News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

vancouver

#4035
Despre Suplacu-Bors se aude numai de bine: a promis primul ministru ca A3 va fi integral gata in 2020, pentru a lega Bucurestiul de restul lumii pe autostrada, in vederea Campionatului European. Asadar numai vesti bune, chiar minunate as zice... nu de alta, dar mai sunt de facut ca. 600 km din A3, plus 300 km pe alte autostrazi (A1 si A10 mai ales), aflati acum in lucru sau licitatie... WOW. Deci inca aproape 1000 km de autostrada SIGURI pana in 2020.

Am uitat sa precizez: pentru realizarea acestui plan cincinal in 5 ani, va fi nevoie sa platim alti 30 de ani credite de 10 miliarde de euro, desi legatura Bucuresti-UE se putea face si prin Valea Oltului, cu doar 0,3 miliarde € partea României, restul dadea UE. Dar noi nu avem nevoie de astfel de mizerii, ce noi suntem ruda saraca a Europei. :bash:

PS. Chiar si aradenii si timisorenii vor putea circula din 2020 direct pe autostrada pana la Bucuresti, pe ruta: Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Sebes-Turda-Tg. Mures-Sighisoara, Brasov, Sinaia ( 8) iesire obligatorie de pe autostrada pentru un picnic cu masina direct la cota 1400), Comarnic, Ploiesti, Bucuresti.  :lol:
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

cricric

Legatura se face pe Pitesti-Sibiu-Sebes-Turda-Suplacu de Barcau-Bors.
Realizabil pana in 2020.

panda_no 5

Intre timp, la capatul A3 dinspre Bucuresti s-au mai finalizat cei aproximativ 3 km, pina aproape de Popasului.
Lipseste doar gardul de protectie.Probabil ca le e frica sa il puna.Stefanestiul nu e departe si cum intr-o noapte au disparut citava zeci de panouri din gardul santierului.........
Stilpi de iluminat, parapeti, strat de uzura, gata.
Bucatica se termina ca la noi, in camp! :((

dr4qul4

@vancouver, vezi ca am auzit dintr-o sursa sigura ca se face drum de legătură intre sinaia si Omu. Se va numi transcaraiman si va urca la 2200 metrii.
Se pare ca tovarășul de la Prahova nu suporta sa rămână in urma.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

north

Deși am avut recent o tiradă împotriva sensurilor giratorii, iată propunerea mea privind amenajarea nodului de la Nădășel. Tot ce nu-i pe autostradă și neviolet dispare:



Avantaje:
1. Se reduce mult costul (dispare pasajul nou, 1 MEUR lejer) și suprafețele expropriate / ocupate.
2. (Mult mai important pe termen lung!) Se reduc mult timpii pierduții pe degeaba prin nod, pe relațiile:
- Cluj - autostradă (mult)
- autostradă - Aghireș / DN 1J (foarte mult!).

Se lungesc timpii foarte puțin pe anumite relații locale, însă nesemnificative în ansamblu.
Pentru cine are griji privind problemele de capacitate: să ne uităm la SG A3/CPV și apoi mai discutăm.

Toată lumea are de câștigat... în afară de băiatul din Nădășel care-și vizitează cu mașina mândra din Viștea (sau poate pe cea din Gilău), și care va trebui să piardă 20 de secunde în plus cu noul sens giratoriu... dar așteptarea crește misterul și dorința... sau așa ceva.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

alecu26

#4040
absolut de acord. Daca nu-i deja in CTE...poti vinde ideea la UMB. E design&build oricum.

Singurele dubii le am exact cu CTE-ul CNADNR si faptul ca, chiar avand autostrada in zona nu vor dori sensuri giratorii pe national...dar deja nu prea mai au argumente, tara fiind plina de ele...unele mai stupide decat altele.

Si legat de timpul petrecut pe bretele...ai absoluta drpetate. Momentan injur de fiecare data (si de fiecare data mi se intampla) sa fiu in spatele unui camion care se taraste prin nodul de la Saliste si chiar si cel de la Cunta...dar mai ales cel de la Saliste. Tot ce castigi pe autostrada, pierzi acolo taraindu-ma cu 30 la ora in spatele unui camion.

PS: de la anumite nivele de trafic, ce nu au invatat inca proiectantii romani, este ca la bretele foarte lungi se recomanda doua benzi pe sens (sau oricum facilitarea depasirii) si nu neaparat o intersectie denivelata.

