Author Topic: Autostrada A3 Bucuresti-Bors  (Read 4043229 times)

8 Members and 24 Guests are viewing this topic.


Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15091 on: January 23, 2018, 04:23:36 PM »
Clasic. Se trezesc primarii ca nu le convine X cand e semnat deja contractul. Nu se va schimba nimic legat de traseu. Nimic major. Aceleași discuții aproape la fiecare proiect.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 261
  • Karma: +45/-6
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15092 on: January 24, 2018, 08:13:02 AM »
Tg.Mures - Ungheni: contestatia Trameco a fost respinsa

laszlo.robert

  • Hero
  • *
  • Posts: 501
  • Karma: +221/-33
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15093 on: January 24, 2018, 08:23:21 AM »
Asta înseamnă că se poate semna cu Strabag ?

tom_sawyer

  • Senior
  • ****
  • Posts: 261
  • Karma: +45/-6
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15094 on: January 24, 2018, 08:26:40 AM »
In tabelul de sinteza zice ca mai e o contestatie de la Itinera.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15095 on: January 24, 2018, 08:30:10 AM »
Un link pentru contestatia Itinera?! Este singura ramasa. Se cere re-evaluarea ofertelor de pe 1 si 2 si descalificarea lor din ce tin minte.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 474
  • Karma: +330/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15096 on: January 24, 2018, 01:28:39 PM »
Intreb pentru a n-spea oara... pe Rasnov-Cristian s-au depus toate actele? ca am impresia ca inca nu a fost depusa scrisoarea de garantie si nici ordinul de incepere nu e dat si au cam trecut cele 15 zile pentru semnarea ordinului de incepere, asa cum se laudau Cuc & Ionita...

1. S-a depus "scrisoarea de garantie" ;)
2. Ordinul de incepere probabil va mai avea de asteptat.
3. Sunt sanse sa se faca pe fonduri UE.



http://www.cdep.ro/interpel/2017/r2302A.pdf
« Last Edit: January 24, 2018, 01:51:01 PM by Dan027 »

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 14.468
  • Karma: +3085/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15097 on: January 24, 2018, 01:33:40 PM »
Am întrebat eu la CM POIM. Trebuie să facă mai întâi documentatia pentru finanțare.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție suspendată) | A10 lot 4 (recepție 15 februarie FĂRĂ deschidere)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 175,734 km A și 121,115 km DX

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 474
  • Karma: +330/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15098 on: January 24, 2018, 01:38:09 PM »
Am întrebat eu la CM POIM. Trebuie să facă mai întâi documentatia pentru finanțare.
Si eu am intrebat, chiar i-am batut putin la cap... dar cu putina "presiune" vor pregati documentatia necesara
« Last Edit: January 24, 2018, 02:08:58 PM by Dan027 »

TibiV

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 8.280
  • Karma: +2817/-576
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15099 on: January 25, 2018, 12:21:43 AM »
Chiar cu riscul ca Dan027 sa imi mai dea 5 dislike-uri...

Pot sa pregateasca cata documentatie vor.

CoBra nu va primi finantare nerambursabila UE. (Va primi probabil finantare rambursabila BM).

Singura sectiune din A3 care s-ar putea califica pentru fonduri UE este Nadaselu-Bors.
(Stiu ca punctul 4. din raspunsul MT spune ca CoBra este in "lista proiectelor prioritarePOIM 2014-2020", dar nu zice cat de sus este pe lista si in ce masura face parte din lista proiectelor prioritare ale UE - adica din lista proiectelor CORE... Si nici nu zice ca in MPGT aveam doua variante de prioritati - "fara clauza" si "cu clauza". Iar varianta optimista "cu" a murit subit dupa victoria lui Dragnea din 2016...)

Daca CE ar accepta finantarea CoBra (sau BraTaM, ca asta este atat de fantezista incat pana acum nici macar nu a primt un "nume de cod") atunci ar insemna ca CE accepta "hazardul moral".
Iar daca ar accepta asa ceva, asta ne va face mult mai rau noua decat lor.
("Hazardul moral" este o chestiune foarte serioasa, si in multe domenii - de la infrastructura la banking... Dar nu este o tema de A3. Daca vrea cineva sa discutam, o facem la threadul general de autostrazi...  Sau la fonduri europene.)

