Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 9 Guests are viewing this topic.

cricric

Quote from: ciprebbe on September 08, 2014, 09:53:34 PM
Cu banii ramasi mai avem sanse sa facem ceva? De ex Legatura Pana in Dn 13 la Acatari..
Mai avem undeva in tara SF valabil pt a fi fezabil pe fonduri UE sau asta e si restul banilor se cam pierd.

Asta urmam sa postez si eu. Poate ne ajuta cineva, dar din cate vad, pe toate tronsoanele finantabile sunt scoase abia acum SF-urile la licitatie. Mai ajunge timpul pentru astea?

Centura Sud Bucuresti nu are SF-ul actualizat?

adiarc

si totusi ...UMB-ul chiar nu mai participa la nici o licitatie ? :(
sper sa revina asupra deciziei , cand se apropie de final cu actualele proiecte in derulare
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

north

#3902
Quote from: ciprebbe on September 08, 2014, 09:53:34 PM
Cu banii ramasi mai avem sanse sa facem ceva? De ex Legatura Pana in Dn 13 la Acatari..
Mai avem undeva in tara SF valabil pt a fi fezabil pe fonduri UE sau asta e si restul banilor se cam pierd.

Se poate bine-mersi licita toată autostrada până la Iaşi (este singura cu SF de pe TEN-T Core)... doar că trebuiesc aprobaţi prin HG indicatorii tehnico-economici din SF 2012 (dar - hai să fim serioşi - ce înseamnă să treci un HG? O săptămână... sau două, dacă nu eşti în Tier 1 Ministers).
Dacă chiar sunt economii, orice om cu scaun la cap ar decide să liciteze de îndată bucata până la Acăţari... sau poate până la Sovata sau (OK, ştiu că acuma exagerez) până la Ditrău.

...Dacă s-ar licita aceste bucăţi, cu avansul plătit în 2015 ne-am scoate cu decontarea (absorbţia!) pe perioada 2007 - 2013...
Ştiu... fazare pe obiective pe POS-uri pe perioade... dar dacă cineva cu determinare ar merge la DG REGIO şi ar explica situaţia (şi ar fi susţinut în paralel de lobby-ul unor firme precum Strabag sau Porr sau Tirrena sau care vreţi voi... care au... ummm... o putere de convingere la CE/PE mai mare decât trei guverne la un loc) sunt sigur că nu ar fi nicio problemă. Niciuna.

Edit: Varianta 2 - ...Sau am putea să ne apucăm de refacerea SF-ului pentru întreaga autostradă (not that this is actually happening)  :D
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Le-ar fi fost extrem de greu cu un deadline atât de scurt si cu alte 2 loturi începute.
De fapt, niciuna din firmele care au loturi in construcție nu s-au omorât cu super oferte.
Strabag insa a încercat sa câștige tot si cred ca sunt înțeleși cu straco. Posibil ca UMB sa le fie subcontractor pentru excavatii , umpluturi si decopertări.
Nu mi se pare doar o simpla coincidenta ca strabag ii ajuta pe gilau-nadaselu iar ei nu au participat la licitația pe care Strabag a forțat 3 loturi.

Ps. Traseul prin Ditrău chiar tb reanalizat si făcut un SF cum trebuie, nu unul care sa spună ca e nevoie de 9 mld euro.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

north

Quote from: dr4qul4 on September 08, 2014, 11:55:15 PMPs. Traseul prin Ditrău chiar tb reanalizat si făcut un SF cum trebuie, nu unul care sa spună ca e nevoie de 9 mld euro.

Fără supărare, ăsta se "reanalizează" / actualizează din oferte, după cum s-a arătat astăzi pe Ogra - CT.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

dr4qul4

Si 4 mod daca rămân si tot e mult. In plus mie mi se pare prost ales traseul.
Puteau sa aleagă un traseu mai sudic (care presupune un tunel destul de lung) dar sa se apropie de bicaz, piatra neamț, roman si Bacău si sa se depărteze de tg neamț si Pașcani.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cricric

Quote from: dr4qul4 on September 09, 2014, 12:13:28 AM
Si 4 mod daca rămân si tot e mult. In plus mie mi se pare prost ales traseul.
Puteau sa aleagă un traseu mai sudic (care presupune un tunel destul de lung) dar sa se apropie de bicaz, piatra neamț, roman si Bacău si sa se depărteze de tg neamț si Pașcani.