Drumurile noastre POATE;

florin74

#4041
S-a publicat PV deschidere Tg Mures Ogra
Avem
Lot 1 Val estimata 284.143.219
Ofertanti 10
1. SECOL 177.191.713
2 VEGA 93 & ARCADA 179.803.764
3 CONSTRUCTORA SAN JOSE -IMOB  LUX - 190.444.456
4 STRABAG-STRACO 195.130.575
5 COPISA 196.566.096
6 SERENISSIMA 198.084.926
7 COLLINI 221.979.199
8 TS 227.590.180
9 SELINA 254.999.451
10 MAX BOEGL & GEIGER 278.472.553

Lot 2 :  Val estimata 381.528.506 lei
5 ofertanti
1 VEGA 93 & ARCADA 239.127.386
2 STRABAG-STRACO - 251.340.228
3 COPISA - 256.205 895
4 SERENISSIMA - 268.126.396
5 TS  289.133.667




Ionut

Deci avem de la Tg Mures si pana la Campia Turzii toate loturile pe "evaluare oferte", da? Ne hazardam si la niste termene pentru anuntarea castigatorilor?

florin74

2-3 luni, poate mai repede la lot 2.

alecu26

foarte interesante oferte.

Surprinzator de mica concurenta. Nu tu Astaldi, Impregilo, Aktor, Porr, FCC. (de Altii...nici nu mai vobesc...cu toate ca ramasite mai sunt).

Max Bogl doar pe un singur lot...si le-au stricat socotelile din ce vad la cei de la Geiger...care au aratat ca pot sa iasa pe locul 1.

UMB nici el, dar in schimb alte firme..care potrivit presei ar fi legate politic.

Eu am zis ca va fi chiar contrar...pe un FIDIC ROSU riscurile sunt mult mai mici, fiind in final platit pentru orice faci, si in plus...proiectul prezentat este foarte foarte evoluat si bine detaliat...deci fara schelete ascunse prin dulapuri. Chiar nu stiu ce sa cred.

Le-o fi fost frica deja de firmele prezente in zona...Copisa, Geiger...si Strabag care a luat o optiune serioasa de la primele licitatii.
Drumurile noastre POATE;

florin74

ARCADA  are contractul cu reabilitare gara Tg Mures + poduri CFR peste Dunare, este o firma serioasa, specializata pe poduri. Vega cred ca se va ocupa de terasamente (se pare ca face din categoria firmelor cu proptele). IMOB LUX face parte din aceeasi categorie (Vanghelie de la sectorul 5 stie de ce  :) )
Surprinzatoare e aparitia lui SECOL pe lotul 1 pe locul 1. Chiar nu este in zona lor de influenta (Oltenia, Banat).
Dar de remarcat aparitia pe lista a firmei SERENISSIMA. New entry. Si asta vrea sa vada cum se pierd bani in Romania? Sa-i intrebe pe Impregilo!

alecu26

Arcada pana acum nu a oferta pe partea rutiera...strict pe poduri CF.

Mai trebuia sa liciteze si Teldrum si era adevarat razboi intern...:)).

San Jose sunt cei care au fost primii care au zburat de la ultima licitatie pentru Lugoj-Tm lot 2...si atunci amenintau ca se duca la UE si etc, etc. Ei pot sa-i intrebe pe FCC cum se pierd bani.

Acum a fost si CF-ul la licitatie...dar cred ca asta ar fi solutia....sa fie licitatii in paralele pentru macar 2-3 tronsoane de autostrada cuplate cu 2-3 tronsoane de reabilitare DN (sau centuri)...si asa se imparte felia intre firmele mari si mici.
Drumurile noastre POATE;

isotech_ro


Zimox

#4048
Referitor la Impregilo - Salini pe 15 sept. au castigat o liciitatie de 80 milioane in Polonia.

sursa: http://www.salini-impregilo.com/sala-stampa/comunicati-stampa/il-gruppo-salini-impregilo-si-e-aggiudicato-in-polonia-la-progettazione-e-la-costruzione-della-s8-marki.html este in italiana dar se intelege, iar din cate am inteles de la alti acesti imbecili sunt sau fac parte dintr.un '' grup ''
!

dr4qul4

eu zic ca aceste 2 loturi vor reveni lui Strabag!
Cei din fata le pot fi sub-contractori ca sa nu se supere
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024