Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 18 Guests are viewing this topic.

cob26

Mi-am spus parerea si sper sa ma insel, dar asta o va dovedi timpul.
Sunt madru ca o firma romaneasca detine si sustine in acelasi timp multe lucrari; dar voi fi si mai mandru cand voi sti ca ele sunt facute corect din toate punctele de vedere (legislativ si calitativ: din pacate aceasta din urma nu este urmarita conform legislatiei in vigoare)
Deasemenea sa nu uitam modul in care a cerut sa i se deconteze lucrarea de pe lugoj-timisoara, doar printr-o expertiza tehnica, eschivandu-se de orice documente care trebuiau facute in timpul executie.
P.S. A fi chitibusar e bine in anumite momente si cred ca este constructiv din toate punctele de vedere.

rocklee

#4441
cod26....ce vrei sa spui ca timisoara lugoj nu are calitate ?? ...aceasta cu respectarea legi ...nici statul nu respecta legile care el insusi le face ....apoi ce sa te astepti de la alti ...dar sa nu uitam ca umb-ul la acel lot la livrat cu 6 luni mai repede ...nu conteaza ca a avut numai 6 km ....termenul si calitatea conteaza ......ramin si eu la aceiasi parere daca taceai ''filozof'' ramaneai... :-[

horatiu.cosma

Legislatia noastra e o increngatura de increngaturi recunoscuta international. Daca vrei sa faci treaba legal, o sa o faci la sfantu-asteapta. UMB-ul a ajuns la o politica prin care isi asuma anumite "nerespectari ale legii" urmate de amenzile corespunzatoare, dar macar se apuca de treaba cat mai repede posibil, si o face de calitate. Pana la urma pe noi asta ne intereseaza, sa se faca cat mai repede autostrazile promise, si daca se poate sa fie de calitate, lucru respectat.

cob26

daca nu schimbam noi, atunci cine?
dar, dupa cum se vede, noi ca natie ne vom schimba la sfantu-astesapta
vom ramane pe veci sclavii incompetentei noastre

cob26

rocklee, daca nu accepti si alte puncte de vedere, vei ramane,pt mine, un simplu "postac"care expune lucrurile favorabil doar pentru o directie... si sper sa nu continui ce ai putea da de inteles

alecu26

fara nici o legatura cu cob 26 (chiar daca ne seamana nick-urile)...exact aceasi parerea o postam si eu acum 1-2 luni pe aici.

Lucrari de decoperta si excavatii fac orice firma romaneasca cu maxim o duzina de utilaje.

Tehnic, sapaturile, mai ales in terenul de acolo (nici tare nici moale) sunt floare la ureche.

Umpluturile...ei...aici au probleme cam toate companiile romanesti cu care am lucrat si care sunt pe piata. De ce?la umpluturi ai teste de facut SI DE TRECUT, receptii din 30 in 30 de cm, tehnologii de respectat, etc, etc.

Dar, trebuie sa recunosc ca pe lotul 4...UMB a dovedit ca stie sa faca si umpluturi. Aici, intradevar, din pricina pantelor versantilor, umplutirle sunt minimale...practic doar cativa zeci de metri de la iesirea din debleu pana la culee.

La fel, colegul cob 26 are dreptate: UMB a lucrat si pe Tm-Lugoj fara nici o receptie de la inceput la sfarsit, bazandu-se pe relatiile si influenta care o are. Ei...nu i-a mers asa usor. Nu a fost platit mai bine de 1 an de zile. Nu sunt sigur nici acum care e situatia.

REGULILE si legile sunt pentru toti. Doar ca asa merge mai repede si ii convine lui UMB nu e o scuza. Si la calitate...nu a execelat UMB (stiu ca asta e subiect sensibil pe forumul asta) dar denivelari au existat la el, si trambuline la poduri. Nu stiu cat si cum s-au rezolvat.

