News:

.

Main Menu

Caile ferate in lume

Started by Ionut, November 10, 2016, 07:36:24 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Linia de mare viteza Ankara-Izmir, finalizata in 2019



,,Lucrarile la linia de mare viteza care leaga capitala Ankara de Izmir vor fi finalizate catre sfarsitul lui 2019", a anuntat ministrul turc al Dezvoltarii, Lütfi Elvan. Izmir este un oras important al Turciei, situat in vestul Anatoliei, pe coasta Marii Egee. ,,Cred ca orasul Izmir va avea un potetial turistic si economic foarte puternic, in special datorita dezvoltarii infrastructurii de transport", a adaugat ministrul Elvan.

Linia de mare viteza Ankara-Izmir va avea lungimea de 624 kilometri, iar trenurile vor rula cu viteza de 250 km/h. Proiectul are o valoare totala de 4,5 miliarde lire turcesti (1,2 miliarde dolari). Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) estimeaza ca va transporta anual, pe aceasta ruta, un numar de 6 milioane pasageri.

In plus, Ministerul turc al Dezvoltarii intentioneaza sa construiasca un port in Çandarlı, oras situat in provincia Izmir. Autoritatile turce estimeaza ca acesta ar deveni al zecelea cel mai mare port din lume, ca intindere.

ClubFeroviar.ro

TibiV

Tot cu cifrele am eu probleme...

Quote from: Ionut on October 19, 2017, 07:38:49 AM
Linia de mare viteza Ankara-Izmir va avea lungimea de 624 kilometri, iar trenurile vor rula cu viteza de 250 km/h. Proiectul are o valoare totala de 4,5 miliarde lire turcesti (1,2 miliarde dolari).

Mai putin de 2 milioane USD / kilometru ?!?!.....  :o
Mie imi cam da "cu virgula"....

Poate doar daca 524 de km de linie sunt deja construiti, si doar o mai lungesc acum cu 100 km...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#32
Malmbanan, linia care transporta minereu de fier (30 tone pe osie) de la Kiruna spre Atlantic (Narvik, transporta somon de ferma pe drumul inapoi...) si spre Marea Baltica (Boden) va fi dublata intre Kiruna si granita cu Norvegia (Riksgränsen), cu fonduri EU. Intreaga portiune se afla la nord de cercul polar. Intentia e dublare pana la portul Narvik, va fi foarte interesant pentru ca acolo linia e pe coasta abrupta a unui fiord, se vede din tren 500 de metri drept in jos.

Cateva poze cu statiile Malmbanan
http://www.4rail.net/reference_sweden_malmbanan_stations.php

Orasul Kiruna tocmai a fost mutat pentru ca era deasupra minei si terenul era instabil...

Din pacate in suedeza dar imaginile sunt pitoresti si linia spectaculoasa.

https://www.youtube.com/watch?v=DwlX8w9-XtM

TibiV

Quote from: cristi5 on November 02, 2017, 12:17:22 PM
Intreaga portiune se afla la nord de cercul polar.
Mamaaaaaa...
Pai acolo este deja noapte non-stop.
Le mai rasare soarele in martie...
Cum or lucra astia la santiere ? 24/24 intre echinoctii ?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Linia de mare viteza Ankara-Sivas, conectata la coridorul BTK

Linia de mare viteza dintre Ankara si Sivas va fi finalizata catre sfarsitul lui 2018 sau, cel tarziu, la inceputul lui 2019. Ministrul turc al Transporturilor, Ahmet Arslan, sustine ca inainte de finalizarea lucrarilor, linia va fi integrata in coridorul international Baku-Tbilisi-Kars. ,,In prezent, o calatorie cu trenul intre capitala Ankara si orasul Sivas dureaza intre sapte si opt ore. La momentul actual defasuram lucrari de electrificare a liniei si de instalare a sistemelor de semnalizare", precizeaza ministrul Arslan.

Dupa finalizarea lucrarilor, distanta de 603 kilometri dintre cele doua orase va fi parcursa in doua ore, la o viteza de 250 km/h. In cele din urma, linia de mare viteza Ankara-Sivas va fi conectata la coridorul Baku-Tbilisi-Kars, recent inaugurat. Acesta este considerat o parte importanta a Coridorului de Mijloc din cadrul initiativei chineze One Belt, One Road. In prezent, Turcia beneficiaza de o retea de linii de mare viteza in lungime de 1.213 kilometri, in timp ce continua si lucrarile de extindere a retelei catre Ankara, Kırıkkale, Yozgat si Sivas.

