News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Beowulf

Nu vreau sa stric nimanui buna dispozitie, dar pina la urma cum sta treaba cu Corsan? Au platit garantia sau macar o parte din ea?
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

marinul

nu vreau sa dau sperante aiurea dar parca am vazut ceva miscare in organizarea de santier de la Chiribis, maine sper sa revin cu poze


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ciprianul

Sper sa ne dai ceva vesti bune @marinul

Trimis de pe al meu SM-G900F folosind Tapatalk

Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

Denis

#9918
Nu luati in seama ce am postat mai devreme.Am discutat din nou cu omul din interior si se pare ca am inteles eu gresit...strabag intra in teren la inceputul lunii viitoare  :D

bogdix

@adrian rosca
Daca abia acum se apuca sunt slabi. Cei seriosi si le pregatesc de la oferta.

alecu26

#9920
Eu nu i-am văzut pe lista cu procese la curtea de arbitraj de la Paris. În plus la orice firma mare, serioasa, filozofia este sa lucreze, sa finalizeze contractul și claimuri le la sfârșit.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

@bridge, horatiu, bogdix. ...nu cumva cineva interpretează greșit OUG-ul? Nu pentru ăsta a fost făcut? 
Aducă autorizație pe tronsoane fara zone problematice am scos și eu acu vreo 6-7 ani, încă de când a apărut noua procedura de autorizare pt autostrăzi.
Drumurile noastre POATE;

vancouver

#9922
Quote from: hadrian on June 09, 2016, 01:49:04 PM
Quote from: vancouver on June 09, 2016, 11:27:51 AM
Ar fi ilegal sa se apuce de treaba fara PUZ aprobat, fara mediu, fara Aut. Constructie. Nu inteleg la ce va asteptati.
Lucrarile sunt oprite de atata amar de timp.Ma asteptam si eu toata perioada asta sa fie gata hartzogaraia.Da stiu...vise.

Inseamna ca nu ai inteles unde este buba. Toate aceste "hartogarii" nu se pot face decat DUPA CE SE TERMINA PROIECTAREA. Ori proiectarea este parte a contractului cu firma constructoare. Aceasta a avut 4 luni pentru asta (incepind din febr. 2016), si A TERMINAT LA TIMP PROIECTUL. L-a inaintat la CNADNR (in mai 2016) si acum asteapta.

NU AVEA NIMENI CUM SA MISTE UN DEGET LA HARTOGARAIE INAINTE SA FIE GATA PROIECTUL.

Iar hartogaraia asta, oricata bunavointa ar fi, dureaza, fiind vorba de mai multe etape. In mod normal in jur de un an dureaza. Sa speram ca aici, la A3 intrarea in Bucuresti vor reusi in 5-6-7 luni. Adica la anul in primavara sa inceapa imediat lucrul in teren, la sfarsitul anului 2017 poate reusesc sa termine.

Rezolvarea problemei se numeste FIDIC ROSU. Adica proiectarea se da la facut unei alte firme, cu ceva timp inainte de a se dori licitarea constructiei. Atunci cand se liciteaza constructia se face pe baza proiectului final, incl. cu toate avizele existente si exproprierile facute. Dar asta presupune un pic mai mult de munca pentru oamenii din CNADNR si posibil sa iasa mai rau ca acum, cu asteptarea de un an din mijlocul contractelor. O alta rezolvare ar fi sa se prevada in mod realist perioada de obtinere a avizelor in cadrul contractelor cu FIDIC GALBEN. De ex. aici la intrarea in Bucuresti trebuia sa fie: 4 luni proiectare, 12 luni avizare, 12 luni constructie - astfel toata lumea stie ca intarea efectiva in santier urmeaza abia dupa 16 luni de la semnarea contractului.


In trecut s-a lucrat f. mult cu incalcarea legilor, la comanda politica. Acum acest lucru nu mai este posibil. Punct. Sper ca acum lucrurile sunt clare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

bogdix

@bridge
Ce legatura are predarea amplasamentului cu faptul ca sunt retele de utilitati ? Asta se mentioneaza in procesul verbal la predare. Ar fi culmea sa nu fie relocarike prinse in contract...

marinul

Quote from: marinul on June 09, 2016, 07:38:02 PM
nu vreau sa dau sperante aiurea dar parca am vazut ceva miscare in organizarea de santier de la Chiribis, maine sper sa revin cu poze


Sent from my iPhone using Tapatalk

pregatesc statie de betoane sau asfalt?




Sent from my iPhone using Tapatalk

alecu26

#9925
bogdix....ce cred eu ca s-a intamplat:

Autorizatia e data pe baza avizelor de principiu (conform OUG 7), si fiind avize de principiu celor din Minister le-a fost frica in lumina problemelor recente sa dea avize pe acele zone unde sunt nu autorizatii, si atunci si CNADNR nu a predat amplasamentul nefiind oricum autorizat.