Ce nu sunt de acord cu cob 26, e ca deja UMB a dovedit forta si pe structuri. Au facut piloti in prostie, si deja culeile sunt sus la cateva poduri. Mai mult chiar, si unele podete casetate, executate monolit au structura gata. E ceva...consideran timpul scurs. Plus ca intentia de a lucra in forta este dovedita de contractul cu Zublin. Zublin nu sunt pe departe cei mai ieftini de pe piata, dar avand bani si resurse in spate, poti sa mizezi pe o forta si pe un ritm de executie. Nu te trezesti ca nu lucreaza ca nu au bani de motorina, sau s-a stricat o piesa.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

@cob26, faptul ca au cerut sa fie platiti pe baza unei expertize tehnice si nu a unor documente arata ca erau extrem de increzatori in calitatea lucrarii.
Daca ei prefera sa sara peste hartogarie, si isi asuma riscurile atunci este treaba lor.
Oricum eu prefer o expertiza (facuta corect) decat niste documente fabricate. Oare cati au decontat lucrari pe documente si mai apoi s-a dovedit ca acele lucrari au avut o calitate extrem de slaba?
E usor sa scrii ca a mers 12 ore compactorul si de fapt a mers doar 2, iar motorina s-a impartit.

Ai fost pus la colt pentru ca ai atacat una din singurele firme care mai si termina lucrari spre deosebire de altii care se ascund dupa niste autorizatii doar ca sa traga de timp cat mai mult.
Bineinteles ca unele autorizatii sunt extrem de importante (avizul de mediu), dar sunt si foarte multe care nu valoreaza nici cat hartia pe care sunt tiparite, sau pe care autoritatile au obligatia legala sa le emita intr-un anumit termen si atunci cand nu vor, incalca legea intarziind inexplicabil eliberarea acestora.
UMB-ul cunoaste mai bine ca orice alta companie legile romanesti din acest domeniu si prefera o amenda de 1000 lei decat sa piarda 1 luna. Dar nu cred ca vor risca vreodata sa nu fie platiti pentru o lucrare de zeci de  milioane de euro sau vor ignora acele autorizatii in lipsa carora administratorul se poate alege cu dosar penal.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

@dr4qul4

Felicitari. Ai sintetizat perfect ce si cum. Felicitari si tie dar mai ales ... UMB-ului, pentru ca ti-a dat ocazia !....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

dar iti place cand un smecher cu mercedes alb e oprit pe margine dupa ce te-a depasit cu 130 la ora in localitate si evident negociaza cu politatiul, iar tu la 65 iti iei amenda????

Promit sa-mi schimb parerea despre UMB cand ii voi vedea licitand din nou pe proiecte cu fonduri europene. Chiar si daca vor castiga licitatia din a doua jumatate a clasamentului nu ma voi supara. Dar sa-i vad ca liciteaza.
Drumurile noastre POATE;

dr4qul4

#4449
@alecu, dar tie iti place cand un "sefutz" de la directia "lu peste" din primaria X, se face ca uita sa-ti elibereze documentele solicitate in termenul prevazut de lege? Sau cand, in ultima zi, iti da un raspuns negativ pentru ca ai depus dosar incomplet, desi pe baza aceluiasi dosar 10 alte primarii ti-au eliberat avizul/autorizatia? Dar ei sunt mai smecheri si cei triplu exemplar si nu dublu ca la restul primariilor?
Sau cand ai nevoie de ceva de la o primarie de la o comuna, si primarul nu e multumit de pretul cu care a fost expropriat si primesti raspuns ca "secretarul este in concediu", apoi "primarul este in concediu" si nu are cine sa semneze acel aviz?
Sau pur si simplu nu-ti raspund nimic si trebuie sa-i dai in judecata pentru a obtine ceea ce aveai dreptul?

Pe principii chiar nu are rost sa discutam. Pana la urma scopul scuza mijloacele. Daca cineva aduce in discutie un caz real in care UMB a incalcat flagrant legile in legatura cu cele 2 loturi de autostrada pe care le au in lucru, atunci o sa arunc eu prima piatra.
Cand am auzit de defrisari masive si eu m-am gandit la avizul de mediu, dar apoi am aflat ca acolo era un luminis si chiar au proiectat autostrada pentru defrisari minime! Oare asta nu conteaza?

