News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

NGC

#8940
Situatia proiectelor in 17.03.2016


Autostrada Brasov - Bors, Tronson Targu Mures - Ogra Lot 1
Autostrada Brasov - Bors, Tronson Targu Mures - Ogra Lot 2


22.01.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca contractul (fidic rosu) presupune punerea la dispozitie Antreprenorului, la Data de incepere, a Autorizatiei de Construire care depinde de finalizarea expropierilor si intabularea terenurilor.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere.
Termen estimat pentru finalizarea procedurilor de expropriere, intabularea terenurilor: februarie 2016.

17.03.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca contractul (fidic rosu) presupune punerea la dispozitie Antreprenorului, la Data de incepere, a Autorizatiei de Construire care depinde de finalizarea expropierilor si intabularea terenurilor.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere.
Termen estimat pentru finalizarea procedurilor de expropriere: sfarsitul lunii Martie 2016 (functie de timpul scurs pentru consemnarea sumelor la CEC si intocmirea recipiselor, care depind de cat de repede va procesa CEC-ul solicitarea CNADNR) .





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 1

22.01.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca nu au fost finalizate exproprierile si intabularea terenurilor si pentru ca este necesar revizuirea Acordului de Mediu.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere. La data de 22.09.2015, dupa avizarea interna MT, proiectul de HG pentru exproprieri a fost inaintat de catre MT pe circuitul extern de avizare la celelalte ministere (MJ si MF). In prezent, din cauza modificarii Guvernului, MT va modifica proiectul de HG (pentru a include noii ministri) si il va transmite din nou pe circuitul de avizare extern. Dupa aprobarea in Guvern a HG de exproprieri vor fi demarate si celelalte etape in vederea finalizarii procedurii de expropriere (consemnare sume la CEC pe numele proprietarilor, emiterea deciziei de expropriere, intabularea dreptului de proprietate a statului roman, etc.)
CNADNR a angajat o firma specializata in vederea realizari procedurilor necesare in vederea actualizarii acordului de mediu. Termen estimat obtinere acord de mediu: trim. I - 2016.

17.03.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca nu au fost finalizate exproprierile si intabularea terenurilor si pentru ca este necesar revizuirea Acordului de Mediu.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere. La data de 22.09.2015, dupa avizarea interna MT, proiectul de HG pentru exproprieri a fost inaintat de catre MT pe circuitul extern de avizare la celelalte ministere (MJ si MF). In prezent, din cauza modificarii Guvernului, MT va modifica proiectul de HG (pentru a include noii ministri) si il va transmite din nou pe circuitul de avizare extern. Dupa aprobarea in Guvern a HG de exproprieri vor fi demarate si celelalte etape in vederea finalizarii procedurii de expropriere (consemnare sume la CEC pe numele proprietarilor, emiterea deciziei de expropriere, intabularea dreptului de proprietate a statului roman, etc.)
Termen estimat pentru emiterea Deciziei de Expropriere: inceputul lunii Aprilie 2016 (functie de timpul scurs pentru consemnarea sumelor la CEC si intocmirea recipiselor, care depind de cat de repede va procesa CEC-ul solicitarea CNADNR).
CNADNR a angajat o firma specializata in vederea realizarii procedurilor necesare in vederea actualizarii acordului de mediu.
Termen estimat obtinere acord de mediu: In functie de etapa de incadrare emisa de ANPM poate dura intre 3-9 luni.





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 2

22.01.2016
Dupa deciziile CNSC si Curtii de Apel, a fost reluata procedura si stabilit ofertantul castigator.
Si acest rezultat a fost contestat la CNSC in 30.10.2015. Decizia CNSC a fost data in data de 15 decembrie 2015. Si aceasta decizie a fost contestata la Curtea de Apel.

