News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 36 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei


GDPR

Daca se reuseste obtinerea finantarii pentru drumul expres dintre centura Oradiei si A3 si tinand cont ca primul nod rutier de pe M4 va fi la Nagykereki, cred ca ar fi util ca primii kilometri de autostrada de la frontiera, inclusiv nodul de legatura cu drumul expres, sa fie licitati separat, bucata asta avand poate sanse sa fie finantata printr-un program transfrontalier. Sau si mai bine, s-ar putea extinde acest tronson pana la DN19, asa legatura dintre Oradea si M4-M35 n-ar mai depinde de niciun DX.


ciprebbe

 Totul e o problema acolo, grinzi , materiale, accese, etc....
NU poti impune acces pt transport grinzi unui alt constructor in timpul executiei unui lot pt ca tie iti trebuiesc la 15km sa le asezi. Poate constructorul X in graficul de lucrari face atunci straturile rutiere si nu ai voie sa treci cu asa greutate peste ele pana nu sunt finalizte. De ce sa dam ocazia de claim-uri de motive pt intarziere...etc...? In Ro avem experienta acestor proceduri si imbarligaturi sa tragem cat mai mult de timp.
Precalificare acolo si bonusat constructorul care executa cel mai rapid; trebuie pusa saua pe cal, sange in instalatie si dat drumu.(asta daca vrem sa se faca pana spre final de 2018, daca vrem sa o lalaim spre 2020 si dincolo de... o impartim in loturi, mai bagam noduri, o mai reproiectam, poate mai falimenteaza un constructor si avem iara gaura....).
Apropo de constructori, ii mai tineti minte pe cei care au renuntat la Ungheni- Tg Mures? ...... ei bine vor iara la aceeasi licitatie asa ca, hai pe loturi la Suplacu, poate intra si Corsan din nou in hora.....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Cosminescu

^ Si mai au voie cei care au renuntat la Ungheni - Tg Mures sa participe din nou la licitatie??

dumbravaandrei

La un contract comercial sunt foarte importante motivele rezilierii cat si "directia" rezilierii. Au si niscai efecte juridice si economice.
Exemplu: CNAIR va respinge actuala notificare de reziliere si vor emite ei una pentru a nu mai da posibilitatea Corsan-Corviam sa faca pretentii de costuri pe timp de asteptare si mobilizare. Pentru ca nu au facut mari activitati acolo si nu au niciun motiv sa zica "pai plateste domnule 5 luni de asteptare la utilaje ca noi le-am blocat pentru proiectul tau". De asta CNAIR va respinge nota lor si vor emite ei una in care vor spune "ne pare rau, dar nu v-ati indeplinit obligatiile contractuale, asa ca trebuie sa ne dati banii inapoi plus penalitatile emise si pana il giudecatore nu va spune altfel, noi putem sa ne constituim creditori in cadrul procesului vostru de insolventa. Voi nu v-ati facut partea de contract, noi v-am asigurat toate conditiile". Se scurteaza cel putin 2 ani in procesul de recuperare a sumelor. Li se vor compensa la plata exact ce au prestat pe baza de note de receptie / acceptanta deja emise si restul se face prin CAB / tribunal sindic.
La Targu Mures, rezilierea a fost din partea constructorului pentru ca fosta CNADNR nu au indeplinit conditiile contractuale iar intreruperea din lipsa de hartii punea constructorul/prestatorul in imposibilitatea indeplinirii contractului (din cate imi aduc aminte acolo a fost o problema cu ordinul de incepere si ac emise mult prea tarziu) iar CNADNR a acceptat rezilierea cu notele antreprenorului (recunoscandu-si vina intr-un fel). In cazul asta da, are voie sa participe la licitatie. Curios va fi pretul pe care il vor oferi. Aici a fost facut probabil un calcul de risc al antreprenorului care nu a vrut sa intre intr-o hora/spirala a claim-urilor care l-ar fi costat probabil ceva mai mult decat isi permitea.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

