiul fizic e la 63%. Adica la final de noiembrie s-a raportat 63%. Hai sa zicem ca acum suntem la 67%. Dar nu chiar 80%. Problema e ca financiar suntem pe la 32% Si pe 2018 avem cucu bani alocati.

voicul

Si ne miram de ce nu lucreaza pe A10.
Oare asta sa fie explicatia: ce bani au ii aduc si ii baga prioritar pe A3?

Hercule

Cateva imagini de la viitorul nod Ludus:

Vedere de ansamblu spre Targu Mures (est):


Pe marginea sudica a DN au construit un drum tehnologic de aproximativ 100 m:


Decopertare spre nord:


Decopertare spre sud:




Nimic spectaculos, dupa cum se vede. Alta miscare nu se vede din drum pe toata portiunea Ogra - Campia Turzii.
Deșteaptă-te române!

HVMihnea

#14857
Poate-poate pana in 2020 avem si Targu Mures-Campia Turzii. Despre Nadaselu-Bors abia daca putem visa.

Ionut


marisRO

Am vazut din DN utilaje si in zona Ludus - Bogata.

pentium10

au decopertat serios si au si miscat un pic din umplutura la iesirea de la Chetani
am vazut si acele betisoare delimitand o zona mai seriosa, si parca si access



apoi la capatul A3 sunt doua chestii importante

- au decopertat si iarasi delimitat in paralel cu E60 un segment cat un drum, parca se pregatesc cu devierea (dar e decopertare doar)
este o decopertare fresh, nu e acela care exista din vara acolo.
- intre ciotul A3-bretea iesire-giratoriu E60 au decopertat si cred o sa fie organizare de santier acolo pt ca deja se vede ca au adus pt paznic cutia aia a lor.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

Am fost azi pe A3 Petricani-Popasului. Din pacate, nu mi-a iesit de data asta filmarea. Fara semnal, am zburat in orb, apar niste linii pe filmare, a fost varza. Insa, din fericire, am reusit sa scot capturi de pe video suficient cat sa se vada progresul de la ultima filmare din 2 noiembrie. Imi pare rau, am reusit doar fotografii aeriene de data asta... :((

Capatul A3, Petricani.


Capatul A3, Petricani, breteaua spre dreapta, spre nord, spre Pipera.


Capatul A3, Petricani, breteaua care intra in A3, vedere spre Dna Ghica.


Capatul A3, Petricani.


Capatul A3, Petricani.


Capatul A3, Petricani.


Capatul A3, Petricani, vedere spre Lacul Șaulei, spre Gherghita.


Capatul A3, Petricani, vedere spre Lacul Șaulei, spre Gherghita.


Capatul A3, Petricani, vedere spre Lacul Șaulei, spre Gherghita.


In apropiere de podul peste Lacul Șaulei, se vede podul.


Din acelasi loc, vedere inapoi spre Petricani.


Din acelasi loc, vedere inapoi spre Petricani.

Ionut

Pod peste Lacul Șaulei. Vedere spre Gherghita.


Giratoriul Gherghita, mergem spre podul peste Lacul Șaulei.


Bretelele care ies din giratoriul Gherghita, spre podul peste Lacul Șaulei.


Pod peste Lacul Șaulei.


Pod peste Lacul Șaulei.


Pod peste Lacul Șaulei.


Pod peste Lacul Șaulei.


De la podul peste Lacul Șaulei, vedere spre Petricani.


De la podul peste Lacul Șaulei, vedere spre Petricani.

Ionut

Vedere spre giratoriul Gherghitei de la inaltime, deasupra podului peste Șaulei.


Din dreptul giratoriului Gherghitei, spre viaductul peste CF.


Din dreptul giratoriului Gherghitei, spre viaductul peste CF.


Vedere spre giratoriul Gherghitei, dinspre viaductul peste CF spre sud.


Vedere spre giratoriul Gherghitei.


Vedere spre giratoriul Gherghitei.


Vedere spre giratoriul Gherghitei.

Ionut

De la giratoriul Gherghitei, vedere spre viaductul peste CF, se vede viaductul.


De la giratoriul Gherghitei, vedere spre viaductul peste CF, se vede viaductul.


De la giratoriul Gherghitei, vedere spre viaductul peste CF, se vede viaductul.


Viaductul peste CF, culeea sud.


Viaductul peste CF, de langa culee spre CF, spre nord/Popasului.


Viaductul peste CF (stanga Gherghitei, dreapta Popasului).


Viaductul peste CF (stanga Gherghitei, dreapta Popasului).


Viaductul peste CF (stanga Gherghitei, dreapta Popasului).


Viaductul peste CF (stanga Gherghitei, dreapta Popasului).


Viaductul peste CF, se vede calea ferata.


Viaductul peste CF, se vede calea ferata.