Infrastructura de metrou in lume

Started by TibiV, November 09, 2016, 10:34:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Mai tineti mine scandalul cu marea surpare de anul trecut de la Eroilor ?!...
Doar o glumita fata de asta:

QuoteVIDEO: Huge sinkhole swallows street in Fukuoka, Japan

A huge and growing sinkhole appeared at dawn on Tuesday (November 8) in Fukuoka City in southern Japan, triggering a power outage. The sinkhole near Hakata Station is about 30 metres long (98 ft), 27 metres (88 ft) wide, and 15 metres (49 ft) deep, Japanese media reported. Japanese news footage showed the hole swallowing an entire four-lane intersection, close to commercial buildings and shops. The prefectural government is investigating the possibility that the hole may have been caused by an ongoing construction to extend the current subway lines in the city, local media reported.

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=5d7_1478592458#EFuZOrtUJwZKsDsP.99

http://www.ibtimes.co.uk/massive-sinkhole-swallows-part-street-japans-fukuoka-city-1590382

https://www.youtube.com/watch?v=QSilLXLdPhA
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

#1
Discutam aici despre infrastructura de metrou din lume (pentru tarile europene avem alt thread in board-ul european).
Rusia si Turcia intra aici (nu in board-ul european).

Ionut

BEI finanteaza noua linie de metrou din Istanbul

Banca Europeana de Investitii poate finanta noua linie de metrou din Istanbul. Proiectul care va fi implementat de Metroul din Istanbul implica constructia a 13,4 km de linie (linia Atakoy-Ikitelli) si 12 statii noi in partea europeana a Istanbulului. Noua linie de metrou va intersecta sase sisteme feroviare urbane si va oferi legaturi imbunatatite in retea. Noua linie va transporta in jur de 45.000 de calatori pe ora pe o directie si va fi integrata incluzand Stramtoarea Marmaray si o alta linie de metrou in Bağcılar.



Costul total al proiectului si propunerea de finantare BEI nu au fost dezvaluite.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Caile Ferate din Uzbekistan construiesc o linie de metrou

Dezvoltarea sistemului de metrou, inclusiv finalizarea constructiei liniei Yunusabad din Tashkent si constructia noii linii de trenuri suspendate in cartierul Sergeli, au fost incredintate Cailor Ferate din Uzbekistan. Lucrarile de constructie au inceput la ambele obiective.



Compania feroviara realizeaza lucrarile de constructie la statiile Shahristan si Turkistan cu o lungime de 2,7 km. In prezent sunt modernizate doua tuneluri. Toate lucrarile de constructii sunt realizate conform normelor si regulilor moderne, a declarat Sunnat Jumabaev, inginer sef in cadrul proiectului. Conform departamentului media la companiei, a fost lansata si constructia metroului suspendat in cartierul Sergeli al orasului Tashkent. Linia de 7 km va conecta statia Almazar de cartierul Sergeli si va fi finalizata in 4 ani. Statia finala a noii linii va fi in actualul cartier Sputnik.

ClubFeroviar.ro




7 km in 4 ani... oare la ei va fi gata? :D

Ionut

Maxwell si CRRC dezvolta prima aplicatie comerciala pentru baterii litiu-ion

Maxwell Technologies a anuntat prima aplicatie comerciala pentru baterii litiu-ion, dezvoltate in colaborare cu China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC-SRI), cel mai mare producator feroviar din China. Tehnologia va fi folosita pentru regenerarea rapida a energiei pentru Metroul Changsha in capitala provinciei Hunan din China. Dupa anuntul de anul trecut privind parteneriatul strategic dintre Maxwell si CRRC-SRI pentru colaborare in dezvoltarea de solutii de stocare a energiei de ultima generatie, acest proiect este primul care foloseste noua tehnologiu litiu-ion a Maxwell si valideaza propunerea sa unica pentru aplicatii feroviare.

CRRC-SRI va aplica capacitoarele litiu-ion pentru Metroul Changsha din Changsha, Hunan, ca singura sursa de energie pentru incarcarea rapida si descarcare pentru propulsarea troleibuzului. Capacitorii litiu-ion pot incarca vehiculele feroviare usoare in 30 de secunde si le pot sustine deplasarea timp de 10 minute, asigurand repornirea rapida a troleelor in traficul permanent aglomerat. Tehnologia raspunde cerintele feroviare ale Chinei privind economisirea energiei si protectia mediului.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Australia: Victoria semneaza contractul pentru 65 de trenuri noi de metrou

Ministrul Transportului Public din Victoria, Jacinta Allan, a anuntat ca un consortiu va construi cele 65 de trenuri de metrou de mare capacitate. Valoarea contractului este de 2 miliarde de dolari australieni (1,48 miliarde de dolari) si va avea 60% continut local. Proiectul include livrarea a 65 de trenuri de mare capacitate construite in Victoria in urmatorii sase ani si constructia noilor facilitati de constructie in Pakenham East si Calder Park. Noile trenuri, care sunt cu 20% mai mari, vor creste capacitatea pe linia Cranbourne Pakenham, cel mai aglomerat corridor feroviar din Victoria, cu 42%, permitand transportul a 11.000 de calatori in plus in timpul orelor de varf.



