Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

marinul

Am observat ca corsan :) la fel de greu cum s-au instalat, cam la fel de greu au si plecat. Am vazut statia de betoane de la Chiribis pana prin aprilie pe acolo. Bine intre timp cred ca puteau fi gata expertizele, chiar si licitatia, azi sa se judece contestatiile, dar noi o mai lungim un an. Noroc ca avem conducatori din judet care apreciaza munca vecinilor si pe urma se plang ca la noi nu se poate desi sunt de o viata in parlament sau la guvernare

,,Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada sperăm ca și tronsonul din Bihor să fie finalizat și să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naționalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitație anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ține câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă și să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci și celelalte care țin de autostrada Transilvaniei", a declarat Cseke.

http://m.ebihoreanul.ro/stiri/ultima-or-31-1-35/santier-inaugurat-cu-fanfara-in-vreme-ce-autostrada-transilvania-e-suspendata-autoritatie-din-ungaria-se-apropie-cu-autostrada-m4-de-bors-135409.html



Trimis de pe al meu SM-J710F folosind Tapatalk


danutzu_1069

A inceput lucrul si la al doilea spatiu de servicii de pe sensul spre Ploiesti. Ceva piatra intinsa si marcaje cu tarusi.

pentium10

Autostrada Transilvania scoate ungurii în stradă: ,,Este o ruşine că Transilvania va fi legată de Budapesta prin autostradă, dar de Bucureşti, nu"

Nemulţumiţi de faptul că Autostrada Transilvania a rămas de 13 ani doar o promisiune, în timp ce vecinii unguri aduc Autostrada M4 până la graniţa cu România, reprezentanţii Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT) au anunţat că vor demara, din 9 septembrie, o serie de proteste.

O serie de proteste sunt anunţate a avea loc, din luna septembrie, împotriva amânării construirii Autostrăzii Transilvania. Anunţul a fost făcut de către Csomortányi István, preşedintele PPMT Bihor.

"Vom protesta pe tema Autostrăzii Transilvania Nord, respectiv tronsonul Borş-Suplacu de Barcău. Este o ruşine că de Centenar (n.r. – împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire) România va fi legată de Budapesta prin autostradă, dar de România nu. Proiectul s-a împotmolit iarăşi pe motiv că tronsonul ar traversa un sit Natura 2000 pe raza localităţii Fegernic. Şi tema are actualitate pentru că, chiar în această săptămână, partea ungară a anunţat că a demarat lucrările la ultimul tronson al unei autostrăzi, dintre Berettyóújfalu şi graniţă şi că, practic, autostrada va ajunge până în 2020, cel mai târziu, chiar în pragul Oradiei", a declarat liderul PPMT Bihor.

Csomortányi István a subliniat că situl Natura 2000 din Fegernic a fost propus în anul 2009, când ministru al Mediului era Borbely Laszlo.

"De fapt ei sunt de vină pentru că s-a ivit această problemă, pentru că ei (UDMR, n.r.) au condus ministerul în acea vreme", a spus Csomortányi.

Pe 9 septembrie, PPMT va organiza, cu sprijinul ong-urilor interesate şi alţi participanţi, un tur pe biciclete, ce va porni din faţa Prefecturii Bihor unde se va preda un memorandum, până la Marghita, pe traseul autostrăzii neconstruite. Dinspre Sălaj un alt grup de biciclişti se va deplasa, de asemenea, către municipiul Marghita.

"Nu suntem de acord cu modul în care guvernele din Bucureşti au tratat şi tratează investiţiile din Ardeal. Vom începe evenimentele de protest după perioada de concedii şi vacanţă", a mai spus preşedintele PPMT Bihor.

La începutul acestei săptămâni, au demarat lucrările de construcţie la tronsonul de capăt al autostrăzii M4, Berettyóujfalu –Nagykereki, tronson ce va ajunge în doi ani la graniţa româno-ungară şi care ar urma să facă legătura cu autostrada Transilvania. La graniţa cu România,autostrada M4 se va opri. Autostrada Transilvaniei, ce măsoară 548 de kilometri, este realizată, în mare parte, doar pe hârtie.

Autorităţile maghiare au inaugurat lucrările la tronsonul autostrăzii M4 Berettyoujfalu – Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 30,4 kilometri, satul Nagykereki aflat în proximitatea graniţei cu România urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada ce va trece, când va fi construită, prin satul Parhida, comuna Tămăşeu.

