News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

7 Members and 28 Guests are viewing this topic.

alecu26

un TIR intreg cu numere de UMB de echipamente de cofraj mergea dinspre Soimus spre Sebes. Nu stiu daca a mers spre Cluj..sau chiar spre Moldova...ca l-am depasit.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Se lucra destul de intens pe A3 in zona nodului cu CB....mai ales la parapeti am remarcat dar erau multe utilaje in zona. La fel cred ca si la spatiul de servicii...dar nu mai stiu la ce km.

In rest...destul de multi dobitoci care folosesc acele intrari si iesiri de urgenta. Chiar nu se poate face ceva in aceasta privinta? Totusi de unde le-o fi venit ideea asta ca nu prea se foloseste pe rostul tronsoanelor.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Comarnic-Ploiesti are un trafic enorm, mai ales de la Campina la Ploiesti. adica vreo 30000 MZA....pe când o autostrada se justifica de la 15000. Plus ca acesti 30000 nu contin camioanele care o iau pe DN 1A.

Acolo trebuie facut un sens ACUM....si o perioada sa mearga asa....3 bezni+1 pe vechiul traseu, si celalat sens pe jumatatea de autostrada. Este trafic chiar mai mare decat pe Campina Sinaia (20000) iar de la Sinaia incolo...sau Predeal incolo nici nu mai vorbim.

Este exemplul perfect ca sau...contraexemplul perfect ca daca facem DX-uri nu le vom upgrada in veci pururi.
Drumurile noastre POATE;

iuli_reiner

Sa o luam dupa metoda costurilor de oportunitate.

Cu o suma limitata de bani ce ati realiza?

-o autostrada PPP Comarnic-Brasov

sau

-o centura Bucuresti nord in regim de autostrada +un drum european/expres Ploiesti-Buzau-Autostrada Soarelui .







dr4qul4

Nu prea înțeleg faza cu buzau-A2.

Dar la aproape orice comparație, un bucureștean îți va raspund Comarnic-Brasov.

Iar orice tirist, centura.

Dar eu vreau Comarnic-Bv cu taxa si nu ridicola (maxim 10 euro, dar nici 2) si Coridorul 4 închis pe fonduri UE.
Si ambele ar avea trafic destul
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

delacroix

Quote from: alecu26 on October 02, 2014, 11:01:23 PM
....

Este exemplul perfect ca sau...contraexemplul perfect ca daca facem DX-uri nu le vom upgrada in veci pururi.
Un DE "duce" 40k MZA. Prin prisma traficului nu va fi nevoie de upgrade in veci pururi.

alecu26

pai atunci sa nu zicem ca facem DX-uri dar sunt DX-uri care vor fi upgradate. De acord cu tine ca nu vom avea in veci nevoie pe multe sectoare de autostrazi. Populatia scade masiv, si chiar daca creste gradul de motorizare si mobilitate...peste 20-25 de ani eu zic ca vom incepe se na mutam masiv pe traficul pe CF.
Drumurile noastre POATE;

vancouver

Quote from: delacroix on October 03, 2014, 09:01:48 AM
Quote from: alecu26 on October 02, 2014, 11:01:23 PM
....

Este exemplul perfect ca sau...contraexemplul perfect ca daca facem DX-uri nu le vom upgrada in veci pururi.
Un DE "duce" 40k MZA. Prin prisma traficului nu va fi nevoie de upgrade in veci pururi.

Cea mai mare aberatie pe care am auzit-o azi. Nu exista nici un motiv sa credem ca aglomeratia din tarile Europei de Vest nu va aparea si in România pe masura cresterii gradului de motorizare.

Primul ambuteiaj major a aparut in Germania in 1964. Ei deja aveau autostrazi, dar nu se gandisera pana atunci ca nu vor face fata. Astazi avem 300.000 - 400.000 de km de ambuteiaj pe an, care se traduc printr-o paguba economica de 5-10 miliade de € anual. Se fac upgrade-uri in draci de la 2 la 3 benzi si reteaua este si f. densa in unele locuri, dar degeaba.

