Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

Mersi Cutter & Ionut & Ngc >pun o bere la rece ......

vladb

#CNAIR...hai cu informarea si cu semnarea contractului!
Big like NGC and Cutter

bridge

#13232
@vladb
Quote from: ciprebbe on June 25, 2017, 10:45:07 PM
Confirm, e arheologie au 6 sau 7 zone, sa bage mare sa descarce de sarcina.


Bogdan_Cluj

Context:
Quote from: BogdanCluj on June 29, 2017, 01:34:11 PM
Am o intrebare (zic eu) importanta, la care nu am vazut un raspuns pana cum (urmaresc forumul de 1 an):

Pe ce principii/criterii se imparte un segment de autostrada in loturi distincte? De ce nu se merge pe o logica de a putea da in folosinta loturi intregi? De ce avem loturi care se termina in camp la mijlocul distantei intre doua noduri?

Exemplu: A1 intre Margina si Cosevita (harta aici). Era mult mai logic ca segmentul dinspre Timisoara sa se termine langa ultimul nod, nu dupa cativa km. Similar lotul dinspre Deva avea logica sa se termine la Cosevita, pt ca de acolo autostrada deviaza si nu merge pe langa DN.
Similar putem vorbi si pe A3 intre Nadaselu si Mihaiesti ... unde se termina in camp.
Alt exemplu sunt loturile de pe A3 din imaginea de mai sus. Ce rost are lotul acela de 3 km? Este foarte grea lucrarea in acea zona?
Altul: A10 in zona Aiud (granita lot 2 si lot 3).
Eu as vedea lucrurile asa: Autostrada se termina in punctul X: de aici licitezi urmatorul lot+ nodul din capatul distant. Si tot asa (bineinteles tinand cont de distante, numar noduri intermediare, poduri, dificultati tehnice, etc).

Nu se poate merge pe o logica care sa aiba sens si sa putem deschide loturi intregi?
PS: da stiu ca de un nod depind doua segmente, dar macar finalul lotului sa fie la nod, nu
PS2: da stiu ca datorita dificultatilor din teren intre doua noduri s-ar putea sa fie prea lunga/grea lucrarea si atunci se sparge in doua, dar despre ce vb eu mai sus este diferit

Si acum legat de A3 (on topic)
Care este logica acelui mic lot de 3km al lui Geiger? Initial eu am crezut ca are nodul de la Iernut, dar acum vad pe harta ca lotul este DUPA nod (in directia spre TgMures) pe o linie dreapta a autostrazii. Oare ce e asa de complex/complitat/interesant in acei 3 km de s-au complicat sa scoata o licitatie separata. Nu mai bine ii lasau impreuna cu urmatorul lot (cel de 10 km al lui Strabag). Eu sunt total bulversat si nu inteleg pe ce criterii s-a impartit portiunea Iernut-TgMures.

yetiman

Cu cel de 10 km nu se putea lega pentru ca sunt tipuri diferite de contract.
Tg. Mures-Ungheni si Ungheni-Ogra sunt FARA PROIECTARE. (FIDIC Rosu)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Bogdan_Cluj

Ok, atunci are logica, multumesc de clarificare.

Si totusi .... de ce au impartit segmentele asa (tgMures - Ogra, Ogra CampTurzii)? De ce sa imparti pana la Ogra care nu are nod, de ce nu pana la Iernut (care are nod), ca nu cred ca mai contau 3 km. Ce vreau sa zic ca pe undeva tot nu are logica (sau poate are dar imi scapa mie).

yetiman

De la DRDP Cluj citire:

QuoteSubsectiunea  3A1, Cluj Vest (Gilau) – Nadasel , km 0+000 – km 8+700

Constructor: UMB Spedition – Tehnostrade
Proiectant PT: UMB Spedition – Tehnostrade
Consultanta: Egis Internationale
Beneficiar: C.N.A.I.R. SA
Valoarea Lucrarilor: 258.199.052,52 lei fara TVA
Durata de executie: 24 luni (6 luni proiectare+ 18 luni executie)
Perioada de garanţie: 48 de luni
Data ordin de incepere: 07.04.2014 .

Stadiul fizic: 92.46% (31.05.2017)

PS: Am lasat intentionat toate datele.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

92% ... adica inca vreo 3-4 luni pana il termina.
E vreo problema acolo (alunecari de teren, etc.)?

Ma asteptam sa fie gata traseul prin aprilie - mai.

Ionut

UMB la Gilau-Nadaselu termina prin septembrie..

Bogdan_Cluj

#13240
Am facut cateva capturi pentru lotul Strabag (Ogra - Ungheni, 10 km) din clipurile API de la data de 06.05.2017 (stanga) si de la data 24.06.2017 (dreapta).
Aveti timestamp la ambele clipuri, iar pozele sunt in ordinea cronologica a clipurilor. Daca gresesc ceva termeni va rog sa ma corectati.

1. Debleu



2. Pod vale si semidebleu



3. Podete metalice si terasament
Intrebare: primul este pentru masini? Ca pare sa fie similar cu cel de pe A1 in zona carierei de piatra.



4. Supratraversare si podet metalic
Intrebare: zona neatacata din fundal - de ce este neatacata? Ca pare sa aiba AC.



5. Relocare utilitati? Balta? Nu stiu exact ce este in zona dar mi s-a parut ca se lucreaza in zona asa ca am trecut



6. Pod valea izvoarelor



7. Zid sprijin si parau



8. "Zidul electric" (eu asa ii spun la acel deal)



9. "Stairway to heaven"



10. "Bloody eagle" (pentru cei care urmaresc serialul Vikings)



11. Nod aeroport TgMures (Ungheni)

Bogdan_Cluj

Si similar pentru lotul Geiger (Ogra - CampiaTuzii lot 1, 3.5km) din clipurile API de la data de 05.03.17 (stanga) si de la data 24.06.2017 (dreapta).

1. Pod vale si/sau drum (???)



2. Terasament si (viitoare) podete



3. Pasaj DC77 peste A3 (capat lot)

ciprebbe

 >:( lui maltauro, cnair, ii contesta verificarea  si expertizarea studiului geo, verificare si expertizare efectuata  catre experti tehnici atestati.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

pentium10

#13243
Premieră pe autostrăzile din România: licitaţie de drum nou care n-a fost contestată

Premieră la autostrăzi. Câştigătorul licitaţiei pentru finalizarea Podului peste Someşul Mic, de la Gilău, nu a fost contestat. Contractul urmează să fie semnat în următoarele trei săptămâni.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu a primit până acum nicio contestaţie la licitaţia pentru Nodul Gilău, a declarat pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR. Potrivit lui, contractul cu firma declarată câştigătoare urmează să fie semnat în următoarele trei săptămâni.

ECONOMICA.NET a relatat în premieră că italienii de la Tirrena Scavi au fost selectaţi pentru finalizarea Podului peste Someşul Mic de lângă Cluj – Napoca. Acesta va lega tronsoanele Gilău – Nădăşelu şi Gilău – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania.
Contractul pentru finalizarea lucrărilor la Nodul Gilău și conexiunea dintre Secțiunea 2B cu Subsecţiunea 3A1 (Autostrada Braşov – Târgu Mures – Cluj – Oradea) a fost câştigat de ofertantul TIRRENA SCAVI SPA ITALIA, cu preţul de 25,97 milioane de lei, fără TVA, au precizat ulterior reprezentanţii CNAIR.
Rezultatul procedurii de atribuire a acestui contract a fost comunicat tuturor ofertanţilor în data de 23 iunie 2017. Termenul legal până la care putea fi formulate notificări prealabile contestaţiei a expirat.
Ionuţ Ciurea, vicepreşedinte şi director executiv al Asociaţiei Pro Infrastructură, consideră că aceasta este prima licitaţie majoră de la autostrăzi în care câştigătorul nu este contestat. Reprezentantul API explică situaţia prin schimbarea procedurilor pentru depunerea contestaţiilor.

Pe de altă parte, alte surse din domeniu apreciază că premiera de la autostrăzi se explică prin campania începută de autorităţi împotriva contestatarilor de meserie şi ameninţările cu întocmirea unei liste negre. Construcţia podului de la Gilău a fost începută de către americanii de la Bechtel care au realizat şi tronsonul Gilău – Câmpia Turzii, înainte de rezilierea contractului cu statul român pentru Autostrada Transilvania.

Fără acest pod nu se va putea circula pe tronsonul Gilău – Nădăşelu, care este realizat în proporţie de 92% şi ar putea fi terminat de către Spedition UMB anul acesta.
Procedura de atribuire a contractului de execuţie pentru pod a fost reluată în luna august 2016. CNAIR estimează finalizarea procedurii şi semnarea contractului în cursul lunii iulie 2017. Termenul pentru execuţia lucrarilor este programat pentru 10 luni de la data emiterii ordinului de începere a acestora.

http://www.economica.net/prima-licitatie-la-autostrazi-fara-contestatii_140338.html
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

NGC

^^^ Iar astia care nu se semneaza? Nu e articolul prea demn de autor sau de ce?

Quote from: NGC20 on June 27, 2017, 12:50:37 PM
Cel mai probabil va ramane castigator TS, fara contestatii.

Ramane cum am stabilit. :D

Sigur toti constructorii s-au speriat de lista aia neagra. :lol:

Voi daca ati fi in locul unui constructor si ati stii ce probleme ar putea fi cu grinzile alea si cu devierea albiei, ati contesta daca altul ar fi situat pe locul 1 la pret si a licitat la aproximativ 54 % din valoarea estimata? ;)