Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

AiudA10

O intrebare, m-am tot uitat la proiectul de la Nadasel-Mihaiesti si nu gasesc nodul de la Mihaiesti. Daca stie cineva sa-mi arate pe o harta unde va fi mai exact si in ce forma ar fi de mare ajutor. Multumesc.

north

AiudA10, din păcate nu există nod la Mihăiești; de fapt contractul Nădășel - Mihăiești nu conține niciun nod.
Următorul nod spre vest după Nădășel este la Zimbor, și deci pentru a face utilizabil tronsonul Nădășel - Mihăiești este necesar:
- a se licita cât de curând cel puțin încă ~13 km până la nodul cu DN 1G (SF-ul relevant tot urmează să intre în CTE-CNADNR de nu știu câte luni, conform raportărilor lunare ale companiei); sau
- a se face un acces (temporar sau nu) la Topa Mică (discuție în jurul temei începând de aici).
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

NGC

Nu se face acum nod la Mihaiesti.

Vezi aici traseul initial si aici un extras din caietul de sarcini de la licitatie.

Nu uita oricum ca este "proiectare si executie". ;)

yetiman

Oare ce concluzie sa tragem din asta?
a. Ca se va licita si urmatorul tronson cat mai repede (desi intarzierea fata de lotul deja contractat este semnificativa)
b. vom avea (din nou) un lot de autostrada care va sta cativa ani nefolosit (de data asta si mai mare - 16,8 km)

Facem un sondaj de opinie?  :lol: Sau dam castigatoare varianta b. din start  >:(
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Europiu

Eu credeam ca vom avea acest tronson destul de aproape de ce si-a imaginat @delacroix aici.

A propos, pe unde o fi delacroix? Sper sa fie bine-sanatos!

The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Iceman

#10310
Yetiman bucura-te ca vrea sa se faca si acest tronson...Important este sa fie finalizat....Solutii ulterioare sigur se vor gasi pentru a se circula pe acest tronson ...Relax 8)
Fiecare km construit in Romania conteaza foarte  mult... :)....Pui prea multe intrebari iar lotul nici macar nu este finalizat O:-)

pentium10

#10311
se ia curentul timp de o saptamana pentru relocari LEA, zilnic intre 8 si 18 transmite un prieten care sta in Valea Izvoarelor (intre Recea si Sanpaul)

li se pare enorm de mult 1 saptamana, si foarte multe afaceri sunt afectate din cate am inteles.
curentul se va intrerupe si in sate - localniciilor se pare exces 1 saptamana
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

yetiman

#10312
Este evident ca fiecare km construit conteaza. Eu sunt unul dintre sustinatorii autostrazilor (atat pentru siguranta cat si pentru timpul castigat).
Si astept A3 din 2004, cand s-a semnat contractul cu Bechtel, si 2012 mi se parea la o eternitate distanta. (si injuram ca va mai trebui sa astept 8 ani ca sa circul spre Oradea (drum pe care il faceam de 4-5 ori pe an, iar prin 2011 chiar si in fiecare luna)
Asa ca sunt unul din cei mai interesati de A3 (si de A10, in aceeasi masura). [la fel visam in 2015 ca acum o sa circul pe A10 - macar pana la Aiud - drum pe care il fac si de 2 ori/saptamana]
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

north

M-am tot gândit astăzi la acel ipotetic nod la Mihăiești - nu cred că ar fi deloc o idee rea, în contextul propunerii de mai jos.
Se observă că acesta este un punct de inflexiune pentru autostradă, în sensul modificării direcției de la una general spre est la una general spre sud. Luând în calcul legătura la autostradă (direcția înspre/dinspre vest) pentru anumite destinații de pe DN 1C / DN 17, s-ar putea asigura un drum de acces la autostradă între Mihăiești și Răscruci (DN 1C) așa cum este prezentat mai jos, via Berindu, Șoimeni, Vultureni și Borșa, utilizând DJ-urile 105T, 109A și 109, precum și DC 109 / drum neclasificat - ambele din urmă doar pietruite. Desigur, ar fi necesară modernizarea acestora două din urmă, precum și reabilitarea DJ-urilor (unde este cazul).
Harta de mai jos arată cu roșu traseul pe drumuri existente. Acesta are 35 km, și cu o modernizare / reabilitare s-ar putea ajunge la un timp de deplasare cu mașina mică de ~30 min. D și t ar putea fi puțin reduse (~30 km / 26 min) construind scurtătura albastră între Băbuțiu și DJ 109 la sudest de Vultureni.





În fine, presupunând un timp de deplasare de 30 min pe relația Răscruci - Mihăiești, aceasta ar însemna timpi de acces la autostradă (mașină mică, estimări realiste) de:
- 40 min pentru Gherla
- 55 min pentru Dej
- 1 h 45 min pentru Bistrița
- 3 h pentru Vatra Dornei
- 4 h 30 pentru Suceava.
Toate acestea pentru direcția vest (Oradea / Budapesta / etc.)
And if this is not enough - two words: Electric Castle :D (și mai departe se poate plusa cu Tetarom III / ex-Nokia)

Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ciprebbe

Avem SF actualizat pe 4 din cele 5 loturi dintre Mihăiești și Suplacu.
Avem noile eurocoduri ce trebuie puse în aplicare fata de varianta Bechtel. Exista un contract (mai exista ceva sume acolo) cu Iptana pt PT , se vrea licitație pe fidic roșu.


Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Ce propune @north ar inchide un inel circular in jurul Clujului format din A3, viitorul drum de legatura A3-DN1, DN1, centura de diamant, DN1C.

dragos76

Apropos, ceva vești despre legătura DN1-A3 de la Mărtinești?

ciprebbe

#10317
Schimbat solutia in DN cu giratie si avem "Natura 2000" la nodul cu A3. Poate prin septembrie sa mai avanseze....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

TibiV

Quote from: north on July 24, 2016, 02:40:57 AM


Eu pur si simplu nu inteleg de ce nu este asta in topul proiectelor ?!....  :o
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Pentru ca nu are continuare spre est. Sa-ti aduc aminte ca tu militezi pentru ca traficul dinspre Bors spre est sa coboare (in sud) pana la Acatari pentru a se folosi de A8?

In plus north a mentionat idea doar in contextul ipoteticului nod Mihaesti. Dar logica mea imi spune ca traseul ar trebui sa fie altfel - mai degraba [e valea Somesului, pe ruta Zalau - Jibou - Dej  - Bistrita (adica mai la nord de traseul propus de north).