S-a mai discutat asta pe ambele forumuri.

@north: Cat anticipezi ca mai dureaza reactualizarea SF-ului?

north

Quote from: cricric on September 09, 2014, 12:16:23 AM
@north: Cat anticipezi ca mai dureaza reactualizarea SF-ului?

Cricric, SF este foarte bine şi elegant făcut... cel puţin pe porţiunea TgM - Ditrău chiar nu prea ai ce alege. Intervenind asupra vitezei de proiectare (şi deci a curbelor) ai putea obţine reduceri minore de costuri. Într-adevăr, reducând platforma de la generoasa de 26 m (căci, să recunoaştem*), s-a proiectat o autostradă aproape ca prin câmpie între Târgu Mureş şi Iaşi) la una rezonabilă s-ar scoate nişte bani. Dar pentru astea nu este necesar revizuire de SF, ci se puteau licita direct cu condiţii impuse...

*) Vezi, spre exemplu: http://www.anpm.ro/upload/86103_Memoriu%20%20de%20prezentare-autostrada%20Tg%20mures-Iasi.pdf

Sectiunea profilurilor transversale tip (Calea 1 si Calea 2)2
ale autostrazii s-a proiectat
conform PD 162-2002 cu latimea platformei de 26.00 m, din care:
- partea carosabila cu 2 benzi de circulatie pe sens are 15.00m (2X7.50 m) latime;
- benzile de ghidaj, cate doua pe fiecare sens de circulatie -4x0.50m=2.00m;
- banda mediana de 3.00 latime (impermeabilizata);
- banda de stationare de urgenta, cate una pe fiecare sens de circulatie -2x2.50m=5.00m
- doua acostamente de 0.50m latime-2x0.50m=1.00m
- latimi suplimentare pentru parapetele marginal, de 2x0.75m.
Pe sectoarele unde este propus parapet marginal, acesta se va monta în afara platformei
de 26,00 m aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, deci va avea o lăţime totală de 27,50 m.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

cricric

Merci de raspuns north.
Ma refeream la faptul ca SF-ul "a expirat" si vad ca e pe lista aia de SF-uri care sunt scoase la licitatie. Ma refer atribuirea contractului si refacerea, cel putin partea pana in DN12 sub Ditrau, cat poate dura? Am vazut ca pe Sebes-Turda nu a durat asa de mult. Mai e vreo probabilitate sa se poata folosi banii astia?

north

Nu există "expirarea" SF-urilor, asta este o invenţie scoasă de proiectanţi / presă, cred.
Ce expiră sunt anumite avize şi acorduri... de fapt expirau, căci cu "noua" (e deja cam veche) lege pe care am menţionat-o altundeva (privind măsuri prealabile pt. construcţia de drumuri etc.) nu mai prea expiră nici acestea.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ciprebbe

Lansatorul de  grinzi e la Savadisla.... poze mai tzrziu....interes enorm
la licitatie
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

holger

Mai vin si eu cu o intrebare, dar de suplacut de barcau-bors se mai stie ceva? nu s-au deschis oferte acum o luna ?

mersi

dr4qul4

nu prea intereseaza pe nimeni, in acest moment acel tronson. Interesul maxim este pentru loturile cu finantare europeana deoarece mai avem 1 an si 4 luni si pierdem banii.

Suplacu de barcau - Bors va primi doar frimituri de la buget astfel incat nu-l vad finalizat mai devreme de 2018.
Nici nu ar avea de unde sa dea bani pentru el. Daca vor sa termine tot ce s-au apucat pana la sfarsit de 2015 trebuie sa plateasca constructorii inainte sa deconteze la UE. In plus, contributia Romaniei este de 15-25% (in functie de corectii) ceea ce nu este de neglijat daca ne gandim ca in 2015 vom avea 11 santiere deschise + Gilau-Nadaselu + ce mai ramane pe Nadlac-Arad + SF-uri de vreo 70 mil euro
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Distractia maxima va fi cand aceste tronsoane (Inclusiv Sebes Turda) sunt finantate de UE ca sunt parte din coridorul si legatura la coridorul Targu Mures-Iasi....si va iesi Master Planul care va zice ca se face Sibiu-Brasov-Bacau.