,,Investim in constructia de trenuri noi in Victoria, pentru Victoria, punand pe primul loc locurile de munca si utilizatorii de trenuri la nivel local", a declarat Jacinta Allan. Primul tren va fi livrat si va incepe testele pana in noiembrie 2018, iar serviciile vor incepe in 2019. Toate cele 65 de trenuri vor fi gata pentru inaugurarea Metro Tunnel in 2026.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Nu e chiar metrou, este extensie a metroului, dar pun aici. :)




Vancouver: Extensia SkyTrain Evergreen inaugurata cu sistemul de control Thales SelTrac



Extensia Vancouver SkyTrain Evergreen, care leaga Coquitlam, Port Moody, Burnaby si Vancouver, a fost inaugurata oficial la 2 decembrie. Ceremonia de deschidere a Statiei Centrale Coquitlam a fost lansata cu o calatorie inaugurala realizata de reprezentantii partenerilor proiectului de-a lungul extensiei Evergreen. ,,Finalizarea indelung asteptatei extensii Evergreen a fost posibila datorita eforturilor atator oameni, iar faptul ca trenurile intra in serviciu este o veste foarte buna pentru provincie. Prin adaugarea Evergreen la sistemul SkyTrain al metroului din Vancouver, putem sa oferim clientilor nostri mai multe optiuni de a calatori si putem sa reducem timpul de calatorie initial. Acest lucru este o dovada a dedicarii guvernului nostru fata de imbunatatirea transportului de calatori si calitatii vietii locuitorilor provinciei", a declarat Christy Clark, premierul provinciei British Columbia.

Pentru acest proiect, Thales a furnizat sistemul automat de control al trenurilor. Aceasta poveste de succes se intinde pe trei decenii, de la inaugurarea Liniei SkyTrain Expo la 11 decembrie 1985, cu sistemul de control al trenurilor pe baza de comunicare Thales, SelTrac™, primul de acest tip din lume. In prezent, sistemul de semnalizare feroviara SelTrac™ este instalat pe intreaga retea SkyTrain, inclusiv pe Linia Canada.

Proiectul in valoare de 1,431 miliarde de dolari a primit intre 70 de milioane de dolari si 85 de milioane de dolari in cadrul bugetului stabilit in 2008. Extensia va transporta 70.000 de calatori pe zi pana in 2021, reducand congestia in orase care se dezvolta rapid precum Coquitlam, Port Moody si Burnaby.

ClubFeroviar.ro

vancouver

Mai sunt si altii care nu respecta promisiunile:

New York-ul a inaugurat pe 1 ianuarie trei statii de metrou, intr-o investitie de 4,5 miliarde dolari care a durat 10 ani
link: http://www.hotnews.ro/stiri-international-21506387-new-york-inaugurat-1-ianuarie-trei-statii-metrou-intr-investitie-4-5-miliarde-dolari-care-durat-10-ani.htm

QuoteNew York-ul a inaugurat pe 1 ianuarie un nou tronson de metrou cu trei statii si o lungime de 3,2 kilometri, a carui constructie a durat 10 ani si a costat circa 4,5 miliarde de dolari, transmite agentia Bloomberg, preluata de news.ro.

Lucrarile de constructie ar fi trebuit sa fie finalizate din 2013, dar au fost intarziate inclusiv din cauza problemelor provocate de zgomot.

Primele planuri referitoare la constructia liniei de metrou in zona Second Avenue din Manhattan dateaza inca din 1929, dar prabusirea bursei si Marea Depresiune le-au blocat.

Lucrarile au fost incepute apoi in 1972, dar o criza bugetara declansata la primaria New York-ului a dus din nou la blocarea acestora. In final, proiectul a fost reluat in 2007.
(...)

Tare, nu? 4,5 miliarde pentru 3,2 km. Or fi pe sub Mannhattan sau pe sub vreun canal si ca atare la f. mare adancime, dar totusi...
Si se chinuie din 1972 cu lucrarile...

