Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 24 Guests are viewing this topic.

Bogdan_Cluj

#11760

Poate va rog cineva sa explice si pentru cei care nu sunt in domeniu, de ce ar dura constructia viaductului Gilau 10 luni? De ce nu dureaza .... nu stiu, 3-4 luni? Terasamentul pare sa fie facut pe jumatate si oricum sunt 300m, structurile mari (pilonii, etc) sunt facuti in mare parte iar grinzile sunt la locatie. Ce lipseste (parca) sunt 2-3 piloni si sa "adune puzzelul".
In timp ce s-ar lucra la ultimii piloni, restul ar putea sa se termine (la cheie) iar dupa se termina si ultimii piloni mai ramane doar foarte putin de facut.
Sunt sigur ca exista un motiv (tehnic) intemeiat dar eu (si cred si multi altii) nu il inteleg.
Multumesc.

vancouver

Viaductul de la Gilau se poate finaliza lejer in 3-4 luni, din punct de vedere tehnic.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ciprebbe

^
Nici o sansa nici tehnic nici realist pt simplu motiv ca ai Somesul acolo si ditamai grinda care nu o poti muta usor dincolo si pila nu iti suporta incarcarea asa de repede(8 pile de executat, armatura, suprabetonarea, hidro, straturi).
Chiar si 8 luni e la limita (avem exemplu real la UMB cu cele 6 viaducte si timpul de executie)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

neaghi

Din ce am vazut ca s-a discutat pe aici, am dedus ca problemele ar fi necesitatea construirii unor pile exact in dig, sau mai rau chiar in albia canalului de unde si problema cu devierea temporara a acestuia, lucru ce afecteaza Hidroelectrica care pierde bani in toata aceasta perioada.
Si toate acestea, din cauza dimensiunilor grinzilor de la Bechtel.

Ca nespecialist, nu vad nici un impediment in a se "infige" o pila in dig, daca dupa terminarea lucrarilor digul se reface la forma in initiala...iar in privinta grinzilor, ma gindeam daca nu s-ar putea folosi intercalat niste grinzi metalice, confectionate  cu dimensiunile potrivite, asa fel incit sa nu mai cada pilonii in zonele sensibile.

dorum

din cate am inteles trebuie folosite TOATE si DOAR ACELE grinzi...

Europiu

OK, indraznesc sa pun si eu o intrebare.
Acum ceva timp @ciprebbe, printre altii, ne explicau ca inclusiv Bechtel au avut probleme cu autorizatiile legate de canalul Somes, acesta fiind si motivul pentru care pilele din acea zona nu sunt gata.

Bun, dar daca grinzile nu se pot pune altfel decat dinspre malul sudic, cam care a fost rostul sa inceapa la partea nordica fara sa aiba rezolvata toata birocratia necesara?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

vancouver

#11766
Quote from: ciprebbe on December 10, 2016, 07:47:59 PM
^
Nici o sansa nici tehnic nici realist pt simplu motiv ca ai Somesul acolo si ditamai grinda care nu o poti muta usor dincolo si pila nu iti suporta incarcarea asa de repede(8 pile de executat, armatura, suprabetonarea, hidro, straturi).
Chiar si 8 luni e la limita (avem exemplu real la UMB cu cele 6 viaducte si timpul de executie)

Eu consider ca tehnic se poate. Dar desigur nu am tinut cont de pret si de aprobari. Pentru ca repet: ma refer strict tehnic. Deci, presupunand toate aprobarile luate si ca banii nu prea conteaza, se poate face astfel: pilele lipsa inlocuite cu sustineri provizorii (esafodaje, pile metalice provizorii etc...) si inceputa imediat impingerea grinzilor, suprabetonarile, etc. Stiu ca se poate in ritm de 1 sapt. daca chiar se vrea (am facut asa ceva in Germania, cu grinzi metalice nu de beton prefabricat, dar asta e egal), adica intr-o sapt. se poate monta un rand de grinzi, in aceeasi zi predale, armare 2 zile, betonare a patra zi, dupa inca 3 zile se poate veni cu urmatoarele grinzi (betonul poate ajunge la 70-80% rezistenta dupa 3 zile, absolt suficient pentru faza aceasta (betoanele normale ating ca. 65% capacitate portanta dupa 3 zile - lasate libere, deci fara cofraj. Dar in cazul nostru nu se indeparteaza cofrajul, nici nu exista cofraj, ci sunt predalele si grinzile Bechtel. Dupa 1 zi betonul face deja corp comun cu acestea; in ansamblu structura de tablier este la 99-100% dupa 3 zile dupa parerea mea - oricate camioane ar veni pe acolo este exclus sa fisureze ceva sau sa se deformeze; dar hai sa nu zicem 100% dupa 3 zile, ca-mi sar alti ingineri mai ortodoxi in cap, asa ca am zis 70-80%, care se atinge numai prin aditivi, daca se doreste)

In 2 luni se termina tablierul, in paralel se fac pilele lipsa, se incepe hidroizolatia si trotuarele (marginile), apoi cele 2 straturi de asfalt. Cele 2 sensuri de autostrada au nevoie de un decalaj de ca. 4 zile intre ele, ca echipele de montaj / armare / betonare sa sara cand pe una, cand pe alta, lucrand astfel full. In 3 luni totul este gata. DACA SE VREA si daca se dau banii ca atare pentru a forta cu mai multe utilaje si mai multi oameni. Evident discutam de un ritm de lucru gen "groapa" sau "santierele iepocii de aur" din zona unirii, unde se cereau minuni.