Cip..argumentele tale sunt solide,asa ca imi retrag parerea de a sustine impartirea pe loturi...my bad  :)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

#11557
In general si eu sunt adeptul impartirii pe loturi mai mici. Justificarea principala este financiara. Pe un lot f. mare (de 60-100 km) valoarea contractului este f. mare si atunci exista un numar mic de firme capabile sa participe la licitatie => concurenta mica => pret mare. In cazul de fata exista insa alte argumente pentru a pastra tot tronsonul 3C intr-o singura mana, toate legate de mostenirea "Bechtel" si chiar si de mostenirea "Corsan". Se poate face altceva: in contract sa se prevada posibilitatea ca beneficiarul sa ceara prioritizarea anumitor subsectiuni, de ex. subsectiunea de la granita pana la DN19. Prioritizarea inseamna de fapt posibilitatea de a avea un termen final foarte generos (3-4 ani), dar termene intermediare care si ele sa fie contractuale (adica obligatorii si cu predare spre trafic a subsectiunii respective) si sa poata fi modificate cu acordul ambelor parti chiar si in timpul executiei, daca se constata ca este necesar. (asa cum era de fapt contractul Bechtel). Inclusiv ordinele de incepere sa se poata da separta si defalcat pe subsectiuni.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

Daca ati citit expertiza tehnica de la podul de la Gilau, va puteti da seama ca intr-un timp relativ scurt existenta grinzilor Bechel nu o sa mai fie un argument, coroziunea armaturilor e un fenomen in curs de desfasurare. La pile si la culei se poate sparge betonul astfel incat sa se foloseasca armaturile inglobate acum in beton ca si mustati pentru innadirea armaturilor noi, dar la grinzi asta din pacate nu merge.

ciprebbe

Grinzile de la Gilau nu au nici o bucata de fier la exterior :)
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut


GDPR

#11561
^^Le-au chelit deja? Ar fi trebuit sa aiba o gramada de conectori pentru placa de suprabetonare:





Mai pune la socoteala ca sunt goale pe dinauntru si mai stagneaza din cand in cand si apa de ploaie prin ele, basca fisurile si ciobiturile datorate manipularii si rezemarii defectuoase si care sunt cai de patrundere a apei la armaturi, etc. In expertiza erau niste poze relevante cu defecte de genul asta, pacat ca nu am salvat-o.

LE Am uitat sa mentionez sursa pozelor: 1 2

ciprebbe

In septembrie am fost in ele, nu prezinta probleme structurale dar daca le mai lasam mult de izbeliste nu e exclus sa se intample ce spui tu (microfisuri, infiltratii, cicluri inghet dezghet, oxidare, etc... ) chiar si in perioada asta cu viaductul in licitatie mai apar doritori la fata locului pt investigatii.
Multi conectori sunt pe predale care pot fi usor inlocuite. O sa ma uit in arhiva sa vad exact daca au un rand de mustati deasupra chiar pe margine sau doua. Si astea se pot suda chimic.
Daca o singura grinda din tot acest puzzle nu e conforma va da foarte mari batai de cap oricarui constructor. Concluzia pt Suplacu relicitare cat mai urgenta!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

yetiman

#11563
Raportul CNAIR a aparut azi.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

s2002

#11564
^^
Mai pune la socoteala ca sunt goale pe dinauntru si mai stagneaza din cand in cand si apa de ploaie prin ele, basca fisurile si ciobiturile datorate manipularii si rezemarii defectuoase si care sunt cai de patrundere a apei la armaturi, etc. In expertiza erau niste poze relevante cu defecte de genul asta, pacat ca nu am salvat-o.
Conectorii pentru placile de suprabetonare sunt dispusi doar pe bratele profilului U (sunt grinzi U). Intre brate sunt doar capace. Rezemarea este ca in proiect.
LE Am uitat sa mentionez sursa pozelor: 1 2