News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Discutam aici despre infrastructura feroviara in lume (in afara de Europa). Rusia si Turcia intra aici, nu in Europa.

Ionut

Rusia si China vor construi un nou centru de logistica international

Presedintele Cailor Ferate Ruse, Oleg Belozerov, si CEO-ul China Yingkou Port Group, Lee Hechzhun, au semnat un acord de cooperare in materie de logistica. Conform acordului, partile vor contribui la implementarea activa a proiectului pentru a crea un terminal si centru de logistica international (TLC) care sa aiba la baza TLC Bely Rast LLC.



Conform partilor, acordul este un pas inainte catre crearea unui coridor de transport si logictica international eficient, cresterea volumelor de marfa intre China si Rusia si restul Europei, cresterea productivitatii si o mai mare eficienta in cadrul companiilor implicate in proiecte internationale de transport si logistica, dar si e-commerce transfrontalier pentru a crea oportunitati de afaceri noi si pentru dezvoltarea si exploatarea comuna a potentialului pietelor din Europa si Asia.

Proiectul privind dezvoltarea infrastructurii feroviare a statiei Bely Rast si a terminalului si centrului de logistica este implementat conform ,,Strategiei privind Dezvoltarea Transportului Feroviar in Federatia Rusa pana in 2030". Scopul acestui proiect este crearea unei retele de terminale si centre de logistica si indeplinirea nevoilor de transport, dar si livrarea de servicii de logistica si servicii asociate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Uite cum fac australienii conexiune oras-aeroport...




Australia: Lucrarile pentru linia Forrestfield-Aeroport au fost lansate

Autoritatile din Australia de Vest au inaugurat lucrarile pentru legatura Forrestfield-Aeroport din Perth in valoare de 1,96 de miliarde de dolari, pe santierul viitoarei Statii Forrestfield. ,,Legatura Forrestfield-Aeroport (FAL) va oferi o legatura de transport publica de 20 de minute intre Perth si suburbiile din est si va sustine dezvoltarea estimata a sectorului rezidential si de business de-a lungul rutei feroviare", a declarat Premierul Colin Barnett. Proiectul FAL consta intr-o legatura feroviara de 8,5 km de la Midland Line la est de Statia Bayswater, in mare parte subterana pana la Dundas Road in Forrestfield. Linia va include trei noi statii de trenuri, inclusiv doua subterane la Belmont (langa Brearley Avenue) si Aeroportul Central (Perth Airport T1/T2) si o alta la suprafata in Forrestfield. ,,Constructia liniei feroviare este un alt pas important pentru imbunatatirea transportului public in suburbiile estice ale orasului Perth si pentru reducerea congestiei in zona metropolitana", a declarat Ministrul Transporturilor, Bill Marmion.

Doua masini de sapat tuneluri vor ajunge din Germania la mijlocul lui 2017 atunci cand este estimata inceperea lucrarilor de excavatie. Ministrul Federal pentru Infrastructura Urbana, Paul Fletcher a declarat ca FAL va spori beneficiile economice ale aeroportului prin imbunatatirea accesului la CBD pentru vizitatorii orasului Perth. FAL este cofinantata de Guvernul de Stat (cu 1,47 miliarde de dolari) si guvernele australiene (490 de milioane de dolari; 8 km din cei 8,5 km ai liniei feroviare FAL vor fi subterani).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Din nou... la ce nivel joaca altii. O:-)




Coreea de Sud se pregateste pentru licitatia privind linia de mare viteza Malaezia-Singapore

Coreea de Sud a luat masuri pentru a se pozitiona mai bine in cadrul licitatiei pentru castigarea unui rol de conducere in licitatia internationala care va avea loc anul viitor pentru proiectul feroviar de mare viteza Malaezia-Singapore. Pentru a licita cu succes, Ministerul Teritoriului, Infrastructurii si Transportului a reorganizat recent un consortiu public-privatpetru a consolida caracteristicile tehnologice si pentru a-si spori sansele in competitia cu Japonia si China. Conform acestui program, doua organizatii de stat – Korea Rail Network Authority (KRNA) si Korea Railroad Corp. (KORAIL) – se alatura companiilor mari coreene, precum Hyundai Rotem, pentru locomotive, si KT pentru telecomunicatii pentru constructia retelei. Pentru hardware, Hyundai Engineering & Construction formeaza aliante cu alti constructori coreeni majori pentru a construi retele alaturi de companii locale din Malaezia si Singapore.



