Author Topic: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret  (Read 375252 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.854
  • Karma: +2680/-556
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1245 on: April 13, 2017, 10:02:03 PM »
E foarte "incurajator" cum MT zice una si CNAIR alta... Macar astia spun adevarul.
Si lamuresc si treaba cu banii.

http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/comunicat-de-pres%C4%83-13042017-2

Quote
Comunicat de presă 13.04.2017

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) S.A. a transmis  Antreprenorului  turc  EKO INSAAT VE TICARET A.S.,  înștiințarea de reziliere a contractului pentru execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău. După ce antreprenorul turc a anunțat oficial că este în imposibilitatea de a susține financiar  lucrările, CNAIR  S.A a transmis acestuia  înștiințarea de reziliere a contractului, în data de 12.04 2017
 
Compania  va lua măsuri pentru reținerea  garanției de Bună execuție în cuantum de  39.388.139,84 lei și a garanției pentru plata Avansului în cuantum de 74.089.091,03 lei.
 
În perioada imediat următoare, CNAIR S.A va întreprinde demersurile necesare pentru  reluarea în regim de urgență a procedurii de atribuire a lucrărilor de execuție pentru  Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău.
 
Informații suplimentare:

La începutul lunii aprilie, CNAIR S.A  a fost informată de EKO INSAAT VE TIC AS  ca se află într-o situație financiară dificilă, generată de evoluția negativă a unor proiecte gestionate pe alte piețe, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare. În context, Antreprenorul turc  a anunțat că se află în imposibilitatea gestionării proiectului de execuție a Variantei de Ocolire Bacău din cauza măsurilor restrictive impuse în țara de origine, situație  care va afecta și Sucursala din România.

Potrivit prevederilor  contractuale, Beneficiarul este îndreptățit să rezilieze Contractul, inclusiv dacă Antreprenorul abandonează lucrările sau demonstrează în alt fel intenţia de a nu continua îndeplinirea obligaţiilor din cadrul Contractului ori  dacă devine falit sau insolvabil, intră în proces de lichidare, primeşte un ordin de punere sub sechestru împotriva sa, ajunge la un acord cu creditorii săi, desfăşoară în continuare o afacere sub coordonarea unui administrator judiciar, curator sau manager în beneficiul acestor creditori, sau dacă se întâmplă orice alt eveniment care (conform prevederilor legislației în vigoare) are un efect similar unor astfel de situaţii sau evenimente.

Menționăm că Antreprenorul EKO INSAAT VE TICARET AS a semnat Contractul de execuție a  lucrărilor în data de 01.04.2015. Cu o valoare de   393.881.398,36 lei, fără TVA, Contracul privind  Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău, era propusă pentru finanțare prin POIM 2014-2020.

Lucrările pentru cei  30,7  km ai acestei Variante Ocolitoare, au fost demarate pe data de 25.05.2016 și  urmau  să fie executate în termen de 24 de luni. Perioada  de garanție era de 24 de luni, conform contractului.

Pâna la data notificării oficiale, EKO INSAAT VE TICARET AS a realizat aproximativ 2% din lucrările prevăzute.

Ionut

  • Monarch
  • Legend
  • *
  • Posts: 13.387
  • Karma: +2783/-584
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1246 on: April 13, 2017, 10:13:24 PM »
Halucinante cele doua comunicate. Pur și simplu te lasă fără replica. O incompetenta, o dezinformare și o înclinație spre minciuna care te lasă fără replica. De necrezut cum poate Cuc sa declare cu nonșalanță ceva, fiind practic contrazis de CNAIR după.
Stadiu la zi: Autostrăzi (A) | Drumuri Expres (DX) | Deschideri: A10 lot 3 (recepție 09.01.2018) | A10 lot 4 (nu se deschide in 2017)
Exploatare: 748,32 km A și 0 km DX | Contractați: 186,867 km A și 0 km DX | Licitație lucrări: 159,465 km A și 121,115 km DX

TibiV

  • Knight
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.854
  • Karma: +2680/-556
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1247 on: April 13, 2017, 10:18:07 PM »
Cred ca neuronul din capul lui se simte singur cuc... :(

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 806
  • Karma: +322/-150
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1248 on: April 15, 2017, 01:40:19 AM »
Vizita Ministrului Transporturilor în judeţul Bacău

http://mt.gov.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/1530-13042017-2
I am the master of my fate,
I am the captain of my soul.