ClubFeroviar.ro

TibiV

http://stiri.tvr.ro/accident-feroviar-in-sua--un-tren-care-circula-pe-o---ina-suspendata--a-deraiat---i-a-cazut-pe-o-autostrada_825962.html#view

Quote
Un tren a deraiat în Statele Unite și a căzut de pe un pod pe o autostradă intens circulată. Traficul în zonă este complet blocat, iar șoferii sunt avertizați să evite zona

Trenul circula pe o șină suspendata, a deraiat și mai multe vagoane au căzut pe autostrada de dedesubt. Au fost strivite mai multe mașini.

Potrivit presei americane, serviciile de urgență se tem că ar putea fi un număr mare de victime.
Compania feroviară Amtrak a confirmat că e vorba despre una dintre garniturile sale, dar nu a dat alte detalii, deocamdată.
Circulația e complet închisă. Accidentul a avut loc la o ora de vârf, când traficul e în toi.
Trenul plecase din Portland și urma să ajungă în capitala statului Washington, Seattle.
Erau 75 de pasageri și trenul avea o viteză de 130 de km pe oră.
Accidentul s-a petrecut în comitatul Pierce, din statul Washington.

"Sina suspendata" nu este de la mine, este "TVR 100%"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

75 de pasageri între Portland și Seattle?! Serios? Doar 75? Atâția încap într-un autobuz. Ce tren e ala cu 75 de pasageri?

Vice33

https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Washington_train_derailment

DIn ce inteleg, era tren inaugural pe acea rută...ceva s-a intasmplat la acel pod peste autostrada I-5, pana acum 3 morti. Si noi ne plangem ca trenurile noastre merg incet. "Mai bine incet decât să mori la 130 de km/h", ar spune badea Ion de la Săliște.

Asta nu inseamna să descurajăm calatoria cu trenul pe rute care pot duce la 160 de km/h, ci să milităm pentru siguranța feroviară.

Vom afla ce s-a intamplat după ce se termină investigația lor...

TibiV

QuoteIt was the inaugural run on the Point Defiance Bypass, a new high-speed passenger rail route built south of Tacoma, Washington. Seven train cars derailed, and at least two fell from a railroad bridge over Interstate 5.

Probabil tocmai pentru ca era cursa inaugurala au fost doar 75 de pasageri in 7 vagoane...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Rusia va investi 130 miliarde de dolari in dezvoltarea infrastructurii feroviare

Pana in 2025, Rusia va aloca investitii in valoare de 130,7 miliarde de dolari (7,7 trilioane de ruble), a anuntat Oleg Belozerov, presedintele companiei de cale ferata RZD.

"In urmatorii ani, conexiunea feroviara va fi realizata in regiunile care nu beneficiaza de acest sistem de transport, acest lucru fiind considerat extrem de important pentru Compania de Cale Ferata din Rusia. In prima instanta, aceasta masura se aplica proiectului de constructie a Northern Latitudinal Railway, unul din cele mai mari proiecte are Rusiei in regiunea Arctica. In plus, o legatura feroviara catre insula Sahalin va fi o conexiune logica privind modernizarea continua a sistemului feroviar din regiunea Estului Indepartat," a declarat Belozerov.

Aceste proiecte ar urma sa fie finantate din resursele RZD si prin credite.

Un alt proiect prioritar, mentionat de presedintele companiei de cale ferata din Rusia, vizeaza realizarea liniei de mare viteza pentru traficul de marfa si pasageri in Eurasia, deoarece RZD isi va directiona finantarea si catre proiectele de dezvoltare a retelei de mare viteza. Conform companiei, dezvoltarea transportului de mare viteza va atrage 25 de milioane de pasageri, pana in 2025.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Rusia inaugureaza ruta feroviara ocolitoare cu Ucraina

Caile Ferate Ruse au lansat serviciile de calatori pe distante lungi de-a lungul noii linii de cale ferata Zhuravka-Millerovo care va fi operata zilnic de peste 120 de trenuri de calatori si 30 de trenuri de marfa.

Linia principala Zhuravka – Millerovo are o lungime de 137 de km si este o sectiune de cale ferata care leaga Rusia Centrala de coasta Marii Negre. Este proiectata sa permita o viteza a trenurilor de calatori de pana la 140 km/h si de pana la 90 km/h in cazul trenurilor de marfa.
In cadrul proiectului, 7 gari noi au fost construite in regiunile Rostov si Voronezh (Zaitsevka, Sergeevka, Soborovka, Kuteinikovo, Vinogradovka, Kolodezi si Bochenkovo).

