Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași

Started by Ionut, September 18, 2011, 12:22:22 PM

Previous topic - Next topic

2 Members and 8 Guests are viewing this topic.

hvm

Eu cred ca au gresit persoana caruia sa se adreseze: parca si CNAIR si MT se plangeau ca CNIR nu vrea sa preia A8 sa il operationalizeze...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dacianova

Îți este din ce în ce mai greu să citești acest topic. Aici sunt 2 tabere care se atacă între ele: cei pro A8 (majoritatea din Moldova) și cei contra.
Atâta îndârjire...

dumbravaandrei

nu.. 
- sunt unii care viseaza ca A8 se face peste noapte daca apare o decizie politica. Si ca universul comploteaza impotriva A8 (ceea ce e total fals)
- mai sunt unii care vor sa oprim tara pana om avea suficiente cunoastere cat sa scoatem la executie A8
- mai sunt oameni care cu intentii bune paveaza drumul spre amanarea la vara ailalalalalalta
- altii care cat de cat mai stiu despre ce e vorba...

@cove_adrian din postarea dumneavoastra, atat am putut concluziona:


tom_sawyer

#4683
Grindeanu în ultimul interviu la Digi a spus că într-o lună se scot la licitație continuarea capetelor actuale: 1b Miercurea Nirajului-Sărățeni și 2c Pipirig - Vânători Neamț (Leghin).

Însă la 1b CNAIR contestă măsurile din Auditul de Siguranță Rutieră. Deci probabil vom vedea licitat 2c în primul rând.

Eu cred că presiunea publică este binevenită, pentru că există două proiecte cu acord de mediu și indicatori tehnco-economici aprobați (în curând pentru Craiova-Filiași) care ar putea fi licitate și lua din finanțarea pentru A8: Alternativa Techirghiol și Craiova-Filiași.
Pentru ambele există drum național paralel cu 4 benzi și parapet New Jersey, deci nu mi se pare corect să fie licitate cu prioritate în detrimentul A8.

Feri

^ A8 nu concurează cu A4 Techirghiol pentru că vin pe finanțări diferite din PT (Prioritatea 1 - Îmbunătățirea conectivității primare rutiere vs Prioritate 2 – Îmbunătățirea conectivității secundare rutiere)

tom_sawyer

#4685
Concurează, e aceeași "oală" mare cu fonduri, se pot trece bani de pe o prioritate pe alta, de la un proiect la altul.

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=3356.msg425317#msg425317

"alocările pe actiuni pot fi modificate în funcție de solicitările primite".

dr4qul4

Atat DN6 cat si DN39 au trafic mult mai mare ca toate cele 3 treceri peste Carpati. In orice sezon.
DN-urile alea 2+2, se infunda in masinile parcate pe prima banda sau in trecerile de pietoni din Eforie&co. Pe principiul asta nu trebuia facut A7 ca oricum aveti 2 benzi pe sens in Roman. Ba chiar si centura lata la focsani.
Eu m-as bucura sa scoata la licitatie, mai repede, pe un SF vai de mama lui, intreaga A8. Si asa nu mai are Aktor alta lucrare pe rutier. Dar cred ca nici macar ei nu liciteaza la prima strigare.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

Se apropie fundul sacului cu fonduri și trebuie să renunțăm la unele proiecte, char dacă unii nu vor să recunoască. Eu zic că dacă ai drum la 4 benzi cu parapet pe niște relații poți trece autostrada la coada listei în acele zone, chiar dacă nu se circulă perfect.

DanStanciu

"Totodată, reiterăm în mod public invitația adresată conducerii Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere (CNIR) de a face demersurile legale și procedurale pentru preluarea spre gestionare a proiectului A8 (Autostrada Unirii)."

Acest fragment din comunicatul CNAIR imi trezeste amintiri dureroase despre A3 Comarnic - Brasov varianta PPP. E scuza perfecta sa se amane la nesfarsit, se arunca responsabilitatea in bratele altei entitati, care dupa mai multi ani de chinuri si rezultate nule e dizolvata si problema ramane neschimbata. Sper sa nu fie asa diabolici cei din MT si CNAIR si acest scenariu negru sa fie doar in mintea mea.

Segmentul A8 dintre Iasi si A7, cu traficul cel mai aglomerat, asupra caruia nimeni nu a pus la indoiala utilitatea sau necesitatea este cel mai intarziat si cu sanse minime sa progreseze mai rapid, inca se "lucreaza" la SF. Mi-as fi dorit sa vad mai multe eforturi si presiune pentru acest segment din partea societatii civile din zona Iasului si mai putine contre despre HP sau FP intre Tulghes si Ditrau. Cred ca prioritatea ar trebui sa fie legarea Iasului la reteaua nationala de autostrazi, iar logic pentru mine ar fi sa ajunga pentru inceput macar pana la A7.

alecu26

Drumurile noastre POATE;

tom_sawyer

#4690
^ asta o să facă grecii pe drumul spre Albania și s-ar putea face și pe Ditrău-Pipirig (e fix aceeași distanță) dacă CNAIR și societatea civilă ar avea mintea mai deschisă:

#3,426
  #3,447

dr4qul4

Sa inteleg ca preferi sa renunti la A8 Pascani - Iasi si sa mai latesti putin DN-ul, decat sa accepti autostrada HP pe zona montana a A8?
Nu de alta, dar trebuie sa renunti la ce te doare pe tine, nu "sa moara capra vecinului".

PS. VO Techirghiol si A6 Filiasi vor fi gata inainte sa avem toate contractele semnate pe A8 montan. Ca e simplu sa faci SF prin lanul de grau, dar mai greu pe unde trece ursul.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

tom_sawyer

#4692
Eu sunt primul care susține HP pe A8 montan. :lol: Nu prefer nicio lățire, doar ziceam că la alea 2 e deja lățit drumul și e overkill să mai tragi o autostradă acolo în timp ce prin alte părți nu există (nu e nici măcar situația cu Buc-Târgoviște, unde Drulă a anulat lățirea la 4 benzi înainte de SF-ul pentru DEx, că s-a continuat extinderea DN-ului ulterior e altă poveste).

LE: de la CESTRIN - sectoare de drum unde traficul de marfă poate atinge viteze de 80-90 km/h
Quote from: tom_sawyer on March 18, 2024, 11:24:37 PM

dr4qul4

Eu sunt primul care sustine HP e A3 Comarnic - Brasov. Si pe orice alta zona unde este nevoie de tuneluri/viaducte lungi, care nu au fost scoase deja la licitatie.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024