News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

NGC

#9885
Quote from: adrian rosca on June 07, 2016, 11:41:27 PM
@NGC20, ai idee ce inseamna "proiect cu caracter individual"?

^^^ Vrei sa stii ce inteleg eu prin asta sau vrei sa stii la ce se refera ei?

Nu lua personal mesajul de mai sus. Am pus acolo acel raspuns doar pentru a vedea parerea ministerului. ;)
V-am citat doar pentru ca si voi ati dezbatut articole din aceeasi lege.

Ionut

Am zis ca va fac thread doar pentru legislatie. Dar voi... nu nu nu nu. Hai poate faceti voi unul si discutati acolo ca sa nu poluam thread-urile, mai ales ca avocareasca este limba straina pentru 90% dintre noi.

GDPR

Chiar, nu stiu de ce colegul nostru a postat punctul de vedere al ministerului pe topicul de A3.  :) Oricum, procesul de avizare si adoptare trebuie sa respecte prevederile HG 561/2009. Citind acest HG am inteles definitia "proiectelor cu caracter individual", dar si ca acestea trebuie sa respecte prevederile legii 52/2003. Deci ministerul are dreptate doar in privinta OUG-urilor!  8)

NGC

De ce e pe A3? Am citat mesajele voastre care erau pe A3 si nu l-am mai mutat de aici. :p

FRS

Vin și eu cu o veste bună de pe A3: începând de ieri topometristii pichetează culoarul de la Nadaselu la Mihăiesti

carutasul


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

panda_no 5

#9892
Pentru tronsonul A3 de la intrarea in Bucuresti + noduri totul este la nivel de " se pare ca ......", " se aude ca......"
Exproprierile sunt facute macar pina la pasajul de peste str Popasului + pasajul peste calea ferata Bucuresti - Constanta.
Deasemenea si pe teritoriul sectorului 2 pentru ca Pizzarotti a nivelat de mult traseul de dupa calea ferata pe o bucata de 2-300 metri.
Deasemenea este expropiat si in zona intersectiei cu str Petricani.
Proiectul pentru tronson aparuse ca informatie de la cutter ca a fost depus.
Cat puii mei dureaza sa se obtina AC??????
O SA INNEBUNIM CU TOTII tot asteptand lucrari de infrastructura in tara asta.

GDPR

Daca AC trebuie emisa de catre autoritatile locale si nu de MT, vorbim de 4-6 luni cel putin. Problema mare e la avize.

cutter

Quote from: panda_no 5 on June 08, 2016, 06:07:12 PM
Proiectul pentru tronson aparuse ca informatie de la cutter ca a fost depus.

Depus, dar nu și aprobat. Abia săptămîna viitoare intră în CTE (Consiliul Tehnic-Economic) din CNADNR. Dacă CTE-ul îl aprobă, acela este pasul formal prin care se termină partea de proiectare din contractul de proiectare+execuție. De cîteva săptămîni (și ca urmare a reorganizării din CNADNR) nu s-au mai făcut aceste CTE-uri, abia acum se reiau.

ps Pentru că anticipez reacțiile (negative) menționez că ce e mai sus e strict pentru informare pentru că am simțit frustrarea (de altfel, justificată) a lui panda_no_5. A nu se citi ca o încercare din partea mea de a justifica sau explica întîrzierile proiectului. Sunt la fel de nemulțumit ca voi.

clau

Deci "reorganizarea" asta a mai blocat un proiect cateva saptamani... De parca timpul nu conteaza...

panda_no 5

Totusi, CNADNR-ul trebuia sa posteze macar ceva de genul :

Nu asteptati nimic de la noi timp de 4-5 saptamani.Ne reorganizam! Nu dam nici un aviz, nu lansam nici o licitatie, nici o evaluare, nu facem nimic altceva!Chiar daca pierdem (IARASI ) timpul bun de lucru.

Incercam sa scapam de toti incapabilii dar nu vor sa plece!



dorum


vancouver

#9898
Deci este exact cum spuneam. Cei care va asteptati sa inceapa ceva in teren sunteti departe de indeplinirea dorintei.

Anticipez ca proiectul va fi aprobat in CTE, nefiind vorba de ceva nemaivazut. Sau daca vor exista observatii va mai dura 1-2 sapt. cel mult. Apoi urmeaza inca minim 5-6 luni pana la obtinerea AC si finalizarea exproprierilor. ABIA ATUNCI SE POATE INTRA IN TEREN. Dupa care sa zicem 8-10 luni pentru executie.

Ideea de a avea proiect cu FIDIC galben inclusiv proiectarea nu este rea in sine, dar lipsa prevederii unei perioade pentru autorizarile proiectului si obtinerea AC este o aberatie. Avem de ex. 16 luni, din care 4 de proiectare si 12 de executie care incep imediat dupa proiectare. E o aberatie, care duce la asteptari false, precum ale lui panda_no_5. NU SE POATE ASA CEVA. Corect ar fi:
- 4-6 luni proiectare
- 10-12 luni avizare si exproprieri
- 10-12 luni executie

Conform princiilor celor mai elementare de drept, nimeni nu poate fi tras la raspundere sau penalizat daca vina nu-i apartine. NU se pune deci problema de penalizari sau reziliere daca constructorul nu se apuca acum de treaba. Daca CNADNR totusi penalizeaza sau reziliaza, atunci o sa piarda in instanta. Toata perioada dupa depunerea PT si pana la obtinerea AC nu este imputabila constructorului si-i prelungeste termenul.

Concluzie: daca incep in februarie 2017 sa lucreze si termina in decembrie 2017, atunci treaba este buna.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

#9899
Quote from: Ionut on June 09, 2016, 06:23:20 AM
S-a negociat deja cu Hidroelectrica suma necesara pentru perioada cat va fi inchis canalul. Discutam pe A3.

Ok, discutam aici. Se va realiza priza de descarcare temporara a canalului HE, sau apa se va "taia" de la barajul Gilau I? E util sa aflam amanuntul asta, pentru ca influenteaza durata totala de realizare a proiectului podului.

Si care mai e stadiul intocmirii documentatiei de licitatie?