PS. Nu sunt de acord cu smecherul, dar daca ma depaseste cu 105 si politistul ii da amenda pentru 99 (ca sa nu mai conteste) atunci sunt de acord.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

florin74

#4450
^ Stai un pic ca nu au proiectat ei autostrada, asa au gasit-o proiectata. Si cand ma gandesc ca au licitat 40,00% pe cele 3 loturi, de pe Lugoj-Deva, nici un ban mai mult sau mai putin, mai ca incep sa intru la banuieli. Cam greu sa licitezi asa procent rotund la o licitatie, UMB a reusit performanta asta la 3.  :) Oricum, bube are si UMB destule pe cap, sa nu ii intrebam cum au facut primele milioane, ca incepe sa sune a DNA. Poate ne spune Hrebe si Mitrea cum au dat incredintari directe UMB-ului intr-o veselie la inceputul anilor 2000 si cand rata de profit era de 30-40%. Net. Din banii nostri.
Partea pozitiva e ca macar fac ceva, dar sa nu ne iluzionam ca respecta regulile. Sa fim seriosi.

dr4qul4

#4451
Nu am zis ca sunt sfinti. De asta am spus sa-i judecam doar la cele 2 loturi pe care le au in lucru acum.
Toate firmele au bubele lor si urmaresc maximizarea profitului, dar cat timp pretentiile lor nu sunt mai mari ca ale celorlalti iar ritmul lor este unul superior, haideti sa le acordam credit.

Pana una alta, ei chiar par sfinti pe langa specimenele pe care le-am avut in utlimii ani: Romstrade, Bechtel, Tehnologica Radion, Imbecillio,Colas. Sau ati uitat de ei si mai nou comparam UMB-ul doar cu Astaldi (care si ei castiga dubios de multe re-licitari), Strabag, Max Boegl, Tirenna Scavi ?

Nu este nici un "smen" in a plati o amenda de 1000 de lei in loc de a astepta o luna pentru o hartie. Este perfect legal, si in plus, prin plata amenzii eviti orice alt control cu acelasi obiect pe o perioada de 15-30 de zile!
Cu totii incalcam regulile iar daca suntem prinsi platim pentru asta. Si eu depasesc viteza legala, iar cand sunt prins fac mici donatii statului. Nu e nimic rau in asta. Rau ar fi sa fac donatii organului.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

corect...nu inteleg de ce avem aceasta discutie...ar trebuii sa urlam la cei care nu isi fac treaba , nu sa incercam sa despicam firul in patru in cazul lui UMb care da clasa unor multinationale mult mai mari , IN ROMANIA , pt ca pe mine nu ma intereseaza ce a facut o companie in orice alta tara , daca in Romania o da de gard
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

florin74

#4453
^ Aici va dau si eu dreptate. Sunt chiorii in tara orbilor. :D  Dar sa nu ii idealizam.

TibiV

Quote from: florin74 on November 03, 2014, 06:30:16 PM
^ Stai un pic ca nu au proiectat ei autostrada, asa au gasit-o proiectata. Si cand ma gandesc ca au licitat 40,00% pe cele 3 loturi, de pe Lugoj-Deva, nici un ban mai mult sau mai putin, mai ca incep sa intru la banuieli. Cam greu sa licitezi asa procent rotund la o licitatie, UMB a reusit performanta asta la 3.  :) Oricum, bube are si UMB destule pe cap, sa nu ii intrebam cum au facut primele milioane, ca incepe sa sune a DNA. Poate ne spune Hrebe si Mitrea cum au dat incredintari directe UMB-ului intr-o veselie la inceputul anilor 2000 si cand rata de profit era de 30-40%. Net. Din banii nostri.
Partea pozitiva e ca macar fac ceva, dar sa nu ne iluzionam ca respecta regulile. Sa fim seriosi.

Aha....

Bechtel a castigat contractul A3 in urma unei licitatii stranse, si a obtinut un profit modest de 3% - 4%.
Bechtel si Imbecilio au respectat regulile.
Doar UMB-ul nu le respecta. De acord. Au incalcat in mod odios si regula care spune ca orice lucrare trebuie finalizata cu cel putin 6 luni mai tarziu, si nesimtitii au dat-o cu 6 luni mai devreme. Niste nemercnici.

Daca faceau profit de 30-40% si il topeau la Monte Carlo eram de acord cu tine. Dar l-au transformat in utilaje si in personal calificat si bine tratat. Iar daca nu faceau atunci lucrarile alea (pe care le-au facut, nu au luat doar banii pe ele) acum nu s-ar mai fi calificat decat la schimbat borduri si asfaltat trouare in Bucuresti. Si ar fi fost pacat.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)