Nu stiu cat ne ajuta.. Parca suferinta in comun se suporta mai usor  :p
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut

Ankara a inaugurat Linia 4 de metrou



Capitala Turciei a inaugurat, în luna ianuarie, cea de-a patra linie de metrou în prezența Președintelui turc, Recep Tayyip Erdoğan, a Prim-Ministrului, Binali Yıldırım, a Ministrului Transporturilor, Ahmet Arslan și a Primarului Ankarei, Melih Gökçek. Linia va fi operată de un parc de material rulant construit de către China Railway Rolling Stock Corporation (filiala CRRC Zhuzhou), construite la uzina pe care o dețin în Sincan, lângă Ankara.

Linia 4 de metrou, în lungime de 10,6 kilometri și care beneficiază de 11 stații, va opera dinspre nord de la Kizilay, un hub care face legătura cu Ankaray (linia de metrou ușor din Ankara) și liniile de metrou 1 și 2 către Gazino. Cu toate acestea, secțiunea de 1,4 kilometri dintre Kizilay și Centrul Cultural Atatürk nu este încă operațională. Autoritățile de la Ankara estimează că noua linie de metrou va transporta 50.000 de paasageri pe oră și 800.000 pasageri pe zi. Costul întregului proiect a fost estimat la 1 miliard de lire turcești (330 milioane USD).

ClubFeroviar.ro

Ionut

Trei statii de metrou inaugurate la Moscova



Municipalitatea din Moscova a pus in operare tehnica trei statii de metrou: Minskaya, Lomonosovsky Prospekt si Ramenki. Acestea se afla pe sectiunea noua a liniei Kalininsko-Solntsevskaya ( Linia 8 ) care a fost extinsa de la statia Park Pobedy. Noile statii vor fi deschise calatorilor in scurt timp. Noile statii vor permite rezidentilor din cartierele de vest, sud-vest si centrale ale Moscovei sa calatoreasca rapid fara transfer intre statii. Numarul calatorilor este estimat la 600.000, iar 300.000 de moscoviti vor putea sa mearga pe jos pana la metrou.

Lucrarile pe sectiunea vestica a Liniei Kalininsko-Solntsevskaya au loc pe etape. Sectiunea Delovoi Tsentr-Park Pobedy a fost lansata la inceputul lui 2014. Cea de-a doua etapa, Park Pobedy – Ramenki (7,25 km), a fost finalizata in 2016. Cea de-a treia etapa – Ramenki – Rasskazovka – este in prezent in constructie, iar cea de-a patra etapa, sectiunea Delovoi Tsentr-Tretyakovskaya, se afla in plan pentru viitoarea extensie a Liniei Kalininskaya.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Siemens va moderniza linia de metrou din Peru



Concernul german a anunțat că va furniza echipamentele de alimentare cu energie electrică pentru prima secțiune, de 9 kilometri, a Liniei 1 a metroului din Lima. În decembrie 2016, operatorul de transport public, Graña y Montero Ferrovias, a atribuit companiei Siemens un contract de 25 milioane euro (27 milioane USD), lucrările de proiectare începând în perioada imediat următoare semnării contractului. Se estimează că lucrările vor fi finalizate în decembrie 2018. Alimentarea cu energie electrică, modernizarea  sistemul de catenară existent și modificarea sistemului de electrificare în depouri vor intensifica atât disponibilitatea cât și rentabilitatea rutei. Upgrade-ul se efectuează fără a opri metroul din circulție. Prima linie de metrou din Lima a fost finalizată în 2011 și acoperă aproximativ 21 de kilometri. Linia realizează conexiunea sud-estului Limei cu centrul acesteia. Siemens va instala, testa și va livra sistemul de catenară pentru linia principală, precum și sistemul Scada deoarece  monitorizarea și controlul sistemului de alimentare cu energie electrică vor fi, de asemenea, modernizate.

ClubFeroviar.ro

Ionut

China va construi trei statii de metrou in Moscova



"China Railway Construction Corporation, producătorul de material rulant cu sediul la Beijing, va construi trei stații de metrou, parte a celui de-al Treilea Inel Feroviar din Moscova. Termenul pentru finalizarea celor trei stații de metrou este 2019", a anunțat Mars Gazizullin, directorul general al Mosinzhproekt, companie rusă de proiectare, construcție și managementul proiectelor. "Potrivit contractului semnat CRRC va construi stațiile "Aminyevskoye Shosse", "Michurinskyi Prospekt" și "Vernadskyi Prospekt,"  precum și tunelurile pentru liniile principale dintre cele trei stații", a adăugat Gazizullin.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Izmir primeste 70 milioane euro pentru a doua linie de metrou



Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) va acorda Municipalitatii Metropolitane din Izmir un imprumut in valoare de 70 de milioane de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru construirea liniei de metrou Fahrettin Altay- Narlıdere, inclusiv cele sapte statii subterane si lucrarile electromecanice. Noua linie de metrou va avea 7,2 kilometri lungime.

