Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RaduG

Au început să apară și contestațiile pe SEAP la A7, am reușit să descarc doar una, de la o firmă din Drobeta, culmea, aflată în insolvență, ENERGO DROBETA SA. Primele două pagini arată așa:








Powered by API/PUM imgur uploader

Mascarpone

Se va aplica oug-ul de azi retroactiv pe licitatiile in curs?

NGC

"EXECUȚIE LUCRĂRI AUTOSTRADA PLOIESTI-BUZAU LOT 1 Dumbrava-Mizil km 0+000 – km 21+000 LOT 2 Mizil-Pietroasele km 21+000 – km 49+350 LOT 3 Pietroasele – Municipiul Buzau km 49+350 – km 63+250"

^^ Puteti ignora cele 2 contestatii pentru ca s-a renuntat la ele. Va aparea probabil curand si erata cu noul termen (16.09.2021) pentru depunerea ofertelor.

hefaistos

Adică au obținut aproape cele 45 de zile solicitate: 4 august 16 septembrie.
😁
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

mike_us

Presupunând ca nu o sa mai fie aminări pentru depunere de oferte după 16 Septembrie. E realist sa speram undeva la început de vara a anului viitor sa vedem utilaje in teren?

tom_sawyer

Cred ca da, având în vedere și ordonanța dată azi de guvern.

cristi5

#6726
A citit cineva pe SEAP clarificarile CNAIR? Puteti posta un rezumat? Multumesc!

Quest

#6727
@cristi5 o echipa multidisciplinara din partea Companiei sau a Proiectantului iti poate face un rezumat al Clarificarilor de pe SEAP

http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100121197

ptr 7 zile aici pe wetransfer e o arhiva cu toate atasamentele din capitolul Clarificari ptr A7 PL-BZ puse pe SEAP pina la data de 28.08.2021 (CN1031451)

M-am uitat la plansa culoarului de expropriere (in Anexe la Clarificarea nr.2_LOTUL3.part3.rar), mi-a atras atentia ca exproprierea la Nod Ulmeni merge mult stinga-dreapta pe DJ203C probabil pina la Pietroasele & Sarata, bucata care pe plansa globala din documentatia de A7 PL-BZ (Mix_GIS0004-01.pdf) apare ca se va reabilita.

Mi-a mai atas atentia ca un ofertant cerea detalii despre montarea de platbanda de impamintare, o chestie care mi s-a parut ca venita din partea unui ofertant de slaba calitate (poate ma insel).

Mi-au mai atras atentia cele 3 contestatii facute ptr fiecare lot, de catre o firma obscura din Severin. Limbajul alambicat si trimiterile in lant dintr-un document intr-altul, mi-au lasat senzatia ca avem un caz tipic de contestatie facuta cu rea-credinta (preocupare centrala ptr unii). Poate ma insel.

La nivel de MT tind sa cred ca exista un asemenea rezumat. Ar fi in firea lucrurilor sa se stie la nivelul cel mai inalt din Transporturi, cu ce se confrunta ofertantii la un proiect de A pe FIDIC rosu.
Poate ca Beneficiarul ar trebui sa aiba si niste pirghii de sanctionare a Proiectantului, ptr clarificari cerute la chestiuni flagrant de superficial detaliate in PTE. Nu stiu, zic si eu. Nu e o opinie, e doar o parere. Dar calea corecta cred ca e FIDIC rosu, ca pe FIDIC galben la nivel mondial 66% din contracte ajung sa fie reziliate (ceea ce indica cit de mult trage executantul de proiect inspre "optimizarea" lui, in beneficiul sau financiar evident, dar la limita de acceptabilitate tehnica ptr Beneficiar).

LE: ca sa pot deschide fisiere p7s (mail cu semnatura digitala) a trebuit sa instalez Mozilla Thunderbird, dar deschiderea propriu-zisa a atasamentului pdf / rar se face cu un modul din semnatura digitala deja instalata pe PC.
Common sense will get you far !

slartibartfast

Am observat pe DN2 aproape de Hanul lui Țintă o parcelă pe care se acumulează munți din ce în ce mai mari de balast. Am impresia că cineva se încălzește pe margine să devină subcontractor pentru oricine ar câștiga vreo licitație de pe A7.

christyan

Stiu ceva băieți (ce se învârt în cercuri destul de inalte )din Vrancea ce s-au asociat sa deschida o balastiera special pentru momentul cand se va construi A7. Posibil sa fie multi ochi ațintiți către A7 si  se antrenează pe  margine !

nirolf

Energo Drobeta e firmă de partid, jenant. Căutați voi care. Probabil s-au gândit că e nevoie de o temporizare, să nu fie nimic gata până în 224.

GeorgeS

Nota: Am citit clarificarile doar, fara a avea timp sa vad anexele. Nu sunt atat "de pasionat" incat sa imi fac timp si pentru comparatii cu alte tronsoane. Scuze. De asemena scuze pentru lungimea mesajului.


Powered by API/PUM imgur uploader

Concluzii:
- Cateva sute de intrebari. Daca asta este "proiect matur" sau cum mai spunea ministrul, cum or fi celelalte?
- Aceleasi intrebari cu tot cu raspunsuri de mai multe ori pe acelasi lot si/sau repetate pe celelalte loturi (un caz cand raspunsurile nu coincid! Clarificare 2-lot2 intrebare 94 diferit fata de lot 1);
- Destul de multe detalii tehnice sunt lipsa in documentatia pentru care s-a platit SF+PT si de aceea, multe detalii tehnice sunt responsabilitatea antreprenorului;
- Nacaz mare la firme ca se aplica penalitati;
- Multe din intrebari ar fi DESCALIFICANTE pentru ofertanti, daca ar fi puse in Vest;
- Faptul ca in proiect de executie, constructorul este responsabil pentru DETALII TEHNICE ridica semnificativ numarul de intrebari clarificatoare;
- Prea multe intrebari "avocatesti" care nu prea isi au rostul intre doi parteneri "corecti".

Ciudatenii:
- se cer camere de supraveghere in organizarea de  santier si la punctele de lucru;
- antreprenorul trebuie sa faca un site prin care sa se plimbe documentele intre CNAIR si executant;
- desi desenele tehnice au un cod, numele fisierelor este "Rata macanitoare din Colganesti". Probabil ca daca cineva din CNAIR va modifica in viitor unul din desene (astia din CNAIR: scuipati in san sa nu se intample!), fisierul se va numi "Rata manitoare din Colganesti, next generation".