Testarea trenurilor pe noua linie a inceput in august 2017, iar serviciile de marfa au inceput la 14 septembrie 2017. Primele trenuri de marfa, care au fost deviate temporar pe o portiune de cale ferata, au transportat cereale, minereuri de fier si materiale de constructii. Aceste teste au facut posibila verificarea infrastructurii feroviare si a operarii sistemelor de control al traficului, dar si instruirea personalului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Constructia primei sectiuni din linia de mare viteza Moscova-Kazan ar putea incepe in 2018

Caile Ferate Ruse (RZD) au anuntat ca sunt pregatite sa demareze, in prima jumatate a anului 2018, lucrarile de constructie pentru prima sectiune din linia de mare viteza Moscova-Kazan. Aceasta prima sectiune este cuprinsa intre capitala Moscova si orasul Vladimir, iar distanta parcursa este de 180 kilometri.

,,Am elaborat modelul financiar pentru administrarea santierului de lucrari. Acesta a fost trimis catre Ministerul Transporturilor si apoi catre Ministerul Finantelor si Ministerul Dezvoltarii Economice, acestea sunt cele trei ministere care trebuie sa isi dea acordul pentru acest proiect. Modelul financiar, odata aprobat de catre cele ministere va fi trimis, de catre acestea, pentru aprobare finala, Vice-Premierului Rusiei, Arkady Dvorkovich. Astfel, estimam ca am putea demara lucrarile de constructie pentru prima sectiune in prima jumatate a anului 2018", a precizat Prim-Vice-presedintele Cailor Ferate Ruse, Alexander Misharin.

Potrivit planurilor preliminare realizate de catre RZD, finalizarea sectiunii Moscova-Vladimir ar putea avea loc in 2023 in timp ce intreaga linie de mare viteza Moscova-Kazan ar putea fi finalizata in 2025.

Costul estimat pentru linia Moscova-Kazan, in lungime de 772 kilometri, se ridica la 1,3 trilioane ruble (22,4 miliarde de dolari), iar Rusia intentioneaza astfel sa modernizeze conectivitatea de-a lungul vastului sau teritoriu.  Un numar de 14 statii de cale ferata vor fi construite de-a lungul liniei.

In ceea ce priveste materialul rulant, Misharin a declarat ca acesta va fi construit in Rusia, iar companiile Sinara, Siemens si CRRC lucreaza la proiectul trenului si ar trebui sa lanseze constructia vehiculelor in cadrul unitatilor de productie ale companiei Sinara. Reamintim ca la inceputul lui 2016, Guvernul rus a aprobat programul licitatiei de furnizare a materialului rulant pentru linia de mare viteza Moscova-Kazan. Conform programului, productia de material rulant va fi lansata in decembrie 2019.

ClubFeroviar.ro

Ionut

DB si RZD, dispuse sa dezvolte LMV Berlin-Moscova-Beijing

Deutsche Bahn si Caile Ferate Ruse (RZD) vor discuta in viitorul apropiat despre alegerea unei forme de cooperare in ceea ce priveste implementarea proiectului de construire a liniei de mare viteza pe ruta Berlin-Moscova-Beijing. ,,Deutsche Bahn a evaluat pozitiv implementarea Proiectului Eurasia. Suntem pregatiti sa sustinem RZD, unul dintre partenerii stabili, pe termen lung ai DB", a punctat compania germana.

La inceputul lunii decembrie, Caile Ferate Ruse au contactat consortiul Initiativa Germana (format in principal din Siemens, Deutsche Bank si Deutsche Bahn) propunandu-i sa investeasca in construirea unei sectiuni din viitoarea linie de mare viteza Berlin-Moscova-Beijing. RZD a anuntat ca inca nu a primit niciun raspuns oficial de la consortiul german.

Cu toate ca nu a oferit niciun raspuns la cea mai recenta solicitare formulata de catre RZD, consortiul a  precizat in lunile trecute ca ar fi dispus sa investeasca in acest proiect feroviar transfrontalier. Suma inaintata atunci de catre consortiul compus din companii europene se ridica la valoarea de 3,5 miliarde de euro.

Reamintim ca noua linie de mare viteza care va leaga Europa de China poate fi finalizata pana in 2026, conform declaratiilor facute de Caile Ferate Ruse in luna august. Valoarea pentru segmentul rusesc al liniei de cale ferata este estimata la 3,6 trilioane de ruble (60,9 miliarde de dolari), au declarat surse din cadrul Cailor Ferate Ruse.