AlexAllex

  • Hero
  • *
  • Posts: 712
  • Karma: +263/-18
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1249 on: April 16, 2017, 11:01:48 PM »
http://zdbc.ro/vesti-bune-si-proaste-despre-centura-aeroport-dn11-si-autostrazi-ce-s-a-anuntat-la-vizita-ministrului-transporturilor-in-bacau/

Quote
...
Ce se întâmplă cu Centura Ocolitoare a Bacăului

„Sunt și vești proaste, cum e cea cu centura, dar sunt și câteva vești bune. Sunt profund nemulțumit de ceea ce s-a întâmplat cu execuția șoselei. Amplasamentul va fi preluat și probabil la sfârșitul lunii august vom avea o altă firmă executantă”, a spus senatorul Dragoș Benea.

„Din păcate, Centura Bacău a avut neșansa unui antreprenor neserios, care nu s-a mobilizat, nu a alocat resurse, asfel încât s-a reziliat contractul. Statul român este un partener serios, care finanțează lucrări, dar și companiile trebuie să dea dovadă de seriozitate și nu doar să vâneze clauze în contract, pentru a obține sume suplimentare. Amplasamentul va fi preluat, iar în semestrul al doilea vom demara procedura pentru proiectare și execuție. Sperăm să lansăm licitația în luna august”, a declarat ministrul Răzvan Cuc.

Reprezentanții CNAIR au precizat că, de data aceasta, partea estică a centurii Bacăului se va scoate la licitație direct pe profil de autostradă, nu ca la precedenta licitație, unde se prevăzuse doar o cale de circulație plus terasament. Astfel, cei 16 km vor fi direct la profil de autostradă.
...
Nu cumva trebuie proiect nou pentru asta?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare VO Bacau

ovideatza

  • Senior
  • ****
  • Posts: 295
  • Karma: +133/-40
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1250 on: April 17, 2017, 10:10:35 AM »
Ar trebui clar completat proiectul. In schimb solutia exista, traseu exista, trebuie doar adaugate cantitatile de materile care lipsesc pe celalalt sens.


Sent from my iPhone using Tapatalk

adiarc

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 3.687
  • Karma: +2444/-335
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1251 on: April 17, 2017, 10:22:34 AM »
Statul Roman este un partener profund serios  :lol: :lol: :lol:....da..daca serios inseamna sa faci tot ce tine de tine la 2-3 ani dupa expirarea unui termen normal si atunci de multe ori prost..atunci da  :lol:

__dir

  • Senior
  • ****
  • Posts: 286
  • Karma: +104/-38
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1252 on: April 18, 2017, 06:15:01 PM »
Cuc asta malai viseaza!

Se vor face toate licitatiile in viteza maxima 2 ani, inca 2 pentru contestatii si 2 pentru hartii si uite asa mai intra inca o firma in faliment.

Nu i-am dorit pe turci pe A7, aveau firme bune in ograda UE, dar stim cine si ce s-a dorit
"Rezist in prostie si incompetenta" - CNADNR/CNAIR/MT

alecu26

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 7.084
  • Karma: +1290/-116
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1253 on: April 20, 2017, 08:16:09 AM »
asta cu completat proiectul suna ca si aia cu scos tunelele de pe Lugoj-Deva.

Propunerea mea...refacerea licitatie si in paralel completarea proiectului. In fapt proiectul ala exista. Trebuie dat doar copy paste pe celalt sens. Sau mai simplu...exista in Autocad comanda ""mirror"". :))

dr4qul4

  • Legend
  • *
  • Posts: 5.334
  • Karma: +2470/-1097
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1254 on: April 20, 2017, 09:39:27 AM »
Nu le da idei, ca la cat gandesc cei din CNADNR, ne vom trezi cu bretelele de iesire/intrare spre sensul celalalt, nu spre margine
My plan:  Prioritate 0: DNCB. 1. A1  2. A10  3. A3 TgMures-Nadaselu+Suplacu-Bors  4. A7-8 Ploiesti - Iasi 5. A12 7. CoBra