Exact asta se va intampla si in România in urmatorii ani. Vom avea zone cu varfuri orare de 5000-10.000 vehicule si peste. La o capacitate de 3000-3500 veh. / ora la un DX rezultatul este garantat. Foarte mult va conta proportia de vehicule grele. La peste 500 de camioane pe ora lucrurile se agraveaza mult si capacitatea scade si mai mult. Autostrada, prin caracteristicile de fluiditate sporita (benzi de accelerare mai lungi, intersectii denivelate complet, benzi mai late) permite pana la 5000 de vehicule pe ora, inclusiv mai multe camioane. Dar cel mai grav, LIPSA BENZII DE URGENTA IN AMBUTEIAJ poate duce la tragedii si impiedica interventia pentru rezolvarea unui accident.

DAR CEA MAI MARE PROBLEMA A DX-ului este situatia unui VEHICUL AFLAT IN PANA. Acesta reduce numarul de benzi disponibile de 2 la 1, prin lipsa benzii de urgenta. Si ca atare scaderea dramatica a capacitatii drumului, la acelasi nivel cu un drum 1x1 actual, adica 2.000. Plus riscul enorm crescut de accident, daca un vehicul stationeaza pe o banda de circulatie, pe un drum cu vmax 110-120 km/h si curbe mai pronuntate decat pe o autostrada.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

panzer

O sa apara o lege care o sa spuna ca politia poate sa amendeze pe oricine are cauciucuri mai vechi de 2 ani!  :-[ Fara pene de cauciuc deci, da!? Creste si PIBul caci multe fabrici de anvelope sunt in Romania, cresc si incasarile la TVA, etc.

Eu merg des pe celebrul DX Bucuresti Tartasesti. Nu este atat de periculos ca si DN2, dar f rar vad masini oprite. In schimb:
- multe accidente datorate animalelor din padure (caini mai ales, caci e una din padurile care au fost intesate cu maidanezii de diversi)
- multe accidente cu carute - care cara lemne taiate "legal" din padure.
- daca ploua, drumul nu cred sa fi trecut testul cu apa, pt ca se acvaplaneaza la greu. Multi berbeci se rastoarna fix din cauza asta.
- multe accidente cu pietoni mai ales prin sate.
- multe masini in padure rasturnate din cauza idiotilor cu bolizii si liniutele lor.
Cine nu ma crede, sa numere doar crucile de pe marginea soselei. Toate sunt mai noi de momentul upgradarii drumului.

dr4qul4

#4089
DN7 nu e DX.
Cunosc foarte bine drumul si este mai periculos decat multe altele.

O avea el 2 benzi de circulatie dar are limitari la greu.
De la iesire din Chitila ai un pod in curba periculoasa urmata de o linie dreapta pe care se merge cu 100+, urmata de o curba de 90 de grade cu trecere de pietoni in ea!! Dupa care iar linie dreapta si, desi oficial nu e localitate ai case/depozite pe ambele parti si un giratoriu pe care nu au loc 2 masini!
Dupa care iar pod si la coborare (cand ai viteza pentru ca urmeaza padurea) te intersectezi cu drumul de sabareni. Imediat dupa padure (unde se circula cu 150) ai trecere de pietoni.
Si cum nu era de ajuns, au mutat semnul de localitate acolo, asa ca toata linia aia dreapta ar tb sa mergi cu 80. Urmeaza N treceri de pietoni in tartasesti, unde canalele sunt descoperite, pietonii traverseaza la 10 m de trecere (sarind peste parapete) iar apa de ploaie nu se scurge niciodata.

Acum 8 ani, cand mi-am luat prima masina, mi s-a oprit motorul pe acolo pe o ploaie torentiala. Se circula cu peste 100 pe banda 2, prin localitate, asa ca am mers pe banda 1 unde baltile aveau si 20 cm. Mi-a intrat atat de multa apa la motor incat a trebuit sa astept 30 minute ca sa se usuce si sa o iau din loc (am avut noroc ca am urcat-o pe trotuarul acela imens care pastreaza apa pe carosabil).
Iar acum vreo 15 ani (cand eram doar pasager) am vazut cum cel din fata (era 1 banda atunci) a lovit un porc mistret in padure. Nu stiu daca mai sunt dar sunt destui caini.

PS. Iar daca vrei sa vezi cat de periculos este, ar trebui sa mergi pe el vara cand e cod rosu de caldura si se interzic camioanele pe A1.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Un alt drum apropiat de ceea ce se vrea un DX este chiar Turda-Cluj. Aceeasi poveste cu accidente multe, curbe periculoase, oprire pe banda de circulatie la orice defectiune.