Pe teritoriul Rusiei, linia de mare viteza se va intinde de la statia Krasnoye din apropierea granitei cu Belarus catre Statia Zolotaya Sopka, in apropierea granitei cu Kazahstan. Lungimea totala a noii linii de mare viteza de pe platforma Eurasiatica va fi de 9.447 km (distanta Beijing – Moscova – Berlin), incluzand si segmentul rusesc in lungime de 2.366 km.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Turcia planifica electrificarea intregii retele conventionale pana in 2023

Lucrarile se deruleaza intr-un ritm rapid, iar Turcia beneficiaza de 2.317 kilometri de linie de cale ferata conventionala, complet electrificati. Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) spune ca pana in 2023 intreaga retea conventionala va fi electrificata in procent de 100%. Astfel, in prezent, se continua lucrari de electrificare pe 1.352 kilometri de cale ferata, pe portiunile unde traficul este mult mai dens.

Utilizarea locomotivelor electrice faciliteaza reducerea cheltuielilor de  mentenanta dar si cele pentru consumul de energie electrica. Astfel, o suprafata cat mai mare de retea electrificata va reduce cu siguranta costurile in intreg sectorul transporturilor feroviare. Operatorii privati sunt satisfacuti de proiectele de electrificare derulate de catre statul turc, deoarece prefera sa nu investeasca in locomotive diesel. De exemplu, intre 2012 si 2016, costurile TCDD pentru energia electrica au scazut cu 17%, iar consumul de carburanti fosili, pentru aceeasi perioada a scazut de la 130 milioane litri la 95 milioane litri.

In prezent, Compania de Cai Ferate din Turcia (TCDD) deruleza lucrari de electrificare atat pe rute de mare viteza cat si pe rute conventionale precum Halkalı – Marmaray (21 km), Marmaray – Pendik (24 km), Bandırma – Susurluk (55 km), Manisa – Menemen (33 km), Balıkesir – Tavşanlı (202 km), Konya – Karaman (102 km), Irmak – Kırıkkale – Boğazköprü (295 km), Boğazköprü – Kalin – Sivas – Çetinkaya (349 km), Boğazköprü  – Araplı (67 km), Ulukışla – Yenice (107 km), Mersin – Adana (70 km) si Başpınar – Mustafa Yavuz (27 km).

ClubFeroviar.ro

Ionut

RZD estimeaza, pana in 2025, venituri de peste 14 mld dolari din proiecte externe

Caile Ferate Ruse (RZD), Transmashholding (producatorul rus de material rulant) si Gazprombank (subsidiara a Gazprom) ar putea lua parte la noi proiecte feroviare lansate de catre Argentina. Discutii in acest sens au avut loc intre Presedintele Rusiei, Vladimir Putin si omologul sau din Argentina, Mauricio Makri. Gazprom analizeaza posibilitatea de a construi un port si un complex de logistica pe raul Parana din Argentina, Transmashholding exploreaza posibilitatea de a investi in fabricarea de echipamente feroviare pe teritoriul statului sud-american, iar RZD ar putea participa la dezvoltarea unei cai ferate directe catre Vaca Muerta, o exploatare pentru gaze de sist. De asemenea, RZD ar putea furniza si materialul rulant necesar pentru transportul gazelor de sist.

,,Am stabilit deja o strategie pentru activitatea noastra externa si, in conformitate cu aceasta, analizam o serie de proiecte in anumite tari care au anuntat intentia de a dezvolta segmentul de cale ferata. Argentina este una dintre aceste tari. Iar ceea ce ne intereseaza pe noi este faptul ca aceasta tara a anuntat proiecte de construire, modernizare si reabilitare a infrastructurii feroviare", a punctat Belozerov.

Anterior acestor declaratii si discutiilor dintre presedintii celor doua state, Prim Vice-Presedintele RZD, Alexander Misharin, a anuntat ca pana in 2025 Caile Ferate Ruse preconizeaza ca vor obtine venituri de aproximativ 800 miliarde ruble (14,3 miliarde de dolari), din derularea proiectelor de infrastructura pe piete feroviare internationale.

Reamintim ca RZD prin subsidiara sa, RZD International, participa la modernizarea si reabilitarea unor sectiuni importante de cale ferata din Serbia. De asemenea, in prezent RZD dezvolta un proiect pentru extinderea unei cai ferate cu ecartament larg de la Kosice la Viena. RZD este implicata activ si in Asia, unde dezvolta pentru India un studiu de fezabiliate pentru o linie de cale ferata, iar in Iran participa la electrificarea unei linii importante de cale ferata. Pe continentul sud-american, RZD este implicata in modernizarea liniilor de cale ferata din Cuba si analizeaza posibilitatea de a participa la licitatii pentru reabilitarea  unor cai ferate precum si la licitatii pentru concesionarea administrarii unor cai ferate in Brazilia.

ClubFeroviar.ro