Oferta internationala pentru proiectul de constructie programat sa fie incheiat pana in 2026 este programta pentru a doua jumatate a lui 2017.

ClubFeroviar.ro




China aproba cinci linii noi

Comisia Nationala de Dezvoltare si Reforma din China (NDRC) a aprobat cinci proiecte feroviare cu o investitie totala de 200 de miliarde de yuani (29,1 miliarde de dolari). Una dintre linii, Ganshen, va necesita o investitie de 9 miliarde de dolari si va conecta orasul Ganzhou si orasul Shenzhen de provincia Guangdong. Proiectul implica constructia a 432 de km si 14 statii si va fi finalizat in 2020.

Linia feroviara Beijing-Tangshan va avea o lungime de 148,7 km care va fi construita in urma unei investitii de 6,5 miliarde de dolari. Linia face parte din reteaua de tranzit feroviar intercity Beijing-Tianjin-Hebei. Alte trei proiecte NDRC aprobate sunt estimate la 12,4 miliarde de dolari si implica linia Zhangjiajie-Jishou-Huaihua (5,5 miliarde de dolari), linia Mudanjiang-Jiamusi (5,6 miliarde de dolari) si o noua linie feroviara de marfa, Shenmu North (Hongliulin) – Fengjiachun (1,3 miliarde de dolari).



ClubFeroviar.ro

TibiV

QuoteProiectul implica constructia a 432 de km si 14 statii si va fi finalizat in 2020.

Nu stiu de ce, dar pe chinezi ii cred... ;)

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Turkmenistan inaugureaza o sectiune din Coridorul TAT

Aproximativ 30% din cota transportului feroviar din Turkmenistan este reprezentata de transportul de marfa, ale carui avantaje includ posibilitatea de a livra cantitati considerabile de marfuri pe distante lungi, capacitatea materialului rulant de a transporta incarcaturi mari si consumul scazut de carburant per vagon raportat la cota venitului obtinut. Prin urmare, statul turcmen are in derulare o serie de proiecte privind construirea infrastructurii feroviare. Un exemplu in acest sens ar fi coridorul Kazahstan – Turkmenistan – Iran, cu o lungime de 697,5 km doar pe teritoriul statului Turkmenistan si dat in folosinta in 2014, coridor care face legatura intre statele Uniunii Europene, Rusia, Kazahstan si statele Golfului Persic. Se estimeaza ca in jurul anului 2019, volumul marfurilor transportate pe acest coridor va ajunge la 10-12 milioane tone anual.



In prezent, se desfasoara lucrari la coridorul Turkmenistan – Afganistan – Tadjikistan (TAT). Sectiunea de pe teritoriul turcmen Atamyrat-Imamnazar-Akina (Afganistan) a fost finalizata, urmand a fi data in folosinta in noiembrie 2016. Pe langa toate acestea, conform Programului National de Dezvoltare a Transportului Feroviar au mai fost construite sectiunile Tejan-Sarakhs-Mashhad (300 kilometri), Turkmenabat-Atamyrat (215 kilometri), Ashgabat-Karakum-Dashoguz (530 kilometri) si peste 40 de poduri dintre care doua peste raul Amu Darya, cel mai mare rau din Asia Centrala.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD si FS infiinteaza grup de lucru pentru un proiect de mare viteza

Compania feroviara rusa RZD si grupul feroviar intalian Ferrovie dello Stato (FS) au infiintat un grup de lucru pentru a dezvolta impreuna proiectul feroviar de mare viteza Moscova-Kazan. Decizia a fost luata in cadrul intalnirii sustinute de Prim Vicepresedintele RZD Alexander Misharin si Giovanni Rocca, Vicepresedinte Promovare Activitatii Internationale Ferrovie dello Stato. Grupul de lucru va analiza livrarea si localizarea materialului rulant si echipamentului pentru linia feroviara de mare viteza Moscova-Kazan, detaliile legale si de amplasare ale proiectului, precum si alte proiecte de infrastuctura feroviara.

