Drumul Expres DEx Aeroportul Otopeni-Autostrada A3

Started by Ionut, November 11, 2016, 01:40:54 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut


Ionut

#1
Stire "for the record" din 3 octombrie.




Aeroportul Otopeni va fi legat de autostrada A3 prin drum expres

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a demarat procedurile necesare realizării unui drum expres de legătură între autostrada A3 și aeroportul Otopeni. Proiectul se află în fază incipientă. CNADNR a trimis spre aprobare Agenției Naționale de Achiziții Publice documentațiile pentru atribuirea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic ale drumului expres, informează compania într-un comunicat de presă. Drumul este trecut pe lista de proiecte ce vor finanțate din fondurile UE în perioada 2017-2019.

Drumul va costa estimativ 43 de milioane de euro și va avea o lungime de 9 kilometri. Prezenta legătură rutieră dintre A3 și aeroport este dificilă. Pentru a ajunge la aerogară, cei care vin de pe A3 trebuie să intre pe Centura București iar apoi să întoarcă spre nord, pe DN1 spre Otopeni.

Digi24




NGC20, sa ne spui cand apare in SEAP. Urmaresti tot, da? :cheers:

iuli

Deci facem si DX si A0 in paralel cu DNCB? Sau viitorul DX va fi o parte a A0? :(
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

dr4qul4

Poate aleg alt traseu prin SF.  Unul comun cu A0 ar fi de preferat.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Ionut

#4
Pai OTP nu este de fapt conectat la A0... de-aia se vrea (si e bine ca se vrea) un DX intre A3 si OTP.
Ia, desenati voi: :)



Eu nu inteleg cum va arata nodul DX-OTP. Vor fi doua noduri? Unul in T1 si unul in T2 (extinderea OTP)?! As fi foarte fericit daca acest SF va da si variante atat pe zona de conectare la aeroport cat si ca treseu pana in A3.

ashbird

si cam cum ar putea sa arate acest drum ? un drum pana in DN1 sau doar pana in Aeroport?
Fie sa renasca numai cel ce har/Are de-a renaste, curatit prin jar,
Din cenusa-i proprie si din propriu-i scrum,/Astazi ca si maine, pururi sï acum!

dr4qul4

#6
Ar trebui sa plece din A3, uneva la nord de intersectia cu A0 (cam pe la nivelul satului Dimieni), apoi sa intersecteze A0 exact la nord de Dimieni, sa mearga pe langa CF si sa se termine in giratoriul prin care se iese din OTP spre Bucuresti (cel din interiorul aeroportului). De acolo ar iesi in DN1 sub pod, pe actualul drum.

Desi intersecteaza A0, este aproape paralel cu aceasta....



PS. traseul nu e definitiv!

LE. Ar fi interesant sa vedem si planurile pt T2 al OTP. Eventual, toate (CF, DX, A0, M6 si T2) puse in acelasi loc.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

iuli

Poate sunt eu mai ciudat, dar mi se pare cam waste of money. Nu mai bine incearca sa modifice/upgradeze DN1 la profil de autostrada pana la viitorul nod cu A0 si sa faca in acest proiect si portiunea de la acel nod pana in A3 a A0?

Exact ce ziceam si eu, va dubla si va fi aproape necirculata dupa ce sa va face intr-un final A0.

Sincer, eu as baga un proiect extins. A0 de la A1 pana in A3 plus acel upgrade la DN1 pana in aeroport. Ai impuscat 3 iepuri deodata, incepi in sfarsit A0, legi cele doua autostrazi, legi aeroportul la profil de autostrada.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

Ionut

Se merita sa legi direct OTP de A3 pentru ca asa il legi de estul tarii cum trebuie (A3->A7). DN1 este foarte plin pentru ca ai trafic de aeroport plus trafic metropolitan. Daca ai avea OTP legat de A3 ai atrage sigur traficul din estul orasului pe aceasta conexiune de est. Oricum o dai, nu este waste of money.

De fapt, eu vad principalul beneficiu al acestei conexiuni (OTP-A3) in perspectiva T2 la OTP... dar vad ca nu prea se gandesc baietii care conduc infrastructura romaneasca la asta. Poate din SF sa le vina proiectantilor ideea.

iuli

Sorry Ionut, dar nu ai inteles exact cum vroiam sa zic.



