News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Rusia: Yamal Railway va fi finantata de RZD si Gazprom

RZD si Gazprom vor semna un acord de finantare a constructiei liniei de cale ferata Yamal Railway. Acordul va fi semnat intre cele doua companii si Guvernul Districtului Yamal. Proiectul va lua forma unei concesiuni in valoare de 240 de miliarde de ruble (3,7 miliarde de euro). Cererea de finantare trebuie aprobata de guvernul federal. Yamal Railway este o linie de cale ferata de 700 de km care va lega liniile North si Sverdlovskaya. Volumul de marfa estimat pentru linia de cale ferata este de 20 de miliarde de tone pe an. Linia include un pod peste Raul Ob.

ClubFeroviar.ro

Ionut

China investeşte 503 milioane de dolari în sistemul de cale ferată

China intenţionează să cheltuie 503 miliarde de dolari pentru a extinde sistemul de cale ferată până în 2020 pentru a susţine creşterea şi a îmbunătăţi conectivitatea în ţară, potrivit Bloomberg. Reţeaua de cale ferată de mare viteză din China va acoperi peste 30.000 de kilometri în urma investiţiei anunţate, potrivit datelor prezentate de autorităţile din Beijing. Distanţa este de aproape 6,5 ori mai mare decât lungimea călătoriei între New York şi Los Angeles, urmând să acopere 80% din principalele oraşe din China. Planul vizează extinderea liniilor de cale ferată de mare viteză în ţară, pe o perioadă de cinci ani, un avantaj pentru furnizorii chinezi de parcuri de vagoane precum CRRC Corp şi companiile de construcţii de căi ferate precum China Railway Construction Corp. şi China Railway Group Ltd.

În 2016, China a apelat la o companie privată pentru prima oară pentru a opera un serviciu de căi ferate în interiorul unui oraş, ca parte a încercărilor preşedintelui Xi Jinping de a moderniza reţeaua de transport naţională în contextul încetinirii creşterii economice. De asemenea, China a adăugat 3.000 de kilometri sistemului urban de cale ferată, potrivit planului prezentat recent. La finalul anului 2015, China avea 121.000 de kilometri de linii de cale ferată, inclusiv 19.000 de kilometri de linii de mare viteză. Statele Unite aveau 228.218 kilometri de linii de cale ferată în 2014, potrivit ultimelor date publicate de Banca Mondială. Guvernul chinez a invitat investitorii privaţi să participe la finanţarea liniilor de cale ferată regională şi intercity, a spus Yang Yudong, reprezentantul Administraţiei Naţionale de Căi Ferate.

ZF

yetiman

Ionut, stiu ca ai copiat exact articolul din ZF.
Dar titlul e GRESIT.  :D

E vorba de 503 MILIARDE (nu milioane). Mai jos in text e corect.
Dar nu e prima data cand jurnalistii amesteca milioane cu miliarde. Pentru unii e acelasi lucru.  :lol:
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Nici n-am vazut titlul. E vorba de miliarde, normal. Scrie de fapt miliarde in articol, titlul e aiurit.
Probabil jurnalistii nu sunt obisnuiti cu astfel de cifre. :)

Ionut

Alstom furnizeaza mentenanta pentru locomotivele de marfa din Mexic



Alstom a primit un contract din partea Ferromax (Grupo Mexico) pentru frunizarea de servicii de intretinere preventiva, predictiva si corectiva pentru 219 de locomotive de marfa timp de cinci ani. Locomotivele vor fi intretinute in depourile Ferromex aflate in Terreon, Chihuahua si Guadalajara. Proiectul va crea 150 de locuri de munca directe.

Serviciile Alstom vor include aplicarea tehnologiilor CBM, precum si analize privind combustibilul si vibratiile. Datorita implementarii de monitorizare la distanta, suport active si solutii predictive si analitice, lucrarile de intretinere vor fi imbunatatite, iar costurile operationale vor fi reduse. ,,Suntem onorati ca Ferromex, pentru care asiguram servicii de intretinere pentru mai bine de jumatate din locomotivele sale, isi reinnoieste increderea in serviciile Alstom. Acest contract este o dovada a angajamentului Alstom de a sustine proiectele de mobilitate din Mexic pentru a crea o retea de transport mai eficient, mai fiabil si mai durabil", a declarat Rodelmar Ocampo, Director Executiv Alstom Mexic.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia investeste in patru proiecte feroviare

