Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 12 Guests are viewing this topic.

delacroix

Quote from: Ionut on January 23, 2013, 03:52:33 PM
Ce bine suna pe hartie. :D
Mie-mi suna rau! 3,5 m latime banda si Vp=80 km/h inseamna ca limita de viteza va fi 100-110 km/h. Sa faca si politia un ban mai de doamne ajuta.

lucianxx9o

Ce autostrăzi primesc anul acesta bani: 700 mil. lei merg la Orăştie-Sibiu, 435 mil. lei la Cernavodă-Constanţa şi 188 mil. lei către americanii de la Bechtel
http://www.zf.ro/companii/ce-autostrazi-primesc-anul-acesta-bani-700-mil-lei-merg-la-orastie-sibiu-435-mil-lei-la-cernavoda-constanta-si-188-mil-lei-catre-americanii-de-la-bechtel-10518739

Autostrada suplacu de barcau-bors
-valoare contract 527 mil €
-plati realizate  2012 268,3 mil €
-plati pentru anul 2013 188 mil €
asta inseamna ca pentru anul 2013 tronsonul va ajunge numai pana la o executie de 80-85%, inaugurarea tronsonului integral 2014

cricric


lucianxx9o

Quote from: cricric on January 23, 2013, 08:30:01 PM
^^ Cum ai socotit?
Foarte simplu cum am si scris:
Valoarea contractului este de 527 mil € din care 268,3 au fost deja platiti si executia lucrarilor la momentul de fata este de 50,5/51%.
Mai raman plati de 259 mil € din care pentru anul acesta sunt alocati 188 mil € ceea ce rezulta 32% din suma totala de 527 mil €.
Daca iei lucreaza ca procent la cum sunt efectuate platile, atunci va fii sigur un avans intre 30 si 35 % pentru anul acesta.
Mai raman plati de 71 mil € care cu siguranta confirma ca nu anul acesta va fii finalizat integral acest tronson, numai daca se va lua dintr-o parte si se va aloca pentru A3.
Orqum nu este sigur daca pana la urma acei 188 mil € vor fii cheltuiti integral pentru acest tronson si nu se va lua din iei pentru alte proiecte (faimoasa rectificare bugetara de la mijlocul anului).



cricric

citez din tine "şi 188 mil. lei către americanii de la Bechtel"
aia is lei, nu euro
si apoi mai sunt si datorii catre Bechtel, ceva sef CNADNR is mustruluia pe Boc ca pt Campia Turzii-Gilau ar fi lasat vreo 24(???) de mil € datoria (suma trebuie verificata, nu sunt sigur de ea)

deci nu stiu cum ajunem la procentaju' zis de tine, poate se mai face vreo rectificare pt A3, ceea ce ma indoiesc. mai ales cand o sa inceapa iara primariile sa ramana fara bani pe capete

lucianxx9o

Quote from: cricric on January 23, 2013, 09:20:14 PM
citez din tine "şi 188 mil. lei către americanii de la Bechtel"
aia is lei, nu euro
si apoi mai sunt si datorii catre Bechtel, ceva sef CNADNR is mustruluia pe Boc ca pt Campia Turzii-Gilau ar fi lasat vreo 24(???) de mil € datoria (suma trebuie verificata, nu sunt sigur de ea)

deci nu stiu cum ajunem la procentaju' zis de tine, poate se mai face vreo rectificare pt A3, ceea ce ma indoiesc. mai ales cand o sa inceapa iara primariile sa ramana fara bani pe capete

DA RON ai dreptate vina mea, 188 mil Lei in euro ar venii 44 mil€ ceea ce inseamna ca nici 15 % avans, daca sunt si alte restante atunci putem sa ne luam adio de la acest tronson. Despre aia 24 mil nu stiam nimic...
Ultima actualizare cu evolutia lucrarilor si platile in €:
http://www.zf.ro/companii/autostrazile-la-mijloc-de-toamna-constructorii-au-apasat-acceleratia-pentru-a-recupera-decalajul-din-lunile-de-vara-cand-vor-fi-gata-noile-autostrazi-galerie-foto-10277233

vancouver

nu uitati ca Bechtel nu a terminat nici sectorul 2a, unde mai are de facut podul peste Somesul Mic de la Gilau.

Cat despre datorie, asa stiu si eu: in acest moment 100 milioane de lei datorie catre Bechtel pentru lucrari deja executate.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

lucianxx9o

Quote from: vancouver on January 23, 2013, 09:39:33 PM
nu uitati ca Bechtel nu a terminat nici sectorul 2a, unde mai are de facut podul peste Somesul Mic de la Gilau.

Cat despre datorie, asa stiu si eu: in acest moment 100 milioane de lei datorie catre Bechtel pentru lucrari deja executate.
Din rau in rau!!  :|
Il putem numii acest tronson mumificat. :zen:

cricric

#1178
Quote from: vancouver on January 23, 2013, 09:39:33 PM
nu uitati ca Bechtel nu a terminat nici sectorul 2a, unde mai are de facut podul peste Somesul Mic de la Gilau.

