News:

3,5% pentru Asociația Pro Infrastructură, singura voce independentă
care monitorizează toate proiectele majore de transport.

Main Menu

Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 22 Guests are viewing this topic.

Ionut

Este un interes fantastic în presa locală cand vine vorba de autostrăzi. Nu se pricep ei la subiect, dar interes este. Si va crește.

Poziția noastră pe facebook.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=860551637452178&id=411782165662463

Știați că există o autostradă în Moldova? Și nu doar pe hârtie, ci în realitate, în teren. Vorbim de Centura Bacău, un proiect care include 16,27 km de autostradă, segment care face parte din A7, viitoarea autostradă Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani. Acest proiect are o istorie foarte zbuciumată de peste 10 ani de zile, ajungându-se într-un final la rezilierea contractului după ce au fost executate lucrări anemice.

Povestea Centurii Bacău, un drum de 30,7 km (din care 16,27 km de autostradă), începe în perioada 2007-2008 când Search Corporation realizează studiul de fezabilitate, proiectul tehnic și detaliile de execuție. În 2012 această documentație se revizuiește de către Arcadis. Pe 30.04.2013 este lansată licitația pentru execuția lucrărilor pe contract FIDIC Roșu. Pe 14.11.2013 se anunță câștigătorii: turcii de la Eko Insaat pentru suma de 393 milioane de lei (aproximativ 86 milioane euro). Urmează o perioadă incredibil de lungă de contestații și abia pe 01.04.2015 se semnează contractul cu turcii.

Tergiversările continuă. Abia pe 25.05.2016 (la peste un an de la semnarea contractului) se dă ordinul de începere! Motivul este halucinant: autoritățile nu au putut da avansul în 2015 pentru că finanțarea europeană POS-T 2007-2013 se încheia la finalul anului 2015 și nu era suficient timp pentru a realiza progres în teren care să justifice acest avans pentru decontări din fonduri UE. Deși ordinul se dă în 25.05.2016, abia la 01.09.2016 apar primele semne de viață în șantier, prin câteva poze puse de constructor pe pagina de Facebook.

Dar turcii de la Eko Insaat lucrează anemic, neavând nici pe departe mobilizarea necesară pentru un obiectiv atât de important. După ce efectiv se chinuie să execute ceva semnificativ (în unele momente păreau că pot duce proiectul la bun sfârșit), pe 13.04.2017 contractul se reziliază în urma notificării trimise chiar de constructor care, într-un final, din cauza problemelor financiare apărute la firma-mamă din Turcia, recunoaște că nu are capacitatea financiară să susțină proiectul și cere rezilierea.

În acest moment, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere promite că lansează o nouă licitație. Pe 29.09.2017 a încărcat pe SEAP documentația, însă aceasta a fost RESPINSĂ de ANAP! Și aici se încheie, pentru moment, povestea. CNAIR trebuie să corecteze documentele licitației și apoi trebuie să ceară un nou acord de la ANAP.

Sperăm să vedem, în sfârșit, licitația activă pe SEAP până la finalul acestui an și sperăm că de data aceasta vom avea noroc de un constructor serios, cu putere financiară, care să ducă șantierul până la capăt.

#AutostradaMoldova #AutostradaA7 #MoldovaFărăAutostradă

Sorinus

UMB a fost prezenta la licitatia la care au castigat turcii?

horatiu.cosma


Sorinus

Pai si nu inteleg, de ce n-au castigat? A fost pret de dumping la turci?

horatiu.cosma

Nu, UMB a fost pe primul loc la preț, cu vreo 100 de milioane mai puțin decât turcii. Mare păcat că nu au luat proiectul, azi era gata. Ei acolo sunt acasă, ar fi făcut spectacol. Ar trebui întrebat domnul Ioniță de ce au câștigat turcii, că s-a ocupat direct de licitație. Unii spun că a fost un cadou dat turcilor ca urmare a relațiilor foarte bune ale lui Ponta în Turcia, dar deja astea sunt speculații.

adiarc

^ licitatia s-a dat pe "genunche"...prietenii stiu la ce ma refer
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Din ce stiu eu, oferta UMB pentru Bacău a fost descalificata.

Dominik

Dupa cum lucreaza UMB, vreau sa-i vad pe PiSi sau Cluj-Oradea  :D
You're in Steelers Country

Ionut

Declaratie oficiala CNAIR, ieri la SCS Transport:

Centura Bacau in curand pe SEAP (stiam asta), insa nu s-a dat un termen clar. Un detaliu in plus, documentatia pentru semnarea contractului de finantare va fi depusa in T1 2018. Deci avem aici fonduri POIM. Nu e o noutate absoluta... elementul nou ar fi ca se grabesc sa semneze si contractul de finantare, deci se vor grabi si cu licitatia pentru a vedea constructor in teren cat mai repede si a atrage efectiv fonduri POIM. Acest proiect este mult mai matur decat PiSi, de exemplu.

Ionut


adiarc

Ma bucura mult faptul,ca,desi nu avem jurnalisti pregatiti special pt domeniul infrastructurii,capabili sa tina in corzi orice oficial,pe baza unor argumente solide,macar,incep sa citeze singura sursa credibila din Romania si anume noi,forumul si asociatia.Bravo tuturor celor care se implica pt a arata realitatea din teren,necoafata.Scuze pt off-topic  :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

NGC

Buzau - Focsani -> Se va amana. Revin.

Focsani - Bacau -> 2 contestatii foarte foarte proaspete (SEARCH CORPORATION si RINA CONSULTING).

Allex

Motivul?

Sent from my SM-J105H using Tapatalk

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

NGC

E vorba despre descalificari in etapa DUAE.

Ionut

Search eliminata în faza DUAE? :lol:
Au bifat gresit vreo căsuță?