"De la Debreţin la Berettyóújfalu se lucrează deja de mult la acest tronson de autostradă. Porţiunea dintre Berettyóújfalu şi localitatea de lângă graniţă Nagykereki este un tronson care va fi gata în doi ani. La Nagykereki ar urma să fie punctul de joncţiune cu autostrada Transilvania de la noi. Astfel s-ar face legătura cu localitatea română Parhida, din comuna Tămăşeu. Aşa au fost planurile de acum câţiva ani. Ce ştim este că în doi ani va fi autostradă la graniţa cu România, din partea ungară. Practic, vom putea urca pe autostradă până în vestul Ungariei" a declarat Adrian Şimon, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor.

Porţiunea de autostradă are o lungime de 29,4 kilometri, satul Nagykereki – aflat în apropierea graniţei cu România – urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada Transilvania.

,,În total, Guvernul a alocat peste 2.500 miliarde de forinţi, majoritatea fonduri naţionale, pentru ca, până în anul 2022, să fie construiţi 900 km de autostradă şi drum expres. Trebuie să facem legătura între toate municipiiile şi toate graniţele", a declarat Homolya Robert, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Naţionale maghiare.

,,Dacă lucrările din cele două ţări vor fi finalizate, se va face legătura dintre Marea Baltică şi Marea Neagră", a explicat Pantya.

Cei 29.4 kilometri de autostradă vor costapeste 330.000.000 de euro, şi vor fi executaţi în două etape. Astfel, prima etapă prevede realizarea a 2.95 de kilometri de autostradă între Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti. Acest tronson se va finalize până în anul 2019 şi va costa peste 50.000.000 de milioane de euro.

Până la finele lui 2020 se va finalize cea de-a doua porţiune de tronson, care va măsura 26.5 kilometri de autostradă. Aceasta va costa peste 260.000.000 de milioane de euro.

Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, două noduri la Gáborján şi Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spaţiu de odihnă şi un cântar pentru maşini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbuşti.

,,Această autostradă ne va ajuta să avem oraşe mai sigure şi mai puţin poluate, preluând traficul din localitate", a spus primarul Muraközi István, primarul oraşului erettyóújfalu.

La inaugurarea din Ungaria au fost prezenţi şi reprezentanţi şi doi politicieni din Rpmânia. Este vorba despre senatorul Cseke Attila şi deputatul Szabo Odon, ambii de la UDMR.

Senatorul Cseke Attila a afirmat că inaugurarea lucrărilor este un mesaj important pentru România, unde nu s-a finalizat, încă, tronsonul Borş – Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să se conecteze la autostrada M4.

,,Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada, sperăm ca şi tronsonul din Bihor să fie finalizat şi să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naţionalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitaţie anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ţine câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă şi să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci şi celelalte care ţin de autostrada Transilvaniei", a declarat Cseke.

Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge până la graniţa româno-ungară, are o lungime totală de 233 kilometri, pe traseul Budapesta – Szolnok – Karcag – Püspökladány – Berettyóújfalu – Nagykereki.

La graniţa cu România, autostrada M4 se va opri. Autostrada Transilvaniei, ce măsoară 548 de kilometri, este realizată, în mare parte, doar pe hârtie. Din acest traseu este finalizată porţiunea Bucureşti-Ploieşti, şi Cluj-Turda. Joncţiunea dintre cele două autostrăzi, M4 respectiv Transilvania, ar urma să se facă undeva la 15 km nord de Vama Borş.

Lucrările la Autostrada Transilvaniei au început în 2007, dar au fost întrerupte în 2013, când a fost reziliat contractual cu Bechtel, când stadiul lucrărilor este de aproximativ 70%.

http://www.money.ro/autostrada-transilvania-scoate-ungurii-in-strada-este-o-rusine-ca-transilvania-va-fi-legata-de-budapesta-prin-autostrada-dar-de-bucuresti-nu/
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

"Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Quote from: NGC on June 10, 2017, 08:08:28 AM
Termenul pentru finalizarea evaluarii ofertelor este acum 17.07.2017.

