Author Topic: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret  (Read 365169 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

AlexAllex

  • Hero
  • *
  • Posts: 689
  • Karma: +254/-18
    • MobileON Romania
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1545 on: November 18, 2017, 11:16:16 PM »
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 12.924
  • Karma: +2665/-581
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1546 on: November 19, 2017, 07:52:22 AM »
Este un interes fantastic în presa locală cand vine vorba de autostrăzi. Nu se pricep ei la subiect, dar interes este. Si va crește.

Poziția noastră pe facebook.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=860551637452178&id=411782165662463

Știați că există o autostradă în Moldova? Și nu doar pe hârtie, ci în realitate, în teren. Vorbim de Centura Bacău, un proiect care include 16,27 km de autostradă, segment care face parte din A7, viitoarea autostradă Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Acest proiect are o istorie foarte zbuciumată de peste 10 ani de zile, ajungându-se într-un final la rezilierea contractului după ce au fost executate lucrări anemice.

Povestea Centurii Bacău, un drum de 30,7 km (din care 16,27 km de autostradă), începe în perioada 2007-2008 când Search Corporation realizează studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și detaliile de execuție. În 2012 această documentație se revizuiește de către Arcadis. Pe 30.04.2013 este lansată licitația pentru execuția lucrărilor pe contract FIDIC Roșu. Pe 14.11.2013 se anunță câștigătorii: turcii de la Eko Insaat pentru suma de 393 milioane de lei (aproximativ 86 milioane euro). Urmează o perioadă incredibil de lungă de contestații și abia pe 01.04.2015 se semnează contractul cu turcii.

Tergiversările continuă. Abia pe 25.05.2016 (la peste un an de la semnarea contractului) se dă ordinul de începere! Motivul este halucinant: autoritățile nu au putut da avansul în 2015 pentru că finanțarea europeană POS-T 2007-2013 se încheia la finalul anului 2015 și nu era suficient timp pentru a realiza progres în teren care să justifice acest avans pentru decontări din fonduri UE. Deși ordinul se dă în 25.05.2016, abia la 01.09.2016 apar primele semne de viață în șantier, prin câteva poze puse de constructor pe pagina de Facebook.

Dar turcii de la Eko Insaat lucrează anemic, neavând nici pe departe mobilizarea necesară pentru un obiectiv atât de important. După ce efectiv se chinuie să execute ceva semnificativ (în unele momente păreau că pot duce proiectul la bun sfârșit), pe 13.04.2017 contractul se reziliază în urma notificării trimise chiar de constructor care, într-un final, din cauza problemelor financiare apărute la firma-mamă din Turcia, recunoaște că nu are capacitatea financiară să susțină proiectul și cere rezilierea.

În acest moment, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere promite că lansează o nouă licitație. Pe 29.09.2017 a încărcat pe SEAP documentația, însă aceasta a fost RESPINSĂ de ANAP! Și aici se încheie, pentru moment, povestea. CNAIR trebuie să corecteze documentele licitației și apoi trebuie să ceară un nou acord de la ANAP.

Sperăm să vedem, în sfârșit, licitația activă pe SEAP până la finalul acestui an și sperăm că de data aceasta vom avea noroc de un constructor serios, cu putere financiară, care să ducă șantierul până la capăt.

#AutostradaMoldova #AutostradaA7 #MoldovaFărăAutostradă
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (27 noiembrie?) | A10 lot 4 (speram in decembrie)
Exploatare: 747,95 km A și 0 km DX | Contractați: 187,271 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX