News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 16 Guests are viewing this topic.

NGC

Quote from: NGC20 on October 21, 2016, 02:05:45 AM
CNAIR a lansat astazi licitatia pentru "Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare".
[...]
Termen de executie: 18 luni

In caz ca nu ati remarcat, termenul de executie a crescut la 18 luni. Vechiul contract prevedea executia in 12 luni.

pentium10

#11161
Pt pod Somes/Gilau

De asemenea, in sensul art. 221 din L98/2016, AC poate prelungi durata contractului de achizitie publica cu maxim 12 luni. Motivele prelungirii duratei contractului ce pot surveni in timpul derularii contractului: descoperirea unor retele de utilitati care nu au fost mentionate in avizele initiale emise de proprietarii retelelor de utilitati; mobilizarea slaba si indelungata a Antreprenorului; conditii meteo nefavorabile; necesitatea executarii unor lucrari suplimentare care nu au fost prevazute in contractul initial; intarzieri in obtinerea de avize/autorizatii; cerinte suplimentare din partea proprietarilor de retele de utilitati; intarzieri cauzate de autoritatile locale; diverse cerinte ale autoritatilor locale/centrale; diverse cerinte ale autoritatilor de mediu; omiterea unor lucrari din Proiectul Tehnic; adaptarea proiectului Tehnic la natura terenului; modificari legislative sau de normative/standarde; Hidroelectrica solicita lucrari hidrotehnice suplimentare fata de cele deja convenite.

Durata contractului este de minim 70 de luni si cuprinde: 10 luni perioada de executie a lucrarilor si minim 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor. Durata contractului de lucrari poate varia in functie de perioada de notificare a defectiunilor suplimentar ofertata de operatorul economic desemnat castigator.


Pt drum legatura Tirgu Mures

De asemenea, in sensul art. 221 din L98/2016, AC poate prelungi durata contractului de achizitie publica cu maxim 24 luni. Motivele prelungirii duratei contractului ce pot surveni in timpul derularii contractului: procesul de expropriere nu este integral finalizat; descoperirea unor retele de utilitati care nu au fost mentionate in avizele initiale emise de proprietarii retelelor de utilitati; mobilizarea slaba si indelungata a antreprenorului; conditii meteo nefavorabile; necesitatea executarii unor lucrari suplimentare care nu au fost prevazute in contractul initial; intarzieri in obtinerea de avize/autorizatii;cerinte suplimentare din partea proprietarilor de retele de utilitati; intarzieri cauzate de autoritatile locale; diverse cerinte ale autoritatilor locale/ centrale; diverse cerinte ale autoritatilor de mediu; omiterea unor lucrari din Proiectul Tehnic; adaptarea PT-ului la natura terenului; necesitatea realizarii de exproprieri suplimentare; modificari legislative sau de normative/standarde.

Durata contractului este de minim 78 de luni si cuprinde: 18 luni perioada de executie a lucrarilor si minim 60 de luni perioada de notificare a defectiunilor. Durata contractului de lucrari poate varia in functie de perioada de notificare a defectiunilor suplimentar ofertata de operatorul economic desemnat castigator.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

18 > 12, deci se poate aplica: mai bine sa fie decat sa fie lipsa.
Dupa mine sa il faca si in 19, dar sa faca.

"1. Re-licitarea Centurii Comarnic, parte a autostrăzii Comarnic-Brașov, în cel mai scurt timp posibil. Vă rugăm lansați în spațiul public un termen realist în acest sens. "

Se face direct in varianta de autostrada?
Eu stiam ca doar e centura care se dorea (era cat pe ci sa inceapa sa mute muntii :)) sau sunt 2 proiecte diferite?


NGC

Quote from: Ionut on October 21, 2016, 08:52:32 AM
2. Anunțarea unui câștigător pentru segmentul dintre Centura Râșnov și orașul Cristian, tot parte a autostrăzii Comarnic-Brașov. Un al doilea termen asumat public în acest moment de Dl. Director General Cătălin Homor este depășit (15.09.2016). Vă rugăm insistent să clarificați motivele pentru care se tergiversează acest proiect. Este total inacceptabil să dureze mai bine de 13 luni evaluarea ofertelor pentru un lot de autostradă de doar 6 km (ofertele s-au depus la începutul lunii septembrie 2015)!

^^^

Iunie 2016

Quote from: TibiV on July 01, 2016, 12:07:41 AM
Homor la Digi24 despre SF Cobra:

"Lotul 5 este inca in evaluare, sper ca intr-o luna sa avem un raport de la comisia de evaluare si daca va fi unul pozitiv vom semna contractul cu... sunt 10 ofertanti totusi, ne asteptam ... eu personal... ca comisia de evaluare sa dea un castigator,  e impsobil din 10, sunt printre cei mai mari constructori din Rromania.

(...)

Lotul 2, 3 si 4 probabil ca comisia va ...a fost o etapa prin  care comisia a propus anulare si vom scoate la licitatie reviziuirea studiului de fezabiliate de la 1 pana la 4, cele 4 loturi, revizuire studiu de fezaibilitate, proiect tehnic si autorizatie de construire astfel incat cand incep lucrarile sa contractam pe FIDIC rosu, asta inseamna ca el doar executa, el nu gandeste, el munceste, noi trebuie sa gandim, si va avea si autorizatia de constructie sa nu mai bajbaim".

Octombrie 2016

Quote from: Ionut on October 21, 2016, 07:13:05 AM
,,În cazul Comarnic - Braşov, aşteptăm anularea procedurii ca să îl scoatem la licitaţie pe patru loturi până la Râşnov, proiectarea completă. Nu aş vrea ca o firmă să facă proiectul tehnic, o alta execuţia, pentru că se complică lucrurile", a mai spus şeful CNAIR.

Care anulare?

Daca e vorba despre "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura", lotul 1 e anulat din Decembrie 2015, iar despre lotul 5 ce ati spus in Iunie 2016 (marcat cu albastru mai sus)?

Sau e vorba despre "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B" unde inca "reevaluati" oferta CONSITRANS?

^^^

Quote from: NGC20 on September 26, 2016, 08:51:59 AM
Au incercat sa anuleze licitatia si pentru proiectul  "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B", dar nu le-a reusit. :D

Quote from: NGC20 on August 18, 2016, 08:02:33 AM
Quote from: NGC20 on July 29, 2016, 10:28:39 AM
@CNADNR: Nu aveti nimic sa ne spuneti despre "Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru "Autostrada Bucuresti-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B"?

Sigur, sigur nu aveti? :p

[...]

CNSC a admis din nou contestatia CONSITRANS & CO. si a anulat din nou decizia de anulare a licitatiei, iar CNADNR a fost obligata sa reevalueze din nou oferta CONSITRANS.
Se mai poate contesta la CAB, dar probabil CNADNR nu o va face.

Au contestat pana la urma si la CAB, dar au pierdut si CAB a mentinut in 12.09.2016 decizia CNSC din 10.08.2016.

A fost pe undeva vreun comunicat si nu l-am vazut eu? :lol:

NGC

Quote from: voicul on October 21, 2016, 10:34:07 AM
"1. Re-licitarea Centurii Comarnic, parte a autostrăzii Comarnic-Brașov, în cel mai scurt timp posibil. Vă rugăm lansați în spațiul public un termen realist în acest sens. "

Se face direct in varianta de autostrada?
Eu stiam ca doar e centura care se dorea (era cat pe ci sa inceapa sa mute muntii :)) sau sunt 2 proiecte diferite?

Vor fi 2 proiecte diferite.

alexa_adrian2001

Mi-a placut aceasta afirmatie din scrisoare:

"Vă rugăm insistent să clarificați
motivele pentru care se tergiversează acest proiect. Este total inacceptabil să dureze mai bine
de 13 luni evaluarea ofertelor pentru un lot de autostradă de doar 6 km (ofertele s-au depus la
începutul lunii septembrie 2015)!"

Chiar asa!? In ce consta evaluarea ofertelor intr-un caz real? Ai 10 firme care liciteaza, tu ai niste criterii, le compari si uite ai lista! Un dosar de licitare cam cat de mare e? Fie si 100 de pagini - desi mi se pare absurd...chiar e nevoie de asa mult timp a evalua niste licitatii?

teocharis

^^de ce nu construieste CNIR, CNAIR, whatever viaductul Gilau in regie proprie?

Ionut

Ca nu se poate. S-a discutat de mai multe ori. Avem licitatie.

vancouver

^^ Exact. Acum licitatia pt. viaduct Gilau este pornita. Proiect exista deja, se va trece direct la executie. Nu are rost sa ne mai gandim la alte scenarii.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Cosminescu

Si cam care ar fi un termen realist de semnare al contractului cu firma castigatoare a licitatiei (excluzand posibilitatea contestatiilor, bineinteles) ? Cam cat poate dura procesul de evaluare a ofertelor?

Ionut

Ce evaluare a ofertelor? Care oferte? :) Mai intai trebuie depuse ofertele:
Deschidere oferte: 05.12.2016

Mai vorbim in decembrie cand vedem cine si ce a depus. Pas cu pas... asta daca nu cumva deschiderea ofertelor se prelungeste (se cer clarificari peste clarificari), desi nu cred.

Cosminescu

La asta ma refeream si eu... Cam cat ar putea dura in mod ideal din data de 5.12.2016 pana cand se va semna contractul de atribuire?


pentium10

#11172
legat de A3 intre Ogra si Iernut, ce e executat de Geiger un vice-coordinator din partea Geiger, dl Bârsan Ştefan a declarat pt un ziar local ca conductele Transgaz trec la 7 metrii de autostrada, si legea stipuleaza minim 50 de metrii si pentru asta cauta solutii, si momentan e blocat foarte rau in asta.

nu stiu cum s-ar putea rezolva asta, o relocare a conductelor ar costa enorm, si o relocare a autostrazii ar costa enorm, ramane modificarea legii cu vreo exceptie.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

dumbravaandrei

Nu se pot incaseta?!? Stiu ca pe Sf. Ioan in Iasi sunt incasetate (pe acolo intra o conducta dintre cele doua CET-uri)

dr4qul4

Ia stati putin...lotul lor nu e cu proiectare? Cand au licitat nu trebuiau sa ia in calcul si acest aspect?
Am impresia ca doar cauta optimizari.
Nu cred ca o conducta transgaz a aparut din senin acolo si a fost omisa in SF.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024