Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 13 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

AndrewD

Pai sa fim pozitivi...inseamna ca i-am ajuns din urma pe turci. La ei sunt frecvente cauciucurile si alte obiecte ciudate abandonate fix pe carosabil...

alecu26

http://www.zfcorporate.ro/auto-transporturi/stoica-search-corporation-prima-autostrada-prin-munti-care-trebuie-construita-este-comarnic-brasov-sibiu-pitesti-e-de-patru-ori-mai-scumpa-10373297


ce surpriza. Este exact autostrada la care proiectant este Search. Si normal ca e mult mai scumpa Sibiu Pitesti. Este si mult mai lunga.

Si depinde acum cum se compara merele cu perele...ca asta comparam.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

Pai chiar ca mere cu pere comparam.......
Aceleasi discutii interminabile VO vs VP.
In acest moment VO ar avea continuitate in eventuala continuare si finalizare a sectoarelor in lucru sau in licitatie.
VP daca s-ar face acum iara o sa fie un segment in mijlocul tarii care leaga un DN de un alt DN fara o continuare directa cu o autostrada.( Dar sa nu uitam unde merg Bucurestenii in weekend..... )
Ideea de a face VP ca e mai eftina decat VO e ca si cum am zice ca mai bine facem Oradea-Arad, Bacau-Iasi, Craiova- Buc, etc ca e mai eftin decat VP.
Exact ce ziceai alecu26 mere cu pere.....

Index: VO= Valea Oltului
           VP= Valea Prahovei
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

user201

Sincer, eu mi-aș dori ambele segmente atât VO cât și VP. Oarecum e normal să ai autostradă și într-o zonă turistică, dar și într-o zonă circulată de tiruri.

Dacă însă porțiunea VO din A1 se poate face cu bani europeni 85%, nu același lucru îl putem spune despre VP.

Sargon1806

Daca punem la socoteala ca autostrada Pitesti-Sibiu ar avea 116 km, dublu fata de Comarnic-Brasov, ajungem la concluzia ca nu e de patru ori mai scumpa, ci doar de vreo doua.
Daca mai punem la socoteala si cofinantarea din partea UE, care se ridica la 85% si care nici nu intra in discutie in cazul Comarnic-Brasov, ajungem la concluzia ca nu e nici macar de doua ori mai scumpa, ci de vreo 3 ori mai ieftina.
Asta fara sa ne mai gandim la beneficiul adus de continuitatea A1 care ar mai scoate o parte din traficul de pe DN1 si ar oferi o alternativa foarte buna celor care vor sa treaca muntii. In momentul de fata, cei care vor sa ajunga la Cluj, de exemplu, oscileaza intre VO si VP. Cu Pitesti-Sibiu finalizat nu va mai oscila nimeni.

Nu inteleg de ce se tot discuta fel de fel de tampenii cand putem face ce a mai ramas din Constanta-Nadlac plus Giurgiu-Albita si Timisoara-Calafat cu 15% din cat ar costa in mod normal... Iar ne bagam sa facem 52 km de autostrada in 10 ani cu 1,3 miliarde EUR?

lautaxi

#1101
iti dau dreptate 100% Sargon

Ionut

@Sargon1806, bine ai venit! Foarte bun comentariul tau, tine-o tot asa. :D Comarnic-Brasov s-ar justifica doar ca trafic, chiar mai mare decat pe VO. Evident ca daca se obtine finantare europeana VO ar fi prima optiune. Comarnic-Brasov s-ar putea face... ieftin, prin PPP.

davyl

Sargon1806 felicitari pt primul tau post (f. pertinent) si bine ai venit!