Eu ziceam sa se faca varianta rosie. Sau hai, fie si cu o varianta galbena. Astfel varianta rosie face parte din A0 deja si e punct de start.
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

TibiV

iuli,
eu am inteles din start ce ai vrut sa spui...

Dpdv strict economic/finaciar ai dreptate...

Dar sa nu uitam ca Bucurestiul este o capitala europeana. Sau macar capitala unui stat membru UE.
Si, cu toate ca pana acum fost scutiti de "deranj", nu stim daca la un moment dat "baietii veseli" cu bombe nu vor incepe sa se dea in spectaol si pe aici.

Si daca se va intampla asta, prefer sa inchid doar DX OPT-A3 decat sa inchid tot A0....

Desi nicaieri nu s-a vorbit despre asta, am un "feeling" ca asta este unul dintre argumnetele separarii clare a acestui DX de A0...
Poate gresesc, dar uitandu-ma la ce s-a intamplat in ultimii ani in Europa, eu prefer varianta asta - chiar daca este in mod clar mult mai scumpa decat solutia propusa de tine.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

E gandit separat doar din prisma unui blocaj pe A0. Astfel nu vei pierde avionul, pentru ca A0 are sanse bune sa se blocheze in zona aia in cazul unui accident.

Dar e prost gandit pentru ca nu ia in considerare si extinderea OTP.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 14, 2016, 08:52:19 PM
Dar e prost gandit pentru ca nu ia in considerare si extinderea OTP.

Ba se pare ca ia in considerare extinderea OTP, dar numai varianta cu extinderea la nord de pista 08L....
Varianta cu noul T2 intre piste, la capatul lor estic, in mod clar este "pe langa" actualul proiect DX.
(Daca au renuntat la varianta asta, OK, dar sa si anunte...)

Noi aici "discutam discutii", cel putin pana ce nu vom sti in mod clar cum se va dezvolta OTP si cand.
Desi daca T2 va incepe sa fie construit peste 20 de ani si dat in folosinta peste 25, nu mai are nici o importanta unde facem DX-ul... Atunci va fi o "relocare" pe care (sper ca) la vremea aia statul si-o va permite la fel de lejer ca pe o reasfltare de acum...

Adevarul este insa ca "autoritatile" implicate (toate) ar trebui sa furnizeze un "proiect la pachet" - dezvoltare OTP+DX+M6+CF - ca sa existe o "gandire unitara", iar noi sa putem judeca ce se intampla acolo...

Ori noi nu avem (aproape)sigur decat (culmea rasului!) proiectul M6 !...


Am mai folosit eu expresia asta, dar aici se potriveste perfect: dezvoltarea unui asemenea nod cu adevarat multimodal (OTP) fara sa ai toate proiectele in fata (aerian/rutier/CF/metrou) cu legaturile dintre ele, este chiar... "noaptea mintii"  >:(



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

medicul de garda

Eu tot vad un mare avantaj al proiectului, pe care nu stiu daca MT il considera ca atare sau doar va fi consecinta naturala a psihologiei soferului.

A3 va avea o intrare jalnica in Bucuresti, mai ales ca nici macar nu s-a demarat amarata de largire a strazii Fabrica de Glucoza, nu mai zic de pasaje supraterane si alte SFuri (pentru nivelul nostru). Si va fisi mai rau cand se va construi A7. Dar chiar si cu infrastructura rezolvata cat de cat, pentru mai mult de jumate de oras ar tb sa ocoleasca enorm, prin strazi cu trafic mult peste capacitate (zona de bussiness, deh). DN1 pentru majoritatea va ramane calea naturala de iesire din oras. Legatura dintre DN1 si A3 prin centura iar e nasoala, caci se ocoleste mult, nodurile sunt adesea blocate de trafic, se pierde mult timp. Asa ca DN1 pana la Ploiesti ramane inca atractiv, cu toata viteza redusa si riscul de deces.

Drumul expres propus, pe langa deservirea aeroportului, ofera o legatura naturala, facila intre aceste 2 artere. Observati directia, DN1 spre nord spre A3, spre deosebire de A0 care te duce inapoi spre sud. Si DN1 are 3 benzi fix pana la OTP, dupa care se ingusteaza. Sper doar ca se vor proiecta niste noduri adecvate pentru legatura asta si ca CNAIR realizeaza ca nu doar traficul cu destinatia OTP va folosi acest drum, caci altfel se vor alege cu un drum foarte blocat.  :o
Trust me, I'm an east-european doctor!

ddfab