Cat despre datorie, asa stiu si eu: in acest moment 100 milioane de lei datorie catre Bechtel pentru lucrari deja executate.

deci  nu eram departe cu alea 24 de meloane de heuro

sper sa aibe mintea ca macar ce-i in constructie sa continue+Gilau-Nadaselu

stie cineva cat poate costa Campia Turzii-Ungheni si Ip-centura Zalaului? delacroix?

delacroix

#1179
Quote from: cricric on January 24, 2013, 12:39:27 AM
stie cineva cat poate costa Campia Turzii-Ungheni si Ip-centura Zalaului? delacroix?
Depinde daca vinzi sau daca cumperi :lol:
La modul serios, pe algoritmul existent ~180  mil euro respectiv ~90mil


cricric

Quote from: delacroix on January 24, 2013, 09:43:01 AM
Quote from: cricric on January 24, 2013, 12:39:27 AM
stie cineva cat poate costa Campia Turzii-Ungheni si Ip-centura Zalaului? delacroix?
Depinde daca vinzi sau daca cumperi :lol:
La modul serios, pe algoritmul existent ~180  mil euro respectiv ~90mil

Buna asta cu vandutu' sau cumparatu'  :lol:

Mi se pare destul de putin. Sectorul pana la Ogra are 37.2 km. Deci 180/37= <5mil per km.
Da' ma gandesc ca ai mai multe informatii...

cezar-mario2012

#1182
S-ar putea sa urmeze semnarea: Ziua de Cluj
2013: nimic pentru lucrarile la Autostrada Transilvania
Consorţiul Spedition UMB – Tehnostrade a fost desemnat, din nou, câştigător al tronsonului Gilău – Nădăşel. În raport cu necesarul de cheltuieli pentru proiectul Autostrăzii Transilvania, Guvernul a alocat pentru 2013 o sumă insignifiantă. Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevăzut anul acesta pentru lucrările la Autostrada Transilvania. Aceasta în condiţiile în care numai datoriile către compania Bechtel - pentru lucrări executate şi nedecontate - se ridică la peste 130 de milioane de lei . In afară de datorii, Bechtel mai are incă de finalizat peste 32 de km de autostradă, pe tronsonul Suplacu de Barcău - Borş, pentru care, de asemenea, ar trebui să-şi incaseze banii. Avand in vedere că oferta consorţiului Spedition UMB a fost păstrată, urmează ca de anul acesta să inceapă lucrările de proiectare şi execuţie şi pe sectorul Gilău - Nădăşel. Astfel, pentru cei 8,7 km, prevăzuţi a se finaliza in 18 luni, statul ar trebui să achite 258.199.052 lei. Impărţit in opt sectoare (1A, 1B, 1C, 2A, 2B, 3A, 3B, 3C), traseul Autostrăzii Transilvania parcurge doar 52,5 km, intre Campia Turzii şi Gilău (sectorul 2B). Sunt lucrări care au fost finalizate dar care incă nu au fost plătite in totalitate. Conform declaraţiilor şefului CANDNR de la finele anului trecut (noiembrie), statul roman ar mai fi avut de decontat firmei Bechtel peste 180 milioane de lei. El nu a precizat, insă, cat din suma aceasta implică lucrările la sectorul Campia Turzii - Gilău şi cat la sectorul Suplacu de Barcău - Borş, avand in vedere că in proporţie de 50%, Bechtel a reuşit să parcurgă şi traseul de pe acest ultim tronson. In prezent, liderul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, spune că peste 130 de milioane de lei este suma datorată exclusiv pentru lucrările care s-au realizat pe sectorul Campia Turzii - Gilău. Aceasta in condiţiile in care bugetul direcţionat anul acesta de CNADNR pentru Autostrada Transilvania se ridică la 188 de milioane de lei. Din suma aceasta, ar trebui achitate, aşadar nu doar datoriile, ci şi lucrăile pe care Bechtel le mai are de realizat pentru sectorul 3C (minim 30 de km). Mai mult, conform informaţiilor ZIUA de CLUJ, licitaţia privind atribuirea contractului pentru o porţiune din sectorul 3A, pe traseul Gilău -Nădăşel, ar fi fost soluţionată in favoarea consorţiului Spedition UMB - Tehnostrade, ceea ce presupune că statul ar trebui să asigure anul acesta şi o parte din costurile pentru proiectare şi exproprieri. In total, pentru proiectarea şi execuţia celor 8,7 km, Tehnostrade solicită suma de 258.199.052 lei (fără TVA), prin urmare este greu de spus cat din această sumă va putea acoperi CNADNR, avand in vedere bugetul insignfiant de care dispune anul acesta pentru Autostrada Transilvania. Pe parcursul a şase luni, Tehnostrade ar urma să finalizeze lucrările de proiectare, iar in 18 luni şi pe cele de execuţie. Rămane descoperit complet traseul celei de-a doua porţiuni din sectorul 3A, intre Nădăşel şi Mihăieşti (aproape 17 km). Acelaşi lucru se poate spune şi despre sectorul 3B, Mihăieşti - Suplacu de Barcău (de 75,5 km). Cecan a explicat că acum se analizează posibilitatea ca cele două tronsoane să fie realizate fie prin concesiune fie prin credit furnizor, astfel incat să putem avea Autostrada Transilvania legată măcar de la Campia Turzii pană la Borş. Pentru restul traseului Autostrăzii nu există nici măcar promisiuni (sectoarele 1A: Braşov-Făgăraş 48,8 km, 1B: Făgăraş - Sighişoara 53,4 km, 1C: Sighişoara - Targu Mureş 58km, 2A: Targu Mureş - Campia Turzii 37,2km).

nenea_hartia

A3, zona Satu Barbă-Suplacu de Barcău. Îmi cer scuze, unele poze sunt făcute cu soarele în față.

- pile pentru viaduct lângă Satu Barbă:




- urme de terasamente în câmpul petrolier de la Suplacu de Barcău:




- atenție, lucrări!  :lol:


nenea_hartia

- viaductul de la Suplacu de Barcău: