Author Topic: Autostrada A3 Bucuresti-Bors  (Read 3151273 times)

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

  • Legend
  • *
  • Posts: 1.050
  • Karma: +300/-155
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13365 on: July 16, 2017, 01:32:59 PM »
A inceput lucrul si la al doilea spatiu de servicii de pe sensul spre Ploiesti. Ceva piatra intinsa si marcaje cu tarusi.

pentium10

  • Senior
  • ****
  • Posts: 252
  • Karma: +151/-25
    • kodokmarton.eu
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13366 on: July 16, 2017, 01:59:10 PM »
Autostrada Transilvania scoate ungurii în stradă: „Este o ruşine că Transilvania va fi legată de Budapesta prin autostradă, dar de Bucureşti, nu“

Nemulţumiţi de faptul că Autostrada Transilvania a rămas de 13 ani doar o promisiune, în timp ce vecinii unguri aduc Autostrada M4 până la graniţa cu România, reprezentanţii Partidului Popular al Maghiarilor din Transilvania (PPMT) au anunţat că vor demara, din 9 septembrie, o serie de proteste.

O serie de proteste sunt anunţate a avea loc, din luna septembrie, împotriva amânării construirii Autostrăzii Transilvania. Anunţul a fost făcut de către Csomortányi István, preşedintele PPMT Bihor.

“Vom protesta pe tema Autostrăzii Transilvania Nord, respectiv tronsonul Borş-Suplacu de Barcău. Este o ruşine că de Centenar (n.r. – împlinirea a 100 de ani de la Marea Unire) România va fi legată de Budapesta prin autostradă, dar de România nu. Proiectul s-a împotmolit iarăşi pe motiv că tronsonul ar traversa un sit Natura 2000 pe raza localităţii Fegernic. Şi tema are actualitate pentru că, chiar în această săptămână, partea ungară a anunţat că a demarat lucrările la ultimul tronson al unei autostrăzi, dintre Berettyóújfalu şi graniţă şi că, practic, autostrada va ajunge până în 2020, cel mai târziu, chiar în pragul Oradiei”, a declarat liderul PPMT Bihor.

Csomortányi István a subliniat că situl Natura 2000 din Fegernic a fost propus în anul 2009, când ministru al Mediului era Borbely Laszlo.

“De fapt ei sunt de vină pentru că s-a ivit această problemă, pentru că ei (UDMR, n.r.) au condus ministerul în acea vreme”, a spus Csomortányi.

Pe 9 septembrie, PPMT va organiza, cu sprijinul ong-urilor interesate şi alţi participanţi, un tur pe biciclete, ce va porni din faţa Prefecturii Bihor unde se va preda un memorandum, până la Marghita, pe traseul autostrăzii neconstruite. Dinspre Sălaj un alt grup de biciclişti se va deplasa, de asemenea, către municipiul Marghita.

“Nu suntem de acord cu modul în care guvernele din Bucureşti au tratat şi tratează investiţiile din Ardeal. Vom începe evenimentele de protest după perioada de concedii şi vacanţă”, a mai spus preşedintele PPMT Bihor.

La începutul acestei săptămâni, au demarat lucrările de construcţie la tronsonul de capăt al autostrăzii M4, Berettyóujfalu –Nagykereki, tronson ce va ajunge în doi ani la graniţa româno-ungară şi care ar urma să facă legătura cu autostrada Transilvania. La graniţa cu România,autostrada M4 se va opri. Autostrada Transilvaniei, ce măsoară 548 de kilometri, este realizată, în mare parte, doar pe hârtie.

Autorităţile maghiare au inaugurat lucrările la tronsonul autostrăzii M4 Berettyoujfalu – Nagykereki. Porţiunea de autostradă are o lungime de 30,4 kilometri, satul Nagykereki aflat în proximitatea graniţei cu România urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada ce va trece, când va fi construită, prin satul Parhida, comuna Tămăşeu.