In cazul concret, licitatia fiind cu 10 luni, evident ofertantii nu vor face cum am descris eu mai sus, ci vor lucra la economie maxima, in 9-12 luni.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

ciprebbe

In primul rand nu mai avem lansator, de aici si solutia ta nu mai sta in picioare. Grinzile sunt pe partea unde lipsesc pilele, nu te poti alimenta pe partea cealalta asa de usor (ar fi putut UMB sa faca asta folosind lotul lor si drumurile de acces facute de ei, dar au desfiintat tot ce au construit pt alimentarea cu grinzi).
Solutia ta e posibila dar nu in cazul particular de la Gilau.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdix

Cate tone are o grinda de acolo ? Si cam ce lungime ?

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

bogdix

Dacă au doar 38,50m înseamnă că s-ar putea încărca pe un vehicul special de transport (self propelled heavy load transport module - vehicul autopropulsat cu multe roti si puntea joasa) și transporta pe partea cealaltă, unde se poate monta cu 1 macara de mare tonaj. Presupun că au fost aduse acolo pe pozițiile pe care le au acum.
Necesar:
- 2 macarale de mare tonaj (500 t, pt. că ridicarea se face la unghi mic al brațului macaralei și va fi necesară și cel puțin o rotație, dacă nu și o deplasare în marș a macaralei cu sarcina în cârlig), câte una pe fiecare parte a canalului sau mai multe macarale care să lucreze împreună.
- 1 vehicul special de transport obiecte de mare tonaj și agabaritice;
- coordonare bună de încărcare-transport-descărcare.

Concomitent, probabil că soluția tehnică pentru execuția celorlalte 8 pile este cu devierea temporară a canalului pe partea către Nădășel, probabil printre pilele deja turnate (nu cred că pune problema eroziunii la fundațiile pilelor deja executate fiindcă acelea sunt probabil fundate pe piloți). O să mă uit pe documentația tehnică de la viaduct că nu știu fundațiile de la pile câți piloți au fiecare. Și fundațiile de la pile se pot executa cu mai multe instalații de forat piloți, care au o productivitate de cca. 2 piloți/zi pe instalație (forat + inserat carcasă armătură + turnat beton în pilot).

O să inflamez puțin spiritele aici, că deja sunt păreri împărțite, dar de această dată aș merge pe teoria lui vancouver: se poate în 8 luni. Cu o organizare foarte bună, cu o mobilizare foarte bună, fără obstacole birocratice și gafe tehnice.
Aici însă, intervin criteriile de atribuire la licitație. Va trebui să vedem când se deschid ofertele, cam care e nivelul ofertelor. Dacă ofertele sunt apropiate ca valoare, atunci probabilitatea mare e că s-a mers pe costuri reale și fiecare și-a dimensionat "trupele" ca să se înscrie în termen. Dacă există diferențe mari între oferte, atunci probabilitatea mare e că s-a mers pe costuri mici, dimensionarea la minim a "trupelor" și clasicul "tragem de timp cât ne lasă fraierul de Beneficiar".

adiarc

#11771
Eu ma bazez pe expertiza voastră in ceea ce privește cele 8 luni....dar cand a mers vreodată birocrația ceas?

Dupa cum știm,la orice proiect derulat pana acum in ultimii 27 de ani,birocrația a fost problema...nu partea tehnica...poate doar Sibiu-Pitești va face excepție


"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ciprebbe

8 luni da, 3-4 nu.
Nu poti duce dincolo grinzile cu un transportor cu puntea joasa pt ca nu ai pe unde :) si UMB alimenta undeva pe dupa viaduct II pe un drum facut de ei cu taiat de dealuri, etc...drum care nu mai exista.
In aval e barajul de la Floresti care ramane fara alimentare prin devierea Somesului printre pilele existente.... (asta a fost pana la urma si solutia agreata). Inchizi Somesul duci dincolo grinzile si te apuci si de pilele lipsa.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexandru_m

Va dati seama ca daca si in Roma antica era birocratia ca la noi dacii ramaneau liberi si azi? Murea bietul Apolodor in anonimat si nu mai avea bunica ce sa'mi citeasca in copilarie.

tonică

pai stiindu-se problema acestui viaduct de ce s-a vandut acel lansator? Mai stiti cine l-a procurat, caci imi aduc aminte ca urmareati licitatia?
Altfel, luand in considerare conditiile, nu inteleg de ce s-ar batea asa un cui in moalele capului, precum aceasta conditie: "trebuie folosite TOATE si DOAR ACELE grinzi", daca chiar e reala...