Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

delacroix

Daca sunt bani fi sigur ca in primavara UMB baga excavatoarele in traseu. Alea 6 luni pt. proiectare sunt "cadru", firmele care au ofertat au deja ~70% proiectarea facuta. Cat priveste OS, UMB a fost deja in recunoastere pe la Nadaselu, probabil si pe la Gilau.

adsailton92

Pana una alta...Autostrada Transilvania, scurt, de la Campia Turzii-Turda. Foarte utila aceasta bucatica :)
8)
http://www.youtube.com/v/hF8SlJqLLzw

alecu26

Quote from: cezar-mario2012 on October 31, 2012, 09:27:49 AM
Perioada de contestatie dureaza 10 zile lucratoare, deci cam pana pe data de 8 noiembrie. Apoi urmeaza negocierea contractului (avocati de ambele parti si poate dura ceva), dupa care semnarea. Se pune problema, sunt facute expropierile? Apoi cercetarile arheologice o sa mai tina din timp. Intre timp proiectare 6 luni, amenajare de santier si apoi lucrul, deci posibile miscari de trupe abia prin august 2013.

nu prea exista negocierea contractului. Contractul a fost prezentat la liciatie si odata ce se trimite Scrisoarea de acordare a contractului "Letter of award" contractul e format si existent si functioneaza. Nici o parte nu mai poate da inapoi fara penalitati.

Sa negociezi si sa schimbi contractul dupa acordare incalca principiile achizitiilor publice, deoarece poate vicia foarte grav rezultatul licitatiei.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

#1053
Quote from: delacroix on October 31, 2012, 09:53:56 AM
Daca sunt bani fi sigur ca in primavara UMB baga excavatoarele in traseu. Alea 6 luni pt. proiectare sunt "cadru", firmele care au ofertat au deja ~70% proiectarea facuta. Cat priveste OS, UMB a fost deja in recunoastere pe la Nadaselu, probabil si pe la Gilau.

Asa cred si eu. Daca se va semna contractul si se va da ordinul de incepere si se va plati avansul, sigur UMB in februarie baga buldozerele la indepartat sol vegetal si mutat ceva utilitati mai usoare. (nu ai nevoie de nu stiu ce proiectare pentru asta). De fapt ii cred in stare pe UMB sa inceapa chiar si fara ordin de incepere si fara avans.

Oricum....acest contract e mult mai lejer dpdv al sezoanelor fata de ce s-a licitat pana acum. Pentru contractele in derulare acum, in 18 luni s-au prins doua sezone de iarna.
Drumurile noastre POATE;

ciprebbe

pt cei care nu cunosc traseul:
Traseul autostrăzii porneşte de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilău, traversînd la km 0+267 un drum local, printr-un pasaj inferior de L=12. Orientarea generală a traseului este către nord – vest, traversînd o serie de văi, drumul naţional DNIF şi calea ferată Cluj – Oradea. La km 0+650, traseul autostrăzii ocoleşte cimitirul localităţii Gilău, pe la nord de acesta. În continuare, autostrada traversează diferite văi şi pîraie, cum ar fi la km 1+205 cu un viaduct de L=120m, respectiv km 1+609 cu un viaduct de L=280m.  Pînă la km 5+000 autostrada este în rampă, cu declivităţi ce variază între 1% – 5%, fiind necesar a se prevedea benzi suplimentare pentru vehicule lente, începînd de la km 3+000. La km 4+100, traversarea unei văi adînci se va face cu un viaduct în lungime de L=240 m, a cărui infrastructură va avea înălţimi maxime de cca 27 m. Traseul de la km 5+000 pînă la km 9+500 este în pantă, cu declivitatea cuprinsă între 3% – 5%, fiind de asemenea nevoie de bandă suplimentară pentru vehicule grele pe partea stîngă. Între km 8+000 – 14+500, în zona localităţii Nădăşelu, traseul actualizat părăseşte culoarul propus la faza studiu de fezabilitate.
În studiul de fezabilitate, autostrada traversa, de pe partea stîngă pe partea dreapta, drumul naţional DN1F la km 9+500, printr-un viaduct de 1.000 m lungime, şi apoi revenea pe partea stîngă a acestuia, la km 12+000, printr-un pasaj de 200m lungime.
Între cele două traversări, autostrada era amplasată pe versantul estic al localităţii, un versant abrupt şi împădurit, situat în vecinătatea zonei locuite. De asemenea, pe această zonă, pentru traversarea unei văi adînci, era prevăzut un alt viaduct de 300 m lungime (km 11+400).''
Teoretic la Km 8+700 ar trebui sa se termine tronsonul si sa se construiasca nodul de la Nadasel lasand loc unei viitoare continuari inspre Mihaiesti.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ciprebbe

Quote from: cezar-mario2012 on October 31, 2012, 09:27:49 AM
Perioada de contestatie dureaza 10 zile lucratoare, deci cam pana pe data de 8 noiembrie. Apoi urmeaza negocierea contractului (avocati de ambele parti si poate dura ceva), dupa care semnarea. Se pune problema, sunt facute expropierile? Apoi cercetarile arheologice o sa mai tina din timp. Intre timp proiectare 6 luni, amenajare de santier si apoi lucrul, deci posibile miscari de trupe abia prin august 2013.