17.03.2016
Contractul se afla in curs de semnare





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Ogra - Campia Turzii Lot 3

22.01.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca nu au fost finalizate exproprierile si intabularea terenurilor si pentru ca este necesar revizuirea Acordului de Mediu.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere. La data de 22.09.2015, dupa avizarea interna MT, proiectul de HG pentru exproprieri a fost inaintat de catre MT pe circuitul extern de avizare la celelalte ministere (MJ si MF). In prezent, din cauza modificarii Guvernului, MT va modifica proiectul de HG (pentru a include noii ministri) si il va transmite din nou pe circuitul de avizare extern. Dupa aprobarea in Guvern a HG de exproprieri vor fi demarate si celelalte etape in vederea finalizarii procedurii de expropriere (consemnare sume la CEC pe numele proprietarilor, emiterea deciziei de expropriere, intabularea dreptului de proprietate a statului roman, etc.)
CNADNR a angajat o firma specializata in vederea realizari procedurilor necesare in vederea actualizarii acordului de mediu. Termen estimat obtinere acord de mediu: trim. I - 2016.

17.03.2016
Ordinul de Incepere a lucrarilor nu a fost emis tinand cont de faptul ca nu au fost finalizate exproprierile si intabularea terenurilor si pentru ca este necesar revizuirea Acordului de Mediu.
Lipsa documentelor de proprietate si identificarea greoaie a proprietarilor terenurilor supuse exproprierii (lipsa planuri parcelare, suprapuneri de proprietari pe aceleasi terenuri, etc.) au dus la finalizarea cu intarziere a documentatiilor necesare demararii procedurii de expropriere. La data de 22.09.2015, dupa avizarea interna MT, proiectul de HG pentru exproprieri a fost inaintat de catre MT pe circuitul extern de avizare la celelalte ministere (MJ si MF). In prezent, din cauza modificarii Guvernului, MT va modifica proiectul de HG (pentru a include noii ministri) si il va transmite din nou pe circuitul de avizare extern. Dupa aprobarea in Guvern a HG de exproprieri vor fi demarate si celelalte etape in vederea finalizarii procedurii de expropriere (consemnare sume la CEC pe numele proprietarilor, emiterea deciziei de expropriere, intabularea dreptului de proprietate a statului roman, etc.)
Termen estimat pentru emiterea Deciziei de Expropriere: inceputul lunii Aprilie 2016 (functie de timpul scurs pentru consemnarea sumelor la CEC si intocmirea recipiselor, care depind de cat de repede va procesa CEC-ul solicitarea CNADNR).
CNADNR a angajat o firma specializata in vederea realizarii procedurilor necesare in vederea actualizarii acordului de mediu.
Termen estimat obtinere acord de mediu: In functie de etapa de incadrare emisa de ANPM poate dura intre 3-9 luni.





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Campia Turzii - Gilau - pod peste Somes
17.03.2016
Autostrada Brasov - Bors, Tronson Campia Turzii - Gilau - pod peste raul Somesul mic si canal Hidroelectrica

22.01.2016
Procedura de atribuire contract de proiectare si executie a fost finalizata in data de: 30.07.2015.
Rezultatul procedurii a condus la anularea acesteia.
Anularea a fost contestata la CNSC in data de 14.08.2015.
CNSC s-a pronuntat in data de 10.09.2015 in favoarea CNADNR.
Impotriva deciziei CNSC a fost formulata plangere la CAB in data de 25.09.2015.
CAB s-a pronuntat in 27.10.2015 in favoarea CNADNR.
In luna ianuarie va fi reluata procedura de atribuire a contractului de lucrari.

17.03.2016
Procedura de atribuire contract de proiectare si executie a fost finalizata in data de: 30.07.2015.
Rezultatul procedurii a condus la anularea acesteia.
Anularea a fost contestata la CNSC in data de 14.08.2015.
CNSC s-a pronuntat in data de 10.09.2015 in favoarea CNADNR.
Impotriva deciziei CNSC a fost formulata plangere la CAB in data de 25.09.2015.
CAB s-a pronuntat in 27.10.2015 in favoarea CNADNR.
In luna Aprilie va fi reluata procedura de atribuire a unui contract de lucrari pentru podul peste raul Somesul mic si canal Hidroelectrica si conexiunea cu Tronsonul Gilau-Nadaselu.





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Gilau - Nadaselu

22.01.2016
In curs de obtinere Acord de mediu pentru Ogra- Bors astfel incat sa poata fi defrisata o suprafata de aproximativ 7 ha padure. CNADNR a angajat o firma specializata in vederea realizari procedurilor necesare in vederea actualizarii acordului de mediu. Termen estimat obtinere acord de mediu: trim. I - 2016

17.03.2016
In 01.03.2016 a fost emis Ordinul MMAP pentru scoaterea definitiva din Fondul forestier national a suprafetei de 7.45 ha de padure.