Guvernul rus intentioneaza sa elibereze o Ordonanta Guvernamentala pentru finantarea proiectelor RZD cu 31,58 miliarde de ruble (530,7 milioane de dolari). Patru proiecte vor beneficia de aceste fonduri: dezvoltarea infrastructurii Moscovei, linia feroviara de mare viteza Moscova-Kazan, constructia centurilor feroviare Ucraina si Krasnodar. Fondurile vor fi alocate din bugetul federal. O Ordonanta Guvernamentala va fi adoptata in viitorul feroviar.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia investeste 43 de miliarde de euro in coridorul de transport feroviar de marfa Europa-Asia



,,Datorita implementarii proiectelor de infrastructura in cadrul Uniunii Economice Eurasiatice (EAEU), Rusia detine 15% din cifra de afaceri totala a transportului de marfuri intre Europa si China", a anuntat Alexander Misharin, prim vicepresedintele Cailor Ferate Ruse. Guvernul rus planuieste sa investeasca 43 de miliarde de dolari in modernizarea infrastructurii feroviare pentru a beneficia de cresterea traficului de marfa intre China si Europa. ,,Rusia poate avea beneficii importante din transportul de marfa Europa-China, deoarece multe dintre transporturile feroviare ale Beijingului vor traversa teritoriul Uniunii Economice Eurasiatice (EAEU)", a declarat Alexander Misharin. ,,In cadrul EAEU, avem posibilitatea de a implementa proiecte de infrastructura majore in Rusia in valoare de 2,5 trilioane de ruble (43 de miliarde de dolari) in urmatorii 5 ani", a declarat Misharin.

Conform acestuia, investitiile vor fi folosite pentru reconstructia si modernizarea proiectelor de transport majore ale Rusiei, precum linia Baikal-Amur, Transiberianul si proiectele de legatura intre Marea Baltica si Marea Neagra. Misharin a prezentat si planurile Cailor Ferate Ruse de realizare a unui coridor feroviar de mare viteza care va conecta China, Rusia si Kazahstan cu un hub de transport din Berlin. Conform declaratiilor sale, Caile Ferate Ruse au semnat un memorandum de intelegere cu guvernul chinez si cu reprezentantii Cailor Ferate Chineze la 28 februarie care implica realizarea unui coridor de mare viteza de 10.000 de km. Sectiunea din China a coridorului, care masoara 4.000 de km, a fost deja construita. Prima etapa a sectiunii ruse, care include linia Moscova – Kazan, nu a fost construita inca.

ClubFeroviar.ro

cristi5

#22
Cu trenul prin Sillicon Valley... Gara Palo Alto (langa universitatea Stanford)



Vine Caltrain, push-pull


Jos sunt 2+2 scaune pe fiecare rand, 1 de fiecare parte sus. Seamana cu o inchisoare. Comfortul e indoielnic, ori sunt proaste sinele, ori suspensiile, ori amandoua. Tocmai s-au alocat fonduri federale pt reabilitare si electrificare!



Multi pasageri erau cu berea in mana. Si data trecuta cand am luat Caltrain am vazut pasageri consumand alcool, probabil sarbatoresc faptul ca pot calatori fara sa conduca...

Gara San Francisco 4th street




Si bonus, tramvaie din San Francisco, unul electric care merge pe teren plat (de ex de-a lungul tarmului)



Si celebrul tramvai cu cablu sub nivelul strazii, cablu in continua miscare, de care tramvaiul se prinde cand are nevoie (operatorul uriasei parghii se cheama "gripman"). Cablurile sunt propulsate de la o statie centrala.

Tramvaiul pe placa turnanta (operata manual! Pun tramvaiul pe ea si trag de capetele lui ca sa-l intoarca) de la intersectia Powell cu Market street. In dreapta: parghia mai mare e pt grip, cealalta e frana cred...


... si plin cu turisti, gata de plecare. Intre sine se vede fanta prin care se prinde de cablu.





