Autostrada A7 Ploiești-Milișăuți

Started by Ionut, December 18, 2011, 09:02:16 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Ionut

Am gresit eu... ma iertati! M-a confuzat exprimarea "platforma intre parapete". Ma gandeam ca este vorba doar de un sens, nu de ambele. Este 1+1... va rog sa ma iertati pentru confuzie! Este vorba de parapete laterale...






Ionut

Mda, asa patesc cand sunt obosit si nu sunt atent. Va rog sa ma iertati pentru darea de palpitatii... :(( Bine ca macar nu trebuie re-proiectare, se executa fix proiectul Arcadis (comandat de Eko). Nici nu trebuie exproprieri suplimentare. :) Mda. Chiar ma miram sa fie asa modificare si viziune din partea CNAIR. Nici nu mai conteaza, macar sa se faca atat...

iulius

^^^
Nu se mai intelege nimic...
Obiectivul 1, va fi tot 1+1 ?

Partea carosabila 7.00 m (2 x 3,50 m) si nu (4 x 3,50 m)
Pana la urma va fi tot Semi profil de A ?

Ionut

Nu nu. Obiectivul 1 are și autostradă și DN. Vezi ca scrie fix în primul paragraf.

Allex

Ca sa se inteleaga: Proiectul pt Ob 2 si 3 nu se modifica, la Ob.1 se modifica proiectul doar pentru segmentul care se suprapune cu traseul A7, drumurile de legatura de la A7 la DN2 raman si ele neschimbate in acest proiect. Modificarea consta in realizarea la full-profile autostrada in loc de half-profile. Deci nici traseul nu are de ce sa sufere modificari.

Cum am zis, imi pare rau ca nu s-au gandit sa faca si cate un spatiu de servicii pe autostrada in dreptul localitatii Radomiresti. Si poate si nodurile pe capetele nord si sud daca erau complete nu strica (dar nu e rau nici asa deocamdata).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Ar fi mers un spațiu de servicii pe autostradă. Bine ca se face full profile...

Allex

Alta intrebare:

Acordul de mediu va trebui revizuit pentru noul proiect daca nu se modifica traseul? Va trebuie emis alt AC?
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Din cate pot sa imi dau seama AM nu are de ce sa fie revizuit. E vorba doar de modificare de la half la full profile. Însă cred ca e nevoie de AC nou pentru că AC vechi autorizează anumite lucrări pentru half profile. Dar dacă am dreptate și nu trebuie un nou AM și nici nu trebuie revizuit... atunci AC ar trebui sa iasa repede.

Oricum mai discutăm peste 1 an. Atât durează licitațiile la noi...

Allex

Alta intrebare:

PT trebuie refacut pentru tot proiectul sau doar pentru partea din Ob.1 care se modifica? Daca trebuie doar pentru Ob.1, nu s-ar putea lucra la Ob.2 si 3 pana e gata proiectul pt Ob.1? Ma gandesc ca s-ar putea apuca de podul de peste Bistrita si peste CF de pe Ob.2. Stiu ca mai e muuult pana acolo dar sunt lucruri care trebuiesc lamurite pana atunci.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

PT trebuie revizuit doar pentru partea care se modifica, adica O1 (si acolo unde e autostrada, pe cei 16 km). Evident ca se poate lucra pe restul proiectului daca nu sunt modificari de la proiect... si daca noul constructor nu gaseste probleme cu proiectul Arcadis. Chiar si pe FIDIC Rosu exista situatii in care constructorul poate constata in teren ca proiectul de pe hartie nu prea se poate pune in opera. Daca chiar are dreptate, trebuie re-proiectat, aprobare in CTE... poate exproprieri suplimentare, depinde...

De-asta avem nevoie de proiectanti care "deseneaza" cum trebuie pe baza unor studii geo bine facute... ca asa deseneaza solutii care nu tin in teren...

horatiu.cosma

Nu prea imi dau seama despre ce proiect tot vorbiti. CNAIR a scos la licitatie proiectare si executie, FIDIC Galben. Tot ce avea CNAIR inainte e acum pus in documentatia de licitatie sub forma de SF. Viitorul constructor va trebui sa faca PT, sa obtina CU, avize, poate va modifica "SF-ul" si va fi nevoie de revizuire de AM etc.