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.226
  • Karma: +2028/-34
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1255 on: April 23, 2017, 09:11:14 AM »
Licitatia pentru SF + PT pentru Bacau - Pascani este in continuare suspendata, iar celelalte 3 licitatii au primit un nou termen pentru depunerea ofertelor, care acum este 05.05.2017.
National Geographic Channel

raresc

  • Officer
  • ***
  • Posts: 102
  • Karma: +25/-8
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1256 on: April 24, 2017, 05:48:55 PM »
cred ca se duce iarasi spre anularea licitatiilor....  >:(

NGC

  • Count
  • Legend
  • *
  • Posts: 4.226
  • Karma: +2028/-34
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1257 on: April 26, 2017, 10:59:58 PM »
TECNIC CONSULTING ENGINEERING a contestat din nou cele 3 licitatii care inca sunt in derulare.
A patra licitatie este in continuare suspendata.
National Geographic Channel

Dominik

  • Hero
  • *
  • Posts: 806
  • Karma: +322/-150
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1258 on: April 26, 2017, 11:26:39 PM »
Jenibil !!!  >:(
I am the master of my fate,
I am the captain of my soul.

cutter

  • Duke
  • Legend
  • *
  • Posts: 1.971
  • Karma: +1358/-260
Re: Autostrada A7 Ploiesti-Bacau-Siret
« Reply #1259 on: April 27, 2017, 01:47:20 AM »
Și totuși (deși n-am deloc sentimente bune pentru firma respectivă - e prestatorul de la Sibiu-Pitești) contestația lor pare justificată.

Pe scurt, au cerut ca:
1) decontarea forajelor să nu se facă pe metru liniar de adâncime a forajului indiferent de adâncime a forajului - întrucât costurile cresc neliniar cu adâncimea (ex. inventat de mine: e de 3x mai scump să forezi la 30m în loc de 15m deși adâncimea e doar dublă). Firma respectivă argumentează că este incorect să nu existe o corespondență între prețul din ofertă și costul activității (n.m. ăsta e un principiu de bază, economic, sănătos) și că în aceste condiții, eventualul prestator va fi tentatat să se oprească din foraj să zicem la 25m (de unde cresc costurile mult), deși strict profesional și tehnic ar fi fost mai bine să continuie.

2) să se poată "prețui" în oferta financiară testele de laborator (partea cea mai importantă a studiului geo) - în prezent în caietul de sarcini acestea sunt incluse în prețul forajului. Consultantul spune că testele respective au costuri specifice, în funcție de tipul de test, că unele sunt de 3x mai scumpe ca altele - că în funcție de specificul probei, tipul de risc geotehnic al zonei, se fac mai multe sau mai puține și că nu are niciun sens dpdv economic, al structurii de costuri, să fie incluse în prețul metrului de foraj. A cerut CNAIR să introducă o categorie în oferta financiară unde să se poată indica prețurile pentru probele de laborator (și pentru fiecare tip de probă). De asemenea, a subliniat că în caz contrar, un eventual prestator va fi tentat să dea rasol la probe și să facă cît mai puține/ieftine.

Mai sunt și altele, dar pe scurt astea-s cele mai importante.

CNAIR inițial a refuzat să răspundă => prima contestație la CNSC în care CNSC obligă CNAIR să răspundă => cîteva săptămîni pierdute.

Acum, CNAIR a răspuns, dar a refuzat să accepte cererile prestatorului ("rămîne cum am stabilit") => contestația de față la care urmează să răspundă CNSC.

După părerea mea, cererile sunt justificate și acesta este genul de problemă din caietele de sarcini care duce la calitatea proastă a serviciilor și lucrărilor din România. Să vedem ce spune și CNSC.

Dacă CNSC le dă dreptate, întreb și eu: cine din CNAIR răspunde pentru cele 2 luni pierdute în contestații?

Astea-s problemele adevărate ale infrastructurii, nu prostiile cu "mersul pe șantier la fața locului" pe care le debitează domnul Cuc (îi dau credit și îi spun că nu e singurul - și predecesorii lui din ultimii ani, inclusiv tehnocrați, aveau această mantră: "merg pe șantier și prin magie totul va fi bine, vor crește autostrăzile" - cred că e ceva pe scaunul acela din biroul din minister...).

ps Contestația atașată.