Cum zici tu, sigur utilitatile sunt in contract. Doar la Bechtel s-a facut prostia sa fie in sarcina CNADNR...care se chinuia sa le mute pana nu venea mastodontul si facea claimuri ca sta degeaba. Ba mai mult...inclusiv gropile de imprumut trebuiau erau tot in sarcina CNADNR (asta ca sa ne fie clar ce contract a semnat, marele fost director general al CNADNR).
Drumurile noastre POATE;

bogdix

Să recapitulăm ca să înţelegem:

1.
bridge spune:
"Compania nu este in stare sa-i predea amplasamentul lui Strabag decat pe bucati(vreo 20 de utilitati-nerezolvate traverseaza autostrada).
Deasemenea nu este in stare sa-i comunice lui Strabag bugetul pe anul acesta pentru a-si face un program de lucrari corespunzator ."


Eu am înţeles că CNADNR nu poate preda amplasamentul Antreprenorului fiindcă pe porţiuni din amplasament există reţele de utilităţi "nerelocate/neprotejate".

Întrebare: Acest lucru (relocarea/protejarea reţelelor de utilităţi) este în sarcina Beneficiarului ? Pe ce am reuşit să găsesc eu la cnadnr.ro în secţiunea Achiziţii/Procurement nu am găsit nimic unde să scrie că relocările/protejările de utilităţi sunt în sarcina Beneficiarului. Mai mult, Beneficiarul a pus la dispoziţia ofertanţilor Proiectele Tehnice pentru relocare/protejare utilităţi (electrice, gaze, apă şi cred că cam atât).

2.
alecu26 spune:
"Autorizatia e data pe baza avizelor de principiu (conform OUG 7), si fiind avize de principiu celor din Minister le-a fost frica in lumina problemelor recente sa dea avize pe acele zone unde sunt autorizatii, si atunci si CNADNR nu a predat amplasamentul nefiind oricum autorizat"

Mărturisesc că nu mi-e foarte clar ce ai vrut să spui despre Minister.

Îmi este clar că pe contractul acesta, de tip FIDIC Roşu, este sarcina Beneficiarului să obţină Autorizaţia de Construire. Proiectele care sunt puse la dispoziţia ofertanţilor poartă menţiunea "anul 2014". Teoretic, în ultimii 2 ani, în baza lor, Beneficiarul trebuia să obţină din nou avizele necesare şi apoi Autorizaţia de Construire. Faptul că nu a reuşit să obţină AC decât pe unele "bucăţi", mă duce cu gândul (dar aici sunt pe bâjbâite, recunosc) la:
- posibila lipsă a unor suprafeţe de teren (exproprieri nerealizate)
- posibila apariţie de la revizuirea PT-ului a unor noi zone protejate (SCI, SPA, NATURA 2000 etc.) care conduc la necesitatea revizuirii Acordului de Mediu
- posibila apariţie a unor noi reţele de utilităţi între timp, care nu au fost cuprinse în proiectele din 2014
- aşa cum cred că spui tu Alecu26, posibila reticenţă (reţinere/abţinere/teamă/frică) a autorităţilor emitente ale unor avize în a emite avizele finale (avizele care certifică faptul că proiectantul a luat în considerare cerinţele din avizele de principiu la elaborarea PT-ului)
- (nu cunosc traseul prea bine) posibila existenţă a unor lucrări feroviare care de obicei au nevoie pe lângă avizul sucursalei regionale CF şi de cel al Ministerului Transporturilor şi au nevoie şi de autorizaţia de execuţie CFR
- (nu cunosc traseul prea bine) posibila existenţă a unor lucrări de relocare reţele electrice de medie/joasă/inaltă tensiune, care au un parcurs mai deosebit, fiind necesare contractarea lucrărilor prin deţinătorul reţelei

alibaba

Quote from: adiarc on June 09, 2016, 06:35:25 PM
eu am vazut ceva miscare slabuta,dar nu stiu daca e legata de autostrada.Pe sensul Tg.Mures-Turda,pe p.st,la intrarea in Hadareni...ceva decopertari

@ adiarc: aici este un excavator intre Hadareni si Chetani. E foarte aproape de amplasamentul A3, se vede si tarusul, dar nu stiu daca are legatura.


bonus, noul pod de la turda din ambele directii






alecu26

Nu va ma agitati. In zona respectiva, intre Chetani si Hadareni, sunt o gramada de balastiere cu exploatare din terasa. De aia se tot vad utilaje acolo.
Drumurile noastre POATE;

bridge

#9929
^^^Strabag este nevoit sa gaseasca pozitia exacta a retelelor de utilitati publice/private afectate de lucrari.In acest scop va realiza o investigatie proprie,pentru care va fi responsabil de acuratetea si completitudinea ei.Are la dispozitie 70 de zile pentru aceasta,dupa aceasta va transmite un raport detaliat indicand:
-tip utilitate/proprietar;
-localizare exacta,traseul precis;
-necesitatea mutarii/protejarii;
-daca a fost identificata ca parte a documentelor de licitatie;
-daca doc. de licitatie sunt suficente pt relocare/protectie;
Dupa acestea se va solicita aviz CTE al proprietarului utilitatilor.
Se va preda amplasamentul (cca 4km )dupa obtinerea acestor avize.
Pentru padurea de la km 9+800-10+200 predarea amplasamentului se face dupa ce beneficiarul face dovada aprobarii scoterii definitive din fondul forestier a terenului.