News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 29 Guests are viewing this topic.

stangabriel

O scurta retrospectiva a A3

Nimic special, macar au scris: "S-au cheltuit, astfel, 6,1 miliarde de lei pentru cei 118 kilometri viabili (54 în circulaţie şi 64 într-un stadiu avansat de execuţie), ceea ce înseamnă 51,6 milioane de lei pe kilometru.

http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/analizA-autostrada-transilvania-11-ani-cheltuieli-inutile-s-au-dus-apa-sambetei-sase-miliarde-lei-1_557ef31fcfbe376e354e4ccf/index.html



alecu26

acolo, mai ales ca nu exista trafic si nici alunecari ale terenului din jur, chiar daca e expirata perioada de garantie constructorul ar trebuit chemat sa repare ca pare un ""viciu ascuns'" si este responsabil pentru asta 10 ani conform legii 10.
Drumurile noastre POATE;

TibiV

Horror !...
Toate şansele să vină careva seara de la cârciumă si să pice pe autostradă, drept in faţa unei maşini... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ciprebbe

Pe surse!!!

A picat PPP-ul pt Comarnic - Brasov. Se notifica castigatorii apoi se va face publica informatia!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ovideatza

La Digi tocmai spune ca se anuleaza procedura de concesiune la A3 CoBra.

anacronox

Just in. Pe digi 24 au zis ca CNADNR a notificat partile interesate de constructia Comarnic-brasov in concesiune ca renunta la proiect. A picat si concesiunea asta

ciprebbe

Daca a aparut si pe Digi inseamna ca e publica informatia deja. :D
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

adiarc

#6503
Era clar de mult timp....toți cei de aici , cat de cat informați știam asta....dar s-a evitat la maxim pt a atenua costurile de imagine.....trebuie sa lăsam cat mai repede in spate acest eșec si sa trecem la o soluție rapida , agreata de toți , indiferent de partid...sper ca autoritățile sa nu acționeze , IARĂȘI , cum au tot acționat si sa le trebuiască alți ani pana la găsirea unei soluții....eu ramân adeptul autostrăzii , prin mix de finantare , pt a avea o perspectiva pozitivă pe term.lung.....bineanteles construită la prețul corect de 1-1,5 mld si nicidecum 8,4 mld
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

horatiu.cosma

De acord @adiarc, nici nu ar trebui sa facem mare tam-tam pe baza acestei stiri preconizate de mult timp. Trebuie gasita o solutie pertinenta in cel mai scurt timp. SF avem, la acel dialog competitiv s-a venit cu mai multe variante. Sa analizeze din nou CNADNR acele variante, si pe baza lor sa dea drumul la licitatie pentru proiectare si constructie pe cateva centuri deocamdata + drumuri de legatura.

pasadia

Tehnic vorbind nu cred ca avem SF. Nu unul valabil.

Exista unul al CNADNR, vechi de prin 2007, care nu a fost niciodata aprobat de JASPERS si care propune o solutie dubioasa din puncte de vedere al costurilor de mediu (autostrada peste valea Prahovei, efectiv ca un viaduct peste apa - imi e greu sa cred ca ar obtine avizul de mediu).

Si mai exista si un alt SF, al celor de la VINCI, de care CNADNR nu cred ca are dreptul sa se foloseasca (decat daca le-a fost cedat cu titlu gratuit ceea ce ma indoiesc ca s-a intamplat). Si nici sa-l cumpere nu cred ca au voie caci nu a fost licitat.

Ca atare eu as zice ca NU exista SF. ;)

horatiu.cosma

Il cumpara pe 30.000 de euro  :lol:. Daca acel SF presupune niste costuri de executie de pana in 1,5 miliarde(ceea ce e aproape sigur), ar merita gasita o solutie achizitionarea lui. Altfel e hartie igienica, si e pacat.

adiarc

Ce nu exista in primul rând e voința de a face acest proiect la prețul corect.....restul se pot face
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura


cutter

Autostrada Comarnic-Brașov este prevăzută în Master Plan cu execuție în actuala perioadă de programare la costul estimat de 1 mld € pe baza traseului studiat de specialiștii din minister.

Dacă
1) Master Planul va fi aprobat ca atare
2) va fi respectat de orice ministru
3) se va reuși aprobarea ajustorului de deficit de 0,5% care ar permite finanțarea programului POIM cu împrumuturi masive (7 mld €) de la BEI/BERD
4) se va reuși îmbunătățirea capacității de derulare a proiectelor a companiei de drumuri (sau a unei noi companii de drumuri așa cum prevede Master Planul)
atunci proiectul se va realiza în coordonatele propuse.

Noi trebuie să ne luptăm pentru ca 1)-4) să devină realitate. Este singura șansă a României să facă un salt în dezvoltarea infrastructurii (similar cu ce-a făcut Polonia în ultimii 10 ani).