tonică

de 15 ani pe putin se tot vorbeste despre autostrada asta si nu s-a facut absolut nimic. Abia acum, in primavara parca ce s-a realizat nodul acela la campina iar acum in iarna s-au terminat lucrarile la nodul din  nordul ploiestiului. In rest nimic. In toti anii acestia daca in loc de planuri marete, licitatii, s.f-uri care mai degraba s-ar traduce sience fiction decat studii de fezabilitate, promisiuni, ppp-uri si alte baloane electorale s-ar fi pus umarul la munca cu putinii bani disponibili si s-ar fi facut o centura a busteniului, fie ea si 2x1 cu posibilitatea de prelungire mai apoi inspre poiana tapului pana la sinaia si eventual cu posibilitatea aducerii ei la nivel de autostrada cu timpul. Sunt foarte sigur c-ar fi costat undeva la nici 30 % din intreg costul marii si invizibilei autostrazi. Si nu numai ca ar fi costat atat. Dar in ultimii 15 ani si-ar fi scos si banii caci una e sa pleci din bucuresti spre munte in week end stiind ca vei ajunge in 5 ore si alta e sa stii ca poti face drumul asta mult mai repede, asa ca mult mai multi potentiali turisti, mult mai multi bani, fireste. E acelasi lucru cu ce se intampla acum, sau se va intampla de la anu' cand va fi imposibil sa nu te gandesti ca intr-o ora jumate poti fi in slipi pe malu marii, plecand din bucuresti.

Cred ca intr-o tara precum romania dar cu oameni la putere mai ingrijorati de problemele reale ale populatiei tarii decat de propria lor avere o centura a celor trei statiuni ar fi fost o rezolvare cel putin pe o perioada medie. Ar fi fost necesara si indeajuns atat acum 15 ani cat si acum.
Dar na, cine sa ceara asa ceva? Vorba aia, cat se poate 'ciupi' doar dintr-o centura?  :((

panda80

Eu cred ca o centura doar a busteniului nu ar fi suficienta datorita dopului de la comarnic, insa autostrada la jumatate de profil comarnic-azuga ar face cu adevarat minuni multi ani de acum incolo. Apoi aceasta portiune s-ar prelungi usor-usor pana la Brasov (Rasnov), odata cu dublarea ei treptat, pe portiuni. Asa cheltuielile s-ar esalona pe multi ani (10-15) si noi in 2-3 ani (cat ar dura constructia half-profile) am scapa de probleme.

viossboss

#1106
Asta intr-o tara normala cu trafic normal. Dar eu va propun sa va inchipuiti o autostrada intre Comarnic si Brasov in lipsa drumului existent.  ( in afara am vazut asa ceva si e foarte stresant sa vezi banda intai blocata numai pt. iesire )
Din punctul meu de vedere ar fi un dezastru total in week-end.
In concluzie trebuie si Comarnic - Brasov dar si Sibiu -Pitesti fara doar si poate.
Dream come through !
Once in a lifetime !

delacroix

Quote from: panda80 on December 06, 2012, 07:58:02 PM
Eu cred ca o centura doar a busteniului nu ar fi suficienta datorita dopului de la comarnic, insa autostrada la jumatate de profil comarnic-azuga ar face cu adevarat minuni multi ani de acum incolo. Apoi aceasta portiune s-ar prelungi usor-usor pana la Brasov (Rasnov), odata cu dublarea ei treptat, pe portiuni. Asa cheltuielile s-ar esalona pe multi ani (10-15) si noi in 2-3 ani (cat ar dura constructia half-profile) am scapa de probleme.
Half-profile nu ajuta, se infunda la iesiri, decat daca ramane interdictia pentru tiruri. Plus ca nu se poate finanta in PPP.  De la buget slabe sperante, valoarea tot urca spre 300 mil euro. Cu aceasi bani, sau aproape, se face A1 Talmaciu-Tigveni.

hentz

^^^
La care aceeasi bani te referi?Intre ce faci comparatia ,tronsonul complet Comarnic -Brasov si Talmaciu-Tigveni?
Suma aia de 300.00 ma induce in eroare.

panda80

Quote from: delacroix on December 06, 2012, 10:38:13 PM
Half-profile nu ajuta, se infunda la iesiri, decat daca ramane interdictia pentru tiruri.

Nu cred ca se va infunda la iesiri daca acestea sunt suficiente, au lungime suficienta si intersectiile acestora cu DN1 sunt semaforizate asa cum trebuie.