GeorgeS

Detalii:
- Incosistenta in denumire file-urilor. Aceleasi file-uri in mai multe arhive;
- Mult mai multa informatie decat cea ceruta (sa fie acolo, ca daca trebe');
- Nu l-i s-a dat ofertantilor proiectul tehnic (piese desenate zic ei) si specificatii tehnice. Erau pe SICAP, zice CNAIR, dar nu li s-a precizat ofertantilor asta;
- Lipsesc parti din memoriu tehnic (cum ar fi "Consolidari");
- Inconsistenta pret unitar vs pret total;
- Lucrari de pe un lot sunt incluse la alt lot;
- Antreprenorii se intreaba pentru ce gen de detalii tehnice sunt responsabili intr-un contract de EXECUTIE;
- Ei se asigura ca CNAIR le va pune la dispozitie gropile de imprumut conform AM si ca pricep ca asta dureza minimum 6 luni, chiar daca autorizarea acestora cade in sarcina lor;
- In cazul conditiilor care trebuie sa le indeplineasca Personalul Antrepenorului (PM & sef de santier), CNAIR schimba de la musai Facultate de Constructii la "sau similar". Este bine ca se permite celor cu acreditare PMP sa fie in proiect, dar cred ca macar Seful de santier TREBUIE sa fie de specialitate;
- Antreprenorii pot specifica ACELASI team ("personal cheie") pentru a participa la licitatii, dar daca castiga mai mult de un tronson trebuie sa suplimenteze acest personal;
- Daca ofertantul ALEGE sa nu declare subcontractantii pentru relocare utilitati cum demonstram ca suntem eligibili? Radio Erevan raspunde pe trei pagini: "Intelegem ca puteti ALEGE sa NU declarati subcontractantii pentru utilitati. Egibiliatea se face pe baza Propunerii tehnice unde sunt detaliate cum se vor fac toate activitatile. Mentionam ca Art./Alin./Litera si Art./Alin./Litera din "Bla bla bla" va OBLIGA sa ne dati numele, adresa subcontractantului.";
- Ofertantii sunt nelamuriti de ce nodul Dumbrava se gaseste INAINTEA marcajului de incepere a Lotului 1 in documente tehnice;
- Antreprenorul este responsabil pentru "detaliile de executie privind armarea tuturor elementelor de constructie ale tuturor structurilor (fundatii, elevatii, banchete cuzineti, suprastructura, etc.) care sa cuprinda inclusiv extrasele de armatura pentru aceste elemente precum si detaliile referitoare la precomprimarea antretoazelor";
- Accesul pe santier poate fi acordat etapizat, caz in care antreprenorul trebuie SA REVIZUIASCA programul de executie a lucrarilor respectand data de finalizare. Nu se specifica daca pe aceeasi bani (in realitate, zic eu, de cele mai multe ori costurile NU sunt aceleasi cand schimbi ordinea/data/locatia lucrarilor);
- Desi asistenta tehnica este responsabilitatea proiectantului (Legea 10/1991), aceasta cade in sarcina antreprenorului, aceasta neffind inclusa in contractul pt SF+PT;
- OFERTANTII SE PLANG DE PENALITATI PREA MARI (bravo CNAIR!!!!) pentru intarzieri in trimiterea Programului de executie si cer diminuarea  penalitatilor cu 10% daca nu "meet deadlines" stabilite de acest Program;
- Penalitati de 5.000 lei/zi pentru nemobilizarea personalului conform Programului de execuție;
- Penalizări de 15.000 lei/zi pentru nemobilizarea utilajelor/echipamentelor;
- Penalizări de 10.000 lei/zi pentru netransmiterea propunerii de prețuri unitare pentru fiecare cantitate din proiectul tehnic de execuție, precum și nedefalcarea acestor prețuri unitare;
- Ofertantii cer ca platile (penalitati?) catre CNAIR sa poata depasi 30 de zile intarziere (platile dinspre CNAIR catre antreprenori: 60 zile);
- In esenta, ofertantii vor sa inlocuiasca penalitatile cu "in limita prejudiciului creat" (judecata/timp si bani pierduti, zic eu);
- Ofertantii zic (si au dreptate!) ca: este imposibil de asigurat condițiile de circulație la parametrii calitativi "cel putin la nivelul celor initiali", în condițiile în care lucrările se vor executa sub circulație si restricțiile care vor fi impuse vor respecta planul de management al traficului care va fi elaborate de executant si aprobat de administratorul drumului si poliție.
- Pretul ofertat TREBUIE sa nu depaseasca pe cel estimat;
- Ofertantii trebuie sa faca si planurile de intretinere a drumurilor.


vancouver

Daca pui penalitati mari, in final le vom plati tot noi, de la buget. Si anume asa:
1. Unele firme vazand asa ceva o sa renunte. Astfel scade concurenta si creste pretul de atribuire: 0-1 autogol CNAIR.
2. Cei care depun oferte vor lua in calcul ca e imposibil sa respecte la centima tot, mai ales ca depind de subantreprenori, iar acestia la randul lor de diversi angajati mai mult sau mai putin seriosi... deci pret mai mare din start la toata lumea: 0-2 autogol CNAIR.
3. Daca totusi se va ajunge la penalitati mari, dat fiind ca o firma privata nu poate sa existe decat daca face profit, firma o sa declare insolventa si NU VA PLATI NICI UN SFANȚ de penalitate. Noi in schimb o sa stam cu ochii in soare sa gaseasca statul alt constructor: 0-3 autogol CNAIR.

Plus tot circul pe care-l vedem acum pe tema penalitatilor si cred ca e posibil sa se ajunga si in instanta pe tema asta.

Deci bagati tot asa inainte ca totul e la constructor si treceti de la bun inceput la amenintari, ca asta ati invatat la scoala de partid. Si rezultatele vor fi ca atare! Adica knock-out din start. Scor final 0-3.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.