Foarte elegant UE atunci va putea retrage orice finantare.

Din pacate nu cred ca mai avem un SF facut sau actualizat cat de cat. SF-ul pe TGM -Iasi e la fel de serios facut ca cel de pe Pitesti-Sibiu. E mai degraba un fel de prefezabilitate....un studiu al alternativelor de traseu. Oricum nu se ridica la inaltimea standardelor cerute de Comisia Europeana...care este principala problema acum. Nu mai merge cu licitatii de proiectare castigate cu milioane de euro si efectiv se cheltuie cateva sute de mii, si in teren nu se iese doar asa...intr-o fuga cu o masina de teren.

Chiar si la faza de SF acele tunele foarte lungi, acele deblee si trasee prin munti trebuie sa aiba la baza studii si proiecte serioase.

Deci...concluzia e ca NU, nu mai avem nimic de pus pe masa pentru a cheltui bani europeni si si aceste proiecte au fost scoase la disperare la inaintare...traficul fiind cam cu 50% mai mic ca si pe Sibiu-Deva. (10 MOS comparativ cu 15 MOS). Este pacat ca nu avem pe masa un SF valabil undeva in zona Bucurestiului...ca acolo de vreo 10-15 ani tot proiecte si studii se fac.
Drumurile noastre POATE;

alecu26

Quote from: dr4qul4 on September 09, 2014, 12:13:28 AM
Si 4 mod daca rămân si tot e mult. In plus mie mi se pare prost ales traseul.
Puteau sa aleagă un traseu mai sudic (care presupune un tunel destul de lung) dar sa se apropie de bicaz, piatra neamț, roman si Bacău si sa se depărteze de tg neamț si Pașcani.

Nu are rost mai la sud. Mai la sud atunci mai bine faci exact ce se propune acum....Sibiu-Bv-Iasi....plus ca mai la sud inseamna doar sa te aproprii de celelalte doua traversari---pe VO si VP.

Eu problema traversarilor (scuze Ionut ca revine in discutii) o rezolvam printr-o abordare mai geografica si mai matematica.

1. Avem arcul Carpatic de la Bistrita-Suceava pana la DTS-resita cu trecere prin BV.
2. Cate treceri ne permitem la nivel de autostrada (sau chiar drum expres, acum...sau mai tarziu?) 1,2,3,4,5????
3.1 Daca zicem 1: as zice ca trebuie sa fie prin pe VP....e cea mai centrala (imparte arcul carpatic exact in 2) si directa pentru a lega Bucuresti de Transivlania prin Brasov...si din Brasov unde vreti voi.
3.2 Daca zicem 2: as zice ca trebui una pe directia Tgm-Piatra Neamt-Iasi si un pe VO. Se imparte arcul carpatic exact in 3.
3.3. Daca zicem 3:....pfai...aici e mai complicat....as face una aproximativ pe traseul DN 6, un pe VP si una mai la nord...poate tot din TGM dar care sa iasa pe undeva pe la mijloc intre Iasi+ Piatra Neam-Suceava+Botosani. Iar de acolo, de undeva din zona Falticeni sa coboare spre Iasi, bine inteles.
3.4 Cu 4 traversari....hmm...deja ne huzurim...si nu mai stiu care ar fi cea mai echilibrata varianta.
3.5 Cu 5 traversari...am avea pe DN 6, VP, VO, Brasov-Bacau, Cluj-Bistrita-Vatra Dornei.
In final problema se poate reduce invers...in functie de cat si cand vom construi. Probabil 2 traversari care s-ar face la 10-15 ani distanta una de alta ar fi suficiente...ca mai departe de 20-30 de ani transportul pe CF ar trebui sa revina prioritar. Care sa fie astea 2 si care sa fie prima???? pentru ca practic ne aflam undeva la cazul intre 3.1 si 3.2.

PS: tot planul facut de IPTANA acu multi multi ani mi se pare cel mai echilibrat si acoperind cel mai bine tara, dar si coridoarele de transport internationale.
Drumurile noastre POATE;