Autostrada Brasov - Bors, Tronson Nadaselu - Mihaiesti

22.01.2016 / 17.03.2016
Procedura de atribuire a contractului de proiectare si executie a fost finalizata in data de 11.08.2015.
Rezultatul procedurii a fost contestat la CNSC in data de 21.08.2015.
CNSC s-a pronuntat in data de 11.09.2015 in favoarea CNADNR.
Impotriva deciziei CNSC a fost formulata plangere la CAB in data de 29.09.2015.
CAB s-a pronuntat in 02.11.2015 in favoarea CNADNR.




Autostrada Brasov - Bors, Tronson Mihaiesti - Suplacu de Barcau

22.01.2016
Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de catre proiectant pentru sectiunile 1,2,4 si 5, urmand a fi supus avizarii CTE-CNADNR, CTE-MT si CTE Interministerial in vederea promovarii actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitie. Dupa aprobarea HG de actualizare a indicatorilor tehnico-economici, se va demara procedura de achizitie publica in vederea atribuirii contractului/contractelor de proiectare si executie lucrari.
Pentru sectiunea 3 care integreaza si Tunelul Meses actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza dupa realizarea SF Tunel Meses.

17.03.2016
Studiul de Fezabilitate a fost revizuit de catre proiectant pentru sectiunile 1,2,4 si 5, urmand a fi supus avizarii CTE-CNADNR, CTE-MT si CTE Interministerial in vederea promovarii actualizarii indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitie.
Pentru sectiunea 3 care integreaza si Tunelul Meses actualizarea Studiului de Fezabilitate se va finaliza dupa definitivarea si avizarea studiului de traseu al Tunelului Meses.





Autostrada Brasov - Bors, Tunel Meses

22.01.2016 / 17.03.2016
Termenul contractual este de 12 luni. Termenul de finalizare al Studiului de Fezabilitate este de 6 luni de la data de incepere a contractului (20.04.2015).
In prezent Proiectantul a transmis la CNADNR, dupa numeroase comentarii, completari si modificari solicitate de CNADNR, o documentatie pentru alegerea variantei optime de traseu care va putea fi supusa analizei CTE CNADNR in prima sedinta a consiliului.
Tinand cont de faptul ca Proiectantul :
- a avut o slaba mobilizare;
- nu a reusit sa furnizeze informatiile, in forma si cu continutul solicitate de CNADNR SA;
- nu a reusit sa furnizeze in temenul prevazut de contract toate documentele Studiului de Fezabilitate,
CNADNR va aplica penalitati de intarziere Proiectantului, iar in cazul in care acesta nu se conformeaza cerintelor contractuale impuse, CNADNR va rezilia contractul de proiectare.




Autostrada Brasov - Bors, Tronson Suplacu de Barcau - Bors

22.01.2016
Au aparut neintelegeri in cadrul asocierii. In cazul in care asociatii nu-si rezolva intern problemele pentru indeplinirea obligatiilor contractuale, exista posibilitatea rezilierii contractului de proiectare si executie.
Beneficiarul a solicitat Antreprenorului o solutie pana in ianuarie 2016.

17.03.2016
Au aparut neintelegeri in cadrul asocierii. In cazul in care asociatii nu-si rezolva intern problemele pentru indeplinirea obligatiilor contractuale, exista posibilitatea rezilierii contractului de proiectare si executie.
Asocierea a informat Beneficiarul printr-o adresa semnata de catre toti asociatii, ca relatia intra partenerii Asocierii este functionala iar responsabilitatile membrilor sunt definite in mod corespunzator. De asemenea, a asigurat Beneficiarul ca Asocierea ramane mobilizata in totalitate si lucreaza in vederea executarii proiectului asa cum a fost asumat prin semnarea Contractului.






Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Bucuresti - Ploiesti, sector km 0+000 - km 3+325

22.01.2016
Contractul de proiectare si executie a fost semnat in data de 18.12.2015.

17.03.2016
Contractul se afla in perioada de proiectare.





Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura"

22.01.2016
Procedura de achizie publica in derulare. In data de 13 octombrie, 2015 a avut loc deschiderea ofertelor. (i) Lotul 1: a fost depusa o oferta, procedura a fost anulata, conform art.209 alin.1 lit.a) din O.U.G nr.34/2006 (SEAP 11.12.2015) (ii) Lot 2: au fost depuse 10 oferte; procedura de evaluare este in curs.