Deci avem 4 benzi, avem parapet median si totusi - exact marele avantaj al autostrazilor, de a avea o siguranta mult sporita in trafic lipseste. Dimpotriva, un DX poate fi mai periculos decat un DN datorita vitezei mari de circulatie. Iar la legaturi de genul Bacau-Bucuresti nimeni nu o sa stea cuminte cu 100, cand drumul e drept si se poate merge cu 150.

Oricum am deviat mult discutia. Pentru ca fix pe A3 in masterplan apare in continuare totul ca autostrada !!! Dar e normal: trebuie sa platim 100% noi banii, nu da UE 85%, si atunci hai sa "cheltuim" cat mai multi bani. Inainte de asta insa mai trebuie o masura importanta: desfiintat DNA-ul. Ca sa ne lase sa "lucram" cum stim noi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

isantem

Nu este DEX nici macar pe aproape inafara de 2 benzi pe sens in rest nimic.
Trece prin toate localitatile, curbe de multe trebuie sa incetinesti la 60 sa le iei (mai ales cu camionul), nu are separatoare de sensuri, o gramada de intersectii la nivel, carute, biciclisti, etc.
Nici macar bucata de centura din Brasov care are separatoare de sens si nu se intersecteaza la nivel decat in vreo doua locuri nu este DEX desi autoritatile il declara aproape autostrada deoarece la cele 2 (parca) intersectii de nivel are sensuri giratorii  >:(.

Daca ar fi DEX ca in normative ar fi super bine pentru 90% din drumurile din Romania.

stangabriel

#4092
Au terminat nodul rutier A3-Centura Bucuresti. Parapeti,marcaj,stalpi,doar lumina nu era aprinsa. Se intra pe 2 benzi din trei pana la podul unde era la inaugurare fara restrictii.  Am mers pe noapte, am intrat in prima parcare,insa era asfalt doar intrare si iesire,parcarea era curatata de plante si nivelata ,sper sa urmeze amenajarea. Si la a doua parcare de pe lotul italienilor se lucra,pe intuneric am observat cel putin o basculanta si un excavator.  Macar sa amenajeze cele 2 parcari duble,daca tot nu mai lucreaza pana in Bucuresti. In rest pana la Ploiesti nu mai sunt trambuline,semnal GSM nu e tot drumul,au mai schimbat din parapeti,insa mai sunt cateva locuri neatinse,doar un caine pe sensul meu se odihnea pe margine  :( Si peste toate,ma intreb: Unde sunt elementele reflectorizante de pe parapeti? Lipsesc sute,mii....Binenteles Iesirile de urgente deschise.

A,si de cand Dealul Negru DN7 e inchis pentru camioane,A3 parca e mai aglomerat de masini de mare tonaj, Per total,traficul e din ce in ce mai mare. Trec des pe langa.

ghrt

Circul destul de des pe A2 Bucureşti - Drajna. Văd constant TIR-uri trase pe dreapta cu diferite probleme, mai rar autoturisme. Se lucrează la parapeţi de când cu litigiul cu despăgubirile, ceea ce blochează un sens. Traficul este de obicei lejer, nu mă refer la duminicile de vară.

Îndrăznesc să trag câteva concluzii:
- situaţia de o bandă blocată va fi frecventă pe DX-urile cu trafic de marfă, zilnic 1-2 incidente/sens la 100km;
- traficul în general ocoleşte aceste blocaje cu o scădere a vitezei pe la 60-80 km/h, în funcţie de aglomeraţie.

Referitor la ambulanţe. Imediat ce apare un ambuteiaj datorită unui accident, se găsesc destule persoane care să o ia pe acolo şi să depăşească coloana. Poliţia nu îi sancţionează. Banda devine brusc inutilă pentru salvări şi pompieri, poate banii ar trebui investiţi în elicoptere?!

Cred că soluţiile ar trebui aplicate specificului naţional, nu invers, specificul naţional să fie modificat conform soluţiilor UE... deşi mie mi-ar place a doua variantă :-)

Cont (aproape) inactiv.

Tavi

Guys... A3 please  :)
Este adevarat ca nici la Popasului nu se mai lucreaza dar nici chiar asa.