@Dan027
NU discut despre ce imi convine sau nu mie personal.
Crede-ma, mi-ar conveni mult mai mult (mie, persoana fizica TibiV) sa se faca CoBra. Ajung mult mai des la Sinaia decat la Sibiu.
Dar imaginea de ansamblu a resurselor disponibile de la UE "nu se pupa" - si Pisi, si CoBra, si A0 si A7...
Astea oricum sar mult peste resursele diponibile pe 2014-20120.

Sa nu luam neaparat ca exemplu "retroactivele" din 2007-2013, cand ne rugau sa ne dea bani. Atunci eram "incepatori" in UE.
Acum nu mai suntem incepatori, iar UE (cu adevarat un partener serios) stie ca din 2021 nu mai are incasari de la UK...

Una peste alta, cred ca toate sperantele de finantare UE pentru CoBra sunt doar "wishfull thinking".
Cel putin pana cand nu terminam ce este "CORE".

Incearca sa nu o iei personal.
Daca nu, butonul dislike iti este este la indemana...

Dan027

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 474
  • Karma: +330/-337
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15100 on: January 25, 2018, 06:26:12 AM »
Nu am de ce sa o iau personal, am eu nemultumirile mele legate de acest proiect si nu numai, dar nu vad cu ce ai fi tu vinovat, si cu atat mai putin nu vad de ce ti-as da dislike.

O zi faina!  :p

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 951
  • Karma: +310/-106
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15101 on: January 25, 2018, 10:45:43 AM »
@Dan mersi de info

Chestia asta cu exproprierile e cumva cuiul lui Pepelea din punctul meu de vedere. Este o problema de identificare a parcelelor si imobilelor la OCPI sau emiterea actelor pentru expropiere (HG, notificari, plati etc)? Daca ne aflam in faza in care astia trebuie sa identifice proprietari si numar registru Carte Funciara iar CNAIR trebuie sa organizeze licitatie separata pentru realizarea exproprierilor, clar ca nici in 2019 nu va intra vre-un excavator in actiune pe acest lot.

Cumva -- strict pe baza de observatie -- filosofia UE privind RO a inceput sa se transforme in "faceti ORICE, legal - fara cumetrii - si o sa va decontam. Numai faceti si voi ceva... ca sunteti ciuca Europei (a continentului, nu a uniunii) in materie de transport". E un strigat de disperare al lor, motiv de lauda pentru unii pe la noi..
Asa ca orice va fi gata si se va dovedi ca s-a facut transparent si legal, cu siguranta va fi decontat... Atat timp cat inca vom fi in UE si vom avea fonduri la dispozitie

Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

pasadia

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 2.276
  • Karma: +1270/-542
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15102 on: January 25, 2018, 11:10:42 AM »
Andrei, vinovatii sunt usor de gasit, cateodata se dau de gol ei singuri. Priveste acest reportaj la minutul 1:26 cand primarul din comuna Cristian zice ca "a retras avizul" pentru constructia autostrazii (dat probabil in 2006, cand a fost facut SF-ul).

Ca atare e usor sa dam vina pe autoritatile centrale (CNAIR / CNADNR) sau MT / Guvern pentru lipsa de predictibilitate, de urmarire in mod clar a unui plan de investitii. Insa asa ceva trebuie facut / aprobat de autoritatile locale, iar cand acestea se dovedesc la fel de incompetente atunci reteta dezastrului e garantata. Si da, primarii Brasov-ului si ai comunelor din jur patroneaza institutii cu multi incompetenti, incapabili sa actioneze pro-activ sau sa construiasca ei ceva util.

Personal am militat de multe ori, inclusiv aici pe forum, pentru ca autoritatile locale sa dezvolte pe cont propriu un proiect gen "autostrada metropolitana" si sa il gestioneze cel putin pana la faza de constructie. Am militat ca DRDP-urile sa capete mai multa libertate si drept de actiune in dauna centralei de la Bucuresti, astfel incat ei sa genereze si sa implementeze astfel de proiecte, gandite si dorite local. Mi s-a spus ca nu e bine, ca vezi doamne Suedia nu are retea completa din cauza asta.