17.03.2016
Nu mai apare in lista.

TibiV

Quote from: NGC20 on March 17, 2016, 09:04:07 PM
In prezent, din cauza modificarii Guvernului, MT va modifica proiectul de HG (pentru a include noii ministri) si il va transmite din nou pe circuitul de avizare extern.

WTF ?!?!
Pe bune ?...
Se schimbă numele "adrisantului", iei TOATĂ treaba de la capăt ?...

Măi fraţilor, astea nu sunt procese de paternitatea şi nici partaje !...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

clau

AM dureaza 3-9 luni in functie de etapa de incadrare... Dar de cand "numaram" lunile?

pasadia

Quote from: NGC20 on March 17, 2016, 09:04:07 PM
Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura"

17.03.2016
Nu mai apare in lista.

Ma intreb cand o sa anunte oficial anularea licitatiei si pe lotul II, centura Rasnov - Cristian. Adica deh, 10 oferte, s-au chinuit sa le citeasca, ar fi cazul sa inchida dosarul. :D

horatiu.cosma

Ce bine  E sa incep ziua cu atata optimism debordant :). Ma astept sa tergiverseze licitatia, dar pariez ca nu o sa o anuleze.

pasadia

Iar doar eu vad alb si voi vedeti negru?

In rapoartele alea apar si proiecte pe care nu s-a facut nimic de luni sau ani de zile - vezi A4, centura CT sau A7, centura BC, sau unele reabilitari de DN. Asta nu mai apare. Deloc. Ce e atat de greu de inteles?


cezar-mario2012

#8946
 Este foarte clar A3 între Brașov și Comarnic nu este o prioritate. Licitația va fi anulată cât de curând. Ne mișcăm ca raci la toate proiectele de A din țară. Într-un an ca acesta, construcția de drumuri ar fi trebui să zbârnâie, dar frică de DNA a înghețat voința de a semna acte...

clau

#8947
La A3 Rasnov Cristian pare ca se gandesc Mai mult cum sa anuleze licitatia decat sa o incheie cu succes... Problema e ca ar putea fi contestatii pt anulare... La cate licitatii de autostrazi avem ( Adica 0) In 2018 nu o sa mai avem ce santiere sa pozam sau sa filmam... Poate doar tunelele pt ursi si ce mai ramane pe unele loturi blocate azi...

bgd77

Cateva poze de ieri de pa A3 la Gilau spre lotul UMB si podul peste Somes:












ludus

Sunt dezamagit de modul cum se misca lucrurile pe sectorul Tg. Mures-Campia Turzii. Chestia cu modificarea componentei guvernului si reluarea procedurii de plimbare a hartiilor, e de tot rasul. De ce nu spun clar ca nu au bani anul acesta si incearca toate tertipurile pentru a nu semna ordinul de incepere a lucrarilor. Si va mai spun un lucru, in zona, parcelarile sunt de pe vremea Imperiului Austro-Ungar iar proprietarii terenurilor sunt cunoscuti de catre fiecare primarie in parte. In anii 2000 deja erau emise in totalitate titlurile de proprietate pentru terenurile respective iar unii au cumparat terenuri pe traseu, in ideea ca va trece pe acolo autostrada Bechtel si vor face oarece profit. :)
T. Luduș

marisRO

Convocatorul sedintei Comitetului Special Constituit şi al Comisiei de Analiza Tehnica APM Mures din data de 22.03.2016 are pe ordinea de zi:

C.N.A.D.N.R. Bucureşti, a solicitat revizuirea Acordului  de  mediu nr.  5  din  15.10.2014  emis pentru proiectul ,,Autostrada Tîrgu Mureş – Ogra", se va analiza solicitarea de revizuire.