Acum un an de zile Boc zicea asta: "După data la care va intra în Guvern forma nouă a contractului cu Bechtel , imediat se va scoate la licitaţie tronsonul de la Gilău la Nădăşel, care va fi realizat din bugetul de stat. Pe această porţiune proiectarea este deja făcută, la fel şi exproprierile, aşa că vor putea fi continuate lucrările. Se vor continua lucrările şi la Suplacu de Barcău-Borş pe o distanţă de 64 de km. La următoarea şedinţă de Guvern intră forma nouă de contract cu Bechtel si apoi se scoate la licitaţie tronsonul Gilău-Nădăşel."

Aici era vorba de proiectarea celor de la Bechtel care stim cu totii ca  supradimensionau toate lucrarile de arta, foloseau acele grinzi imense (dovada ca dupa aproape 3 ani de exploatare inca arata foarte bine) si implicit costuri mai mari. Poate nu e chiar asa greu de ralizat proiectarea in cazul UMB dupa cum remarca si alecu26.
Important e sa nu fie contestatii sa se semneze contractul si sa se apuce de munca.....sa avem si noi ce "supraveghea" in zona.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Quote from: ciprebbe on October 31, 2012, 11:47:20 AM
pt cei care nu cunosc traseul:

Multumim pentru descriere! Se merita sa mai punem o data traseul din SF pus de tonica:


cineva


delacroix


djsmeu

sa speram ca nu se vor face contestatii si va castiga umb lotul asta !!!!!

BoGDaN

Nu cred ca se vor face contestatii. Au trecut ceva zile bune. Hai UMB la treaba  :)

cricric

Stie care e logica pentru care Bechtel s-a oprit la Suplacu de Barcau?  Inafara ca e subsectiunea 3C din  sectiunea 3?

Presupunand ca urmatorul guvern va plati datoria catre Bechtel si se va relua lucrul, nu are logica se se liciteze si tronsonul pana la Nusfalau, unde e prevazut si un nod? Ar mai fi 8km de teren usor.

delacroix

Quote from: cricric on October 31, 2012, 07:09:12 PM
Stie care e logica pentru care Bechtel s-a oprit la Suplacu de Barcau?  Inafara ca e subsectiunea 3C din  sectiunea 3?

Presupunand ca urmatorul guvern va plati datoria catre Bechtel si se va relua lucrul, nu are logica se se liciteze si tronsonul pana la Nusfalau, unde e prevazut si un nod? Ar mai fi 8km de teren usor.
Bechtel a renuntat la restul tronsoanelor (de bunavoie ;)), e liber la licitatii doar banii lipsesc. Ca vorbim de bani A3 e eligibil la fonduri UE, dar numai 5 %, max10%.
De la Gilau la Suplacu nu exista teren usor, presupunand ca Timisoara-Arad a fost "teren usor".
Anticipez alte sectoare licitate pe A3 in 2014, cel devreme... de fapt sper.

cricric

Merci de raspuns. Stiu ca Bechtel a renuntat la restul, dar ma refer atunci cand s-a apucat de Bors-Suplacu de Barcau, de ce nu s-a apucat pana la Nusafalau?

Cu teren usor ma refer ca pare mult mai usor decat Gilau-Nadaselu de exemplu. De unde se termina autostrada, cap Suplacu pana la Nusfalau e relativ usor, fiind o mica depresiune acolo. Prea complicat nu pare nici pana la centura Zalaului. Acuma, daca stie cineva mai bine terenul, poate sa ne lumineze  :)

Sunt curios daca se va licita ceva in 2014, care tronsoane vor atacate. Daca se va face Luna-Targu Mures(Cinta) cu toate cele 3 noduri si cu un drum de legatura Cinta-E60, care sa fie pe post de centura sud ar fi ideal. Nici Suplacu-Centura Zalaului nu ar fi rau.

delacroix

Quote from: cricric on October 31, 2012, 07:43:03 PM
Merci de raspuns. Stiu ca Bechtel a renuntat la restul, dar ma refer atunci cand s-a apucat de Bors-Suplacu de Barcau, de ce nu s-a apucat pana la Nusafalau?

Cu teren usor ma refer ca pare mult mai usor decat Gilau-Nadaselu de exemplu. De unde se termina autostrada, cap Suplacu pana la Nusfalau e relativ usor, fiind o mica depresiune acolo. Prea complicat nu pare nici pana la centura Zalaului. Acuma, daca stie cineva mai bine terenul, poate sa ne lumineze  :)

Sunt curios daca se va licita ceva in 2014, care tronsoane vor atacate. Daca se va face Luna-Targu Mures(Cinta) cu toate cele 3 noduri si cu un drum de legatura Cinta-E60, care sa fie pe post de centura sud ar fi ideal. Nici Suplacu-Centura Zalaului nu ar fi rau.
Nusfalau e langa Suplacu, 12 km si bechtel a lucrat ceva pe la Ip. Acolo se termina tronsonul 3c.  De la Nusfalau(Nod) la Nadaselu(Nod) sunt ~100 km si doua noduri pe care-i poate face oricine... fara sa ceara bani. Dar de ce sa bagi banii in sectorul 3b cand alte zone mult mai importante asteapta o autostrada.
Cinta e pe sectorul 1c. O sa ai nepoti pana se face nodul cu A... TgM-Iasi. Bucurate  sa se faca pana la Iernut in urmatorii 5 ani.