ClubFeroviar.ro




RZD si VR Group semneaza acord pentru transportul de marfuri in vagoane private

In cadrul intalnirii anuale cu privire la legatura feroviara directa ruso-finlandeza care a avut loc in Helsinki, RZD si VR au semnat un acord privind transportul de marfuri in vagoane private din Finlanda si Rusia folosind tehnologia fara imprimare pe hartie si documente de transport electronic. Prin urmare, baza de reglementare necesara pentru transportul de marfa cu documente de transport electronice intre cele doua tari a fost acum finalizata. Intre ianuarie-octombrie 2016, 12,1 milioane de tone de marfuri au fost transportate intre granite intre Finlanda si Rusia, cu 17% mai mult decat in timpul aceleiasi perioade din 2015. In aceeasi perioada, volumul transporturilor containerizate a crescut la 27.900 de TEU, o crestere de 29% comparativ cu aceeasi perioada din 2015.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Turcia cumpara inca 10 trenuri de mare viteza

Banca Islamică pentru Dezvoltare (IDB) va acorda Turciei un împrumut în valoare de 312 milioane euro (334 USD) pentru achiziționarea a zece trenuri de mare viteză ce vor fi puse în circulație pe ruta Ankara – Istanbul, inaugurată în 2014. Anterior, IDB a oferit sprijin financiar și pentru proiectul liniei de mare viteză Ankara – Konya, inaugurată în 2011. Achiziția suplimentară a noilor trenuri de mare viteză este parte a unui proiect de modernizare potrivit căruia se urmărește reducerea duratei de călătorie, de la șapte  la trei ore și jumătate. Trenurile vor circula cu viteze de 300 km/h.



"Acest proiect își propune să transfere, din traficul rutier către cel feroviar, o parte semnificativă a volumului de pasageri înregistrat pe ruta Ankara – Istanbul. Astfel, va putea fi satisfăcută cererea de transport, aflată în prezent la o cifră de 5,6 milioane pasageri anual și estimată la 13,9 milioane pasageri anual, în 2025", informează IDB. Banca va oferi Turciei sprijin financiar și în alte proiecte ce au ca obiectiv dezvoltarea de rețele feroviare de mare viteză către alte orașe mari din Turcia, sporind astfel cota industriei feroviare pentru material rulant destinat transportului de pasageri.

ClubFeroviar.ro




Turcia propune un nou proiect feroviar de 800 milioane euro

Statul turc a avansat un proiect pentru o linie de cale ferată din Ankara către Cappadocia, provincie în Anatolia Centrală. Proiectul a fost atribuit unui consorțiu format din companii turcești, japoneze și spaniole și prevede construirea unei conexiuni feroviare pe axa Ankara-Kırıkkale- Kırşehir-Nevsehir și Kayseri, după modelul ,,build – operate – transfer" (BOT).



Costurile pentru acest proiect, denumit Cappdocia Train, se ridică la 800 milioane USD. Totodată, el va facilita conexiunea pe ramura nord – sud precum și către orașul-port Samsun. Prin urmare, noua linie va asigura conexiunea de la Marea Neagră către Ankara și Delice, Kirsehir, Hacıbektaş, Nevsehir și Nigde către Kayseri și apoi către Adana Aksaray. Autoritățile spun că va fi pentru prima dată când ramura nord – sud va beneficia de conexiune feroviară. Lungimea liniei, de la Delice către Kayseri, va fi de 232 kilometri.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia de mare viteza Mecca-Medina va fi inaugurata in martie 2018

Linia de mare viteza dintre Mecca si Medina va fi inaugurata in sfarsit in martie 2018, a anuntat consortiul care se ocupa cu constructia liniei. Companiile principale ale consortiului sunt Renfe, Talgo si Adif. Inaugurarea liniei de cale ferata a fost programata initial pentru sfarsitul acestui an, insa data finalizarii a fost amanata pentru sfarsitul lui 2017. Acum, conform declaratiilor purtatorului de cuvant al consortiului Al-Shoula, ,,serviciile complete vor incepe in martie 2018". Linia va fi partial operabila cateva luni mai devreme in decembrie.