Ionut

Eu am avut impresia ca e FIDIC Rosu. Daca e Galben atunci e clar. :)

Ionut

Am uitat sa va pun pozitia API de acum doua zile. Poate nu toti ati vazut-o.




API pe Facebook

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere își bate joc de prima autostradă din Moldova, reușind să transforme o veste bună într-una proastă, prin scoaterea la licitație a Centurii Bacău pe vechiul Ordin de Ministru 600/2017 dat de Răzvan Cuc, vehement criticat de Comisia Europeană, dar și de experții din piață (constructori, proiectanți, consultanți) și de societatea civilă.

Pe 28 noiembrie, la ultima întâlnire a CM POIM (Comitetul de Monitorizare al Programului Operațional Infrastructura Mare, în care și noi suntem membri), reprezentanții CNAIR și ai Ministerului Transporturilor prezenți au PROMIS PUBLIC, în fața tuturor membrilor Comitetului și mai ales în fața a 3 (trei!) oficiali de seamă ai Comisiei Europene, că vor lansa licitații noi DOAR DUPĂ ce noul model de contract național va fi publicat în Monitorul Oficial, acest act normativ anulând OMT 600/2017.

Am explicat în mai multe rânduri că OMT 600/2017 transformă contractele FIDIC (cele pe baza cărora se implementează proiectele de infrastructură în toate țările civilizate) într-un contract dezechilibrat care transferă aproape toată răspunderea și toate riscurile la proiectanți și constructori. Aprobarea noului model de contract național (care anulează acest Ordin) a fost condiționalitate ex-ante necesară pentru primirea în continuare de fonduri europene prin POIM.

Comisia Europeană a avertizat că nu trebuiau lansate licitații noi dupa emiterea OMT 600/2017, însă celor din CNAIR nu le pasă și își încalcă încă o dată promisiunile făcute, lansând licitația aceasta în ciuda avertismentelor Comisiei Europene și ale experților!

Și nu vorbim de orice mini-investiție. Centura Bacău este cel mai important proiect de infrastructură rutieră din Moldova la ora actuală! Avem un total de 16,269 km de autostradă PLUS 14,54 km de drum național cu o bandă pe sens, la un cost total estimat de 167 milioane euro. Centura acoperă trei sferturi din inelul rutier din jurul orașului și include primii km din Autostrada A7 ("Autostrada Moldova"), cea care va lega, într-un final, municipiile Ploieşti, Buzău, Focșani și Bacău.

Pentru motivele expuse în comunicatul nostru din 13 decembrie, la care se adaugă această nouă ispravă, Asociația Pro Infrastructură solicită din nou Ministrului Transporturilor, domnul Felix Stroe, DEMITEREA de urgență a conducerii CNAIR și înlocuirea acesteia cu profesioniști capabili să se țină de promisiuni, experți care să implementeze așa cum trebuie proiectele majore de infrastructură rutieră!

ghrt

Am văzut poziţia, dar cred că sunt de prisos comentariile. Nu cred că au onoare, că îi interesează execuţia contractului, realizarea autostrăzii, absorbţia etc.  Altcineva i-a pus acolo şi dacă le-a cerut ştiri pozitive, ei asta fac. Îi vezi directori în alt context? Despre asta vorbim, chiar dacă le cerem să îşi facă meseria civilizat, modern.
Probabil că pot fi arşi transformând ştirea pozitivă într-una negativă, adică asociind-o cu problemele existente şi viitorul eşec. Dar au făcut prima mutare, impactul maxim va fi pe ştirea lor, restul e pt cei atenţi.
Cont (aproape) inactiv.

__dir

Bun, cerem demisia, dar pe oamenii care lucreaza la hartii cum ii sanctionam? Sa nu uitam ca au trimis de 3 ori documentatia in SEAP.
Ne-ar trebuie alta legislatie, cu o mai mare raspundere la nivelul asta.