“De la Debreţin la Berettyóújfalu se lucrează deja de mult la acest tronson de autostradă. Porţiunea dintre Berettyóújfalu şi localitatea de lângă graniţă Nagykereki este un tronson care va fi gata în doi ani. La Nagykereki ar urma să fie punctul de joncţiune cu autostrada Transilvania de la noi. Astfel s-ar face legătura cu localitatea română Parhida, din comuna Tămăşeu. Aşa au fost planurile de acum câţiva ani. Ce ştim este că în doi ani va fi autostradă la graniţa cu România, din partea ungară. Practic, vom putea urca pe autostradă până în vestul Ungariei” a declarat Adrian Şimon, purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor.

Porţiunea de autostradă are o lungime de 29,4 kilometri, satul Nagykereki – aflat în apropierea graniţei cu România – urmând să fie punctul de conexiune cu autostrada Transilvania.

„În total, Guvernul a alocat peste 2.500 miliarde de forinţi, majoritatea fonduri naţionale, pentru ca, până în anul 2022, să fie construiţi 900 km de autostradă şi drum expres. Trebuie să facem legătura între toate municipiiile şi toate graniţele”, a declarat Homolya Robert, secretar de stat în Ministerul Dezvoltării Naţionale maghiare.

„Dacă lucrările din cele două ţări vor fi finalizate, se va face legătura dintre Marea Baltică şi Marea Neagră”, a explicat Pantya.

Cei 29.4 kilometri de autostradă vor costapeste 330.000.000 de euro, şi vor fi executaţi în două etape. Astfel, prima etapă prevede realizarea a 2.95 de kilometri de autostradă între Berettyóújfalu şi până la intersecţia cu Drumul Naţional 47, investiţie care prevede şi construcţia a trei poduri noi, a unui spaţiu administrativ şi a unei clădiri pentru Poliţia autostrăzii, a două noduri pentru ieşiri în Berettyóujfalu şi Tepe, plus plantarea a 56.042 de arbuşti. Acest tronson se va finalize până în anul 2019 şi va costa peste 50.000.000 de milioane de euro.

Până la finele lui 2020 se va finalize cea de-a doua porţiune de tronson, care va măsura 26.5 kilometri de autostradă. Aceasta va costa peste 260.000.000 de milioane de euro.

Pe acest tronson se vor ridica 20 de noi poduri, două noduri la Gáborján şi Nagykereki, un kilometru de panou antifonic, un spaţiu de odihnă şi un cântar pentru maşini de mare tonaj, respectiv plantarea a 360.700 de arbuşti.

„Această autostradă ne va ajuta să avem oraşe mai sigure şi mai puţin poluate, preluând traficul din localitate”, a spus primarul Muraközi István, primarul oraşului erettyóújfalu.

La inaugurarea din Ungaria au fost prezenţi şi reprezentanţi şi doi politicieni din Rpmânia. Este vorba despre senatorul Cseke Attila şi deputatul Szabo Odon, ambii de la UDMR.

Senatorul Cseke Attila a afirmat că inaugurarea lucrărilor este un mesaj important pentru România, unde nu s-a finalizat, încă, tronsonul Borş – Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania, care ar trebui să se conecteze la autostrada M4.

„Acest eveniment este important ca mesaj şi pentru România. În momentul în care partea maghiară finalizează autostrada, sperăm ca şi tronsonul din Bihor să fie finalizat şi să putem să conectăm cele două autostrăzi, ca să ne bucurăm de autostradă, indiferent de naţionalitate. Din promisiunile ministrului Transporturilor, tronsonul de autostradă din Bihor va fi scos la licitaţie anul acesta. Din păcate, eu cred că în acest an nu se vor mai putea porni lucrările pentru că procedura va ţine câteva luni. Dar important ar fi ca începutul anului viitor să ne găsească în România cu un constructor serios, care să se apuce de treabă şi să finalizeze acel tronson, de fapt nu doar acel tronson, ci şi celelalte care ţin de autostrada Transilvaniei”, a declarat Cseke.

Autostrada M4 (E60/E79), care va ajunge până la graniţa româno-ungară, are o lungime totală de 233 kilometri, pe traseul Budapesta – Szolnok – Karcag – Püspökladány – Berettyóújfalu – Nagykereki.

La graniţa cu România, autostrada M4 se va opri. Autostrada Transilvaniei, ce măsoară 548 de kilometri, este realizată, în mare parte, doar pe hârtie. Din acest traseu este finalizată porţiunea Bucureşti-Ploieşti, şi Cluj-Turda. Joncţiunea dintre cele două autostrăzi, M4 respectiv Transilvania, ar urma să se facă undeva la 15 km nord de Vama Borş.

Lucrările la Autostrada Transilvaniei au început în 2007, dar au fost întrerupte în 2013, când a fost reziliat contractual cu Bechtel, când stadiul lucrărilor este de aproximativ 70%.

http://www.money.ro/autostrada-transilvania-scoate-ungurii-in-strada-este-o-rusine-ca-transilvania-va-fi-legata-de-budapesta-prin-autostrada-dar-de-bucuresti-nu/
Waze evangelist, GDE, inmures.ro

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.480
  • Karma: +1775/-29
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13367 on: July 17, 2017, 06:33:39 PM »
"Realizarea Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Lotul 1: Targu Mures - Ungheni si Drum de legatura - relicitare"

Termenul pentru finalizarea evaluarii ofertelor este acum 17.07.2017.

Etapa de evaluare tehnica este acum "in asteptare". ;)
National Geographic Channel

bridge

  • Ambassador
  • *
  • Posts: 405
  • Karma: +303/-71
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13368 on: July 17, 2017, 09:19:27 PM »
>:( lui maltauro, cnair, ii contesta verificarea  si expertizarea studiului geo, verificare si expertizare efectuata  catre experti tehnici atestati.
din cauza lipsei de bani,cnair cauta orice motiv sa rezilieze contractul cu maltauro desi stie de costurile enorme ce implica rezilierea.
« Last Edit: July 18, 2017, 06:17:57 AM by bridge »

alexa_adrian2001

  • Junior
  • **
  • Posts: 53
  • Karma: +25/-3
    • Adrian Alexa Photography
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13369 on: July 18, 2017, 09:14:17 AM »
hai mai!!! serios???? chiar nu au bani? tot asta se lauda toti guvernantii ca au bani destui. offff

pbh

  • Junior
  • **
  • Posts: 51
  • Karma: +29/-25
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13370 on: July 18, 2017, 06:05:25 PM »
Bani mai sunt deocamdata. Problema este ca de la primul program de guvernare in care erau cuprinse Fondul suveran de investitii SI investitiile initiale am ajuns la Fondul Suveran de investitii SAU investitiile initiale.
Diferenta intre SI/SAU sunt cele 7 mld lipsa la buget.
Acum problema este ce facem mai intai? FSI sau Investitii. Cum FSI este important bentru bifare la rezolvate, va fi FSI si din acesta se vor da drumul la alte investitii care nu erau prevazute initial din acest fond ci din bugetul initial.
Una peste alta , bani vor fi pentru ce este in lucru acum, problema va aparte spre sfarsitul anului cand nu vor fi fonduri pentru noile lucrari care sunt acum in fazele finale de licitare. Oricum acestea vor fi amanate pentru anul viitor foarte usor cu 2-3 contestatii bine puse!

teoneo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 122
  • Karma: +258/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13371 on: July 18, 2017, 07:13:54 PM »
Cateva poze proaspete de azi luate toate de pe E60. Pe lotul Strabag. In departare se vede cum incepe sa dispara dealul de langa statia electrica (sau "zidul electric" cum l-a botezat BogdanCluj la mesajul #13280 pct.7).
Sensul catre Targu-Mures (Vest).


Se lucra la amenajarea albiei Paraului Mare (care curge dinspre Valea Izvoarelor; ma rotesc cu obiectivul catre Sud, apoi S-E).




Albia paraului a fost deviata temporar pentru a se betona (se vede cum apa se varsa inapoi in albia fireasca pentru a curge apoi pe sub podul de pe E60).


Se lucra si la terasament si la Podul-Pasaj peste Paraul Mare si DC73.


teoneo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 122
  • Karma: +258/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13372 on: July 18, 2017, 07:15:48 PM »
Revenind pe sensul catre Tg-Mures, apar podetele metalice din zona statiei electrice.