Odata prins de cablu, acest tramvai poate urca cele mai abrupte strazi (nu au tinut cont de relief la trasarea caroiajului strazilor) de exemplu aici coborarea spre golful San Francisco pe o strada paralela cu cea pe care coboara tramvaiul. In fundal se vede Alcatraz


Un amanunt rutier interesant: amenzile pt parcare in panta fara ca rotile sa fie bracate spre bordura sunt usturatoare


cristi5

Austria vrea sa prelungeasca Transsiberianul pana la Viena

Constructia unui tronson de 400 de kilometri de cale ferata cu ecartament larg intre Kosice (oras in Slovacia in apropiere de frontiera cu Ucraina) si Viena ar permite conectarea fara intrerupere a Asiei si a Europei Centrale via Transsiberian, a subliniat ministrul austriac al Transporturilor, Jorg Leichtfried

http://m.hotnews.ro/stire/21959583

Ionut

Turcia va lansa, in 2018, licitatia pentru linia de mare viteza Istanbul – Edirne

,,La inceputul lui 2018 vom demara licitatiile pentru primele sectiuni, Halkali – Çerkezköy si Çerkezköy – Kapıkule (situat langa granita cu Bulgaria), din linia de mare viteza Istanbul – Edirne. Lucrarile se vor desfasura pe durata a trei ani de la atribuirea contractului, iar dupa aceasta perioada linia va fi supusa testelor timp de sase luni, pana la inaugurarea oficiala", a declarat Özcan Soyupak, presedintele Comisiei pentru Relatii Externe.

Sectiunea Çerkezköy – Kapıkule va fi construita cu sprijinul unor fonduri de la Uniunea Europeana, pentru sectiunea Halkalı – Ispartakule se vor aloca fonduri de la Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) iar pentru sectiunea Ispartakule – Çerkezköy fondurile vor fi asigurate de la bugetul de stat. Proiectul este estimat la 2,75 miliarde lire turcesti (670 milioane euro). Vor fi construite sase viaducte, 23 de poduri, doua tuneluri feroviare si sapte statii noi de cale ferata.

ClubFeroviar.ro

Ionut

O mie de miliarde! Fara numar! :lol:
Uite aici promisiuni la rusi.




RZD cauta surse de finantare pentru proiecte de peste 100 miliarde euro

Compania feroviara de stat din Rusia intentioneaza sa construiasca noi linii de cale ferata pana la sfarsitul lui 2025, inclusiv Linia Nordica Latitudinala (Northern Latitudinal Railway) si sa investeasca in dezvoltarea de material rulant, modernizarea infrastructurii si altor bunuri cu capital fix. Programul de Dezvoltare 2025 inlcude proiecte in valoare de 7,5 trilioane (108,6 miliarde euro) suma la care RZD va contribui cu 5,5 trilioane ruble (79,6 miliarde euro). ,,Cu toate acestea, RZD intentioneaza sa micsoreze cota investitiilor de stat si sa utilizeze surse alternative", explica Oleg Belozerov.

ClubFeroviar.ro

cristi5

Asa arata acum calea ferata din nordul Siberiei (latitudinala) facuta cu munca fortata a prizonierilor din al doilea razboi mondial + detinuti politici


Neufunk

La rusi, caile ferate sunt baza si mult mai imporante decat in Europa de Vest. Cifra respectiva nu ma mira deloc, mai ales pe termen lung (30 de ani).

Ionut

Kazahstan si Uzbekistan cumpara sine de cale ferata in valoare de 320 milioane dolari

Compania de Cai Ferate din Kazahstan (KTZ) si Caile Ferate din Uzbekistan (UTY) au semnat un acord de cooperare strategic pentru a achizitiona, impreuna, 5.000 tone de sine de cale ferata, pana la sfarsitul lui 2017.

Sinele de cale ferata vor fi achizitionate de la compania ARBZ (Aktobe Rail and Section Works), localizata in Kazahstan si specializata pe acest segment de industrie feroviara. In plus, acordul semnat de cele doua companii de cale ferata din Asia Centrala prevede derularea unui contract pe termen lung, atribuit aceleiasi companii din Kazahstan. Potrivit acordului, pana in 2020, vor fi achizitionate inca 13,500 tone de sine de cale ferata destinate transportului feroviar de mare viteza. Atat Kazahstan cat si Uzbekistan dispun de retea de cai ferate de mare viteza.

Valoarea totala a celor doua contracte se ridica la 320 milioane de dolari.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Baietii astia de la ClubFeroviar nu le au deloc cu artimetica si cu ordinele de marime...

Din cifrele lor (5000 tone sina / 320 milioane dolari) iese la 64.000 dolari pe tona de otel.
La calculul $/tona otel, un BMW este mai ieftin.... (Pretul asta este pe tona merge de la Maserati in sus)

Si nu cred ca vor pune doua siruri lungi de BMW-uri pe post de cale ferata... :D

Ca sa nu mai vorbim ca 5000 de tone de sina CF ajung doar pentru inlocuirea sinelor pe o sectiune relativ modesta de cale ferata...


Mama proștilor este mereu gravidă... :)