In prezent, in orasul turc Izmir, exista o singura linie de metrou, operationala din 2014. Aceasta deserveste 17 statii si se intinde pe o lungime de 19 kilometri, iar dupa finalizarea lucrarilor la cea de-a doua linie lungimea retelei de metrou va ajunge la 26,2 kilometri. Cu o populatie de aproximativ 4,2 milioane de locuitori, Izmir este cel de-al treilea oras, ca marime, din Turcia. Linia de metrou Fahrettin Altay- Narlıdere va fi operata de catre compania locala de transport public, Izmir Metro.

Proiectul se ridica la un cost total in valoare de 280 milioane euro.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Moscova investeste, in transport, pana in 2020 peste 18 miliarde de dolari



Primarul Moscovei, Sergei Sobyanin, a anuntat ca Municipalitatea va investi in perioada 2018-2020, in proiecte de transport, anual, suma de 550 miliarde ruble (9,16 miliarde de dolari). Astfel, in cei doi ani suma investita va fi de 18,32 miliarde de dolari, doar in sisteme de transport.

Proiectele planificate includ dezvoltarea unei retele RER (asemanatoare retelei suburbane din Franta) asigurand astfel conexiuni de transport intre rutele feroviare radiale existente in capitala Rusiei. Unele dintre aceste linii vor fi modernizate iar tunele mari diametrale vor fi strapunse acolo unde va fi cazul. Serviciile de transport pe aceste rute vor opera la intervale de 5-10 minute distanta.

Proiectul va fi dezvoltat de catre Municipalitatea din Moscova, Caile Ferate Ruse (RZD) si Ministerul Transporturilor. Alte proiecte planificate pentru reteaua feroviara suburbana includ relocarea garilor pe rutele radiale pentru a imbunatati interconexiunea cu Inelul Feroviar Central din Moscova si suplimentarea numarului de vagoane la trenurile care circula pe Inelul Feroviar, de la cinci la sapte vagoane. Investitiile in reteaua de metrou prevad construirea de noi linii, inclusiv finalizarea unei a treia linii circulare de metrou. De asemenea, va fi achizitionat material rulant nou pentru a opera pe noile linii precum si pentru a-l inlocui pe cel vechi.

ClubFeroviar.ro

Ionut

Istanbul a inaugurat prima linie de metrou driverless

Primii 10,5 kilometri ai Liniei 5 de metrou automatizat din Istanbul realizeaza conexiunea intre Üsküdar si Yamanevler, deservind sapte statii intermediare. Distanta este parcursa in 17 minute. Aceasta este cea de-a doua linie de metrou situata in partea asiatica a orasului Istanbul. Constructia primei sectiuni din linia automatizata a fost demarata in 2012 iar lucrarile au fost executate de catre compania turca Doğuş Construction Group.

Autoritatile din Istanbul  estimeaza ca cea de-a doua sectiune, dintre Yamanevler si Çekmeköy, va fi pusa in functiune in iunie 2018. Astfel, intreaga lungime a Liniei 5 de metrou va ajunge la 20 de kilometri, cu un numar de 16 statii. Timpul total de calatorie intre Üsküdar si Çekmeköy va fi de 27 de minute. Valoarea totala a proiectului, cu cele doua sectiuni, este de 3,5 miliarde lire turcesti (915 milioane de dolari).

Pentru acest proiect compania spaniola CAF a furnizat un parc de 21 de metrouri, formate din cate sase vagoane, iar Mitsubishi a fost responsabila de partea de automatizare si echipament electric. Comanda totala pentru cele 21 de metrouri s-a ridicat la 119 milioane dolari, contractul fiind semnat in iunie 2014. Primul metrou a sosit din Spania in noiembrie 2016. Lungimea totala a unui tren de metrou este de 132 metri, avand capacitatea de a transporta 1.662 pasageri. Viteza maxima de deplasare de este 90 km/h. Un procent de 15% din productia de material rulant a fost realizat implicand si industria feroviara din Turcia.

Bombardier a furnizat sistemul CBTC de semnalizare Cityflo 650, ceea ce permite o distanta de rulare intre doua metrouri de doar 90 de secunde. Astfel, Linia 5 a metroului din Istanbul poate transporta un numar de 55.000 de pasageri pe ora, catre fiecare directie. Statiile sunt echipate cu usi de protectie.

ClubFeroviar.ro