ciprebbe

Quote from: ludus on March 20, 2016, 10:39:45 AM
Sunt dezamagit de modul cum se misca lucrurile pe sectorul Tg. Mures-Campia Turzii. Chestia cu modificarea componentei guvernului si reluarea procedurii de plimbare a hartiilor, e de tot rasul. De ce nu spun clar ca nu au bani anul acesta si incearca toate tertipurile pentru a nu semna ordinul de incepere a lucrarilor. Si va mai spun un lucru, in zona, parcelarile sunt de pe vremea Imperiului Austro-Ungar iar proprietarii terenurilor sunt cunoscuti de catre fiecare primarie in parte. In anii 2000 deja erau emise in totalitate titlurile de proprietate pentru terenurile respective iar unii au cumparat terenuri pe traseu, in ideea ca va trece pe acolo autostrada Bechtel si vor face oarece profit. :)

Esti dezamagit pt ca nu cunosti pasii si procedurile antemergatoare constructiei. Nici tu nu poti sa iti faci o casa pe un teren care nu iti apartine si mai e si extravilam. Toti vrem sa vedem de un an miscare pe cele 5 loturi dar uite ca nu e asa de usor de pornit.
Sunt bani anul acesta si va porni proiectul. Totul se va face cum trebuie de data asta pt a elimina din start cat mai multe din problemele de pe A10 , A3, A1 etc (sunt sigur ca vor aparea altele in special pe lotul Chetani-Iernut).  Sunt doar 12 luni de executie, constructorii nu au vrut sa primeasca ordinul de incepere pana nu sunt siguri de AC si pot sa se apuce de treaba.
Realitatea cu terenurile nu e chiar asa de clara cum spui tu, sunt foarte multe neconcordante intre hartii si realitatea din teren , plus ca s-a mai schimbat si traseul fata de Bechtel.
Decat sa o lalaim 3 ani cu constructia mai bine sa se faca totul ca la carte si sa o vedem gata in max.18luni ( sa nu fie chiar 12).
Nu stiu daca e facuta deminarea(traverseaza linia frontului) si descarcarea arheologica pe traseu.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

1_utilizator

O precizare cumva in afara subiectelor sau in mijlocul lor....depunde cum o cititi. Se tot vorbeste/scrie despre "frica de DNA a functionarilor" cqre "ingheata" deciziile. Cred ca mai corect ar fi sa se spuna "frica de descoperire de catre DNA a iliegalitatilor comise in trecut ". Sa nu inteleaga lumea ca niste cinstiti si curati nu pot construi autostrazi din cauza DNA.

horatiu.cosma

^^
Nu cred ca exista persoana pe forum care sa nu doreasca inceperea lucrarilor pe C.Turzii-Tg.Mures. Ideea e ca ne-am ars de nenumarate ori si ne ardem si acum pe Lugoj-Deva si Sebes-Turda. Pe aceste santiere s-a intrat in teren fara a avea AC, fara a avea terenurile scoase din circuitul agricol/forestier, fara a avea acordul de mediu revizuit, utilitati relocate. Nici macar nu prea s-a stiut ce e in teren(halde de steril, cimitire ilegale, castori, lilieci). Si totusi, s-a dat ordinul de incepere al lucrarilor, moment in care a pornit numaratoarea inversa in contract. UMB ar trebui sa termine pe Lugoj-Deva peste o luna, la fel si ceilalti constructori de pe Lugoj-Deva. Daca CNADNR ar fi absurda, ar putea sa nu prelungeasca data limita de finalizare a lucrarilor si sa inceapa sa aplice penalizari pentru intarziere. UMB ar putea sista lucrarile si sa dea in judecata CNADNR si ar avea castig de cauza.

Chiar vrem sa continuam sa lucram pe astfel de contracte, care nu pot fi respectate inca de la inceput, fiindca data limita de finalizare a lucrarilor e nerealista? Prefer de 1000 de ori sa "pierdem" cateva luni in plus cu finalizarea birocratiei. Dar dupa ce aceasta e gata, constructorul sa nu mai aiba absolut nicio scuza pentru a intarzia. Daca nu se incadreaza, sa fie amendat si CNADNR sa stie ca are castig de cauza in orice instanta, sa fie reziliat si chiar dat in judecata, inclus pe liste negre etc. Dar sa aiba sansa sa isi faca treaba, fara blocaje, fara a lucra cu banii de acasa cu lunile, fiindca nu exista AC.

FRS

ciprebbe iti pot spune cu siguranta ca deminarea nu e facuta.