Etapa de evaluare tehnica este acum "in asteptare". ;)

alexa_adrian2001

hai mai!!! serios???? chiar nu au bani? tot asta se lauda toti guvernantii ca au bani destui. offff

pbh

Bani mai sunt deocamdata. Problema este ca de la primul program de guvernare in care erau cuprinse Fondul suveran de investitii SI investitiile initiale am ajuns la Fondul Suveran de investitii SAU investitiile initiale.
Diferenta intre SI/SAU sunt cele 7 mld lipsa la buget.
Acum problema este ce facem mai intai? FSI sau Investitii. Cum FSI este important bentru bifare la rezolvate, va fi FSI si din acesta se vor da drumul la alte investitii care nu erau prevazute initial din acest fond ci din bugetul initial.
Una peste alta , bani vor fi pentru ce este in lucru acum, problema va aparte spre sfarsitul anului cand nu vor fi fonduri pentru noile lucrari care sunt acum in fazele finale de licitare. Oricum acestea vor fi amanate pentru anul viitor foarte usor cu 2-3 contestatii bine puse!

teoneo

Cateva poze proaspete de azi luate toate de pe E60. Pe lotul Strabag. In departare se vede cum incepe sa dispara dealul de langa statia electrica (sau "zidul electric" cum l-a botezat BogdanCluj la mesajul #13280 pct.7).
Sensul catre Targu-Mures (Vest).


Se lucra la amenajarea albiei Paraului Mare (care curge dinspre Valea Izvoarelor; ma rotesc cu obiectivul catre Sud, apoi S-E).




Albia paraului a fost deviata temporar pentru a se betona (se vede cum apa se varsa inapoi in albia fireasca pentru a curge apoi pe sub podul de pe E60).


Se lucra si la terasament si la Podul-Pasaj peste Paraul Mare si DC73.


teoneo

Revenind pe sensul catre Tg-Mures, apar podetele metalice din zona statiei electrice.


Cel mic, situat la km 9+800, e gata montat. Cel mare, de la km 9+781, se monteaza acum.

teoneo

Si doua poze cu dealul catre Recea, peste Spatiul de Servicii si Pod peste paraul Falogii km8+052. Pe deal se disting niste elemente de structuri "neidentificate" (in prima poza, unde e macaraua)...




panda_no 5

#13329
Poze noi de la Popasului de astazi 18.07
Se ridica "biscuitii" rampei dinspre CB.

19 (1) by florin_apo,

19 (4) by florin_apo,

19 (5) by florin_apo,

Se pare ca rampa la inceputul ei cel putin s-a adus la cote atat pe latime cat si pe inaltime

19 (3) by florin_apo,

19 (2) by florin_apo,

19 (6) by florin_apo,

rocklee

#13330
pentru teoneo .....si panda-no5 ...multumim de poze un mare +1 din partea mea si o cola rece pentru fiecare din voi ... :cheers: :gj: :thumbsup:

panda_no 5

Multumesc.
Citeva poze din zona in care s-a intrat de curand adica spre calea ferata ( zona pentru care se astepta PUZ-ul )
De aici
19 (8) by florin_apo,

si pana aici decopertarea a devenit mai serioasa. Se ingroapa si o teava ( pentru cabluri sau pentru canalizare???)
19 (10) by florin_apo,

19 (7) by florin_apo,

19 (20) by florin_apo,

19 (19) by florin_apo,

Terenul lui nenea care se opunea vehement e frumos despartit in doua. Se pare ca cineva i-a mutat elegant toti stilpii. Este vizibil acest lucru in ambele poze de mai jos.

19 (18) by florin_apo,

19 (9) by florin_apo, on Flickr

voicul

+1!

Deci practic acum se lucreaza peste tot la capat de A3, nu?

panda_no 5

De la km 2+100 spre Bucuresti decopertarea este mai de suprafata dar astazi se lucra sustinut

19 (13) by florin_apo,

In continuare se poate constata ca s-a decopertat pina in dreptul unei vaiugi complet secate aflate in mijlocul campului.
Se lucreaza si intre aceasta vaiuga si calea ferata. Tot campul s-a umplut de stalpisori de diverse culori.

19 (11) by florin_apo,

19 (12) by florin_apo,

19 (14) by florin_apo,

In poza asta se vad stilpii pasajului de dincolo de calea ferata

19 (15) by florin_apo,

Vaiuga nu pare a duce nicaieri. Poza spre padurea Andronache si spre cladirile de birouri.Oare o astupa?
De unde ar trebui sa inceapa rampa pasajului de trecere peste calea ferata?

19 (16) by florin_apo,

19 (17) by florin_apo,

panda_no 5

Din poza asta se vede si mai clar cum va intepa str Cumpenei una dintre bretele.
In mod evident str Cumpenei va deveni cu sens unic
Este si foarte ingusta.

17 (18) by florin_apo,

Cealalta bretea se pare ca arata altfel decat era ilustrat intr-o plansa postata cu citeva pagini mai in urma.
Nu va exista o bretea care sa preia traficul de pe str Popasului spre Bucuresti fara a mai trece prin sensul giratoriu.

17 (20) by florin_apo,