News:

Video dronă 12.04 A0 Bâcu-Bragadiru / A1-DN6.
S-a deschis A0 între DN5 și DN4!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 15 Guests are viewing this topic.

ciprebbe

Si sa nu uitam un mic amanunt, daca le ramane lor lotul din A3 Gilau - Nadaselu (8.7km+ nodul Nadasel) in zona aceasta exista cateva mii de persoane disponibilizate de Bechtel si recalificati de OFM care isi cauta de lucru.
Deci forta de munca(chiar calificata si cu experienta in domeniu) pt UMB este pt acest lot cu siguranta si cred ca ar mai putea face fata inca unui tronson din A1 pe care sper sa il castige deoarece ofera locuri de munca pt muncitorii romani .
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

CornelB

Astazi, am fost pe la centura si prin Popasului sa vad ce se mai intampla. Faza e ca nu se mai intampla chiar nimic, totul e inghetat, utilajele sunt asezate frumos langa si sub pasajul de la centura, nu e picior de om pe tot santirul.
Se pare, din ce spunea un user de pe celalalt forum, ca s-au terminat banii si pana la anul, nu se va mai lucra nimic.
N-am facut poze, ca nu se merita efortul de a fotografia ceva si sincer mi s-a facut si lehamite de toata treaba asta. >:(

Ionut

Multumim pentru vestile proaste, Cornel! Ce sa-i faci, asta e. Lasa ca poate avem surprize pe Deva-Orastie... poate mai vedem ceva anul asta. :cheers:


Ionut

Merci Cezar!

QuoteCel puţin pentru realizarea sectorului Nădăşel - Suplacu de Barcău, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), mizează pe încheierea unor contracte cu firme dispuse să lucreze în baza unor credite furnizoare.

Începând de anul viitor, proiectul Autostrăzii Transilvania ar urma să fie din nou scos la licitaţie, pentru execuţia celor aproximativ 80 de km care au rămas descoperiţi. Fie că va fi licitat pe bucăţi, fie în întregime, firmele care vor fi interesate de lucrările pe acest tronson trebuie să ştie că vor putea lucra doar pe datorie, cu bani împrumutaţi de la bănci, pe care statul îi va putea achita în termen de 20-25 de ani.

Deci nu e vorba de PPP, ci de credit-furnizor. Hm...

ciprebbe

ehei cum se complica lucrurile.....
sa dai 80 km  sa ti faca pe credit in conditiile in care Bechtel trage chiulul pe segmentul ce te leaga de granita, in conditiile in care dincolo ungurii inca nu iau in calcul conectarea pana la Debrecen(M4 fiind incert) deci ai toate sansele sa nu atragi trafic....nu stiu cine se va risca la o asa lucrare, iar relieful din zona (exceptand poate primii km de la Nadasel la Mihaiesti ) impune numeroase  lucrari de arta .
Ideea de a lega cele "2" tronsoane incepute din AT este buna insa nu stiu dpdv financiar cat va fi de rentabil. As fi un dobitoc sa nu agreez ideea de a venii de dincolo (si de a merge) pe autostrada pana la Gilau insa pt trafic mi se pare mai importanta o continuare pana la Tg Mures macar. ( de Bv nici nu mai visez)
Ideal ar fi sa avem conectate Tg-Mures-Turda-Cluj-Zalau-Oradea de M35 de dincolo...dar cred ca deja cer prea mult pt aceasta data din calendar.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

b69crx

parerea mea e sa ne linistim pentru ca e doar un articol de ziar si nu un comunicat oficial. pare sa fie doar o 'fumigena electorala': au stat baietii si s-au uitat pe forum (aici si dincolo) dupa ce au citit presa, au vazut ca lumea s-a cam prins de cat de dispusi sunt ei sa gaseasca bani pt infrastructura (inclusiv banii europeni), si s-au gandit s-o lanseze pe asta cu credit furnizor, ca poate-poate...

numai ca baietii nostri "e" mai destepti decat ai lor...asa ca mai bine ar lasa prostiile la o parte si s-ar concentra mai bine sa plateasca pt cele 10 santiere de autostrazi deja deschise si sa le porneasca pe alea licitate, pentru ca noi vrem autostrazi si nu vrajeli.

oricum, cu UMB s-ar putea ca peste un an sa mai adaugam 8,7 km...

Ionut

#1042
Pai nu te gandi la trafic pentru ca nu e PPP. Este credit-furnizor. Pe scurt constructorul face imprumut la banca/banci si face autostrada pe banii bancii (plus, eventual, banii proprii daca are) si primeste timp de 20-25 de ani, lunar sau trimestrial, o "rata" de la stat. Asta INDIFERENT de trafic... asta e creditul-furnizor, tu vorbesti de PPP acolo.

Later edit: probabil si de-asta se gandesc la credit-furnizor intre Nadaselu si Bors (trafic mai redus) si lasa Campia-Tg Mures, eventual Campia-Brasov/Fagaras pentru PPP pentru ca acolo ar fi trafic suficient pentru un PPP. Bine, sa nu-i suspectez de prea multa gandire acum... zic si eu. Macar sa le dam idei, poate fac totusi ceva.

sebba

#1043
Quote from: cezar-mario2012 on October 30, 2012, 09:51:19 AM
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/autostrada-transilvania-construita-pe-datorie--100698.html

imi place ca habar nu au de limba romana, vezi comentariul pozei:
Quote
Guvernul numai are bani pentru finalizarea autostrăzii Transilvania / foto Eugen Olariu
Sailing away! S/Y Haimana

BoGDaN

Pana sa ajungem si noi la PPP eu zic sa ne bucuram si pentru cei 9 km construiti de UMB. Stie cineva cand se apuca de lucrari? :excited:

Ionut

Quote from: BoGDaN on October 30, 2012, 08:40:08 PM
Stie cineva cand se apuca de lucrari? :excited:

Stai asa ca mai intai trebuie sa semneze contractul cu CNADNR...

delacroix

Quote from: Ionut on October 31, 2012, 06:08:47 AM
Quote from: BoGDaN on October 30, 2012, 08:40:08 PM
Stie cineva cand se apuca de lucrari? :excited:

Stai asa ca mai intai trebuie sa semneze contractul cu CNADNR...
Stai asa ca mai intai trebuie sa aiba CNADNR resursa bugetara.

@drian

Ceva contestații pe lotul Gilău-Nădășel? Mai trebuie ce țin degetele încrucișate? Oare când se dă verdictul?

Ionut


cezar-mario2012

Perioada de contestatie dureaza 10 zile lucratoare, deci cam pana pe data de 8 noiembrie. Apoi urmeaza negocierea contractului (avocati de ambele parti si poate dura ceva), dupa care semnarea. Se pune problema, sunt facute expropierile? Apoi cercetarile arheologice o sa mai tina din timp. Intre timp proiectare 6 luni, amenajare de santier si apoi lucrul, deci posibile miscari de trupe abia prin august 2013.