Contractul, in valoare de 6,7 miliarde de euro, a fost acordat in 2011. Proiectul implica constructia a 444 de km de linie intre Mecca si Medina, 35 de trenuri si intretinerea liniei timp de 12 ani. Conform purtatorului de cuvant, autoritatile saudite au cazut de acord sa plateasca o suma suplimentara de 600 de milioane de riali (150 de milioane de euro) pentru a compensa costurile suplimentare ale proiectului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD ar putea inaugura linia Moscova – Kazan pana in 2022



"Căile Ferate Ruse (RZD) speră să pună în circulație linia de mare viteză Moscova – Kazan până în 2022", potrivit declarațiilor președintelui companiei, Oleg Belozerov. "Discuțiile cu partenerii noștri din China și Europa în vederea realizării acestui proiect sunt extrem de avansate și credem că până în 2022 vom trece de orașul Vladimir, poate chiar până la Kazan", a adăugat Belozerov. Proiectarea liniei se află în ultima etapă iar planul ce prevede extinderea până la Vladimir va fi revizuit de către GlavGosExpertiza, o agenție federală de analiză. Costul total al proiectul este estimat la peste 14,6 miliarde USD. Este posibil ca, pe viitor, tronsonul Moscova – Kazan să facă parte dintr-o linie de mare viteză extinsă Moscova – Beijing, denumită "Drumul de Mătase" și care va face legătura între China, Europa și Orientul Mijlociu.

Pentru proiectul liniei Moscova – Kazan, China este pregătită să acorde un împrumut de 5,86 miliarde USD, pe cinci ani, precum și 1,46 de euro, aceasta din urmă reprezentând contribuția acționarilor pentru compania nou creată. Proiectul va fi finanțat și de către un consorțiu german (compus din Siemens, Deutsche Bahn și Deutsche Bank), care a oferit suma de 2,7 miliarde de euro. Linia de mare viteză Moscova – Kazan va avea lungimea de 770 km și va permite trenurilor să circule cu viteze de 400 km/h. Timpul de parcurs între cele două orașe se va reduce considerabil, d ela 14 în prezent, la 3 ore și 30 minute.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Prima sectiune a coridorului feroviar TAT a fost data in exploatare

Prima sectiune a coridorului Turkmenistan-Afganistan-Tajikistan (TAT) – [Atamyrat-Imamnazar-Akina (Afganistan)] a fost data in exploatare pe 28 noiembrie. In prima parte a proiectului, o linie feroviara de 85 de km a fost construita in Turkmenistan. Presedintele turkmen Gurbanguly Berdimuhamedov a declarat ca noua linie feroviara va contribui la dezvoltarea cooperarii economice dintre tarile vecine si va facilita furnizarea de marfuri catre Azerbaijan, China, India, tarile europene si alte regiuni. De asemenea, noi poduri feroviare si rutiere vor fi inaugurate de-a lungul Raului Amu Darya in urmatoarele zile.

Liniile feroviare Tejan-Sarakhs-Mashhad (300 km), Turkmenabat-Atamyrat (215 km), Ashgabat-Karakum-Dashoguz (530 km), peste 40 de poduri feroviare noi, inclusiv doua poduri peste raul Amu Darya, cel mai mare in Asia Centrala, au fost, de asemenea, construite in cadrul implementarii programului de dezvoltare a transportului feroviar.



ClubFeroviar.ro




Iran inaugureaza linia Qazvin-Rasht in 2017

Un oficial al guvernului iranian a anuntat ca linia Qazvin-Rasht din nordul Iranului va intra in serviciu comercial pana in august 2017. Purtatorul de cuvant al guvernului din Tehran si seful Organizatiei de Management si Planificare din Iran, Mohammad Baqer Nobakht, a declarat ca linia de cale ferata de 164 de km va fi inaugurata inainte de terminarea primului termen al mandatului Presedintelui Hassan Rouhani, a declarat agentia de stiri IRNA. Sectiunea de cale ferata in constructie este parte a coridorului de transport nord-sud care leaga nordul Europei de Asia de Sud-Est prin Iran si Azerbaidjan. Proiectul este foarte important datorita beneficiilor aduse dezvoltarii economiilor celor doua tari implicate, dar si altor tari aflate de-a lungul rutei feroviare, si intregii regiuni.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Linia de mare viteza Gebze-Halkalı va fi inaugurata in 2018



Directorul General al Companiei de Cale Ferată din Turcia (TCDD), Isa Apaydın, a anunțat că lucrările decurg normal și o anumită capacitate de viteză a fost atinsă pe linia Gebze-Halkalı. Prin urmare, linia de mare viteză Gebze-Halkalı va fi dată în folosință în 2018. Linia va asigura o conexiune feroviară complementară cu linia Marmaray. Orașul Gebze este situat în partea asiatică a Turciei iar Halkalı este situat în partea europeană, astfel va fi facilitată o nouă conexiune între cele două continente. Lungimea acestei linii este de 152 kilometri. Achiziționarea de material rulant pentru această linie, pentru traficul suburban de pasageri, este de asemenea parte a proiectului.