Mno, ramanem in centralism. Avem prostie la Bucuresti, avem prostie la Brasov!

dumbravaandrei

  • Hero
  • *
  • Posts: 951
  • Karma: +310/-106
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15103 on: January 25, 2018, 12:18:58 PM »
N-am atribuit inca vre-o vina ci vroiam sa intuiesc momentul de start, cam cand s-ar putea acorda ordinul de incepere... Parca stiam ca a fost comunicat coridorul de expropiere de prin 2003-2005, fiind efectuate si expropieri in acest sens. De asta ma mira pe acea portiune ce expropieri mai au de facut. Dar acum m-am uitat pe geoportal si mi-am pus mainile in cap. Daca va uitati pe aliniamentul A3 (am comparat cu traseul de pe harta api) o sa observati ce lotizare frumoasa are zona, in special sectorul drumului de legatura. Bineinteles ca pentru A3 nu s-a miscat un bat :). Privind exproprierile suntem in punctul 0. Asa ca... situatia e mai mult decat naspa. Daca o sa vedem vre-un excavator in teren in 2019 zic sa mergem sa mai aprindem lumanari si la vii :D

Iar daca vorbim despre un proiect ce depaseste granitele judetului, clar trebuie administrat de la nivel central. Ma intreb cu ce autoritate ar pleca 3 CJ-uri sa ceara un AM de la ANPM. Sunt trimisi la plimbare instant. Si odata comunicat un culoar de expropiere, de acolo inainte ar trebui ACL limitate prin lege de a emite sau aviza acte pentru acele terenuri (inclusiv a dreptului de vanzare/cumparare). Adica cum naiba isi permite un primar de comuna sa retraga el avize  pentru un proiect de interes national ca vrea el sa se mai fac un cartier de vile (basca mai da si AC pentru acea zona)... Sa avem pardon, dar daca permitem astfel de comportamente... ala cum naiba de nu e deja cu nspe mii de dosare in spate?!? Iar in cazul asta eventuale despagubiri sa le asigure geniile care au facut toate actele pentru asa ceva (inclusiv semnatarii lor). Nu stiu cum sa zic, dar povestea de la Cristian miroase  retea organizata si bine pusa la punct din care numai domn' primar si ceva dezvoltatori imobiliari au de castigat

Cat despre autoritatile locale... discutia e ceva mai complicata. De aici incepe o discutie strict off-topic ce poate fi mutata in parcare sau in alt loc.
Cautand teren de casa in Brasov +15km am avut parte de cateva "propuneri" care efectiv ma lasa masca. Si am sa descriu un mecanism propus de un agent de imobiliare din Brasov. Discutia era chiar despre Cristian - ma interesa zona insa am decis pana la urma ca e mult mai bine sa consider zona de sud-est a depresiunii.
1) Cumperi teren si il intabulezi
2) Te apuci sa construiesti. Oricum nu te controleaza nimeni. Construiesti ce vrei, cum vrei, dai si tu un gratar vecinilor sa nu te reclame. Nu are cum sa te demoleze nimeni si oricum mai intai decurg notificarile la care ai suficient termen de remediere (cam 6-12 luni in medie, mare parte se intind si mai mult de 12 luni)
3) Faci cerere de intrare in legalitate cand esti aproape gata cu constructia. De aici si pana la intrarea in legalitate sigur nu te poate demola nimeni (pe principiul ca nu au ce sa demoleze daca nu figureaza in registre. Vezi si cazul de la Sanpetru de la VO Brasov - Casa e tot acolo)
4) Dupa ce ai intrat in legalitate, autoritatile trebuie sa o ia de la 0 cu alte proceduri daca tot vor sa te demoleze. Proceduri care dureaza minim un an. Dar intre timp mai apar oameni pe langa tine si la presiune primarul/cl va ceda de buna voie.
Daca vorbim strict de Cristian, la cate magarii cu imobiliarele s-au facut ma mir cum de nu avem arestarti

Si uite asa ai inceput sa construiesti ilegal si sa muti chiar si o autostrada sau DX daca vrei.
Nadlac - Munchen - 8 ore, legal (900 Km) | Brasov - Nadlac - 6 ore, Ilegal (470 Km)
Satu Mare  - Munchen - 11 ore, legal (1100 Km) | Satu Mare - Iasi - 9 ore, Ilegal (500 km)
Brasov - Mangalia - 4,5 ore, legal (430 Km) | Brasov - Dorohoi - 7 ore, Ilegal (380 km)
Infrastructura, frati si surori!

cezar-mario2012

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.192
  • Karma: +529/-148
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #15104 on: January 25, 2018, 01:13:34 PM »
(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

 Înghețat și la propriu și la figurat.