Cel mic, situat la km 9+800, e gata montat. Cel mare, de la km 9+781, se monteaza acum.

teoneo

  • Officer
  • ***
  • Posts: 122
  • Karma: +258/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13373 on: July 18, 2017, 07:18:35 PM »
Si doua poze cu dealul catre Recea, peste Spatiul de Servicii si Pod peste paraul Falogii km8+052. Pe deal se disting niste elemente de structuri "neidentificate" (in prima poza, unde e macaraua)...




panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 266
  • Karma: +323/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13374 on: July 18, 2017, 09:35:58 PM »
Poze noi de la Popasului de astazi 18.07
Se ridica "biscuitii" rampei dinspre CB.

19 (1) by florin_apo,

19 (4) by florin_apo,

19 (5) by florin_apo,

Se pare ca rampa la inceputul ei cel putin s-a adus la cote atat pe latime cat si pe inaltime

19 (3) by florin_apo,

19 (2) by florin_apo,

19 (6) by florin_apo,
« Last Edit: July 18, 2017, 09:38:49 PM by panda_no 5 »

rocklee

  • Legend
  • *
  • Posts: 3.662
  • Karma: +5559/-326
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13375 on: July 18, 2017, 09:48:26 PM »
pentru teoneo .....si panda-no5 ...multumim de poze un mare +1 din partea mea si o cola rece pentru fiecare din voi ... :cheers: :gj: :thumbsup:
« Last Edit: July 18, 2017, 09:52:33 PM by rocklee »

panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 266
  • Karma: +323/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13376 on: July 18, 2017, 10:02:13 PM »
Multumesc.
Citeva poze din zona in care s-a intrat de curand adica spre calea ferata ( zona pentru care se astepta PUZ-ul )
De aici
19 (8) by florin_apo,

si pana aici decopertarea a devenit mai serioasa. Se ingroapa si o teava ( pentru cabluri sau pentru canalizare???)
19 (10) by florin_apo,

19 (7) by florin_apo,

19 (20) by florin_apo,

19 (19) by florin_apo,

Terenul lui nenea care se opunea vehement e frumos despartit in doua. Se pare ca cineva i-a mutat elegant toti stilpii. Este vizibil acest lucru in ambele poze de mai jos.

19 (18) by florin_apo,

19 (9) by florin_apo, on Flickr

voicul

  • Hero
  • *
  • Posts: 571
  • Karma: +101/-232
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13377 on: July 18, 2017, 10:13:17 PM »
+1!

Deci practic acum se lucreaza peste tot la capat de A3, nu?
Bucuresti - infrastructura special creata pentru statul in trafic.

panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 266
  • Karma: +323/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13378 on: July 18, 2017, 10:16:09 PM »
De la km 2+100 spre Bucuresti decopertarea este mai de suprafata dar astazi se lucra sustinut

19 (13) by florin_apo,

In continuare se poate constata ca s-a decopertat pina in dreptul unei vaiugi complet secate aflate in mijlocul campului.
Se lucreaza si intre aceasta vaiuga si calea ferata. Tot campul s-a umplut de stalpisori de diverse culori.

19 (11) by florin_apo,

19 (12) by florin_apo,

19 (14) by florin_apo,

In poza asta se vad stilpii pasajului de dincolo de calea ferata

19 (15) by florin_apo,

Vaiuga nu pare a duce nicaieri. Poza spre padurea Andronache si spre cladirile de birouri.Oare o astupa?
De unde ar trebui sa inceapa rampa pasajului de trecere peste calea ferata?

19 (16) by florin_apo,

19 (17) by florin_apo,

panda_no 5

  • Senior
  • ****
  • Posts: 266
  • Karma: +323/-11
Re: Autostrada A3 Bucuresti-Bors
« Reply #13379 on: July 18, 2017, 10:24:10 PM »
Din poza asta se vede si mai clar cum va intepa str Cumpenei una dintre bretele.
In mod evident str Cumpenei va deveni cu sens unic
Este si foarte ingusta.

17 (18) by florin_apo,

Cealalta bretea se pare ca arata altfel decat era ilustrat intr-o plansa postata cu citeva pagini mai in urma.
Nu va exista o bretea care sa preia traficul de pe str Popasului spre Bucuresti fara a mai trece prin sensul giratoriu.

17 (20) by florin_apo,