Linia de mare viteză Gebze-Halkalı va facilita tranzitul tuturor trenurilor de mare viteză de pe teritoriul Turciei către partea europeană traversând cel de-al treilea pod de peste Bosfor (Podul Yavuz Sultan Selim). Linia va fi tranzitată și de trenuri convenționale de pasageri, deoarece se estimează că ea va fi utilizată și pentru legături feroviare interurbane precum și pentru conexiuni feroviare cu cele două aeroporturi din Istanbul. Compania de Căi Ferate din Turcia nu a decis încă dacă și trenurile de marfă vor utiliza această linie.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia si Iran semneaza contract feroviar de 1,2 miliarde de euro

La 13 decembrie, RZD International si compania feroviara a Republicii Islamice Iran au semnat un acord aditional al contractului privind proiectarea, furnizarea de materiale si echipamente si constructia proiectului de electrificare a liniei Garmsar – Inche Bouroun. Valoarea contractului este de 1,2 miliarde de euro. Proiectul va fi finantat prin creditul de stat acordat de guvernele celor doua tari. Acordul a fost de asemenea semnat in timpul sesiunii.

Proiectul implica electrificare liniei de cale ferata Garmsar – Inche Bouroun cu o lungime totala de 495 km, inclusiv 203 km in zona montana. Linia include si 31 de statii si 94 de tuneluri. Contractorul va construi 7 substatii de tractiune, 8 posturi de sectiune, 6 service-uri OHL, statii de reparatii si intretinere si o cladire de birouri pentru departamentul de electrificare a liniei feroviare. Contractul include si furnizarea de locomotive noi si aparate de cale, precum si instruirea specialistilor feroviari iranieni in universitatile feroviare din Rusia. Conform estimarilor, contractul va fi finalizat in 3 ani. In ianuarie 2014, conducerea companiei feroviare iraniene a propus Cailor Ferate Ruse sa ia in calcul posibilitatea de a participa la mai multe proiecte de infrastructura in tara. Printre prioritatile partii iraniene, se numara un proiect de electrificare a liniei feroviare Garmsar – Inche Bouroun.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Consortiul chinez liciteaza pentru proiectul feroviar de mare viteza Singapore-Malaezia

Consortiul chinez condus de China Railway Signal and Communication va licita pentru constructia proiectului feroviar de mare viteza Singapore-Malaezia. Compania a format un consortiu cu CRRC, exportatorul de vehicule si echipamente feroviare din China, precum si alte companii de infrastructura feroviara, pentru a participa la licitatie. ,,Chiar daca va fi greu sa concuram cu companii japoneze, avem avantajul de a oferi produse si servicii de calitate, experienta operationala matura, pret pe pachet si posibilitatea de finantare", a declarat vicepresedintele CRSC Fu Jianguo. Linia feroviara de mare viteza de 350 de km Singapore-Malaezia va reduce timpul de calatorie intre Kuala Lumpur si Singapore la o ora si jumatate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD finalizeaza proiectul sectiunii HSR Moscova – Nizhny Novgorod



Proiectul sectiunii feroviare Moscova – Nizhny Novgorod, parte a liniei de mare viteza, a fost finalizat, a declarat Aleksander Misharin, Prim Vicepresedintele Cailor Ferate Ruse. Proiectul a fost realizat de RZD, impreuna cu High Speed Lines, un consortiu ruso-chinez si consultanti tehnici francezi. ,,Linia de mare viteza este un proiect inovator care utilizeaza cele mai noi tehnologii si solutii care nu au fost aplicate anterior in Rusia. Aceste solutii includ mai ales suprastructura liniilor nebalastate pentru viteze de pana la 400 kph. Inca mai trebuie sa construim in jur de 1.500 de km de linii nebalastate. Reteaua de contact de KS-400 a fost dezvoltata special pentru linie", a declarat Misharin.

Acesta a scos in evidenta faptul ca una dintre cele mai importante sarcini ar fi stabilirea productiei unei linii de material rulant de mare viteza in Rusia si a declarat ca trenul cu 12 vagoane va avea viteze de operare de pana la 360 kph. Conform Prim Vicepresedintelui Cailor Ferate Ruse, principalele sarcini ale anului 2017 vor fi sa lanseze proiectul si sa inceapa lucrarile de constructie la linia de mare viteza Moscova-Kazan.

ClubFeroviar.ro