News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

cricric

Da, merci, stiam.
" Stadiu actual licitatie: ? ??? (probabil contestatii la CNSC, dar datele nu sint inca disponibile)"
Asta e problema, ca nu comunica domnii de la minister. Era vorba ca "saptamana viitoare aflam castigatorul". Si saptamana viitoare e tot viitoare... Nu-i pune nimeni sa faca declaratii daca stiu ca nu le pot acoperi.

neobluenet

Daca se muta din Martinesti, poate ajung la limitarile alea de 60 la ora si tot nu e bine. Oare nu s-ar putea face o scrisoare la CNADNR pentru corectarea acelor limite? 80 la ora ar fi decent, mai ales ca sunt si parapetii intre benzi, deci riscul de accidente frontale a scazut considerabil.

horatiu.cosma

Sunt vreo 5 km. 60-80 la ora, pe distanta aia e aproape acelasi lucru.

NGC

Quote from: pasadia on December 02, 2014, 07:14:57 PM
Din cate imi dau eu seama, cele 2 optiuni nu reprezinta capetele localitatii Tureni, ci capatul dinspre Cluj al localitatii Tureni (km 457) si respectiv capatul dinspre Cluj al localitatii Martinesti (km 459). Am cautat pe GMaps bornele kilometrice, le aveti in link-uri.

Am adaugat in mesajul anterior si un raspuns primit pentru licitatia precedenta. Se prefera varianta catre Martinesti.


ciprebbe

Pt ca va fi mult mai ieftina :p presupunand mai multe excavari..
Aproape de Tureni e barajul celor de la apele romane prin care se regleaza debiturile de pe lacurile din amonte si ar presupune executarea unui viaduct precum cel de pe centura Clujului de la Valcele in aval de acesta.
Ambele variante se vor "infige " intr-un giratoriu pe DN, foarte mult teren este in proprietatea primariei (deci usor de expropriat), iar in A3 practic avem jumatate de nod ca si construit(3 benzi pe sens + supratraversarea executata acolo). In 12 luni visul acesta poate deveni realitate si putem vorbi de nodul Turda Nord pe A3.

NCG20 - da-mi te rog nr anuntului din SEAP pt lectura. Ms.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

florin74


NGC

#4716
^^^ 368069, dar in general le gasesti in sinteze, pe care incerc sa le tin actualizate la zi:)

horeaa

Quote from: ciprebbe on December 03, 2014, 09:13:23 AM
in A3 practic avem jumatate de nod ca si construit(3 benzi pe sens + supratraversarea executata acolo). In 12 luni visul acesta poate deveni realitate si putem vorbi de nodul Turda Nord pe A3.

Nu-i cam ingust pasajul asta peste A3 pentru a fi folosit fara modificari pentru nod? Pe streetview pare ca ii cam o banda mai lata, sau doua foarte inguste ... sper ca ii doar iluzie optica.

north

Pasajul are doar o bandă pe sens. Dacă tot alegem această soluție parcimonioasă, eu aș vedea nodul ca în figura de mai jos.



Comentarii:
1. Direcția DN 1 <-> Autostradă spre est ar fi probabil cea mai încărcată în nod (legătură Cluj cu aproape tot restul țării) și ar trebui tratată prioritar. Ca atare rampele pe această direcție (albastru pentru Cluj -> A3/A10 și galben pentru A3/A10 -> Cluj) ar avea în configurația propusă prioritate absolută și fără conflicte de trafic.
2. Restul legăturilor se fac în mod natural, cu benzi de încadrare pentru viraj stânga unde trebuie (NU giratorii!).
3. Să nu uităm că acest acces ar funcționa și ca un fel de "Nod Turda Nord", în sensul că accesul din jumătatea nordică din Turda, inclusiv salină, poate chiar și centru, spre relația autostradă vest s-ar face pe aici.
4. Consider o greșeală nerealizarea acestui drum la patru benzi.

Scuze pentru desenul cam nerafinat.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

neobluenet

Traficul Turda->bretea va fi foarte scazut. De la parcul unde se face dreapta pentru varianta de trafic greu sunt 11 km pana la Martinesti, inca 5 km pe bretea + 10 pe autostrada pana la nodul A1-A10. Prin oras sunt 6 km, asa ca nu prea vad ce autoturisme vor folosi varianta noua pentru a merge in sud sau est. In schimb de la Cluj-Napoca spre est sau sud va fi mai mult ca sigur ruta de urmat.

north

Mă refeream la traficul dinspre Turda spre autostradă direcția Gilău / Mănăștur / Oradea etc. care așadar ar merge pe Str. Gh. Barițiu / DJ 107L / cariera Holcim ca să urce pe autostradă la noul nod ce ar apărea implicit cu ocazia bretelei.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

horatiu.cosma

O sa mearga traficul greu ce vine dinspre Tg.Mures sau Alba Iulia si o ia spre Dej si mai departe.

north

Da, dar ăla vine pe autostradă. Care este de fapt principalul rol al construcției bretelei.
Eu mă refeream la traficul cu origine/destinație în Turda înspre Florești / Mănăștur / Gilău etc, care nu are acum cum urca pe autostradă decât pe la mama naibii pe la nodul Turda sud, iar așa va putea ieși pe Gh. Barițiu să urce pe la carieră.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

florin74

^ Turda nu e cine stie ce aglomerare urbana  :lol:. Pentru  cel din Turda care merge in Floresti si Manastur nodul proiectat nu va avea nici o influenta, tot pe DN va merge, mai ales pentru cei din zona de nord a orasului.
Pur si simplu din motiv de distanta si de trafic relativ lejer pe DN. Cred ca sunt 25 de km din Cluj (stau in Zorilor) pana  la intrare in Turda.
De acolo pe Eugen Ionesco si Frunzisului a ajuns imediat in Manastur.
Eventual nodul o sa-l foloseasca cei care merg in directia Gilau  Oradea, dar pentru Floresti si Manastur cel din Turda va folosi DN-ul. 
Week-endul asta o sa fac drumul Cluj-Turda si o sa ma uit la kilometraj si timp din Cluj pana in Martinesti unde e prevazut nodul. Utilitatea nodului va creste in momentul in care o sa se finalizeze A10 si A3 inspre Tg Mures, cand traficul cu destinatie Cluj sau Dej, Satu Mare va folosi aceasta iesire.

dr4qul4

va ca destul de aproape (la 1,2 km) exista o subtraversare pe sub autostrada. Cum vorbim de un drum nou, nu pot face acolo macar breteaua de urcare pe autostrada pt directia DN1- A3 est ?
mie mi se pare ca merge perfect  :)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024